Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014


שימו לב! השרשור הזה בן 978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובידיוק בשביל זה כתבתי את - המדריך המלא לאודיופיל המתחיל 

 

וגם - את המדריך המלא לאינטגרציית OEM

 

:-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמו בכל תחום, יש המבינים יותר ומבינים פחות וכאלה שכאילו מבינים. 

לפני שנים ייצגתי חברה ידועה לציוד מקצועי שבין המוצרים שלה היו מוצרים לאולפני רדיו וטלוויזיה.  הייתי בטוח שההבנה שלי באלקטרוניקה ובתחום האודיו והוידאו תספיק עד ש... 

אודיו אינו רק שמע בתרגומו הפשטני יש בו מרכיבים של סאונד (צליל כתרגום פשטני) וים של מונחים שמובנים לאנשי סאונד (גוונים וצבע, לא רק תדרים ועוצמות) דברים דומים היו גם בנושא וידאו. 

הגעתי לפגישה באולפני ירושליים שהיו אז באמת בירושלים  עם המנהל הטכני ושני אנשים נוספים - יצאתי עם הזנב בין הרגליים 🥴  כעבור זמן נרכשה אותה חטיבה על ידי חברה ידועה בתחום והנציגות עברה לגורם אחר. שם אנשי המכירות והתמיכה בכלל לא הבינו באלקטרוניקה, הם היו אנשי סאונד שהבינו באקוסטיקה הרבה מעבר למה שיכולתי אז. 

 

 

 @amir74  שכחת להוסיף גם למשל SPL  sound pressure level שזה למעשה עצמת הצליל . או במונחים פשוטים - צלילים מתפשטים בחלל מפעילים לחץ על עור התוף לכן העצמה מדודה לפי יחידות לחץ על ממברנה. (פשוט , אמרתי) 

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, אם אני זוכר נכון - בחרת בדגם הספציפי של JOYING בגלל יציאה דיגיטלית SPDIF.

השאלה היא - האם נעשה שימוש כלשהו ביציאות RCA הרגילות והאם יצא לך לבדוק את העוצמה\איכות שיוצאת משם ?
לאן מתחברת יציאת ה SPDIF מה-HU ? ישירות למגבר ? למעבד ?

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

וכאלה שכאילו מבינים.

 

והרגעים האלה שאתה חושב שאתה מבין במשהו ואז מגלה שאתה אמנם מבין אבל רק מגרד את פני השטח. 

או הרגעים שבהם גיליתי שטעיתי והטעיתי ואני בטוח שרגעים כאלו תמיד יהיו. 

 

המקצוע שלי הוא בכלל בהייטק אבל איכשהו עם השנים - לא משנה כמה אנשים כן יקראו לי "מקצוען" אני לא מאמין שדבר כזה באמת קיים - אני חושב שמקצוען זה חובבן שטעה מספיק - בן אדם שעובד, טועה. בן אדם שלומד תוהה (וגם טועה). 

 

לפני 34 דקות, איציק נ. כתב:

האם נעשה שימוש כלשהו ביציאות RCA הרגילות והאם יצא לך לבדוק את העוצמה\איכות שיוצאת משם ?
לאן מתחברת יציאת ה SPDIF מה-HU ? ישירות למגבר ? למעבד ?

 

לא, יציאות הRCA אינן בשימוש כלל - לא הועבר אפילו כבל כגיבוי כי זה היה מרים את השטיח של הרכב ולא משאיר מספיק מקום גם לפרימה וגם לסאב המוגבר להיות באותו "מתחם". 

ממה ששמעתי יציאות הRCA נקיות מעיוותים אבל אני לא יודע על איזה מתח מוצא הן מוצהרות - לא אתפלא אם הן נמוכות בהרבה בפועל אבל גם לא אתפלא אם הן לא. 

 

אכן לHU יש יציאת SPDIF 

ולPRIMA יש כניסה אופטית - בלבד. 

 

נגזר מכך שחייבת להתבצע בנקודה מסויימת על הדרך המרה מSPDIF דיגיטל לOPTI דיגיטל - ממיר ב10 דולר מאמזון שמקבל בכניסה או SPDIF ומוציא אופטי או ההפך - כיוונתי אותו לכניסת SPDIF ויציאת אופטי. 

הממיר מחובר לספק כוח של תאורת לד לרכב (דולר וחצי לבודד ו5 דולרים בערך לכפול) שמקבל כניסת 12V ומוציא 5V עד 3 אמפר - משם כבל USB MICRO לממיר והופס יש כוח ויש המרה. 

 

יש כוח אבל אין לאנוס עמלק. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, איציק נ. כתב:

האם נעשה שימוש כלשהו ביציאות RCA הרגילות והאם יצא לך לבדוק את העוצמה\איכות שיוצאת משם ?
לאן מתחברת יציאת ה SPDIF מה-HU ? ישירות למגבר ? למעבד ?

עבדתי עם יציאות RCA רגילות של ג'וינג (מכשיר של חבר פורום) והן עובדות נהדר.

האקולייזר, הקרוסאוברים ומתקן זמנים לרמקולים (TC) מורגשים היטב.

לא השוותי למכשיר מחברה מוערכת כמו אלפיין או פיוניר, אבל התוצאה הייתה טובה מאוד.

 

יש יתרון משמעותי בחיבור אופטי ישירות למגבר,

הדבר הזה חוסך את כבלי הRCA, חוסך לולאות מינוס (סיכוי לרעשי מנוע),

ומאפשר לבצע המרה איכותית (דרך ה-DAC).

 

 

איפה תתקבל איכות גבוהה יותר?

סביר להניח שה-DAC של המגבר אודיסון יהיה יותר איכותי מזה של ג'וינג,

לכן עדיף יהיה להתחבר אליו בסיב אופטי,

אבל תמיד יש הפתעות.

הסיכוי אמנם לא גבוה,

אך לא הייתי פוסל את האפשרות שחיבור RCA למגבר פרימה ייתן איכות צליל עדיפה.

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, BEEKER כתב:

עבדתי עם יציאות RCA רגילות של ג'וינג (מכשיר של חבר פורום) והן עובדות נהדר.

האקולייזר, הקרוסאוברים ומתקן זמנים לרמקולים (TC) מורגשים היטב.

לא השוותי למכשיר מחברה מוערכת כמו אלפיין או פיוניר, אבל התוצאה הייתה טובה מאוד.


תראה, השאלה נשאלה כתוצאה מכמה דיעות שראיתי על גבי הרשת שהיציאות של JOYING מאוד מאוד חלשות, וזה איכזב אותי מאוד.
ברור לי ש LINE DRIVER יפתור את הבעיה, אבל השאלה הנשאלת היא מה איכות האות.

 

בברלינגו 2017 של אחי ניסינו לחבר את ה HU המקורי (RD4 של סיטרואן\פג'ו) למגבר, גם דרך מנחת וגם דרך HIGH INPUT למגבר, והאיכות היתה בינונית (ואני מחמיא). הטוויטרים צרחו והמערכת היתה לא מאוזנת בעליל (הבאסים היו דווקא טובים, אבל המידים לא תפקדו והטוויטרים צווחו את נשמתם).

ההשערה שלי: ה HU המקורי של הרכב מכוון לעבוד מול רמקולים קואקסיאליים, וככאלה היא צריכים "עזרה" עם טרבל ובאס ברמה כזו שאם תחבר אותו בטעות למגבר עם סט קומפוננט, יש סיכוי שינשרו לך שערות מהאוזניים (וזה רק בגלל הטוויטרים).

לצערי אין שום LINE OUT ביחידת ראש הזו.

אין לי מושג מה קורה ביחידות ראש יותר מודרניות של היצרן. אני רוצה מאוד להאמין שבדגמים כמו של אדי (DS5) וכמו שלי (C4 פיקאסו), היכן שהיצרן מציע סאבוופר מקורי כאופציה, יחידת הראש תהיה מסוגלת להוציא LINE OUT למגבר בלי לעבור עיבוד לרמקול קואקסיאלי. אני אנסה לבדוק את הנושא הזה בהקדם האפשרי.

בחזרה לעניין:
ההתלבטות היתה אם ללכת על דגם של JOYING (אני לחצתי לכיוון) אבל זמן ההמתנה והדרישות של הנהג לא התחברו עם ההמלצה, ובסופו של דבר נרכש והותקן HU של פיוניר (יבואן רשמי), וזה פשוט עולם אחר (תראה, אני לא מגרד את עשירית האחוז מהידע שיש לאדי בנושא מערכות, ולפעמים חצי מהדברים שהוא אומר נשמעים לי כמו קללה או תנוחה מהקאמה סוטרה - ע"ע slope :-P ) אבל אישית אני מאוד אוהב את המכשירים של פיוניר, יש לי אחד כזה גם באוטו שלי (דגם וותיק יחסית - 5450SD) - ולמשתמש הממוצע (לא אדי) הוא מציע שלל כיוונים ופיצ'רים נהדרים. בכלל, האות שהוא מוציא (עבור מישהו שהוא לא אדי) הוא ברמה מעולה (סליחה מראש עם שונאי המותג).

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, BEEKER כתב:

סביר להניח שה-DAC של המגבר אודיסון יהיה יותר איכותי מזה של ג'וינג,

 

צריך לבדל בין DAC שעושה המרת DA - דיגיטלי לאנלוגי ולפעמים גם בדיוק ההפך במקרים הנדירים יותר המרת AD 

לבין CONVERTER שעושה המרת DD - דיגיטלי לדיגיטלי 

 

כשאתה ממיר מדיגיטל לאנאלוגי - אתה הופך זרם מידע לאות חשמלית - יש כאן איבוד מידע מצד אחד, אתה שוב חוזר לתחום שסופח רעשים באותו הצד עדיין - אבל מצד שני אתה נכנס כאן לתחום שבו אתה כבר לא יודע מה היצרן עושה כשהוא ממיר לאנלוגי - עד כמה מגבר השרת בDAC הזה חזק לעומת אחר, האם הם הכניסו חתימה סונית כלשהיא (שינוי בתגובת התדרים לאורך התחום שיותר מתאימה לשמיעה אנושית וזה גורם לך לחשוב שהמוצר יותר איכות בזמן שהוא פשוט עושה משהוא שונה ומשנה את התוצאה לכזו שהסבירות שלך לאהוב - גדולה יותר). 

 

והרבה מאוד פעמים אנחנו נוטים לבלבל בין "חזק יותר" ל"איכותי יותר" - ככה המוח שלנו עובד. 

 

כשאתה מדבר על הטווח הדיגיטלי - חוץ מנושאים כמו קצבי הדגימה, ריצוד ועבודת שעון - אין כאן יותר מידי מה לדבר על המילה "איכות" - אתה בסה"כ מבטיח לעצמך בסופו של דבר טווח שהוא נקי מרעשים, מבחינת איכות - HU עם DAC טוב ויציאת RCA חזקה יותר - ברוב המקרים ישמע טוב יותר כל עוד אין רעשים ובגלל זה הוויכוחים האלה של מי טוב יותר ופיוניר או קלריון טובים לא רואים ממטר יציאת SPDIF  וכך הלאה - הם בליל אחד של הליכה לאיבוד בין איכות גולמית של מידע\אות לבין מבחן תוצאה. 

 

מה שאני יכול לאמר בוודאות זה שאם תעבוד עם מקור דיגיטלי - האיכות היא בעיקר הנגזרת של הכוונים וההתקנה שלך. אתה מתעסק עם מידע נטו, עם טווח נקי מרעשים עד המגבר ופחות המרות ובמחיר זול לעומת פתרונות היי אנד אנלוגיים - וזה היתרון הגדול של הטכנולוגיה - שום דבר מעבר. 

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

ובסופו של דבר נרכש והותקן HU של פיוניר (יבואן רשמי), וזה פשוט עולם אחר

 

ברור שזה עולם אחר - אתה קונה מוצר בוגר של יצרן בוגר שיודע היטב מה הוא עושה ועומד במבחן התוצאה - היטב! 

 

אבל אתה קונה מוצר שהוא מפגר טכנולוגית ביכולות שלו מול משהוא שהוא תכלס PC באריזת דאבל דין - ואם תשתמש בPC הזה נכון - תקבל תוצאה לפנים - אבל כאן הידע צריך לבוא הרבה יותר ממך מאשר היצרן ובגלל זה לרוב המוחלט - תן להם מוצר בוגר והוא מן הסתם יתפקד יותר טוב. 

 

היציאות RCA של הסיניים המתקדמים יהיו נקייות מאוד! את זה אני יכול להעיד מהסינקופה - איכות האות היתה מעבר לסבירה, היא היתה טובה - לא מעולה כי היא היתה חלשה מאוד ובכל זאת שמעתי הבדלים אמנם מאוד מינוריים שקשורים להפרדה ולפירוט אבל אנחנו מדברים כאן על ההבדל בין סיגנל שנכנס מטווח רועש יותר בגיין של 1V ומטה לעומת "מידע" שנכנס נקי ומומר ישירות על הכניסה למעגל ההגבר ל5V!!! 

 

ובסופו של דבר אם אתה משווה את הפתרון של הJOYING שעלה לי 300+ דולרים כולל משלוח ומיסים ביחד עם מצלמת DVR ומצלמה אחורית AHD ויכולות כמו מקלט TV, מקלט GPS, דיבורית, מקלט BT מובנה איכותי, DSP חמישה ערוצים עם יכולות - כמעט מלאות של DSP מודרני 

 

ליחידת היי אנד כמו למשל HXD3 של קלריון שיעלה 4-5 אלף שקלים ויוציא אות ב8V נקיה ברמת הגיחוך 

 

זו פשוט שאלה של בחירה בסופו של דבר מה מדבר אליך יותר והתוצאה הסופית היא איך תתקין ואיך תכוון! 

 

שניהם איכותיים ברמה שהאוזן שלך לא תבדיל - ההבדל יגיע מאיך שתתקין ומאיך שתכוון. 

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

ההשערה שלי: ה HU המקורי של הרכב מכוון לעבוד מול רמקולים קואקסיאליים, וככאלה היא צריכים "עזרה" עם טרבל ובאס ברמה כזו שאם תחבר אותו בטעות למגבר עם סט קומפוננט, יש סיכוי שינשרו לך שערות מהאוזניים (וזה רק בגלל הטוויטרים).

 

זה לא הHU כמו שזה הספק המגבר שלו והניקיון שלו בהפרדה בין ערוצים, גובה רצפת הרעש.

אני די בטוח שאם תיקח את הHU הזה ותחבר אותו לסקופ במקום לרמקולים הוא יוציא סיגנל שטוח חשמלית - גם ברכבים עם המערכות הכי פשוטות היום אתה תראה את זה - הצ'יפים היום זולים ונגישים לכל יצרן. 

 

את הטוויטרים קל לו מאוד להגביר ובגלל זה הם צווחים.

הוופר מנגד מביא דרישה חזקה בתדרים הנמוכים שכנראה היא זו שנענית ומה שנשאר לך זה בור בתחום המיד גם בגלל שהטוויטרים פשוט מעפילים עליו בכמה רמות וגם בגלל שהסט יתכן ולא מאוזן מספיק מראש ע"י היצרן. 

 

חיתוך נכון, הספק נכון, כוונים נכונים - התקנה נכונה - זה הכל קשור. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

שאלה נשאלה כתוצאה מכמה דיעות שראיתי על גבי הרשת שהיציאות של JOYING מאוד מאוד חלשות, וזה איכזב אותי מאוד.
ברור לי ש LINE DRIVER יפתור את הבעיה, אבל השאלה הנשאלת היא מה איכות האות.

אם הייתה "בעיה" של יציאות חלשות, אז הדבר היה מופיע בפורומים בח"ל בצורה נרחבת.

אבל זה לא המצב.

 

יכול להיות שזה סתם הגזמה של אנשים שחושבים שהמתח של יציאות RCA, קשור לאיכות המכשיר,

מכיוון שבד"כ מכשירים יוקרתיים הגיעו עם פיצ'ר של יציאות RCA "חזקות".

 לדוגמה:

קלריון 9255 שהוא מכשיר היי-אנד ותיק:

https://www.clarion.com/us/en/products/2008/audio/source_units/cd/DRZ9255/us-en-product-pf_1172385113235.html

 

אבל הפיצ'ר הזה פשוט עתיק, הנה דוגמה לרדיו-טייפ של סוני,

דגם Sony XR-C900   עם 4V מאמצע שנות ה-90:

s-l225.jpg

992354011.jpg

 

"מירוץ החימוש" של יציאות RCA

מגיע כמעט לשיא עם אקליפס שמצוייד ביציאות מגבר במתח של   8V ! 

Eclipse CD7200 mk II

https://www.sonicelectronix.com/item_12030_Eclipse-CD7200-mk-II.html

 

אבל האם מתח נמוך או גבוה  ב-RCA באמת משפיע על האיכות?

או במילים אחרות:

האם המתח יציאת RCA באמת משנה? Does Preamp Voltage Matter?

לא ממש.

התשובה בלינק:

https://www.certifiedautosound.com/preamp-voltage-matter/

 

 

 

 

 

 

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

ההתלבטות היתה אם ללכת על דגם של JOYING (אני לחצתי לכיוון) אבל זמן ההמתנה והדרישות של הנהג לא התחברו עם ההמלצה, ובסופו של דבר נרכש והותקן HU של פיוניר (יבואן רשמי), וזה פשוט עולם אחר (תראה, אני לא מגרד את עשירית האחוז מהידע שיש לאדי בנושא מערכות, ולפעמים חצי מהדברים שהוא אומר נשמעים לי כמו קללה או תנוחה מהקאמה סוטרה - ע"ע slope :-P ) אבל אישית אני מאוד אוהב את המכשירים של פיוניר, יש לי אחד כזה גם באוטו שלי (דגם וותיק יחסית - 5450SD) - ולמשתמש הממוצע (לא אדי) הוא מציע שלל כיוונים ופיצ'רים נהדרים. בכלל, האות שהוא מוציא (עבור מישהו שהוא לא אדי) הוא ברמה מעולה (סליחה מראש עם שונאי המותג).

לא צריך להתרגש מ"שונאי" המותג,

החברה הזו יודעת מה היא עושה, החל מליין זול וכלה בהיי-אנד אמיתי.

 

הם ייצרו מכשירים ברמת על בתחילת שנות ה-90 (לפני 30 שנים),

כשחלק משונאי המותג עוד היו בשש"ים.

 

 

 

בקשר לחיבור האופטי שאדי הוציא מהג'ויינג?

אדי מקצוען, הוא הוציא SPDIF והמיר אותו כי הוא יודע שזה מעולה, מכיוון שלחיבור אופטי יתרונות רבים,

והוא הצליח להמיר אופטי עם מתאמים מאמזון בכלום כסף.

זה לא גימיק, זה באמת עובד, בטח בסביבה רווית רעשים כמו ברכב,

פיוניר הוציאו את זה כהיי אנד לפני כ-25 שנים, אי שם בשנות ה-90,

הליין שלהם  pioneer optical digital reference

היה מיועד לתחרויות ומכשירי קצה,

כך שהפונקציה הנהדרת הייתה זמינה ללקוחות במוצרי פיוניר משנות ה-90 (במחירים גבוהים מאוד),

זה עבד גם באודיו ביתי, בדומה ל- pioneer optical digital reference.

 

הנה דוגמה למכשיר פיוניר מקטלוג של 2003/4,  האד-יוניט שהוא קונטרולר עם חיבור אופטי:

https://audiovisualworld.co.uk/pioneer-rs-d7rii-optical-digital-reference-system-control-cd-tuner.html

 

 

אפשר להמשיך בקטע האופטי ולנסות להשתיל מעבד DAC כמוWolfson WM8740 USB DAC,

אבל לא בטוח שמערכת עם חיבורים אופטיים תתאים לרובנו.

אם הייתי צריך לתת המלצה לחבר, אז זה מערכת פיוניר, אלפיין או ג'ויינג רגילות.

הנוחות היא גם שיקול לגיטימי

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמר לך שאני מקצוען - לא, אני חובבן, עם הרבה ניסיון ואולי גם קצת ידע. 

 

בכדי להיות מקצוען אני אמור לפחות לעסוק בתחום? לא יודע - עוסק בו באופן של תחביב שאני לוקח ברצינות.

 

ושוב, לא מאמין במושג מקצוען - מאמין רק בחובבן שעשה מספיק טעויות. 

 

 

איכות האות לא נגזרת מעוצמת היציאה שלה באופן ישיר - זה קשור לרזולוציה, למרחק מרצפת הרעש, לטווח הדינאמי - לרגישות. 

 

לאמר לך שיציאת RCA 8V זה בהכרח דבר טוב? לדעתי בדיוק להפך - רוב המגברים שאתה תמצא מסוגלים בכלל לקבל אות כניסה איפשהו בין 5-6 וולט ממה שזכור לי - זה מצמצם לך את האפשרויות וגם מייקר אותן. 

שוב, זה שוק ה"היי-אנד" וקשה מאוד לשים את הגבול בין שיווק לבין הערך האמיתי של הכסף שם - לפחות דבר אחד בטוח, אתה מקבל תמורה. וזו גם הסיבה שהHX-D3 שהיה אצלי - נמכר בלילה של אותו יום. לא ממש היה לי מה לעשות איתו. 

 

בסדר מכשיר מעולה פנטסטי עם סאונד ייחודי (שזו עוד סיבה לסלוד מהרעיון - לא באמת, אבל קצת) ומדהים - שאין לי מה לעשות איתו. 

לא ענה לי על הצרכים הטנכולוגיים והיו TOO MUCH בשביל ההשקעה שלי בשאר החוליות בשרשרת. 

 

הלך כפי שבא. ועדיין אני יותר מבטוח שאם הייתי מתקין אותו - הוא היה נשאר שם הררררבה זמן. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, ברור לי שחלק גדול מהעניין אצלך זה ההנאה מההתעסקות (מחקר, תכנון, חיבור כיוונון - ווטאבר)

האם כשמתקינים אצל יוסי אלפיין - לא מבוצעים כיוונונים ברמה שאתה עושה?

הרי יוסי, בצדק נחשב למקצוען.

ומצטער מראש, הידע שלי כל כך בינוני שיתכן שהתשובה הייתה בסינית או שמחוסר ריכוז פיקששתי.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונים שאני עושה הם לא משהו שלוקח חצי שעה עד שעתיים - זה תהליך שלוקח לפעמים גם כמה חודשים.

 

יוסי יודע לכוון מערכות - הוא גם בעצמו בין אם מקצוע או לא מקצוע - חי את התחביב שלו. יש לו ניסיון עצום וכבעל מקצוע שמתקין רכבים עם מערכות יוקרתיות הוא גם מכיר היטב את הציודים הכי מתקדמים.

אבל המקצוע שלו הוא בעיקר להיות מתקין מולטימדיה ומיגון, פבריקטור וקסטומייזר. 

 

כווני מערכות בסגנון הזה זה מקצוע בפני עצמו - אם יוסי מכוון גם מערכות מרובות אלמנטים וערוצי הגברה - אם הוא כן מבצע כיווינים מקצועיים - אתה אמור לשלם על פי שעה לפחות אם לא סכום התחלתי כלשהוא לכוון הראשוני של המערכת. 

 

בארה"ב יש בעלי מקצוע שזו העבודה שלהם נטו - לכוון מערכות סאונד - לבית ולרכב. 

 

לכוון גיין במגבר ולעשות שינויים בHU זה דבר אחד.

 

לקחת נקודות חיתוך ולמצוא פאזות וסלופים ולעשות TC על בסיס שמיעה זה דבר מעבר. 

 

לעשות 18 מדידות לכל אלמנט ולבצע השוואת ממוצאים בעזרת אקולייזרים, לקיים מספר סטאפים שונים לכמה סוגי מוזיקה זה כבר עולם אחר וזה מקצוע בפני עצמו - אני לא חושב שיש בארץ הזו קהילה מספיק גדולה בכדי לקיים בעל מקצוע שמתעסק רק בזה וגם אני לא חושב שיש מספיק אנשים בתחום הזה שיכירו בערך של בעל מקצוע כזה שזה אבסורד כי ראיתי אנשים שופכים עשרות אלפי שקלים על מערכות אבל כשהיה כאן בעל מקצוע שהציע לכוון מערכת בעלות שנעה בין 500-3000 שקלים - פחות או יותר אפשר לאמר שירקו לו בפנים. 

 

השקעת 15K, 20, 40 אלף שקלים במערכת שלך - לא תשקיע עוד 3K שקלים בדבר הכי קריטי? כוונים! (והתקנה) 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, מיץ פטל כתב:

אדי, ברור לי שחלק גדול מהעניין אצלך זה ההנאה מההתעסקות (מחקר, תכנון, חיבור כיוונון - ווטאבר)

האם כשמתקינים אצל יוסי אלפיין - לא מבוצעים כיוונונים ברמה שאתה עושה?

הרי יוסי, בצדק נחשב למקצוען.

ומצטער מראש, הידע שלי כל כך בינוני שיתכן שהתשובה הייתה בסינית או שמחוסר ריכוז פיקששתי.

השאלה שלך מאוד הגיונית, אפשר להבין מהיכן היא מגיעה.

כשאתה הולך למתקין להרכיב מערכת,

כמובן שנהוג שהמתקין יוציא מערכת מושלמת ככל שניתן, וזה כולל כיוון גיינים במגבר, שינוים הכרחיים ביחידת ראש (שליטה לסאב, חיתוכים ואקולייזר בסיסי).

אם המתקין לא יעשה זאת, אז ההתקנה לא תהיה שווה הרבה ללקוח, 

מכיוון שבשלב הזה של הכיוון הבסיסי (הראשוני),

המתקין יגלה במהירות:

 

*אם יש רעשי מנוע - לפעמים צריך לשנות חיווט/מינוס/מיקום

 

*חיבור בין רמקולים - הוא יכול לשמוע אם יש בעיה של פאזות הפוכות (יכול להיות שחיבר היטב את הרמקולים והוא היה מדוייק, אבל הפאזות האקוסטיות לא מסתדרות), לפעמים צריך לשנות סלופ של מיד באס כדי שיתחבר היטב לטויטר וכו'.

 

* המהום של סאבוופר - לפעמים יש כמו "גל עומד" שנוצר מהסאבוופר, צריך לטפל בזה 

*tweeter crossover setting - ג'אמפרים בקרוסאובר של הטויטר - המתקין צריך לשים את הג'אמפר במקום הנכון, כדי לתת בסיס טוב לכיוון ללקוח

 

 

 

 

לגבי הכיוונונים של אדי?

הוא תכנן את המערכת וגם עשה מודל טכני והוא מספיק מקצועי כדי להכיר כל פיצ'ר,

אז עדיף שהוא יעשה את הכיוונים לבדו.

 

כיוונים ברמה כזו של מערכת, יכולים לקחת שעות ארוכות, ואני לא חושב שהם צריכים להיות חלק מהתקנה בסיסית ללקוח,

אלא צריכים להיות משולמים בנפרד (בנוסף להתקנה).

 

 

 

036DB.jpg

12 מסנן.png

49.png

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 2

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמממ - מפל... 

 

image.thumb.png.fc87644bfc95352bb66df6579034e485.png

 

וגם מראה עילי של המערכת במלואה:

 

image.thumb.png.b19ee48c17bab1ac11bfdcba4cc4a169.png

 

אחוזי עיוות 

 

image.thumb.png.07711c63732140fc686f6b5f68e653de.png

 

היענות כוח - RTA 

 

image.thumb.png.acb0cba58910f62b6889d5c8e2079525.png

 

 

RTA

 

אז בשלב הזה מה שאתם רואים זה RTA שסה"כ שומר על עקומה ברורה בה הפיק של המערכת נמצא בין 50-70 הרץ כ10 דציבל בערך ומשם מתחילה ירידה עד 200 הרץ ומשם טיפוס חזרה ל300 בערך ואז מתחיל מתלול מתון מאוד עם בור מסויים באזור 2K הרץ ואז מטפסים שוב לאזור הקריטי ואחרי 8K מתחילה נפילה הדרגתית עד הסוף. 

 

המדידה נלקחה כאן בסוויפ ולא ברעש וורוד או לבן. 

 

הבור באזור 2K איננו מורגש מאוד - בדקתי גם ניסיון לפצות בעזרת פתיחת המידבאסים עד ל1.8K - זה נשמע גם כן נהדר, מלא בכוח - ואכן זה יצר פיק שיותר מאוחר אראה אותו - אבל פחות התחברתי לזה, אני חושב שזה יצר גם קצת הדהוד ופחות ניקיון צליל ולכן חזרתי לנקודת חיתוך 800 הרץ למידבאסים. 

 

אחוזי עיוות - נמוכים מאוד! בכלל בלתי נראים בגרף אלא אם כן ממש אגלול למטה. רק לסאב וופר הזה רואים עיוות אבל הוא נמוך בכ35 דציבל מהגל העיקרי שלו. אין ספק שזה לא המוצר הכי איכותי בעולם אבל כשהוא חתוך חד בין 40-80 הוא מתפקד נהדר עם פיק מאסיבי! באזור בין 60-70 הרץ. שוקל לחתוך אותו ב70 במקום 80. 

 

מפל וספקטוגרם - המערכת הזו עדינה, נקיה מצלצולים והדהודים באופן מעורר פליאה - ממש נקי! לא חזק, אבל נקי. 

 

מידבאסים - וסאב וופר

 

image.thumb.png.9a46b3a4989f00caedd87a1b41b060ba.png

 

בגדול יש איזשהו ביטול של הימני באזור בין 200 ל 300 - שוקל להנחית את השמאלי באזור 250 עד 5 דציבל. 

 

מעבר לכך שוקל לתת לשמאלי חיזוק כנגד ב70 ו80 עד כ4 דציבל. 

 

הסאב וופר - סוג של פרבולה חלקה באופן מחשיד - אין לי מה לגעת שם חוץ מלהוריד את החיתוך שלו ל70. 

 

מידריינג'ים וטוויטרים 

 

image.thumb.png.40e36e89e91f767af17a0e5ddf7770df.png

 

 

חושב לתת למיד השמאלי חיזוק ב1.5 קילו של עד 4 דציבל

ולימני חיזוק ב2.5 קילו גם - עד 4 דציבל 

 

לטוויטר השמאלי אתן הנחתה של 2 דציבל ב6K במקום ההנחתה האחודה שנתתי באזור ה7-8K - בימני אני לא מתכוון לגעת. 

 

כל המערכת כולה 

 

image.thumb.png.8d4caff384cfcb5c422db7057af382b1.png

 

 

ובסופו של דבר שלושת בדיקות הRTA ברעש וורוד רגע לפני שלקחתי את כל הסוויפים:

 

image.thumb.png.e08f7d7c4ced1f9480bc8e7275522b4e.png

 

בצד שמאל מה שאתם רואים מוקף בעיגול זה כנראה הרעידות של המנוע או משהו שבאופן קבוע נקלט במיקרופון 

 

באמצע - בצבע טורקיז זה כשהמידבאסים היו בנקודת חיתוך 1750 הרץ זה מוסיף המון כוח ווליום למערכת אבל בעיני גם קצת לכלך וכרגע העדפתי בלי. 

 

כאשר אסיים את הכוונונים העדינים - אעתיק את הסטאפ הזה לסטאפ השני ואפתח שם את נקודת החיתוך למידבאסים ל1750 בכדי שאוכל להתבשל על זה קצת. 

 

סיכום ביניים 

 

המערכת הזו נשמעת נהדר לטעמי - מחפש עדיין נקודת ריסון קצת יותר טובה לסאב וופר אבל בגדול אני מתכוון לעשות עוד שלב של תיקונים עדינים וזהו לבינתיים - רוצה להנות ממנה לתקופה. 

 

לפני 2 שעות, BEEKER כתב:

לגבי הכיוונונים של אדי?

הוא תכנן את המערכת וגם עשה מודל טכני והוא מספיק מקצועי כדי להכיר כל פיצ'ר,

אז עדיף שהוא יעשה את הכיוונים לבדו.

 

כשתכננתי את המערכת הזו כבר ידעתי איך הטוויטרים האלה ישמעו כי אני מכיר אותם היטב.

רכיבים של מוראל אני גם מכיר היטב והCCWR הזה - מרשים מאוד! ממזר קטן אבל גדול. 

 

מה שלא ידעתי זה איך ישמע ויתפקד סאב מוגבר מתחת למושב - העקרון המנחה שלי כאן היה שאני מחפש לקבל את הפיק של המערכת בין 50-80 הרץ ואני לא מחפש שום דבר מתחת ל40, לא רוצה רעידות לא רוצה תדרים שאי אפשר להשתלט עליהם בעוצמות חזקות - ואין שום סיבה שכל סאב 8 אינטש, לא יהיה מסוגל לספק בדיוק את הדרישות האלו. 

 

כן יש לו קצת בעיות של מיקום וצורת התיבה - אבל בצורה שהוא מכוון כרגע - הוא אפילו מסוגל להרשים אני די בטוח שלאחר שמיעה של המערכת רוב האנשים יגידו שהם לא ציפו לזה ממוצר כזה ומצד שני כן, יש לו את המגבלות שלו אבל הציפיות מהמערכת הזו היו היטב בתוך התחום ומה שחורג מהן זו דווקא התוצאה. 

 

חיפשתי סט-אפ קצת יותר פתוח וחי מהסטאפים בקצה העליון שלו מהסטאפים שאני בד"כ מכוון אליהם, חשבתי למען האמת לבקש מידידה שגרה ליד לונדון לרכוש בשבילי סט של FOCAL ייעודי לרכב הזה דווקא בגלל הטוויטרים שלהם. 

 

אני יודע שאני אוהב את הסאונד שלי נקי ככל האפשר ואחת הדרכים הכי קלות להגיע לשם זה לחתוך כל אלמנט היטב בתוך תחום התדר היעיל שלו ולחתוך בסלופ חד! 18 צפונה - זה מסנן מהרכיבים את רוב הרעש וזה גם גורם למידבאסים ולמידריינג'ים - להקרין רחב בצורה שהיא כמעט כלל כיוונית. 

 

מיקום הסאב היה במכוון במרכז הרכב! לא רציתי לתזמן את כל הסט הקידמי כלפי סאב שמאחר לבוא מתא המטען ולמען האמת רציתי תא מטען רק גם מטעמי בטיחות - הרכב מסיע ילדים! 

 

וכן - גם זה שיקול לבניית מערכת. 

 

זה דברים שמגיעים מהמון ניסיון, לא מעט ידע וגם מתוך סקרנות לחלק מהדברים החדשים שאני עוד לא מכיר ולא עבדתי איתם מעולם. 

 

אבל אחד השיקולים הכי גדולים שלי במערכת הזו היה שאני רוצה להכנס לרכב, להניע ולנסוע מבלי להתחיל לצמד BT את הטלפון שלי לHU ובמקביל לדיבורית חיצונית.

שידרגתי את התוכנה של הפרימה וגם את הקושחה של הפרימה בכדי להתגבר על באג שבו מידי פעם הפרימה פשוט נכנס למצב שבו הוא לא נדלק עד שלא שולפים את הפיוז ממנו. 

 

ובאמת אחרי ארבעה רכבים שונים בהם כל פעם היו לי שגעונות בתחילת הנסיעה בכדי שאצרוך סאונד כפי שאני אוהב - כן סאונד זה מוצר צריכה! 

להדליק CARPC ולחכות שיעלה את כל המסכים - גם בקורולה וגם באוונסיס... 

להתחיל להשתגע עם טאבלט שפעם בכמה ימים נתקע וצריך אתחול. - באוונסיס. 

להדליק ולכבות את הפרימה ואז להתחבר לדיבורית נטענת ולפעמים לחזור על זה כמה פעמים ואז לשלוף את הפיוז או לאתחל את הטלפון - הדודג'... 

ובסובארו גם לפעמים לא היה מתחבר לAMAS של מוסקוני או לא מתחבר לדיבורית 

 

והנה בDS אותו מוצר צריכה - אבל חוויית שימוש חלקה לחלוטין בגלל הJOYING - התנעתי נסעתי. 

 

אני לשם שינוי מרגיש נורמאלי - תא מטען ריק, נוגע נוסע והסאונד שהייתי בטוח שיהיה פשרה לא קטנה - לא פשרה בכלל! להפך - מעבר לכל הציפיות שלי. 

 

לילה טוב!

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, lanosforce כתב:

הסאב וופר - סוג של פרבולה חלקה באופן מחשיד - אין לי מה לגעת שם חוץ מלהוריד את החיתוך שלו ל70. 

 

אתה צודק, לפי העקומה נראה שהסאב עובד מאוד מדויק,

אבל מבחינת עוצמה,  נראה שהעקומה לא מספיק גבוהה, ואולי שווה לשקול הוספה של עוד אלמנט זהה.

למרות שזה כבר עניין של טעם אישי

 

דבר נוסף, נראה שהשדרוג האמיתי הוא לא ה-SQ, אלא חוויית שימוש חלקה, שזה תמיד מבורך

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שכל המערכת הזאת על מגברון שמוציא 35 וואט לערוץ ובגישור אמור להוציא 130 

הווליום הכולל שנמדד מהמיקרופון מהמערכת הוא נמוך ביחס למערכות מוגברות - אבל ברכב זה קצת שונה, הווליום מספק סה"כ (אותי, בן אדם שמגיע דווקא כאן -ממקום מאוד שפוי) 

והסאב הזה פוגע בול בדרישות שלי מהבאס ברכב. 

 

בקיק דראם יש אימפקט מאוד חזק, גם הסאב הזה וגם המידבאסים שאין לי מושג מה שמו בהם - מייצרים לחץ מאוד מהיר שמורגש היטב. 

כשיש "מכת שוט" או מכה יבשה של כלי נקישה - הטוויטרים והמידים האלה פשוט מתפוצצים באוזן - אבל בצורה שזו מוזיקה ולא סתם רעש. 

 

הפירוט של הL1 האלו בלתי נתפס - זה תמיד היה ככה ובגלל זה כשלאליקו היה את הזוג האחרון - פשוט רצתי לרכוש אותם ממנו שיהיה לי עוד אחד. 

 

היום בדרך לעבודה שמעתי את: 

 

 

וזה הצליח להוציא ממני דמעה אז את מבחן הרגש המערכת הזאת עברה. 

 

עוד יצירה שמורידה אותי ישר על הברכיים: 

 

 

 

והנה עוד אחת: 

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...