Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014


שימו לב! השרשור הזה בן 939 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 31.7.2020 בשעה 11:01, lanosforce כתב:

התיקונים יהיו על פי שמיעה בלבד בהתבסס על המדידות שעשיתי והם יהיו: 

 

סאב וופר - הורדת נקודת חיתוך ל70 הרץ. 

 

וופר ימין - 250+6, 600-2, 900-2 

וופר שמאל - 600+2, 60-80 +6 

 

מידריינג' ימין - 2.5+4 

מידריינג' שמאל - 1.5+6, 550+2 

 

טוויטר ימין - 6K+6 

טוויטר שמאל - 4K+1, 7.5K+1 

 

טוב אז אתמול ביצעתי את התיקונים ואני מעלה לכאן את התמונות של הכוונים הסופיים. 

 

התחלתי בלהעתיק את סטאפ B לסטאפ A בכדי שאוכל לחזור אחורה.

לאחר מכן הפרדתי את הקישור בין האקולייזר של כל זוג ערוצים כך שלכל ערוץ יהיה את האקולייזר שלו בנפרד והתחלתי ליישם את התיקונים ע"פ שמיעה - איפה שהרגשתי שמתחיל להיות לי יותר מידי\לא נעים - הורדתי.

 

סה"כ המדידות הפתיעו אותי, לא יודע למה - אבל כל פעם זה מפתיע אותי מחדש - בעד כמה שהן עלו בדיוק על האזורים הבעייתיים.

הסטאפ נשמע הרבה יותר "חי" - דינאמי, עשיר נקרא לזה וגם יותר חזק ויותר ברור. 

 

הסאב וופר משום מה - לא מדוייק דווקא בגבוהים שלו (70-80) שזה מאוד מפתיע בשביל אלמנט 8 אינטש למרוח בין 70-80, הורדתי אותו ל60 והוא נהיה נקי לגמרי - שזה קצת נוגד במקרה הזה את הגרף סוויפ הכל כך חלק שהתקבל ממנו - לדעתי הגרף התקבל חלק בגלל העוצמה שלו - משהו בכיול של תכנת המדידה אולי. 

 

שאר הסט - התיקונים בוופרים ובמיריינג'ים יצרו לי ממש אפקט וואו בסופו של דבר. 

 

עכשיו ניסע עם זה ככה למשך כמה ימים ובסוף אעשה מדידות מחדש לראות סופית איך התאזנתי. 

 

left-md.thumb.PNG.2e1594c5f6cc7cd73ecd465a7c87bf60.PNGsub-final.thumb.PNG.7543dde63095cbdc7bc613621ad6ec26.PNGright-wf.thumb.PNG.1d6af583261b1014950e7e50004486a9.PNGright-tw.thumb.PNG.6ce5af8166ce84d2d73b2396bf227978.PNGright-md.thumb.PNG.27acd7bd17d2a5e764cb5aa623b2fd3d.PNGleft-wf.thumb.PNG.2e1822e17aee39b9a0a0c1d0507155f0.PNGleft-tw.thumb.PNG.aea29334eac6ca11408e11eb355e2716.PNG

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז הנה משהו נחמד - רכב של חבר פורום אחר שנכנס להתקנה אצל יוסי עם ג'ויינג SPDIF דומה לשלי 

 

image.png.753a5f67d53517898bc69a888b348508.png

 

והנה תמונה מהמערכת שלי: 

 

image.png.fb50a3963e1e1d4928edae8e944dc24a.png

 

שמים לב למשהו מוזר? 

 

השעה בווידג'ט של מזג האוויר - הספרות של השעה בכוון הפוך. 

 

וזה בווידג'ט לא בשורה העליונה - זו כנראה תוצאה של הממשק עברית שהמוכר הסיני דאג בטובו להתקין ולהפעיל לנו מבלי לשאול אולי אנחנו מעדיפים בכלל ממשק באנגלית - תכלס זה שירות וזה שירות נהדר. 

 

חוט הרימוט אכן - צריך להפעיל את המיתוג שלו מתוך מערכת ההפעלה - הגדרות, הגדרות מכשיר, קול, מתג מגבר. 

 

והופס יש רימוט למגברים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי הווידג'ט הזה בכלל עבר למסך צידי עוד הרבה לפני ששמתי לב לתופעה הזו אצלו. 

 

בסה"כ שיעשע אותנו הבאג הקטן הזה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוייקט מאוד מעניין.

אני רק אוסיף משהו קטן לכל העסק. 

בסופו של דבר, הכיוון הסופי יבוצע לפי שמיעה. המיכשור עוזר להבין איפה הבעיה הפוטנציאלית בסט אפ . למשל במקרה ש בור ב2 קילוהרץ, יכול להיווצר מהתאבקות הורסת בגלל פאזות במיקומים שונים באוטו. אבל יכול להיות שהבור הזה לא מורגש חזק כמו שזה נראה גם בגלל הקליטה בשתי האוזניים ואז תמונה ספקטרלית שנבנית במוח נראית שונה וגם בגלל  מאפיינים ספציפיים של שמיעה של אדי (למרות שבמקרה של אדי יש לו שמיעה מאומנת ורגישה יותר כמו של מוזיקאים מקצועים) 

בקיצר, אדי, עוד פרוייקט מרשים ביותר בתקציב שנראה לי סביר לרמה שלו. אכן הפתעת הפרוייקט זה Joying... יום אחד אני חייב להגיע למרכז ולשמוע מערכת שלך. (למרות שעכשיו אני יותר קרוב לביירות מאשר לתל אביב) 

  • אהבתי 1

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צריך מפגש בשביל זה - פשוט תודיע לי כמה ימים לפני ואם תרצה איזה ערב לעבור בראש העין נתאם וניפגש. 

 

אני כבר מזמן הפסקתי עם המפגשי רכב - סופי שבוע זה זמן משפחה. 

 

בכל מקרה אני סובל מטינטון כבר משנת 2013 - גם השמיעה שלי כבר לא מה שהיתה, לשמחתי עדיין יכול להנות לגמרי ממערכת איכותית. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אולי יהיה נחמד להעלות סרטון קצר - לא הקלטה בינאורלית אבל בכל זאת יצא לא רע. הרעש ברקע זה המזגן. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lanosforce
כרגיל, שירשור מאלף ומעלף ;-) 

 

אני מחכה להיפגש ולשמוע איך המערכת נשמעת עם דגש על הסאב-וופר של ALPINE PWE-S8.

ובהקשר ישיר לזה, ראיתי שהמתחרים הישירים (JBL, פיוניר ויש עוד כמה) בטווח של 250$+משלוח מציעים נתונים (על הנייר) דומים לזה של האלפיין.

הבעיה בכל הסיפור: אצל כולם הביקורות נעות בין "בן XXנה של סאבוופר" ל"חתיכת חXX אל תיגעו".
וקצת אופטימיות: כ 2/3 מהמדרגים (בכל שלושת הדגמים הנ"ל) נותנים ציון של 5/5, שזה יפה.

על הנייר האלפיין (PWE-S8) מציע סאב עגול של 8", מגבר 120W-RMS, טווח עבודה מוצהר 32-150HZ. אופציה לשלט, כיוון היפוך 180 מעלות וקרוסאובר.

ה JBL (דגם  BassPro SL JBL 8"Inch) מציע סאב עגול 8", מגבר 125W-RMS (עם פיק של 250W), טווח עבודה מוצהר 32-120HZ,  באס בוסט של +9dB ב 70Hz, מגבר class-D, כפתור היפוך כיוון עבודה 180 מעלות, יש אפשר להוסיף שלט חוטי כמו באלפיין, יש קרוסאובר.

לפיוניר (TS-WX130DA) יש סאב מלבני (8X5), עוצמה נומינלית 50W (עם פיק של 160W), שלט חוטי (עם קרוסאובר עליו, Gain, כיוון היפוך 180 מעלות וכפתור נוסף הנותן אפשרות לבחור בין DEEP ל DYNAMIC). לחברה קיימים עוד כמה דגמים של סאב-וופרים חזקים יותר ונדמה לי שראיתי גם כאלה עם תיבה פתוחה.

המחירים באמאזון כולל משלוח: 355$ (כ 1207 שח) לאלפיין, 329$ (כ 1120 ש"ח) לפיוניר ו-340$ (כ 1160 ש"ח) ל-JBL.
חייב לציין שה JBL מאוד מעניין אותי, והפחד שלי מהפיוניר זה רק העוצמה הנומינלית שנראית לי נמוכה (למרות שקיבל אחלה ביקורות כמו יתר המתחרים).

שורה תחתונה:
האם מעבר לקומפקטיות היתרה והעצלנות בהתקנה (למשוך חוטים עד למושב ולא עד לתא המטען) - יש הצדקה לסאבוופר כזה גם למי שאוהב קצת פאנצ'ים בסאב ? או שאין תחליף למגבר נורמלי וסאב 10" בתיבה בתא המטען ?
הרי במחירים האלו אפשר לקנות סאבוופר משומש  במצב פצצה (או אפילו חדש !) + מגבר לא רע בכלל באמאזון, אז מה אני מפספס כאן ? (או שלא). 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסאבים שקישרת אליהם הם די דומים,

הם סוג של פשרה למי שרוצה לשפר את התדרים הנמוכים ברכב.

 

יתרונות:

זה נוח להתקנה (יותר זול).

זה שומר על הפונקציונליות של הרכב, שומר על תא מטען נקי ומנצל חלל מתחת למושב.

 

חסרונות:

זה מה שזה.

זה לא בר השוואה למגבר עם סאב "10 בתיבה ייעודית בתא המטען 

 

 

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

הרי במחירים האלו אפשר לקנות סאבוופר משומש  במצב פצצה (או אפילו חדש !) + מגבר לא רע בכלל באמאזון, אז מה אני מפספס כאן ? (או שלא). 

 

אתה לא מפספס.

 

כאן יש עסקת חבילה של מגברון קטן ונציל שמגיע עם סאב קטן ותיבה שמיועדת לתא נוסעים.

זה טוב למחיר, קל ופשוט להתקנה.

זה פחות טוב מאשר מגבר נפרד+סאב +תיבה.

 

 

היו דברים דומים כבר לפני עשורים ורובם לא היו ממש מוצלחים, 

כמו דגם עתיק (לדעתי מהתקופה של אמצע שנות ה-90) Pioneer TS-WX50

זו תמונה עם הלוגו הישן 

images?q=tbn:ANd9GcTG9zl2gEiPPdZYfobvZ6U

קניתי את הדגם הזה לרכב של אשתי (לא היתה מוכנה לשים כלום בתא מטען).

זה נכנס לתוך הגלגל ספייר.  זה עבד, היא הייתה מרוצה אבל ממש לא מתאים למי שרוצה קצת יותר,

זה בכיוון של חצי קלאץ'.

 

היה לפיוניר עוד דגם לחסרי ברירה ה-ts wx30:

בגדול זה היה סאבוופר לטנדרים וג'יפים.

 

 

p1.jpg?ct=b6deeba32b4b

 

לא נחשב למוצלח במיוחד.

 

היום הסאבוופר של פיוניר לגלגל ספייר כבר יותר מתקדם ואפילו מוגבר:

https://www.amazon.co.uk/Pioneer-TS-WX610A-Bandpass-Spare-Subwoofer/dp/B003USW08E

 

אבל לא הייתי בונה על זה,

אלא אם אין ברירה.

 

האלפיין נראה טוב יותר מהשלישיה:

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבתת מודע, הסיבה שהמוצר הזה עניין אותי היא כי אני מאוד אוהב מוצרים שהם מוגמרים מהיצרן, ולא איזה קומבינה של התאמה של כמה חלקים (שלפעמים מאוד מוצלחת, ולפעמים ממש לא. עבור אנשים כמוני שזה לא בדיוק תחום העיסוק שלהם ביום-יום עדיף לקנות מוצר מוגמר מאשר חלק בודד- אם קיים כזה ויש את האפשרות. ברור שגם במוצר מוגמר יכולים להיות דברים לא מושלמים, אבל יוצאים מנקודת הנחה שיצרן שזה תחום עיסוקו, יידע לשלב\לבנות משהו יותר טוב מחובבן לצורך העניין).

לדגם שציינת משנות ה90 (TS-WX30) יש מעין "המשך" שנקרא TS-WX300A שכיום היא למעשה תיבה "רגילה" כולל מגבר CLASS D עם סאב של 12" ו 350W RMS, נצילות של 113dB (הספק בpeak הוא 1300W) עם חוות דעת מצויינות. 
הדברים האלו בחו"ל בכלל לא יקרים אבל עלות המשלוח (בגלל הגודל והמשקל) היא פסיכית, וחבל.... הייתי שמח לשים יד על כזה דבר (יש איזה מוכר באיביי שכולל את המשלוח והמוצר בכמה שקלים פחות מ 1000, אבל הוא לא תחת גלובל-שיפינג ויש סיכוי למיסוי משמעותי בכניסה לארץ).

איציק
 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

לדגם שציינת משנות ה90 (TS-WX30) יש מעין "המשך" שנקרא TS-WX300A שכיום היא למעשה תיבה "רגילה" כולל מגבר CLASS D עם סאב של 12" ו 350W RMS, נצילות של 113dB (הספק בpeak הוא 1300W) עם חוות דעת מצויינות. 

 

TS-WX30 היה סאב פסיבי,

הדגם שהחליף אותו הוא  TS-WX303.

הבסיס לשני הדגמים זה סאב משנות ה-90,

דגם ישן ומאוד מוצלח בשם  Pioneer TS W301C (היה גם דגם פריאייר בשם TS W301F)

spacer.png

 

 

הדגם הזה רץ המון זמן בשמות שונים ושינוים קוסמטים שהוצגו כ"דגם חדש" אבל תמיד נבנו על אותו בסיס,

לדוגמה TS-W301R 

spacer.png

 

 

 

כך שעם קצת מאמץ ניתן לבנות את הסט הזה בארץ ובמחיר סביר.

אפשר להזמין מגבר מונו קלאס D (פיוניר נחשבים למוצלחים),

וסאב לרכוש בארץ, תיבה אפשר לבנות אצל נגר (בד"כ לכל חברה מכובדת יש נתונים מדוייקים לגבי נפח ומימדים),

או לקנות מוכנה.

 

 

להזמין מאמזון TS-WX300A זו אופציה מעולה מכיוון שהיצרן כבר התאים תיבה ומגבר,

רק צריך לחכות לדיל של שילוח חינם או משהו דומה.

 

כדאי להתעלם מכל הואטים שמתרוצצים ברשת.

1300 Watts Max זו בדיחה. 

חיפשתי קצת מידע על התיבה ומצאתי את זה 

https://www.autodela.ru/main/top/test/pioneer-ts-wx300a_test

 

לפי התרגם גוגל, זו תמונה של הוופר 

spacer.png

 

לעומת וופרים אחרים של פיוניר,

הוא לא נראה מרשים.

 

תסתכל על  PIONEER TS-W309S4

שמציג נתונים עדיפים (הספק נומינלי של 400W)

ועולה בסביבות 350 שח בארץ

https://www.amazon.co.uk/Pioneer-TS-W309S4-Subwoofer-1400w-Enclosure/dp/B004GHNQBI

 

 

 

אליו אפשר לשדך מגבר מונו כמו 

Pioneer GM-D8701 amplifer,

 

או מגבר 4 ערוצים כמו זה:

https://www.amazon.co.uk/PIONEER-GM-A6704-Class-Channels-Watts/dp/B01KKHT2MY/ref=sr_1_19?crid=PG2H6Y7X0WD3&dchild=1&keywords=pioneer+5+channel+car+amplifier&qid=1599605998&s=automotive&sprefix=pioneer+5+CHA%2Cautomotive%2C223&sr=1-19

 

 

כדאי לקנות בארץ כדי לתמוך בחנויות,

אבל לפעמים המחירים בארץ לא מקושרים למה שקורה בעולם, ולפעמים החווית קניה גרועה.

 

נניח רמקול שמופיע במחיר טוב בזאפ, אבל הפלא ופלא אין אותו בחנות,

מתי מגלים את זה?

כמובן אחרי שסחבו אותך לחנות, ואז מבזבזים לך את הזמן כדי לשכנע לקנות משהו אחר שבמקרה יש במלאי,

 

ואם עברת את השלב הזה?

גם אז יש סיכוי טוב שתקבל טלפון מכל מיני נציגי מכירות שגילו "לפתע" שגם אין מלאי ליבואן,

ואין בכלל בארץ ולפתע "החברה פשטה רגל" ועוד המצאות רק כדי להוציא לקונה את המיץ,

ולייאש כדי שתשלם עוד כסף על "דגם חדש" יותר, גרוע יותר ויקר יותר.

 

אז עם כל הרצון לעזור ולתמוך בשוק המקומי,

אחרי 3-2 שיחות טלפון חסרות תוחלת לחנויות, פשוט מזמינים מאמזון,

 לחכות לדיל טוב ולקנות.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז - קצת סדר בנושא סאב וופרים אקטיביים 

 

קודם כל - אני התלבטתי בין המוצר הנפלא הבא של JBL - כאן

 

לבין זה שבסוף קניתי. 

 

הJBL דווקא היה האחד שיותר רציתי כי אפשר לנתק ולחבר אותו והמחשבה היתה לשים את העגינה שלו בבאר הרגליים של מושב הנוסע וכשצריך לנתק. - חשבתי אפילו לשים לו חיווט בכדי שיהיה אפשר להעביר את תחנת העגינה לתא המטען וכך להנות מכל אפשרות. 

 

אבל אז גיליתי שליוני סטריאו היה PWE S8 זמין - זה קרוב לבית, קניתי. 

 

מה הפואנטה במוצרים האלה? האם הם תחליף ראוי לסאב וופר קונבנציונאלי? 

 

וזה מתייחס בעיקר למשפט הבא שאיציק רשם:

 

לפני 15 שעות, איציק נ. כתב:

הבעיה בכל הסיפור: אצל כולם הביקורות נעות בין "בן XXנה של סאבוופר" ל"חתיכת חXX אל תיגעו".

 

והסיבה לזה היא שכשאתה לא מבין על מה אתה מביט ובכל זאת רושם ביקורת - אתה עושה נזק. 

 

כלומר לא אתה איציק אלא מי שרשם את כל אותן ביקורות. 

 

זה פתרון חליפי - אבל זה לא ממש סאב וופר אלא יותר וופר שמסוגל לרדת נמוך בהספק סביר ולהשלים ברכב קצת מהקצה התחתון אבל בטח שלא לספק אותו בעוצמות שמע גבוהות במיוחד. 

 

אבל! הנה עוד משפט שאיציק רשם: 

 

לפני 15 שעות, איציק נ. כתב:

יש הצדקה לסאבוופר כזה גם למי שאוהב קצת פאנצ'ים בסאב ?

 

ופה קבור הכלב! 

 

הפאנטש - זה הכלב - אבל איפה הוא קבור? 

 

הוא קבור בתחום התדרים בין 60-80 הרץ ואח"כ בכלל המתקפה שלו מגיעה בתדר 120 הרץ! 

 

אני מדבר על מכת תוף יבשה - מה שגם נקרא קיק דראם - אני מדבר על הבום הזה שאנשים אוהבים לקבל בהופעה חיה מהמתופף - זה בכלל לא בתחום התדרים של סאב וופר אלא בתחום התדרים של וופר וגם של מידבאס. 

 

ואני לא מכיר כמעט שום אלמנט 8 אינטש שהוא וופר (אני אפילו לא מדבר על סאב וופר) או מידבאס שלא יכול לנגן היטב וחזק ב60 הרץ - לא מכיר. 

 

במילים אחרות - פאנטש זו הבעיה האחרונה של המוצרים מהסוג הזה - הם מספקים אותו בענק! 

 

אבל מצד שני הS8 אחרי 60 הרץ כבר מתחיל להמרח גם כן ולכן הוא חסום בין 40-60 ומ70 הלאה המידבאסים בדלתות לוקחים את עיקר ההופעה והם מספקים אותה יפה! וזה המקוריים בכלל. 

 

ואם זה עוד לא מספיק טוב - הסאב וופר הזה ממוקם בדיוק על קו המושבים הקידמיים כי הוא מתחת לאחד מהם וזה מגיע בטיימינג מוווושלם! 

 

בסופו של דבר התוצאה היא שאם אני שם לכם מוזיקה של הופעה חיה - הלסת נופלת - בייחוד כשאתם מבינים שהמכה שאתם מקבלים מגיעה מפיזדיוק קטן שהוסלק מתחת למושב. 

 

אבל למה זה לא באמת תחליף לסאב וופר אם כך? 

 

כי הם לא מסוגלים לרדת באמת נמוך מתחת ל50 הרץ ולספק שם עוצמת שמע גבוהה וחווית שמע נקיה. 

בשביל לרדת ממש נמוך - 40, 30 שלא לדבר על 20 הרץ בשביל מוזיקת ראפ, אלקטרונית שיש בהם גם הרבה מאוד נפח של גלי קול מרעידים - מצטער - חייבים לזה סאב וופר. 

לשמחתי הרבה - אני לא ממש נהנה מכל הרעידות האלו. 

 

מה שחיפשתי זו חוויית שמע נקיה, מלאה ושעיקר הכוח שלה יבוא באזור הקיק דראם - לתחושה של הופעה חיה ולא לתחושה של משחק ארקייד. 

 

אז מה הם בסופו של דבר תחליפים ראויים לסאב וופר? 

 

תראו, כשאין ברירה ואין מקום - הפתרון מהסוג שהשתמשתי בו זה אחד הדברים היחידיים שאפשר לעשות - אבל - אם אתם בכל זאת רוצים משהו שיכול לרדת נמוך ולספק עוצמות שמע סבירות ומעלה יש את מה שנקרא סאב וופר שטוח. 

 

והיום הם מגיעים גם בחלקם עם תיבות מסוג DOWN FIRE שאפשר להשכיב אותן ואז לנצל את השטח העליון שלהם כחלק מרצפת תא המטען. 

 

והיה לי נסיון עם כמה וכמה כאלו ומה שיש לי לאמר אלו הן רק מילים טובות רק ש... רציתי תא מטען ריק ורציתי שהמערכת תזלול כמה שפחות הספק ורציתי שהסאב וופר יהיה בתוך הקבינה.

 

ולS8 הזה יש בכל זאת תיבה מברזל יצוק. 

 

יש לי רכב אחד עם מערכת ברמה תחרותית השני - בשבילי להאזנה קריטית בלבד. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אתה צודק אבל צריך להבדיל בין הסאבים הקטנים מתחת לכסאות הקדמיים (כמו אלפיין וjbl) לבין הפיוניר המוגבר שאיציק קישר אליו.

הפיוניר TS-WX300A זו אופציה אחרת.

פיוניר מספיק מקצועיים כדי לשים שם אלמנט נציל עם MMS (מובינג מאס) נמוך יחסית, וזו הסיבה לחומר של הדיאפרגמה בניגוד לIMPP שנמצא אצלהם בשימוש רחב כבר שנים).

כדי להגביר נצילות הם הגדילו נפח לתיבה (איו מה להשוות לוופרים מתחת לכסא), וכמובן עשו אותה פורטד ולא סילד (אטומה).

 

אז לא הייתי משווה את TS-WX300A לוופרים מתחת לכסא.

זה כבר צריך לעבוד טוב ולתת פאנץ' בתחום של 45 הרץ ומעלה (תלוי לכמה כיוונו פורט).

זה נראה טוב מבחינה עיצובית ומגיע עם רשת הגנה.

מכאן השיקולים הם נוחיות וכסף.

הפיוניר TS-WX300A זו אופציה מעניינת אם השילוח מאמזון יהיה זול.

 

אם מחפשים לחסוך ולקבל הכי הרבה לכסף?

 

הולכים וקונים וופר, מתכננים תיבה או קונים אחת מוכנה (בשאיפה שלא תהיה מסיבית ולא תהיה בעובי של קרקר נייטשר ואלי), מגבר קלאס d ומומלץ משהו עם שלט גיין (כי זה נוח ביומיום).

 

לפיוניר יש וופרים טובים זולים ובעיקר עמידים ודווקא עם הדגמים ה"חלשים" אפשר להשיג תוצאות sq מספקות.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • לא הבנתי... 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני לא השוויתי - בדיוק להפך, עמדתי על השוני. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, BEEKER כתב:

אדי אתה צודק אבל צריך להבדיל בין הסאבים הקטנים מתחת לכסאות הקדמיים (כמו אלפיין וjbl) לבין הפיוניר המוגבר שאיציק קישר אליו.

בגלל זה כתבתי שאתה צודק,

אבל צריך לחדד את ההבדלים בין הפיוניר שאיציק התעניין בו ה-

 TS-WX300A לבין האלפיין או הjbl שאיציק התעניין גם בהם.

זה ליגה אחרת.

אי אפשר להשוות וופרים "8 בתיבה זעירה, לסאבוופר "12 בתיבה פורטד.

 

לגבי הוופרים השטוחים, זה רעיון טוב כמובן ביחס למחיר שניתן להשיג אותם (קצת פחות נפוצים בארץ).

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 939 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...