Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014


שימו לב! השרשור הזה בן 972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין לי בעיה של מקום בתא המטען, הכיוון שחשבתי עליו הוא דווקא 10" אבל פתוח לרעיונות חדשים.
 

בפעם האחרונה שהיה לי סאב 12" הייתי בגיל 17 אחרי שהוצאתי רישיון (זה היה לפני 25 שנה) ופשוט שמתי על הרכב של ההורים (סובארו DL שנת 86) מערכת שלזמנו עלתה כמו 3 משכורות מינימום (דאז שכר המינימום היה באיזור 1800-1900 לחודש) שזה כמו לשים היום 10-15K על מערכת לאוטו. הרכבתי סאב של JENSEN 12 אינץ' עם 2 סלילים, מגבר ו-HU של פיוניר שפשוט פירקו את האוטו :-P אבל אז הייתי צעיר (ופחות פוחז למען האמת).

היום בברלינגו יש לי JBL בתיבה אטומה, 8 אינץ', ואני בהחלט מרגיש שיש מקום ליום (זו הסיבה על החשיבה על 10") אבל אני מרוצה ממנו מאוד.

כשאני חושב על זה שזה צריך לשבת בתא המטען של C4 Picasso, אז כן - זה צריך להיות מספיק חזק (לכן לא שולל 12").

אקח את ההמלצות של Beeker ואתחיל לחפש (ולמרות שהאלמנט נראה פשוט, במחיר שילוח נכון - אני מעדיף "סט מוכן מקורי" כמו ה TS-WX300A ולא לסמוך על בניה מקומית של תיבה או כל דבר אחר).

תודה :-) 

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רוב הסאב וופרים 12 אינטש יתפקדו היטב בתיבה אטומה 28-31 ליטרים ובפורטד 45 ליטרים עם פורט גנרי אבל אם אתה רוצה להתאים סאבוופר לתיבה בהתבסס על הנתונים המדוייקים שלו - כן תהיה סטיה לפה או לשם. 

 

אתה יכול גם לבחון פתרונות כמו סאב וופר שטוח שמגיע בתיבה ישירות מהיצרן או סאב וופר בתיבת דאון פייר שגם מגיע ישירות ע"י היצרן. 

 

פתרונות יש בשפע - אני פשוט מנסה לדמיין אותך "פוחז" וכאן כבר... 

 

🤪

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, lanosforce כתב:

רוב הסאב וופרים 12 אינטש יתפקדו היטב בתיבה אטומה 28-31 ליטרים ובפורטד 45 ליטרים עם פורט גנרי

אתה צודק,

אלו גדלים של תיבות שמתאימות לרוב המקרים,

אבל קיימת גם גישה שונה של אנשי SQ שדוגלים בתיבות של 56 ליטר (2 קיוביק פיט) אטומות.

טוענים שזה משטח את הגרף ל-q של 0.7 ומשפר נצילות.

 

זה לא נפוץ כי זה לא פרקטי, התיבה יוצאת בגודל של מקרר משרדי, אבל זה עובד נהדר.

 

יצא לי לשמוע את זה עם שיבה של אדייר אודיו, בלאופונקט ולוסיטי (היתה תקופה שבלאופונקט ייצרו מוצרים לשוק האמריקאי), סופרפרו שיוצר בארה"ב ע"י אמיננס 

 

לפני 2 שעות, איציק נ. כתב:

ולא לסמוך על בניה מקומית של תיבה 

תלוי מי תכנן ואיך בנו.

 

בקשר לבניה?

אחרי פרויקטים טכנים שפרסמת, אני חותם על זה שתצא לך תיבה מקצועית.

לגבי גימור - זה כבר תלוי בתקציב. 

 

בקשר לתכנון?

זה לא מסובך, יש תוכנות או ספרים מקצועיים, שמסבירים על כמה עקרונות שצריך לשמור עליהם (לדוגמה: יחסים בין מימדי התיבה, הפחתת גלים עומדים בתוך התיבה, פרמטרים של רמקול (TS) זה בגדול אומר שכדאי לתכנן תיבה לפי הנטיה של הוופר, זאת אומרת לא להכניס רמקול שמיועד לנפח עצום, לתוך תיבה קטנה).

 

אם זה מעניין אותך, אז יש את הספר

של ואנס דיקסון, הוא קיים בכמה מהדורות (אין הרבה הבדל)51kssYzMKPL._AC_SY400_.jpg

אתה מוזמן לבוא ולהשאיל בכיף

 

 

 

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיתה לי ההזדמנות לרכוש מחבר פורום את הזוג הבא: 

 

e1c56811-76b0-413d-98b7-d64b18b7b078.thumb.jpg.8cab3143993b48b280474025c2086e99.jpg

 

כן כן - זה מוראל הייבריד 602 בדיוק כמו שיש לי בסובארו - חולה על המידבאסים (וופרים) האלה! 

 

לאחד מהם היה חסר הספוג שמרסן קצת את הממברנה וגם מונע מכניסת אבק אל הסליל מחלקו האחורי של המגנט - דבק מגע, סכין יפנית, ספוג שהיה לי בשולחן - 15 דקות המתנה... גם מרחתי על המגנט מבפנים וגם על הספוג. 

 

469374e3-e6e0-431b-adcb-44bd3f42eab4.thumb.jpg.5862b8e07e387826c5881aafac761ec1.jpg

 

ככה זה היה נראה כשבדקתי שהכל יושב שם טוב: 

 

c1eec3ac-66d0-40d6-b670-9708a4f3b480.thumb.jpg.cb5081ed8f173ad46918c80474ef445c.jpg

 

זהו - עכשיו הם ימתניו להם בשקט באכסון - צריך לאסוף לאט לאט קצת חומרי בידוד לדלת. 

אני מתכוון לרכוש דיקודר לPSA של ג'ויינג 

 

בערך בעוד חצי שנה אני מתכנן לעשות את השלב השני של ההתקנה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון - בעקבות החלפת המראה בדלת ימין שבוע שעבר. 

 

ראיתי סוף סוף את מבנה הדלת - פירוק הדיפון ממש פשוט. 

מסירים כיסוי הידית של הדלת מהצד הקרוב לרמקול. 

מבריגים שני ברגים מהידית. 

בצד הדיפון מצד קורות B של הרכב יש שני חיפויי ברגים - מסירים אותם, מבריגים החוצה שני ברגים. 

מושכים את הדיפון החוצה ולמעלה. 

 

3.thumb.jpg.0260f0aaa8bffe8b4feb85a74649d6af.jpg

 

לא להאמין שזה הרמקול המקורי - איזה צעצוע: 

 

2.thumb.jpg.bd261d2cc38b74b343b006aed5ff6f62.jpg

 

הדבר הזה מנגן גם ב50 הרץ! אבל אין לי ספק שהוא לא נציל ולא יכול לעמוד מול מידבאס רציני - עדיין, התוצאה שהצלחתי להפיק ממנו מעוררת פליאה בעיני. 

 

והנה מבנה הדלת: 

 

4.thumb.jpg.34c79f6898cb133b5379137e8adcfe99.jpg

 

הדלת מאוד מסיבית! הפח שלה חזק - אין הרבה פח ברכב הזה, הרוב זכוכית ופלסטיק אבל איפה שהם כן שמו פח - טנק! 

 

לא יהיה צריך להגזים עם חומרי הבידוד ואת משטח הקלקר יחליף קלף פח או פשוט גב חמגשית מחוזק בבוטיל משני הצדדים. 

והרררבה CCF 

 

אתמול עשיתי בדיקת תקינות למידבאסים רגע לפני שאני מתחיל להזמין ציוד במהלך החודש הזה. 

 

הוזמנו טבעות MDF מתאמות לDS3 - אמורות להתאים גם לשלי. 

הוזמנו שתי חבילות של קליפסים מקוריים (מהדקי ניילון) - סה"כ 20 מהדקים. 

 

ובמהלך החודש תבוצע הזמנה של יריעות בוטיל וגליל CCF. 

 

חודש הבא מתכנן להזמין מקודד CAN לPSA של ג'ויינג - עד שיגיע בטח חודשיים שלושה ואז הרכב יראה שוב את הסדנא של יוסי. 

 

את הבידוד אני כנראה אעשה בעצמי - התקנה של המידבאסים - תלוי אם הטבעות האלו יתאימו או לא ואם החיווט המקורי יהיה מספיק טוב בכדי להזיזם. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

לא להאמין שזה הרמקול המקורי - איזה צעצוע:

 

צעצוע שנראה כמו רמקול בשקל,

אבל יש הרבה מחשבה מאחורה.

 

המהנדסים שתכננו את המערכת בחרו בכוונה רמקול שזז בקלות (רמקול "משוחרר"),

לכן בחרו ברמקול בעל VAS גבוה שמותאם לתיבות גדולות.

 

הם בחרו בממברנת וופר עם cone מנייר דחוס שנותן קשיחות גבוהה ומשקל נמוך, דבר שיוסיף לנצילות.

This parameter is the combination of the weight of the cone assembly plus the ‘driver radiation mass load’. The weight of the cone assembly is easy: it’s just the sum of the weight of the cone assembly components. The driver radiation mass load is the confusing part. In simple terminology, it is the weight of the air (the amount calculated in Vd) that the cone will have to push.

מתוך אמיננס :https://www.eminence.com/support/understanding-loudspeaker-data/

 

 

 

זו הסיבה שקשה להביס את התכנון שלהם,

והחלפה של רמקול מקורי לא תביא בהכרח לשיפור,

אלא דווקא לירידה בווליום (בגלל נצילות נמוכה).

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד מתבלבל עם הדברים האלה לגבי רמקולים מקוריים ואני לא זוכר אם בד"כ הם נצילים מאוד אבל ההתנגדות הנומינלית שלהם גבוהה או שבדיוק ההפך. 

 

אם אני זוכר נכון בחלק מהרכבים שהיו במשפחה כשהוצאתי רמקולים מקוריים בכמה מהם היתה רשומה התנגדות של 16 אוהם - מדובר על רכבים ישנים שהיו במשפחה - לא יודע מה הם מייצרים היום. 

 

מה שלא יהיה אין לדבר הזה שום משקל, הכל שם עשוי מפלסטיקה פשוטה - אני הולך להושיב על הדלת הזו מפלצת 6.5 אינטש מבית מוראל אממה - ממה שאני זוכר ההייברידים 602 דווקא נצילים וגם הם מתוכננים לעבוד היטב בנפח הדלת - הדבר היחיד שמקשה על ההגברה בהם זה סליל ענק בתוך מגנט רחב - אבל 130 וואט אמורים להספיק והתנגדות נומינלית של 4 אוהם - הם אמורים לזוז. 

 

ואם לא - אז בעוד כמה חודשים הפרימה ישודרג לאחיו הגדול - פרימה פורזה - הם יזוז! או-הו הם יזוזו! 

 

והכי כיף זה שמדובר בהחלפה של 1 ל 1. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

אני תמיד מתבלבל עם הדברים האלה לגבי רמקולים מקוריים ואני לא זוכר אם בד"כ הם נצילים מאוד

 

רמקולים "קשיחים" יהיו בד"כ עם VAS נמוך ויסתדרו טוב עם קופסאות קטנות.

רמקולים "משוחררים" (מאוד דומה למה שהיצרן שם לך בדלת)

יהיו בד"כ עם VAS גבוה ויסתדרו טוב עם תיבות גדולות או נפחים של IB, בקיצור Infinite Baffle Speaker Cabinet

 

 

תיכנס לדף הבא:

http://www.bcae1.com/spboxad2.htm

יש שם הסבר קצר:

Vas is the volume of air that has the same compliance as the speaker's suspension. Stiff speakers have lower Vas and tend to use small enclosures. Speakers with loose suspension have a higher Vas and use larger enclosures.

 

 

 

 

בתאריך 13.9.2020 בשעה 12:29, lanosforce כתב:

והיתה לי ההזדמנות לרכוש מחבר פורום את הזוג הבא: 

 

e1c56811-76b0-413d-98b7-d64b18b7b078.thumb.jpg.8cab3143993b48b280474025c2086e99.jpg

 

כן כן - זה מוראל הייבריד 602 בדיוק כמו שיש לי בסובארו - חולה על המידבאסים (וופרים) האלה! 

 

לאחד מהם היה חסר הספוג שמרסן קצת את הממברנה וגם מונע מכניסת אבק אל הסליל מחלקו האחורי של המגנט - דבק מגע, סכין יפנית, ספוג שהיה לי בשולחן - 15 דקות המתנה... גם מרחתי על המגנט מבפנים וגם על הספוג. 

 

469374e3-e6e0-431b-adcb-44bd3f42eab4.thumb.jpg.5862b8e07e387826c5881aafac761ec1.jpg

 

 

 

זה בדיוק ההסבר של הקשר בין CMS (ההפך מ"קשיחות" הרמקול) ל-VAS (רמקולים "קשיחים" יהיו בעלי VAS נמוך ובד"כ יותאמו לתיבות קטנות. רמקולים "משוחררים" יהיו בעלי VAS גבוה ובד"כ יותאמו לתיבות גדולות.

 

המורל הייבריד הנהדרים מאוד דומים בתפיסה שלהם

לדיינאודיו והוופר של איזוטר (סליל בקוטר של 7.5 ס"מ),

אבל חשוב לזכור שתמיד מרוויחים משהו בתמורה למשהו אחר:

https://www.dynaudio.com/car-audio/aftermarket/esotar/esotar-650-woofer

 

 

 

האיזוטר מתהדר בנתונים די קיצוניים:

https://dynaudiodata.blob.core.windows.net/media/2531/esotar2_650.pdf

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הCMS של ההייבריד הוא 1.1 

הVAS שלו 21 שזה מקביל לנפח דלת 

הנצילות שלו 91 דיבי 

והוא מוצהר לספוג יציב 140 וואט 

 

יש לי על הנייר - את כל התנאים הנדרשים בכדי שהוא יזוז היטב מהרגע הראשון. 

 

בפועל סליל של 2.1 אינטש! שעשוי מאלומיניום (לא טיטניום) - זה הנעלם היחיד שאני לא יודע איך מגבר קלאס D יתמודד איתו 

 

הווצ'ה בסובארו מתמודד איתם נהדר וההספקים הם מאוד דומים - ועל זה אני מסתמך. 

 

אם זה יהיה גבולי - בעוד מספר חודשים הפרימה פורזה כבר יהפוך את כל זה להיסטוריה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, lanosforce כתב:

הCMS של ההייבריד הוא 1.1 

 

1.1 של מה? מטר? מ"מ?

בד"כ זה יחידת מרחק מול כוח, כך ש 1.1 מ"מ לנ' זה נחשב סביר.

 

אפשר להשוות לפוקל אוטופיה M,

מפלץ די רציני 

הוא כמעט שליש מהמורל (0.36 מ"מ לנ')  

 

woofer-car-audio-speaker-haut-parleur-fo

 

 

לחובבי הז'אנר:

https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/elite/utopia-m/woofers/6wm

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוקאל אוטופיה, אסוטאר - לא בטוח באיזה פלנטה של מחירים הם. 

אבדוק את הנתון של הCMS לגבי יחידות מאוחר יותר יחד עם זאת - זה לא אלמנטים שאין לי ניסיון איתם - ההחלטה בסופו של דבר מושכלת על בסיס הניסיון שלי בנוסף על בסיס הנתונים של הדרייבר. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי מה שלומך?
פרוייקט מעניין מאוד חייב לציין,גם אני שמתי עין על המכשירים של JOYING ,רק על מכשירים עם מסך קצת יותר גדול.

בזמן האחרון אני קצת מתעייף מה80PRS שלי,בכללי אני כבר הרבה זמן רוצה להתקין DPS אבל כל הזמן זה נופל מכל מיני סיבות.

עניין אותי מאוד היציאה הדיגיטלית בJOYING, חשבתי להחליף את הפיוניר עכשיו לJOYING ובהמשך לשדרך DSP איכותי עם כניסה דיגיטלית.

האם הDPS שלו יכול לתת מענה זמני עד שאתקין DPS חיצוני? לא הצלחתי להבין האם יש בו קרוסאובר 3WAY מכיוון שאני עובד אקטיבי.
תודה.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה אריק! 

 

קודם כל אפשר להזמין את הJOYING הזה עם מבחר של מסכים - אני הזמנתי 7 אינטש יש גם 8 ויש גם 10 אינטש - אני יכול להזמין אותם בכל רגע נתון פשוט בDS ה7 נראה מאוד טבעי ומאוד אסטתי אז הלכתי על האופציה הזו. 

 

הDSP שלו איננו בנוי לעבודה אקטיבית כלל - הוא בנוי לסט קידמי, סט אחורי וסאב. 

כאשר יש לך יכולת לבנד פאס לכל ערוץ 

יש לך TC לכל ערוץ

ויש לך אקולייזר שליש אוקטבה לכל המערכת. 

 

תאמין או לא  - אפשר להסתדר עם זה ולקבל תוצאות יפות מאוד. 

 

האופציה שלך ל"חצי אקטיבי" היא לקחת טוויטר על קרוס פסיבי ולחבר אותו לערוץ קידמי. 

ומידבאס בלי חיתוך מלמעלה לערוץ האחורי - אם יש לך מגבר שיכול לעבוד אקטיבי ויכול לתת LPF גבוה למידבאס - מעולה. 

 

ואם יש לך במקרה קרוס פסיבי לסט 3WAY - אתה יכול להשתמש בו לטובת מידבאס+מידריינג' ולבנות לטוויטר קרוס פסיבי משלו 

 

עוד אופציה - במקום טוויטר לקחת קואקסיאלי 4 אינטש או 3.5 אינטש ולשים אותו על הערוץ הקידמי ולתת HPF דרך מגבר בין 300-500 הרץ 

 

אפשר לשחק עם זה המון - זה DSP מאוד בסיסי אבל בידיים הנכונות ועם "קצת" יצירתיות - אפשר להפיל לסתות. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלו!! פה זה עדיין קארספורום ?

 

הרבה זמן לא נכנסתי אבל נראה שיש פה דברים מעניינים ממש- שאפו!

 

לעניינינו, אדי - שמתי לב שאתה מתארגן על ציוד איטום - קפוץ לבקר, יש לי כמה דברים מעניינים זרוקים במחסן שאתה יכול למצוא להם שימוש.

  • אהבתי 1

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיפודי - שולח לך פינג אחרי הסגר! 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...