Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דליפת קטנטנה מרדיאטור מזגן ניתן לתקן ?


numnuts
שימו לב! השרשור הזה בן 1316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה , 

פורד פוקוס 2013  עם בקרת אקלים , מזגן הפסיק לקרר אחרי חודשיים ממילוי 

בבדיקה עם פנס אולטרא ( שמנו חומר במילוי אבל אז לא ראינו דליפה וגם הואקום החזיק )  רואה בעבוע קטנטן ברדיאטור 

המוסכניק טוען  אין מה לשים חומר סתימה לא יחזיק ואין מה לתקן רק  להחליף  ( רדיאטור + עבודה + ואקום וגז ) כ1600  שקל 

שאלתי - אני רואה את הדליפה , לא ניתן לסתום עם אפוקסי כלשהו מבחוץ ? או  לרתך ? 

 

ואם חייבים להחליף , המלצות ? מחירים ? 

 

תודה מראש 

עפר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כמה זמן אתה מבחין בשינוי בכושר הקירור של המזגן?
לא מכיר בעצמי חומרי איטום למערכות קירור אבל מצד שני לא ביצעתי מחקר מעמיק בנושא, ואני מניח שגם המכונאי שלך לא.

שוב בנוגע לאיטום באמצעות אפוקסי/ריתוך זה משהו שניתן לקבוע רק כשרואים את הסדק בעצמו.

 

שאלה נוספת,

מדוע הגעת מההתחלה למילוי גז?
האם הייתה דליפה ידועה מראש?
 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגעתי למילוי ראשון לפני שנה אצל מזגנאי מקומי שרק מילא גז וטען שהכל בסדר 

זה החזיק כחודשיים אבל  עזבתי את זה

בקיץ הנוכחי כבר ניגשתי למשהו שקיבל המלצות מאנשים , בוצע ואקום  לאורך כ20 דקות והואקום החזיק 

הוכנס גז עם חומר זרחני , חיפשנו עם 2 גלאי גז ופנס אולטרא סגול ולא מצאנו דליפה 

לאחר חודשיים מהמילוי הורגשה ירידה חזקה בקירור ( אני לא משתמש הרבה במזגן ) 

ניגשתי אליו שוב , ומצאתי דיי ישר עם הפנס שלו דליפה קטנה ברדיאטור 

גם הוא לא מצא משהו נוסף אבל אמר שלסתום לא יתפוס וחבל לו על הכסף  שלי , פשוט בודק אם יש אופציה אחרת , ושוב רואה את הדליפה , היא קטנטנה ומבעבעת ברדיאטור 

rad-leak1.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי.

כמו שאני רואה את זה יש בפנייך כמה אופציות:

לנסות לחפש חומר איטום למערכות קירור אחד עם המלצות ונלסות

למלא גז כל פעם כשתמרוקן (לא סביר וחבל על הכסף אבל עדיין אופציה)

לתקן קומפלט כמו שציינת

למכור את הרכב ולקנות אחד תקין

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח... 

אז ככה 

נתחיל מהסוף , אין גריטה 

ומלפני הסוף , עד שמצאתי רכב עם מנוע מעל גודל של טוסטוס עם הילוכים ידניים יצאה לי הנשמה 

חומר אטימה שרץ בתוך המערכת שמעתי כל מיני תגובות על חסימת המערכת אחר כך ויצירת כשלים אחרים, הבחור שטיפל מוכר חומר איטלקי והוא טען שלא מתאים למצב שלי ולא יחזיק 

אני חשבתי אולי לנסות לאטום מבחוץ עם אפוקסי אלומיניום ? אין לי כלכך מה להפסיד עם אטימה מבחוץ חוץ ממילוי הגז מחדש , פשוט מוזר לי שאני ראה את הדליפה ואין לי איך לאטום אותה 

 

עפר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לך להתייעץ עם עסק של רדיאטורים, אני יודע בוודאות שהם מתקנים עם הלחמה נקודתית ואח"כ מבצעים בדיקת לחץ באמבטית מים.
הכל כמובן תלוי במצב הרדיאטור ובמיקום הדליפה.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך ללכת לאיש רדיאטורים טוב או לרתך שמתעסק בריתוכי אלומיניום (לא חבר שקנה רתכת ולמד להשתמש בה שלשום) שינסה לתת לך שם תיקון קטן עם רתכת טיג.
אחרי זה תמלא גז ותקווה לטוב, אם לא יעזור - תחליף רדיאטור, אבל לא במוסך כללי אלא אצל בעל מקצוע שעוסק במיזוג.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני עשור היה לי מקרה דומה, המוסכים דפקו לי מחירים... שלא נדע.

הלכתי לאיש מיזוג עם זוג ידיים, שריתך לי את הנקודה שממנה דלף הגז, ופתר את הבעיה (והפתרון החזיק עוד שנים)

אם במקרה אתה באיזור עמק יזרעאל אני הלכתי לבחור רוסי מקיבוץ גניגר. או אלכס או יורי, אני באמת לא זוכר.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכן מהעמק 

שאלה ,,, הוא ריתך על המכונית או שהסרתם את הרדיאטור ? 

אני אנסה לגלות אם מישהו מכיר את  איש המסתורין  מגניגר :)

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אני לא זוכר, נראה לי הוציא וגם החליף את האו-רינגים.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הגעתי אליו עם החלק מפורק אחרי שהמוסך פירק ורצה מחיר מופקע על חדש, הוא ריתך לידי, בדק בלחץ וחזרתי למוסך להרכיב.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shellcase כתב:

אתה צריך ללכת לאיש רדיאטורים טוב או לרתך שמתעסק בריתוכי אלומיניום (לא חבר שקנה רתכת ולמד להשתמש בה שלשום) שינסה לתת לך שם תיקון קטן עם רתכת טיג.
אחרי זה תמלא גז ותקווה לטוב, אם לא יעזור - תחליף רדיאטור, אבל לא במוסך כללי אלא אצל בעל מקצוע שעוסק במיזוג.

 

בעל מקצוע לא מרתך מעבה מזגן אשר עשוי מאלומיניום בעזרת רתכת טיג או מיג אלא רק בהלחמה קשה או מה שנקרא ברייזינג וככה גם הדבר מבוצע בזמן הייצור של המעבה. 

 

כמה נקודות למחשבה (מניסיון מעשי בברייזינג)

 

1. מכיוון שמדובר על צינורות בעלי עובי דופן מאוד דק של מספר עשיריות המילימטר הלחמה של הצנרת בעזרת חימום בלהבה מחליש מאוד את איזור ההלחמה ככה שצריך לשקול היטב את היחס עלות/תועלת מכיוון שסדק או חור עלול בעתיד להופיע באיזור החימום.

 

2. אם כבר בחרת לבצע תיקון בהלחמה חשוב מאוד להזרים חנקן דרך הצנרת של המעבה בזמן ההלחמה מה שרוב בעלי המקצוע בארץ לא עושים.

 

במחירים של היום ניתן למצוא מעבה של ייצרן OEM במחיר הרבה יותר זול מזה שהוצע לפותח האשכול או להזמין מאיביי.

 

פותח האשכול נסה למצוא באיביי מעבה תואם תוצרת HELLA/Behr.

 

* חשוב לדעת אני לא פוסל אפשרות של תיקון.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, מרק10 כתב:

 

בעל מקצוע לא מרתך מעבה מזגן אשר עשוי מאלומיניום בעזרת רתכת טיג או מיג אלא רק בהלחמה קשה או מה שנקרא ברייזינג וככה גם הדבר מבוצע בזמן הייצור של המעבה. 

 

כמה נקודות למחשבה (מניסיון מעשי בברייזינג)

 

1. מכיוון שמדובר על צינורות בעלי עובי דופן מאוד דק של מספר עשיריות המילימטר הלחמה של הצנרת בעזרת חימום בלהבה מחליש מאוד את איזור ההלחמה ככה שצריך לשקול היטב את היחס עלות/תועלת מכיוון שסדק או חור עלול בעתיד להופיע באיזור החימום.

 

2. אם כבר בחרת לבצע תיקון בהלחמה חשוב מאוד להזרים חנקן דרך הצנרת של המעבה בזמן ההלחמה מה שרוב בעלי המקצוע בארץ לא עושים.

 

במחירים של היום ניתן למצוא מעבה של ייצרן OEM במחיר הרבה יותר זול מזה שהוצע לפותח האשכול או להזמין מאיביי.

 

פותח האשכול נסה למצוא באיביי מעבה תואם תוצרת HELLA/Behr.

 

* חשוב לדעת אני לא פוסל אפשרות של תיקון.

 

 

* תיקון !

 

רוב עלי המקצוע לא מרתכים צנרת דקה של מעבים בעזרת רתכת טיג למרות שריתוך בטיג מחמם פחות את איזור ההלחמה לכן הוא פחות פוגע בחוזק הצנרת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1316 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...