Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2061 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בוקר טוב, לראשונה בחיי הולך לשכור בית עם חצר, עם חברה שלי, זוג צעיר, עצמאית. 

מצאנו כבר דירה ויש חוזה, הבית ריק לגמרי מריהוט ומוצרי חשמל והתחלנו לאסוף דברים (ד"א הבגאז' של האוקטביה עם החלון העולה וכסאות אחוריים מקופלים מטורף) 

אין עדיין כבלים/אינטרנט ושום דבר חוץ מגז מים חשמל. 

אשמח להמלצות לכל דבר שעולה לכם לראש שרלוונטי לדעתכם ושהלוואי שהיו אומרים לכם מההתחלה ועד הדברים הקטנים והפשוטים שעולים לכם. 

תודה :)

עריכה אחרונה על ידי non22

Renault fluence 2.0L 10

01 FIAT Punto HGT

01 FIAT Punto ELX

פורסם (נערך)

חילקתי לקטגוריות, הדעה האישית שלי יש לומר.

 

מים, חשמל, ארנונה

תראה אם אפשר לעדכן את כרטיס האשראי שיירד אוטומטית ולעשות חשבונית במייל במקום דואר.

חשמל עולה כסף, אורות לא מעניין, אבל מזגן, דוד חימום, מכונת כביסה תנור קומקום חשמלי וכו' טוחנים כסף.

עדיף לעשות תמי 4 או משהו דומה, מאשר לסחוב שישיות של מים כל שבוע. אם תחליט בכל זאת שישיות של מים. עין גדי 6 בקבוקים של 2 ליטר ב12 שקל עדיף על נביעות.

 

עלויות קבועות

בתור שוכר אתה משלם עלויות קבועות.

עלויות מזדמנות כמו "כסף לצבוע מדרגות או לשתול עציצים להחליף את הדוד וכו'" זה על בעל הדירה.

אם יש נזילת מים, אתה משלם את המים שנזלו, בעל הדירה משלם על התיקון עצמו.

 

אינטרנט

הכי VFM לדעתי זה 100 מגה מול אקספון 018 -עלות  69 ש"ח לחודש ספק + תשתית. ועוד 11 שקל עלות חודשית לשכור מודם.

החסרון:

שירות ברמה נמוכה כשצריך אותם.

כל פעם שטכנאי צריך להגיע, אתה משלם.

כשאתה מתחבר אליהם, תשלם 35 שקל כדי שיביאו לך מודם, כשאתה מסיים התקשרות, צריך לשלם 70 שקל כדי להחזיר להם אותו.

פעם בשנה הם אוטומטית מעלים את התעריף ל99 שקל חודשי, צריך להרים טלפון, והם מחזירים אותו ל69.

 

טלוויזיה

HOT YES וכו' זה הרבה כסף.

אם אינטרנט סביר אפשר להסתדר עם טלוויזיה חכמה בלי HOT YES וכו'.

בטלוויזיה חכמה יש אפליקציות לערוץ 12 ערוץ כאן11 וכו' ומסתדרים יופי עם אינטרנט של 100 מגה.

עדיף לעשות NETFLIX וטלוויזיה חכמה מאשר לשלם 200 שקל לחודש על 700 ערוצים שמתוכם תצפה ב3 בפועל אבל זה לשיקולך.

 

סלולרי

29 שקל לחודש דרך 012 "ללא הגבלה" (לא בטוח לגבי אינטרנט - תבדוק).

אם שניכם מנויים זה הופך ל25 ש"ח עבור אחד מכם.

 

ריהוט

אל תקנו חדש. אם יכולים לקחת מחברים / משפחה עדיף. אם לא, אז IKEA זה פתרון מעולה. אבל לנסות לא לקנות חדש אם לא חייבים.

ככל שתצבור יותר ריהוט משמעותי, "תאלץ" לקחת אותו איתך כשתעבור לדירה אחרת ויכול להיות שיהיה בא לך להתחדש, או שהדירה הבאה תיהיה מרוהטת וחבל.

אנשים חושבים שהעברת דירה זה כמה מאות שקלים כשבפועל העברת דירה על ידי מובילים זה עניין של כמה אלפים טובים בתלות במיקום מעלית פריטים וכו' כמובן.

כשאתה מארגן מכונת כביסה מייבש וכו', בדוק מידות שהם עוברים בדלתות הפנימיות לפני שאתה מביא אותם.

שואב אבק רובוטי - תענוג. שיאומי ידידך הטוב ביותר.

אפשר להסתדר יופי עם פלטה חשמלית ובלי גז.

לזוג אין צורך בהר של כלים, את הקרטונים עם הכוסות של הסבתא ששמרו לך לחתונה תשאיר אצל ההורים, תסתפקו בסט אחד  או שתיים מכל דבר.

 

נקיונות

כשנכנסים לבית, לפני הריהוט, מביאים מדביר שירסס.

אחרי זה מנקים הכל או מביאים מנקה - ורק אז מביאים את הריהוט.

חנויות כמו MAX STOCK או דומיו זה החבר הכי טוב שלך. תמיד תעדיף מקומות כאלו מאשר ace או home depo וכאלו.

כשאתה נכנס לדירה, תחליף את הקרש של האסלה, את הצינור של המקלחת ואת ה"ראש" של הצינור של מקלחת.

עבור כל השלושה העלות ב MAX STOCK או דומיו היא פחות מ100 שקל. 

 

ועד בית

במידה וזה בית משותף ויש וועד בית, וודא שאתה משלם חודשית או תלת חודשית גג.

אל תתפתה לשלם חצי שנה - שנה מראש, מחר מחרתיים יגיע דייר שיחליט שהוא לא משלם,

יגרור וויכוחים בבניין וייצא מצב שאתה שילמת מראש עבור כולם.

 

קניות

קונים פעם בשבוע, שבועיים. קנייה מרוכזת בסופר גדול (עדיף לא שופרסל, הם יקרים)

ככל שתעשו פחות "השלמות" במהלך השבוע ככה תדעו שעשיתם קנייה נכונה יותר עבורכם (וכמובן כמה שפחות אוכל יילך לפח).

אם יש מבצע משתלם בסופר על מוצר שאתה משתמש כל שבוע ומחזיק חיי מדף (נייר טואלט, נייר סופג כוסות חד"פ הגיינה נשית, סבונים נוז לכביסה וכו') קונים כמות לא אחד לא שתיים. כמות.

בהתחלה אין קנה מידה למחירים, אז בשבועות הראשונים תעשו קניות קטנות יחסית, עד שתתרגלו למחירים של הדברים שאתם קונים ותדעו מתי זה יקר מתי זה זול.

כרטיס חבר מועדון, יש מקומות שזה משתלם יש מקומות שלא רלוונטי - טיב טעם ושופרסל זה משתלם. משלוחים זה יקר.

בהתחלה לפחות עד שתתחילו לבשל - קחו אוכל מההורים בסופ"ש. זה חוסך הון.

 

בנק וכספים

אין סיבה לשלם "עמלת כרטיס אשראי".

אם אתה לקוח סביר, דבר עם הבנק הם יבטלו את זה לשנה, שנה הבאה תחזור על הטריק.

או שמראש קח כרטיס אשראי ללא עמלות (הייטקזון, רמי לוי וכו').

לא לוקחים הלוואות. יש יגידו ככה ויש יגידו ככה, עזוב, לא לוקחים הלוואות. לא מהבנק ולא מגופים חיצוניים.

לא פורעים פיצויים כשעוברים מקום עבודה. לא פורעים קרן השתלמות כדי לקנות רכב או לצאת לחו"ל.

 

לימודים

אם מתכננים ללמוד - עובדים לפני אוספים כסף שנה שתיים ואז לומדים.

לעבוד וללמוד, תחום ריאלי, זה משהו שעדיף להמנע ממנו ככל שניתן.

אם לומדים משהו ריאלי, להמנע ממכללות לא מוכרות את ה 3-5 שנים עדיף להשקיע באוניברסיטה מוכרת או לפחות מכללה עם שם.

 

טלפונים מנותני שירות או בנקים או חברות אשראי וכו' כו'

כשהביטוח לרכב נגמר, או החבילה של האינטרנט או הסלולר עומדת להיגמר, אתה תקבל טלפון מכל מיני נציגים.

אף פעם לא לסגור עם מי שמתקשר אלייך. תמיד להגיד תודה. לעשות שיעורי בית מול האינטרנט ואם תתעניין, תתקשר אתה לשירות ותסגור איתם.

לא לתת ת.ז 4 ספרות של כרטיס אשראי או פרטים חשובים כאלו למי שיזם שיחה אלייך, אם זה רלוונטי - להתקשר אליהם חזרה דרך המספר של השירות לקוחות שלהם.

 

ביטוח רכב

המחיר באתר או המחיר שהנציג אומר בטלפון הם תמיד נקודת פתיחה.

ככל שתתמקח תקבל מחיר טוב יותר. עדיף להרים טלפון למספר מקומות לקבל הצעות, ואז שסע הצעה של חברה אחת בחברה אחרת.

כשתראה שההצעות מתחילות להיות די דומות ולא יורדים במחיר, תדע שהגעת למחיר האמיתי. צריך לעשות את זה כל שנה.

 

 

קצת זלגתי להתנהלות ואורך חיים אז קח בפינצטה את החלקים שנראים לך.

המודעות לנושאים זה מה שבאמת משנה, אחרי שאתה מודע, תעשה מה בא לך.

עריכה אחרונה על ידי stum
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, stum כתב:

טלוויזיה

HOT YES וכו' זה הרבה כסף.

אם אינטרנט סביר אפשר להסתדר עם טלוויזיה חכמה בלי HOT YES וכו'.

בטלוויזיה חכמה יש אפליקציות לערוץ 12 ערוץ כאן11 וכו' ומסתדרים יופי עם אינטרנט של 100 מגה.

עדיף לעשות NETFLIX וטלוויזיה חכמה מאשר לשלם 200 שקל לחודש על 700 ערוצים שמתוכם תצפה ב3 בפועל אבל זה לשיקולך.

 

עוד אופציה.

בפרטנר או בסלקום (אין לי מושג לגבי שאר החברות) אפשר להשתמש ביוזר של ההורים אם יש להם. (בסלקום אפשר להשתמש עד 5 מכשירים שונים). 

אם אין טלוויזיה חכמה אפשר לקנות סטרימר של שיאומי ב- 250 ש"ח.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם
חילקתי לקטגוריות, הדעה האישית שלי יש לומר.
 
מים, חשמל, ארנונה
תראה אם אפשר לעדכן את כרטיס האשראי שיירד אוטומטית ולעשות חשבונית במייל במקום דואר.
חשמל עולה כסף, אורות לא מעניין, אבל מזגן, דוד חימום, מכונת כביסה תנור קומקום חשמלי וכו' טוחנים כסף.
עדיף לעשות תמי 4 או משהו דומה, מאשר לסחוב שישיות של מים כל שבוע. אם תחליט בכל זאת שישיות של מים. עין גדי 6 בקבוקים של 2 ליטר ב12 שקל עדיף על נביעות.
 
עלויות קבועות
בתור שוכר אתה משלם עלויות קבועות.
עלויות מזדמנות כמו "כסף לצבוע מדרגות או לשתול עציצים להחליף את הדוד וכו'" זה על בעל הדירה.
אם יש נזילת מים, אתה משלם את המים שנזלו, בעל הדירה משלם על התיקון עצמו.
 
אינטרנט
הכי VFM לדעתי זה 100 מגה מול אקספון 018 -עלות  69 ש"ח לחודש ספק + תשתית. ועוד 11 שקל עלות חודשית לשכור מודם.
החסרון:
שירות ברמה נמוכה כשצריך אותם.
כל פעם שטכנאי צריך להגיע, אתה משלם.
כשאתה מתחבר אליהם, תשלם 35 שקל כדי שיביאו לך מודם, כשאתה מסיים התקשרות, צריך לשלם 70 שקל כדי להחזיר להם אותו.
פעם בשנה הם אוטומטית מעלים את התעריף ל99 שקל חודשי, צריך להרים טלפון, והם מחזירים אותו ל69.
 
טלוויזיה
HOT YES וכו' זה הרבה כסף.
אם אינטרנט סביר אפשר להסתדר עם טלוויזיה חכמה בלי HOT YES וכו'.
בטלוויזיה חכמה יש אפליקציות לערוץ 12 ערוץ כאן11 וכו' ומסתדרים יופי עם אינטרנט של 100 מגה.
עדיף לעשות NETFLIX וטלוויזיה חכמה מאשר לשלם 200 שקל לחודש על 700 ערוצים שמתוכם תצפה ב3 בפועל אבל זה לשיקולך.
 
סלולרי
29 שקל לחודש דרך 012 "ללא הגבלה" (לא בטוח לגבי אינטרנט - תבדוק).
אם שניכם מנויים זה הופך ל25 ש"ח עבור אחד מכם.
 
ריהוט
אל תקנו חדש. אם יכולים לקחת מחברים / משפחה עדיף. אם לא, אז IKEA זה פתרון מעולה. אבל לנסות לא לקנות חדש אם לא חייבים.
ככל שתצבור יותר ריהוט משמעותי, "תאלץ" לקחת אותו איתך כשתעבור לדירה אחרת ויכול להיות שיהיה בא לך להתחדש, או שהדירה הבאה תיהיה מרוהטת וחבל.
אנשים חושבים שהעברת דירה זה כמה מאות שקלים כשבפועל העברת דירה על ידי מובילים זה עניין של כמה אלפים טובים בתלות במיקום מעלית פריטים וכו' כמובן.
כשאתה מארגן מכונת כביסה מייבש וכו', בדוק מידות שהם עוברים בדלתות הפנימיות לפני שאתה מביא אותם.
שואב אבק רובוטי - תענוג. שיאומי ידידך הטוב ביותר.
אפשר להסתדר יופי עם פלטה חשמלית ובלי גז.
לזוג אין צורך בהר של כלים, את הקרטונים עם הכוסות של הסבתא ששמרו לך לחתונה תשאיר אצל ההורים, תסתפקו בסט אחד  או שתיים מכל דבר.
 
נקיונות
כשנכנסים לבית, לפני הריהוט, מביאים מדביר שירסס.
אחרי זה מנקים הכל או מביאים מנקה - ורק אז מביאים את הריהוט.
חנויות כמו MAX STOCK או דומיו זה החבר הכי טוב שלך. תמיד תעדיף מקומות כאלו מאשר ace או home depo וכאלו.
כשאתה נכנס לדירה, תחליף את הקרש של האסלה, את הצינור של המקלחת ואת ה"ראש" של הצינור של מקלחת.
עבור כל השלושה העלות ב MAX STOCK או דומיו היא פחות מ100 שקל. 
 
ועד בית
במידה וזה בית משותף ויש וועד בית, וודא שאתה משלם חודשית או תלת חודשית גג.
אל תתפתה לשלם חצי שנה - שנה מראש, מחר מחרתיים יגיע דייר שיחליט שהוא לא משלם,
יגרור וויכוחים בבניין וייצא מצב שאתה שילמת מראש עבור כולם.
 
קניות
קונים פעם בשבוע, שבועיים. קנייה מרוכזת בסופר גדול (עדיף לא שופרסל, הם יקרים)
ככל שתעשו פחות "השלמות" במהלך השבוע ככה תדעו שעשיתם קנייה נכונה יותר עבורכם (וכמובן כמה שפחות אוכל יילך לפח).
אם יש מבצע משתלם בסופר על מוצר שאתה משתמש כל שבוע ומחזיק חיי מדף (נייר טואלט, נייר סופג כוסות חד"פ הגיינה נשית, סבונים נוז לכביסה וכו') קונים כמות לא אחד לא שתיים. כמות.
בהתחלה אין קנה מידה למחירים, אז בשבועות הראשונים תעשו קניות קטנות יחסית, עד שתתרגלו למחירים של הדברים שאתם קונים ותדעו מתי זה יקר מתי זה זול.
כרטיס חבר מועדון, יש מקומות שזה משתלם יש מקומות שלא רלוונטי - טיב טעם ושופרסל זה משתלם. משלוחים זה יקר.
בהתחלה לפחות עד שתתחילו לבשל - קחו אוכל מההורים בסופ"ש. זה חוסך הון.
 
בנק וכספים
אין סיבה לשלם "עמלת כרטיס אשראי".
אם אתה לקוח סביר, דבר עם הבנק הם יבטלו את זה לשנה, שנה הבאה תחזור על הטריק.
או שמראש קח כרטיס אשראי ללא עמלות (הייטקזון, רמי לוי וכו').
לא לוקחים הלוואות. יש יגידו ככה ויש יגידו ככה, עזוב, לא לוקחים הלוואות. לא מהבנק ולא מגופים חיצוניים.
לא פורעים פיצויים כשעוברים מקום עבודה. לא פורעים קרן השתלמות כדי לקנות רכב או לצאת לחו"ל.
 
לימודים
אם מתכננים ללמוד - עובדים לפני אוספים כסף שנה שתיים ואז לומדים.
לעבוד וללמוד, תחום ריאלי, זה משהו שעדיף להמנע ממנו ככל שניתן.
אם לומדים משהו ריאלי, להמנע ממכללות לא מוכרות את ה 3-5 שנים עדיף להשקיע באוניברסיטה מוכרת או לפחות מכללה עם שם.
 
טלפונים מנותני שירות או בנקים או חברות אשראי וכו' כו'
כשהביטוח לרכב נגמר, או החבילה של האינטרנט או הסלולר עומדת להיגמר, אתה תקבל טלפון מכל מיני נציגים.
אף פעם לא לסגור עם מי שמתקשר אלייך. תמיד להגיד תודה. לעשות שיעורי בית מול האינטרנט ואם תתעניין, תתקשר אתה לשירות ותסגור איתם.
לא לתת ת.ז 4 ספרות של כרטיס אשראי או פרטים חשובים כאלו למי שיזם שיחה אלייך, אם זה רלוונטי - להתקשר אליהם חזרה דרך המספר של השירות לקוחות שלהם.
 
ביטוח רכב
המחיר באתר או המחיר שהנציג אומר בטלפון הם תמיד נקודת פתיחה.
ככל שתתמקח תקבל מחיר טוב יותר. עדיף להרים טלפון למספר מקומות לקבל הצעות, ואז שסע הצעה של חברה אחת בחברה אחרת.
כשתראה שההצעות מתחילות להיות די דומות ולא יורדים במחיר, תדע שהגעת למחיר האמיתי. צריך לעשות את זה כל שנה.
 
 
קצת זלגתי להתנהלות ואורך חיים אז קח בפינצטה את החלקים שנראים לך.
המודעות לנושאים זה מה שבאמת משנה, אחרי שאתה מודע, תעשה מה בא לך.
חחח סחטיין על ההשקעה. ממש לגזור ולשמור :)

Sent from my PH-1 using Tapatalk

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

לגבי אינטרנט אם קיים בבניין סיבים, זה עדיף משמעותית ולדעתי שווה את ההפרש של כ-50-60 שקל בחודש

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

קיבלת עצות טובות מ-@stum . בכל זאת כמה הערות, כאשר הידע שלי הוא מדירות בבעלותי וכן מזה שבני שכר דירה לאחרונה.

 

1. הוראות קבע לחשבונות - אני א אוהב, אם כי בגלל הנחה קטנה אני משלםכך  ארנונה ובגלל איזה תקלת דואר בעבר גם חשמל. אם אתה מסודר זה לגמרי לשיקולך.

 

2. תמי4? בשביל מה. במיוחד בדירה שכורה. זה כרור בשינויי מבנה שאני מסופק אם בעל הדירה יאהב, ובהתחייבויות ארוכות. אם מאיזה סיבה אינך אוהב מי ברז (ובמרבית הארץ אין שום בעיה) קנה בריטה או משהו דומה והקפד על החלפת פילטרים בדיוק כפי שאתה מקפיד על החלפת פילטר השמן באוטו. אישית אני שותה מי ברז.

 

3. אינטרנט - תלוי בתשתיות שיש בבניין. אם יש סיבים מה טוב (אני מייחל לזה. כבר כמה שנים אני מקבל פניות מהחברה שהקינה בבניין בו גרתי בעבר). אם לא - עליך לבדוק למי משי החברות (בזק והוט) תשתיות יותר טובות בבניין שלך. כמוכן בדוק מה הבאנדל הטוב ביותר שאתה מוצא ברגע נתון. אני, למשל, עם ספק בשם ITC על תשתית הוט. הבן שלי העדיף בזק (100 מס"ש) דומני עם ספק סלקום, שמשמש גם לטלוויזיה. אבל אולי לא הבנתי נכון.

 

4. טלפיזיה רב ערוצית - תלוי מה מעניין אותך. אותו בן שהזכרתי בחר בסלקום, וכן מחזיק במנוי נטפליקס. אם תשתית האינטרנט בבניין מספקת תוכ לחסוך כך, או בחיבור לטלויזיות האינטרנטיות של הוט או יס. לבן שלי באנדל של תשתית (בזק 100 מס"ש), ספק אינטרנט, טלויזיה ותאורטית טלפון קוי (ללא שימוש) בכ-150 ש"ח לחודש, סלקום.

 

5. סלולרי - תלוי בטיב הקליטה במקום בו אתה שוהה. אני די נאמן לפרטנר (כבר קרוב ל-22 שנה עם דילוגים בין חשבון פרטי, חשבון וועדים ו-012), אבל המשפחה שלי עושה סבבים בין החברות כיוון בגלל קליטה עדיפה במקומות שונים. כרגע יש לי שניים בסלקום.

 

6. ריהוט - תלוי בתקציב ובנסיבות. מיטה אפשר לקנות בסיס בלבד ומזרנים אפשר ממאות ש"ח בודדים ועד אלפים. אישית לא הייתי רוצה לישון על מזרן של מישהו אחר, אבל אולי אתה מרגיש אחרת. בהחלט מומלץ לגייס ריהוט גם במשפחה וחברים. איקיאה (ושאר DIY, אם תמצא) הם פתרון מצויין. באותו עניין - כלי מטבח מהמחסן של אמא (היה לי על זה דיון ארוך בפורום לפני כמה חודשים ואנשים צחקו עלי שאני שומר כלים, אבל בא היום והזוג הצעיר קיבל את חלקו ועוד נותר לשני הבנים האחרים), קרוב לודאי שתמצא אפילו מצעים מהנדוניה או מהחינה של אמא או דודה או קרובה אחרת. דרך אגב, גם בדברים האלה יש לאיקאה לא מעט מה להציע.

 

7. שואב אבק רובוטי? בעיני מוצר מיותר, אלא אם זוגתך או הכלב סובלים מנשירת שיער. אם אתה עשיר אז דייסון, שארק או משהו דומה. אם לא - שואב ב-250 ש"ח מהום סנטר עד שירווח.

 

8. מכשירי חשמל - בהתאם למצאי בדירה ומה שיש במחסן של אמא. מכל מקום, אין שום בעיה לקנות גנריקה. בסופרים מוכרים לפעמים באנדלים של קומקום חשמלי, טוסטר קופץ, טוסטר לחיצה או כל מיני מכשירים כאלה בפרוטות. בקומקום החשמלי שים לב לפתח רחב ככל האפשר כדי שיהיה אפשר לנקות בנוחות.מיקרוגל זה עניין של 200-300 ש"ח בשופרסל. מכונת כביסה היא עניין של פחות מ-1000 ש"ח אבל אם אתה רוצה מכונה קומפקטית בגלל בעיות של מקום או מעבר בדלת תזקק להוציא בסביבות 1500-1800 ש"ח על מכונה עם פתח עליון, כי לספקים הגנריים אין מכונות כאלה ותזקק לאלקטרולוקס או BSH.

 

9. ההמלצה של קניה בחנויות הסטוק מצויינת. עם זאת מושב אסלה אני מעדיף משהו קצת יותר איכותי, שולא ישבר מתחת לתחת. לשים לב שיש כמה סטנדרטים לרווח בין החורים באסלה - אז למדוד באסלה ולוודא שהמושב מתאים. 

 

10. היכרות עם הסביבה המסחרית - חשוב להכיר את הסופרמרקט השכונתי (בד"כ יקר), הסופרמרקט הלא רחוק מדי, הפארם ובית המרקחת, הטמבוריה השכונתית וההום סנטר\אייס הקרובים. אל תאכלו אותי כיוון שאני ממליץ להכיר את השופרסל וההום סנטר הקרובים - הם אולי לא זולים, אבל הם זמינים והמבחר יותר גדול. אתה לא נוסע לשז"ר או המקביל שלו בגלל כל בורג או אום.

 

11. ללמוד להכין רשימת קניות שבועית. אתם זוג, אז נושא של נסיעה לחנויות רחוקות או פיצול הקניה בכמה מקומות קצת מיותר. מוצרים ללא תפוגת תוקף לקנות מאגר קטן (לא להשאר עם 4 גלילי נייר טואלט, עדיף שיהיו בבית 2X40 גלילים) וכך גם מוצרי מזון קשים - כאשר יש מבצעים. מוצרים טריים כמובן עם תאריך תפוגה רחוק ככל האפשר. אין בעיה עם מוצרי מותג הבית, אבל צריך לערוך אתם היכרות, אולי פה ושם יש כזה לא מוצלח שתעדיפו להמנע ממנו ולקנות את המותג היותר יקר.

 

12. הוזכרו כרטיסי אשראי. הגישה שלי טיפה שונה מזו של Stum. אני בעד כרטיסי מועדון, גם אם הם עולים כמה פרוטות. לדוגמא - כרטיס שופרסל עולה כ-12 ש"ח לחודש לזוג כרטיסים, ההנחות שהוא מקנה שוות הרבה יותר. השופרסל יקר ביסודו, אבל מותגי הבית זולים (למשל, החלב הזול ביותר בשוק), עם כרטיס הבית יש הנחה של 5% על מוצרי מותג הבית, ולמבצעים שלהם אין מתחרה. לכן אני בעד החזקת כרטיס זה. בנוסף - יש כרטיסים שאמנם עולים משהו, אבל חיוב חודשי קטן מזכה אותך בדמי החבר. הבעיה היחידה - זה מצריך פניה לשירות הלקוחות פעם בשנה. צריך להיות ערני אבל חוץ מזה זה לא נורא. נסה לקבל כרטיס בדרגה גבוהה ככל האפשר, לא צריך להיות איזה מולטימיליארדר בשביל כרטיס פלטינה. מעל דרגה זו כבר מדובר במשהו יקר ולא מוצדק. עוד דבר - כדאי להחזיק לפחות שני כרטיסים, אחד ויזה ואחד מאסטרקארד (לא משנה איז מהם מהווה כרטיס ראשי) - גם כגיבוי למקרה אבדן או גניבה, וגם למקרה של תקלות במערכת הסליקה המשביתה (זמנית) את אחד הכרטיסים.

 

13. חשבון בנק - אני מניח שבינתיים לכל אחד מכם חשבון משלו. הפכו את חשבונות למשותפים רק אם וכאשר תתחתנו (או תתכוננו להתחתן). כמו בעניין כרטיס האשרי יש עמלות קטנות ומרגיזות, סה"כ מדובר בסכומים קטנים אבל אם אשפר כדאי לצמצם אותם ככל האפשר. אם אתם מדברים על סניף פיזי בחרו אותו לפי נוחות הגישה אליו וטיב השירות. אם יש הכנסות סבירות אפשר להתקדם למעמד של בנקואת פרטית או המונח המקביל, זה משפר את השירות.

 

14. אם עדיין אין לך ארגז כלים קטן זה הזמן לבנות כזה.

 

חבר'ה תהנו מהעניין. ציינתי שהבן שלי נכנס עכשו לדירה שכורה (אחרי שנתיים במעונות סטודנטים), עצם ההתארגנות הסבה לזוג, וגם לאבא ולאחים שלו שעזרו לו, הרבה הנאה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה רבה לכולם על ההשקעה, למדתי כמה דברים 

שתי שאלות - אני שוכר בבית קרקע, איך אני יכול לברר איזה תשתית הכי כדאי לי לעשות שם? 

ובקשר למקרר האם 300 ליטר (240+60) יספיק לנו בתור זוג ונגיד שיהיה מספיק מקום גם לדברים בשביל לארח קצת? 

Renault fluence 2.0L 10

01 FIAT Punto HGT

01 FIAT Punto ELX

×
×
  • תוכן חדש...