Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין קיה Xceed לסקודה קאמיק


ADI660
שימו לב! השרשור הזה בן 1334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הצרכים שלך מהרכב?

 

בשבילי קיה אקסיד ללא התלבטות ולו בגלל שיש לו בלם יד חשמלי עם "אוטו הולד" לעומת בלם יד רגיל בקאמיק.

 

מעבר לכך תא המטען של האקסיד גדול יותר ומתאים גם לשימוש משפחתי.

 

בגירסה הבכירה האקסיד אף מציע מושב נהג חשמלי עם זכרונות שזה אף רכב במחיר הזה וגם מעליו לא מציע.

 

גם משאר הבחינות הרכב קיבל ביקורות מצויינות.

 

והפיינלה, הוא פשוט נראה מצויין לדעתי לעומת הקאמיק שאין הרבה מה להגיד בתחום הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי שבאמת שתף אותנו מה חשוב לך ברכב וסדרי עדיפויות.

 

מספר נקודות למחשבה:

1. קאמיק קצת יותר מרווחת בפנים, בעיקר עבור הנוסעים מאחור. מצד שני תא המטען של אקסייד גדול יותר.

2. איזו רמת גימור/מנוע בקאמיק אל מול איזו רמת גימור באקסייד.

3. כרגע יש מבצע בקיה למועדון חבר - האם רלוונטי עבורך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון המסיבי של האקסיד הוא העיצוב החיצוני המאוד מרשים, מול הסתמיות של הקאמיק. לקאמיק יתרון בדמות מרחב עדיף במושב האחורי, כפי שצוין כאן ע"ח תא המטען הקטן יותר. בכל הקשור לאיבזור בטיחות, ע"פי אתר היבואן איבזור בטיחות מקיף הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, רכב דו גלגלי, וכלי רכב בשטח מת, יש רק בדגם הפרימיום הדי יקר באקסיד, בקאמיק בכל הרמות. לאחרון גם 9 כריות לעומת 6 לראשון. הוא גם זריז משמעותית בגירסת ה 1.5 ליטר ( אולי גם ה 1 ליטר ) מול האקסיד. בקיצור יש יתרונות וחסרונות לשתיהן. נסיעת מבחן תועיל בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, רועי5 כתב:

הוא גם זריז משמעותית בגירסת ה 1.5 ליטר ( אולי גם ה 1 ליטר ) מול האקסיד

 

נתקלתי כמה פעמים בכך שלרכבי וואג נתוני תאוצה אופטימיים שלא משוחזרים במציאות באופן יחסי לרכבים אחרים אליהם ביצעו השוואה.

 

כך נתוני היצרן של הקיה אקסיד הם תאוצה ב- 9.5 שניות.

 

נתוני היצרן של הקאמיק 1.5 הם תאוצה ב- 8.4 שניות.

 

נתוני היצרן של הסיאט אטקה 1.5 הם תאוצה ב- 8.6 שניות.

 

עכשיו למה הכנסתי את הסיאט אטקה פתאום? פשוט בגלל שבמבחן השוואתי בין האקסיד לאטקה, האקסיד היתה מהירה יותר מהאטקה למרות ההבדלים בנתוני היצרן הנ"ל.

 

כך שניתן להבין כי הביצועים של האקסיד יהיו דומים לאלו של הקאמיק 1.5.

 

https://m.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7207&docID=337145

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 עשיתי נסיעת מבחן על האקסיד ולחצתי, ברמה שהביאה לחוסר נחת מופגן מהבחור שהוצמד אלי ( דקה וחצי לפני הקורונה שהביאה מצידה רק דבר אחד טוב, האפשרות לעשות נסיעת מבחן לבד ). אח"כ חזרתי לאוקטבית הליסינג 1.4 ( המנוע הקודם ל 1.5 הנוכחי עם נתונים זהים ), ולא נזקקתי להיקשים בכדי להבין שמדובר ברמה שונה ועדיפה מבחינת ביצועים. זה לפחות הנסיון הפרטי הלא ממצה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי של קיה איטי משמעותי לעומת של פולקסווגן, זה משפיע בעיקר על חיבור המצמד והכניסה להילוך ראשון כך שהיציאה מהמקום איטית יותר, אבל גם העברות ההילוכים איטיות יותר באופן מורגשוזה כמובן משפיע על נתוני התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש.

ביום יום אני נוהג בסיאט לאון 1.5, נהגתי באקסיד וגם בסיד 1.4 טורבו הרגילה והרכב שלי זריז ומרגיש קליל יותר בתאוצה מעמידה וגם בתאוצות ביניים בגלל התגובה המהירה של הגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות.

שוקל אקסיד ברמת פרימיום או קאמיק  1.5 כנראה סטייל.

 מבצע חבר רלוונטי (יש כעת על הקיה ומה 17.7 יהיה על סקודה, שגם ברמה הגבוהה יוצא כמה אלפים פחות מהאקסיד).

במראה האקסיד אכן מרשים והקאמיק ממש לא, אבל הוא קצר ב 15.4 ס"מ שאולי יקלו על חניה בעיר..?

את הגיר של פולסוואגן מכיר לטובה מפאסאט בעבר,  מהפורום כאן הבנתי שהגיר הרובוטי של קיה נוטה להתחמם במאמץ וכפי ש Mike808 כתב, אולי פחות מהיר ויעיל.

האם מבחינת אמינות לאורך זמן ועלויות תיקונים וטיפולים יש עדיפות לסקודה או קיה?

ומבחינת שמירת ערך?

נסעתי על האקסיד והיה נחמד מאוד, יציב ועם כח. לא היה מספיק שקט מבחינתי.

טרם ניסיתי את הקאמיק... יודעים משהו על בידוד רעשים שלו?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר של פולקסווגן סבל בתחילת העשור הקודם מבלאי מהיר למצמדים וכשלים במוח הגיר. עם השנים לך שיפור משמעותי באמינות של הגיר אבל צריך לקחת בחשבון שמצמדים הם עדיין רכיב מתכלה בתלות בתוואי ובסגנון הנהיגה. לגבי הגיר של קיה היו בעבר תלונות על התחממות בעת עמידה ממושכת בפקקים או בשימוש שכלל חיבור ממושך של המצמדים. בלוח המחוונים יש תצוגה ייעודית עם מד חום לגיר, לי יצא לנהוג במספר רכבי יונדאי וקיה עם גיר רובוטי כפול מצמדים גם בתנאים מאתגרים ולא הגעתי למצב שבו הגיר התחמם מעל לקו האמצע.

מבחינת שמירת ערך מוקדם להמר כי מדובר בשני דגמים חדשים אבל בשל העליה המתמידה בביקוש לרכבי פנאי וההשתייכות למותגים מבוקשים סביר להניח ששניהם יציגו שמירת ערך טובה ורמת סחירות גבוהה.

בידוד הרעשים בקיה באמת לא מוצלח במיוחד כשרעשי הכביש מהצמיגים הרחבים בולטים יותר מהכל, מעניין מה המצב בדגם הבסיסי עם החישוקים הקטנים. בסקודה בידוד הרעשים מוצלח יותר, רעשי הכביש הכי בולטים אבל ברמה נמוכה ביחס לאקסיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי ממליץ לבחון גם את הנירו, גם בנירו הגיר רובוטי, מדיווחים בפורום, בתחילת הנסיעה הגיר לא מורגש כי המנוע החשמלי מופעל. 

מהתרשמות קצרה באולם התצוגה, תא המטען של הנירו נראה קטן יותר מאשר התא בxceed. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא גיר ה- dsg בגירסתו הנוכחית מכויל איטי בכלל ואיטי יותר מהגיר של יונדאי קיה, כנראה לצורך הגברת אמינותו.

 

מספיק לחפש בגוגל מבחני רכב השוואתיים בין יונדאי i30 לפולקסווגן גולף 1.5 ולראות שרושמים בהם את הנ"ל.

 

אני לא סומך בעיניים עצומות על מה שנרשם במבחני רכב ואולם הביקורת הזאת חזרה גם במבחני רכב אחרים.

 

בכל אופן כוח לא יהיה חסר באף אחד מהרכבים הללו ולא על זה הייתי מבסס את החלטתי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Random כתב:

כרגע יש מבצע בקיה למועדון חבר - האם רלוונטי עבורך?

ותכף יש גם על סקודה, ברגע שמסתיים.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ההתלבטות די דומה, כאשר אני רוכש רכב פטור ממס ואז פרמטר עלות הרכב לא מהווה שיקול כי המחירים מאוד דומים. 

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...