Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

חליל - יש לך שתי טעויות:

 

1. הסגר הוחל כאשר החשש היה שהוירוס הרבה יותר קטלני מכפי שמצטייר כעת, ולכן ננקטו צעדים מחמירים. גם כעת, לאור הסרת הרגל מהברקס כמעט לחלוטין, יש חשש גדול מאד מהתפרצות קשה. אבל הלחצים  הפוליטיים פעלו, ותהליך שהיה אמור להיות מבוקר הפך לתגובת שרשרת חופשית לחלוטין, כאשר אי ההקפדה על ההוראות המעטות שנותרו בתוקף מאיימת לדרדר אותנו לסגר נוסף.

 

2. עניין הסכרת מורכב מאד, אם כי למרכיבים ההתנהגותיים חלק משמעותי בגרימתה. אבל היא לא מדבקת ולא הורגת תוך שבועיים. לשנות מנהגי תזונה זה קושי, גוף האדם בנוי למצבי מחסור, ומתקשה להתמודד עם עודף המזון שהוא תופעה של עשורים בודדים (כאשר קנה המידה של האבווציה הוא בערך 5 סדרי גודל יותר). חוסר הפעילות הגוםפנית נובע בחלקו מהטכנולוגיה המודרנית ומשוק העבודה המודרני שמביאים לאורח חיים יושבני. וכמובן, כל האינטרסים הכלכליים שהזכרתי קודם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, khalil כתב:

שוב, הכוונה היא שאתה לא מתערב באופן גס לפחות בחיי אנשים בשביל לשנות דפוסים מזיקים, למה זה נחוץ להחיל סגר כללי על מדינה מוירוס שההשפעה שלו מאוד מצומצמת.

 

צ'רי פיקינג זה לא יפה, ההשפעה של הוירוס מצומצמת בגלל הסגר

לולא הסגר, ההשפעה של הוירוס לא הייתה מצומצמת.

אתה מחפש לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 

ציטוט

מול 20,000 שנדבקו בישראל, יש חצי מליון חולי סכרת, שהרבה מהם מתים מסיבוכים של המחלה, זאת מחלה מטבולית פרופר וניתנת לשיפור אדיור מתזונה וספורט, אם את מתעלם מתופעה בסדר גודל כזה, ולא עושה צעדי מניעה, איך אתה מתרץ סגר כללי שעולה עשרות או מאות מיליארדים בשביל המספרים הקורונה.

 

שזה שיש 20 אלף נדבקים זה תוצאה ישירה של הסגר, לולא הסגר כפי שאתה רוצה, התוצאה לא הייתה 20 אלף נדבקים.

שוב ניסיון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אתה רוצה את התוצאה בלי הדרך.

 

ציטוט

אם היינו שמים בטמקא סופר למקרי הסכרת, כמה מהם אושפזו, כמה מהם עברו כריתת איברים, או חוו התקף לב ומתו, הקורונה היה מתגמד לידה. לאחד אתם מתייחסים כמציאות לשני כפאניקה מוחלטת.

 

תאמין לי שאני מכיר את זה מקרוב, אבל זה לא משנה, שהרי הסוכרת פה עם ובלי קורונה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 7 דקות, sperial כתב:

חליל - יש לך שתי טעויות:

 

1. הסגר הוחל כאשר החשש היה שהוירוס הרבה יותר קטלני מכפי שמצטייר כעת, ולכן ננקטו צעדים מחמירים. גם כעת, לאור הסרת הרגל מהברקס כמעט לחלוטין, יש חשש גדול מאד מהתפרצות קשה. אבל הלחצים  הפוליטיים פעלו, ותהליך שהיה אמור להיות מבוקר הפך לתגובת שרשרת חופשית לחלוטין, כאשר אי ההקפדה על ההוראות המעטות שנותרו בתוקף מאיימת לדרדר אותנו לסגר נוסף.

 

2. עניין הסכרת מורכב מאד, אם כי למרכיבים ההתנהגותיים חלק משמעותי בגרימתה. אבל היא לא מדבקת ולא הורגת תוך שבועיים. לשנות מנהגי תזונה זה קושי, גוף האדם בנוי למצבי מחסור, ומתקשה להתמודד עם עודף המזון שהוא תופעה של עשורים בודדים (כאשר קנה המידה של האבווציה הוא בערך 5 סדרי גודל יותר). חוסר הפעילות הגוםפנית נובע בחלקו מהטכנולוגיה המודרנית ומשוק העבודה המודרני שמביאים לאורח חיים יושבני. וכמובן, כל האינטרסים הכלכליים שהזכרתי קודם.

 

אז בוא נחשב מסלול מחדש, ונטפל בוירוס בצורה רציונית ונסביר לאנשים שרובם לא בקבוצת סיכון מהוירוס, שעכשיו אחרי שלמדנו מה המשמעויות שלו, שווה לחשוב על אסטרטגיות כמו הגנה על קבוצות סיכון במקביל לפיתוח חסינות עדר. הקורונה לא הורגת 90% מהאוכלוסיה בשבועיים.

אכן עניין הסכרת מורכב, אבל סביבת התזונה שאנחנו יוצרים סביבנו, תגדיל את המספרים, המספרים של הסכרת בלי היותה מידבקת מטפסים בכל העולם, בהודו, ארץ הכחושים, יש הכי מספר הסכרתיים הכי גדול בעולם.

 

לפני 7 דקות, m3x7r3m3 כתב:

צ'רי פיקינג זה לא יפה, ההשפעה של הוירוס מצומצמת בגלל הסגר

לולא הסגר, ההשפעה של הוירוס לא הייתה מצומצמת.

אתה מחפש לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 

 

לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

שזה שיש 20 אלף נדבקים זה תוצאה ישירה של הסגר, לולא הסגר כפי שאתה רוצה, התוצאה לא הייתה 20 אלף נדבקים.

שוב ניסיון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אתה רוצה את התוצאה בלי הדרך.

.

לא אוכל מתוקים בכלל. תחזור בבקשה כמה עמודים אחורה, לוירוס היתה השפעה מצומצמת גם במדינות בלי סגר, והיתה לו השפעות הרסניות במדינות עם סגר, הצ'רי פיקינג זה לתלות את מספרי תמותה נמוכים בסגר.

 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, khalil כתב:

לא אוכל מתוקים בכלל.

 

עוגה ללא סוכר, חוץ מזה חליל שלא אוכל כנאפה או בקלאווה?

אבל זה סתם סטייה מהנושא, אתה רוצה את התוצאה של 20 אלף נדבקים ו-250 מתים, בלי הפעולות שהובילו למספרים האלה.

פעולות אחרות היו מסתכמות במספרים אחרים, גבוהים יותר, נמוכים יותר, אחרים.

 

ציטוט

תחזור בבקשה כמה עמודים אחורה, לוירוס היתה השפעה מצומצמת גם במדינות בלי סגר, והיתה לו השפעות הרסניות במדינות עם סגר, הצ'רי פיקינג זה לתלות את מספרי תמותה נמוכים בסגר.

 

דיברת לפני רגע על נדבקים לא? 20 אלף זה נדבקים לא מתים.

 

ויש בכל מקרה קשר בין כמות המתים לסגר, רק שיש עוד כמה מספרים, כמו מספר מכשירי הנשמה, מיטות אשפוז, צוותים רפואיים, מספר נדבקים ועוד כל מיני.

וזה לא צ'רי פיקינג, אתה זה שבחרת את הנתון של מספר נדבקים

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 43 דקות, khalil כתב:

לא אוכל מתוקים בכלל. תחזור בבקשה כמה עמודים אחורה, לוירוס היתה השפעה מצומצמת גם במדינות בלי סגר, והיתה לו השפעות הרסניות במדינות עם סגר, הצ'רי פיקינג זה לתלות את מספרי תמותה נמוכים בסגר.

 

בלי סגר אבל עם מדיניות של ריחוק חברתי, הרבה אכיפה ואוכלוסיה ממושמעת. מדינות שניסו להמשיך עסקים כרגיל חטפו חזק ע"ע בריטניה, NY, רוסיה ועוד. 

 

מזכירה שלנו עשתה עלייה מעיירה בניו-ג'רזי בשם Fair Lawn לפני מספר שנים היא בת 60. היא איבדה 2 חברים בפרק זמן של שבוע כולם בשנות ה-60 לחייהם ללא מחלות רקע. בעיירה הזאת מתו בסביבות ה-30 בני אדם. 

 

הבעיה בבני אדם היא שאם לא חוטפים חזק חושבים שזה סתם חרטא ואם כן חוטפים חזק מחפשים לערוף ראשים. אין אמצע. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 שעות, ChemGuy85 כתב:

למה זה מפתיע אותך? ב-5 החודשים האחרונים אנחנו די באותו מקום מבחינת אינפורמציה לגבי המחלה הזאת.

 בדיוק בגלל זה.

הרי בסוף כל אחד פה מלקט את הכותרות שמתאימות לאני מאמין שלו, חוץ מאחד שהוא גם נביא, מומחה לסטטיסטיקה וניהול משברים, מעבר לזה.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

הבעיה בבני אדם היא שאם לא חוטפים חזק חושבים שזה סתם חרטא ואם כן חוטפים חזק מחפשים לערוף ראשים. אין אמצע. 

 

מדויק ומזוקק יפה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 1 שעה, khalil כתב:

 

אז בוא נחשב מסלול מחדש, ונטפל בוירוס בצורה רציונית ונסביר לאנשים שרובם לא בקבוצת סיכון מהוירוס, שעכשיו אחרי שלמדנו מה המשמעויות שלו, שווה לחשוב על אסטרטגיות כמו הגנה על קבוצות סיכון במקביל לפיתוח חסינות עדר. הקורונה לא הורגת 90% מהאוכלוסיה בשבועיים.

 

 

מה שאתה מסרב להבין הוא שברגע שאת המשחרר את הרסן הנגיף יזלוג לקבוצות הסיכון. ילד הולך לגן וחוטף את הנגיף. למרות הסיכון הנמוך הוא מדביק את אמא. אמא הולכת לספר ומדביקה אותו, הספר הולך לטפל בסבתא בבית אבות, והופ - יש לך מקרה משען. אתה צריך להבין שאין הגנה מספקת על קבוצות הסיכון, ובדרך תקריב לא מעט צעירים.

 

דרך אגב, כבר שאלתי אותך, עד כמה אתה מוכן לסכן את הוריך? לא קיבלתי תשובה. הרי אבא בן 60, קרוב לודאי שעדיין עובד, הולך לסופר, אני מקווה שגם עושה קצת ספורט בפארק. אם כל ההקלות שאתה מבקש יש לו סיכוי טוב מאד לחטוף את הקורונה. אולי אפילו ממך או מאחד הילדים שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 21 דקות, sperial כתב:

מה שאתה מסרב להבין הוא שברגע שאת המשחרר את הרסן הנגיף יזלוג לקבוצות הסיכון. ילד הולך לגן וחוטף את הנגיף. למרות הסיכון הנמוך הוא מדביק את אמא. אמא הולכת לספר ומדביקה אותו, הספר הולך לטפל בסבתא בבית אבות, והופ - יש לך מקרה משען. אתה צריך להבין שאין הגנה מספקת על קבוצות הסיכון, ובדרך תקריב לא מעט צעירים.

 

דרך אגב, כבר שאלתי אותך, עד כמה אתה מוכן לסכן את הוריך? לא קיבלתי תשובה. הרי אבא בן 60, קרוב לודאי שעדיין עובד, הולך לסופר, אני מקווה שגם עושה קצת ספורט בפארק. אם כל ההקלות שאתה מבקש יש לו סיכוי טוב מאד לחטוף את הקורונה. אולי אפילו ממך או מאחד הילדים שלך.

ההורים שלי בבית, אני עושה להם קניות, יש להם בית באזור מרוחק עם גינה וחצר ושטחים פתוחים, כך שזה לא נורא כמו סגר בדירה, ואבי בן 67, שעבד עד פרוץ המחלה, הוא לא מתכנן לחזור השנה, יתכן בשנה הבאה.

תקשיב, אפשר להיות במחלוקת על איך להגן הכי טוב על אוכלוסיות בסיכון, לדעתי משק עובד מגן יותר טוב עליהם ממשק מושבת, כי את מוריד טונות של לחץ של פתיחה כללית של המשק, ואם תהיה החלטה מודעת שנחנו הולכים לסגר בשביל להגן עליהם, זה לא ימצא חן בעיני, אבל זה החלטת המנהיגות ואני מקבל אותה, אבל, זה לא המצב, אנשים מסביבי לא רוצים לפתוח בתי ספר כי הם מפחדים על הילדים שלהם, והם מאמינים שהוירוס מסוכן להם, יותר מהבמבה , הביסלי והקולה שהם מפוצצים את הילדים שלהם בה, זה לא חכם, וזה לא עוזר לאף אחד לקבל החלטות גרנדיוזיות על סמך פחד שלא במקומו.

לפי כל מיני דיווחים בניו יורק נעלו את האוכלוסיה, אבל המשיכו לשלוח חולים לבתי אבות במרץ, זה שערוריה, אפידימיולוגים הזהירו מפני זה אחרי שהפעולה הזאת בדיוק החריפה את המצב באיטליה, זה מה שקורה כשאתה עושה לשם סגר, בלי ללמוד מה המחלה עושה.

פורסם
לפני 1 דקה, khalil כתב:

אנשים מסביבי לא רוצים לפתוח בתי ספר כי הם מפחדים על הילדים שלהם, והם מאמינים שהוירוס מסוכן להם, יותר מהבמבה , הביסלי והקולה שהם מפוצצים את הילדים שלהם בה, זה לא חכם, וזה לא עוזר לאף אחד לקבל החלטות גרנדיוזיות על סמך פחד שלא במקומו.

 

זו השוואה דיי טיפשית, כי זה לא אחד משניהם, אם תאכל במבה לא תבוא קורונה והפוך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אתה יכול לנסות לנתח את מה שכתוב בלי ישר לשחרר תגובות פבלוביות?

יש סיכון בריאותי מכל נגיף ויש סיכון בריאותי מתזונה רעה וכליאה בין 4 קירות, זה לא רציונלי לפחד על הילד מוירוס שמהווה סיכון יותר נמוך לו משפעת מצויה, ובמקום זה להתעקש לנעול אותו עם כל הבעיות הבריאותיות לילד שסגר גורר.

פורסם

זה לא הופך את ההשוואה לפחות טיפשית עם כל הכבוד.

 

זה לא בא אחד במקום השני, וזה בדיוק מה שמשתמע מכל ההשוואות שלך, בין במבה לקורונה, מחלות לב לקורונה, השמנת יתר לקורונה וסכרת לקורונה.

אנשים מתו ממחלות לב, השמנת יתר, וסוכרת וסיבוכיהן לפני שהקורונה עברה לבני אדם, והקורונה לא תשנה את זה, אלא תתווסף אליהן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 2 דקות, khalil כתב:

אתה יכול לנסות לנתח את מה שכתוב בלי ישר לשחרר תגובות פבלוביות?

יש סיכון בריאותי מכל נגיף ויש סיכון בריאותי מתזונה רעה וכליאה בין 4 קירות, זה לא רציונלי לפחד על הילד מוירוס שמהווה סיכון יותר נמוך לו משפעת מצויה, ובמקום זה להתעקש לנעול אותו עם כל הבעיות הבריאותיות לילד שסגר גורר.

 

ההשוואה הזאת מטופשת להחריד. תזונה נמצאת לגמרי בידיים שלנו. מצד שני אני לא יכול לבחור אם להידבק או לא להידבק בוירוס שעלול להכניס אותי ל-21 יום בבית חולים ולהרוג את הורי בשנות ה-70 לחייהם. אתה לא מחליף גורם מוות אחד בגורם מוות אחר אלא מוסיף עוד גורם מוות כאשר מחלות רקע שאתה מתלונן עליהן מגדילות את אחוז התמותה. 

 

אל תדאג לא מפתחים שום סיכון בריאות מתזונה רעה וכליאה בין 4 קירות מספר שבועות ואפילו חודשים. שחרר. תאכל ירקות במקום עוגיות והכל יהיה בסדר. 

פורסם

זאת בדיוק הנקודה, וההשוואה לא מטופשת, אם מחלה הרסנית כמו סכרת לא מחייבת, ובצדק, אמצעי מניעה דרקוניים, גם הקורונה לא, הטיפול יכול להיות סקטוריאלי. זה לא משנה אם סכרת לא מדבקת או שהיא היתה קודם, זה בדיוק הרפלקס הפבלובי שלך שמסרב להבין את מה שכתוב, זאת עדיין מחלה מאוד מסוכנת, שבמגמת עליה בכל העולם, וטיפול בה לא רק שלא יקר, אלא חוסך כסף, אבל על נגיף הסיכון המשמעותי שלו הוא לאוכלוסיות פגיעות, זה טבעי מבחינתך ומבחינת מקבלי ההחלטות לעשות את הצעד הכי קיצוני שיש.

ומבחינת הערכת סיכונים ומידתיות תגובות, זה לא הדרך לקבוע מדיניות פעולה, אם אתה לוקח איום חדש אבל מאוד מינורי לאוכלוסיה מסוימת ולהגיב לו בשיתוק מוחלט, בזמן שאתה לא מייחס חשיבות לאיומים ישנים וידועים, שזה בדיוק מה שעושה ההורה הממוצע.

×
×
  • תוכן חדש...