Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SCARGO יוצא לדרך - התקנה בDS5 שנת 2014


 שיתוף
עוקבים 23

פוסטים מומלצים

.איזה תענוג לקרוא...

אוסיף את השנקל שלי לקופת הדיון.

אני לא אחדש לאף אחד שכל מגבר אודיו הוא בסופו של דבר מגבר הספק שמבצע הגברה בחלקים. יש דרגת כניסה דיפרנציאלית עם הגבר מתח וזרם קרובים ל-1 לצורך תיאום וניקוי חלקי של רעש בכניסה.  אחרי זה יש דרגת הגבר מתח ואחרי זה דרגת הגבר זרם. 

עכשיו, אם מבחינה פיזית, אנחנו רוצים שדרגת הגברת מתח (שהיא זאת שמכניסה את רוב העיוותים) תעבוד במצב מאוזן, באמצע נקודת העבודה, אז כדאי להכניס אות כיול שעוצמת המתח שלו קבועה לכל תדר. מכיוון שהתנגדות הכניסה של מגבר המתח היא פחות או יותר קבועה, אז הכי נכון (מבחינה פיזית) להכניס אות בצורה של רעש לבן. 

יש מצב שזה נשמע לא טוב כי האוזניים שלנו הם לא בדיוק כלי מדידה מכוייל לישר שטוח, אבל מבחינה פיזית זה ככה. יש מצב שבגלל זה רעש וורוד נשמע יותר טוב. 

אפשר להסביר את הרעש הוורוד בדוגמה הבאה: נגיד יש לנו מכונה לייצור נקניק. ואנחנו חותכים חתיכות נקניק במרווחים שגדלים פי שתיים. אז כדי לשמור על אותה כמות של בשר (או על חומר אחר ממנו עושים היום נקניק 😉),  חייבים להוריד את עובי הנקניק פי שניים בסוף של קטע מאשר בהתחלה (זה לא ממש נכון לגבי הנקניק שהוא גוף תלת מימדי אבל לא ניכנס לזה) .

 

אם היינו מדברים על מגבר קלאס A עם דרגה אחת, שבו עודף צפיפות ספקטראלית בתדרים הגבוהים יכולה במקרים מסויימים להביא לחוסר יציבות, אז עדיף לכוון למצב שטוח עם רעש בוורוד. 

אבל זה כמו עם אישה, הכל נכון כל עוד לא מדובר על רגש... 

עריכה אחרונה על ידי Bobby2002
  • אהבתי 1

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שלווום לכולם!    אז כן, במרץ האחרון (2020) נפרדתי לשלום מבאנדי (דודג' ניטרו 2008) ומפרוייקט מליגננט (ממאיר) ועכשיו הגיע הזמן לצאת לדרך עם פרוייקט מערכת חדש.    המחליפה של הדודג' הי

בשעה טובה הרכב יצא היום מעילית קאר אודיו - יוסי אלפיין!    אני רוצה לאמר לאיש היקר תודה!  על הנאמנות שלו ללקוחות ועל המסירות שלו. על המקצועיות שלו על איך שהוא גם מכבד את רצון הלקוח

בוקר טוב, ראשית אדי תתחדש היה לי כיף לעבוד איתך ותתפלא גם על הרכב (טוב זה עדיין לא יפני מבחינת קלות עבודה אבל זה בסדר...) תודה לכל המפרגנים ולכל אלה שיודעים להעריך עבודה מהי. כמה הבהרות קטנות ( ל

תמונות שפורסמו בשרשור

תחפש שרשור שלי שנקרא המדריך המלא לאודיופיל המתחיל. 

 

נכון - המגבר הוא מכשיר לינארי כמו גם מיקרופון שמבצע מדידות ומכשירי הקלטה. 

 

בכדי לאזן אותו על רעש לבן - בלי אזניות נגד רעש זה לא יקרה כי ברגע שתדרים באזור הקריטי - שהם דווקא בין 1K ל5K נמצאים באותו ההספק מול שאר התחום - לאוזן אנושית ולמוח אנושית זה מאוד מאוד - כואב. 

 

בכלל סף הכאב באזור התדרים האלו וגם באזור כמו 8K ו12K מתחיל איפשהו כשאתה חוצה את ה83 דיבי שזה כלום מבחינת רמקול נציל ומגבר מספיק חזק. 

 

אני מכוון כשהפיק של המערכת הוא באזור ה100 דיבי ככה תחום האיזון יהיה באזור שבו רוב התדרים נופלים קצת מתחת ל90 דיבי ועייפות השמיעה מגיעה מאוחר יותר הודות לכך. 

 

עכשיו תיקח בחשבון ששמיעה אנושית היא לא לינארית אלא לוגריטמית ויש מקומות בהם אנחנו צריכים שתהיה נפילה משמעותית גם כי אנחנו לוקחים בחשבון דברים כמו החזרים והשתקפויות - יש תדרים כואבים במיוחד בסביבת רכב שהם 5K וגם 8K 

יש את הכניסה לתחום המיד באזור בין 250-300 הרץ 

יש את התופעה באזור ה150-170 הרץ ברכבים בהם המידבאסים מותקנים בזווית ישרה וזה מול זה בדלתות 

יש את התופעה שגלי הקול של הסאב וופר ארוכים וגדולים יותר מקבינת הרכב 

 

כל הדברים האלה נלקחים בחשבון ביחד עם העובדות הנוספות שהן - אנחנו בלאי! 

 

אני בן 43 - אני לא שומע אותו הדבר כמו ששמעתי בגיל 18 

מעבר לכך לאוזן אנושית אם יש תדרים ביניהם יש הפרש של 12 דיבי - את החלש יותר - אתה כבר לא שומע. אם אתה מנחית למשל את הקצה העליון שלך ב10 דיבי לעומת פיק המערכת ואז אתה גם לוקח בחשבון שאתה כבר אחרי גילאי ה30 - ממש נהדר שאתה שומע FLAC או כל פורמט לוסלסס אחר ואתה עדיין מאמין שאתה בכלל שומע משהוא מעבר ל16 קילוהרץ... 

 

IT IS WHAT IT IS

  • מעניין 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב אז הפודים לטוויטרים HAT L1V1 הגיעו 

 

מיי פרשסססססס

 

01ba9865-2d53-41a1-b745-cc3616dfa57a.thumb.jpg.7b8f6b523ccfd42e18f99a02cefabbf9.jpg

 

אבל קודם כל שיגיע הטרמוסטט - עד שאני לא סגור על המצב המכאני של הרכב אני בטח ובטח שלא הולך להשקיע על התקנה כרגע. 

 

ובשביל ההתקנה אני צריך לפחות אחד משני דברים - זמן או זמן וכסף - ואין לי כרגע אף אחד מהם כי השכן החליט שהוא רוצה לקרות את המרפסת הקטנה (איפה שהפרנייפת) וזו הזדמנות פז לבנות ביחד איתו משהו שמתאים לשנינו וזה בסדר עדיפות יותר גבוה כרגע - אז... פאקאיט. 

 

אה כן וזו מסכת בננות - לא לעצבן אותי קוף בום מכה חזק. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. איפה בוק צילומים של הפודים? ככה סתם, תראו מה יש לי בקופסה? 😀😀😀😉

  • אהבתי 1

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן אלו הם פודים תוצרת ואל-קאר גרמניה.

 

לא רק שלא עשיתי להם בוק שכחתי אותם על השולחן בעבודה 🗿

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, lanosforce כתב:

 

 

01ba9865-2d53-41a1-b745-cc3616dfa57a.thumb.jpg.7b8f6b523ccfd42e18f99a02cefabbf9.jpg

ובשביל ההתקנה אני צריך לפחות אחד משני דברים - זמן או זמן וכסף - ואין לי כרגע אף אחד מהם כי השכן החליט שהוא רוצה לקרות את המרפסת הקטנה (איפה שהפרנייפת) וזו הזדמנות פז לבנות ביחד איתו משהו שמתאים לשנינו וזה בסדר עדיפות יותר גבוה כרגע - אז... פאקאיט. 

 

 

תרגום  לחדשים בשרשור- אין צורך להיבהל מעיכובים מיותרים, הפרוייקט יקרה כנראה בקרוב. כאן זה ממש כמו מונפול, כסף וזמן זה המצרכים שמשיגים אותם הכי מהר. הבעיה האמיתית זה המשלוחים מחו"ל :)

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

בשמחה - הלינק לממיר מSPDIF לאופטי -> כאן

 

הוא מקבל מתח 5V אז אתה תצטרך לחבור אותו למטען USB לרכב או לאחד כזה - במקרה לינק לאחד כפול -> כאן

 

בימים הקרובים יהיו לי עדכונים לגבי המשך הפרוייקט - אני מקווה מאוד שהעדכונים יהיו אלה שאני רוצה ומעוניין לעדכן אבל לא רוצה לשמוח מוקדם מידי. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, 

 

אז ביום שישי הייתי אצל יוסי לשעה קצרה בכדי שיראה את הכלה החדשה, כרגע ממתין להצעת מחיר ומקווה מאוד שהטווח יהיה כזה שאני מסוגל לעמוד בו. 

 

קודם כל חשוב לי מאוד שתבינו כשאני מדבר בשבחו של אדם אחד אין זה אומר שאני מדבר בגנותו של אחר. 

הרצון שלי לבחור ביוסי מגיע מכך שחשיבות ההתקנה ברכב היא לפחות 70-80 אחוז מהיכולת של המערכת להגיע לפוטנציאל המלא של ביצועי הרכיבים - אין אפס - התקנה טובה זה הבסיס למערכת טובה. לא ביצעתם התקנה טובה - לא תצליחו לקבל מערכת טובה. 

 

הרכב הזה הוא רכב שכולו "קריזה" אחת גדולה של עיצוב, הרכבה ואני פשוט לא מוכן להתפשר כאן על מתקינים שהם פחות מהטופ של הטופ ולצערי הרשימה הזו בארץ מאוד קטנה. 

 

אני לא רוצה לבצע התקנה כזו בעצמי בגלל שזה יקח לי המון זמן, אין לי את הסבלנות הנדרשת בכדי לא לעשות ברכב כזה נזק, אין לי את הזמן מלחתכילה ואין לי גם את הכוחות לזה כבר - לכן המתקין חייב להיות כזה שאני סומך עליו גם כבעל מקצוע וגם כאדם. 

 

עד אמצע השבוע יהיה כאן עוד עדכון. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

והרכב בשעה טובה נכנס השבוע לעבודה אצל יוסי אלפיין - ECAUDIO 

 

הטוויטרים והמידריינג'ים ימוקמו בפודים - אממה הפודים שואל קאר ייצר לי על פי הPDF של HAT לטוויטרים האלה לא ממש היו תואמים ולכן הם היו צריכים לעבור "התאמה קלה" ע"י יוסי בכדי שאלו יהפכו מתאימים - במילים אחרות הטוויטרים הותאמו לפודים במקום ההפך... וגם קיבלו קונטור לבן. 

 

המידבאסים יהיו המידבאסים המקוריים של הרכב נכון לשלב הזה - ככה אני רוצה להתחיל את החיים שלי עם מערכת מותקנת ואולי בשלב מאוחר יותר אשקול שדרוגים אם בכלל יהיה צורך בכך.

 

הסאב וופר והפרימה נכנסו שניהם תחת מושב הנוסע כאשר הסאב וופר בולט ממש מעט לבאר הרגליים של המושבים האחוריים - הילדים קטנים והרגליים שלהם לא מגיעות לשם גם ככה וזה בכל מקרה לא הרכב הראשי - הסובארו נוחה יותר למטרות האלה - בכל מובן. 

 

שנתעלל בכם קצת? 

 

176ff3f2-508d-4d07-bcd3-52a7a6b9dac9.thumb.jpg.cf9e9db1e95a6ec9435616dadd49477f.jpg

 

ואז זה קרה: 

 

75c708ea-f556-4441-a609-92fdb4c1c3f0.thumb.jpg.9ecfe7238e189659bbf06965bd706559.jpg

 

וגם זה 

 

0607cbe5-50fb-4a2a-86b3-1baf96422aea.thumb.jpg.3b6d6bb9819a96a6d067d88acff74274.jpg

 

וגם זה: 

adb81c48-b074-469f-9233-9ec5d00ad63c.thumb.jpg.8daea42f196bd17f1aaf8d607d025d9c.jpg

 

כן וגם זה:

 

 

c1b512da-fef8-4c81-8edf-f8a0ea272fc1.thumb.jpg.fd23a82fb7f49a84701859fa0201822b.jpg

 

אמממ וגם זה:

 

 

0607cbe5-50fb-4a2a-86b3-1baf96422aea.thumb.jpg.d9955e637958e58d0cda619226059e54.jpg

 

וזה: 

 

 

db0a68fd-d0f1-454b-8d6a-1be01494d8cb.thumb.jpg.7b031021e41dfece5ee67de59f1fdfe0.jpg

וגם זה:

 

 

5a991cbe-585f-4681-a767-ce2f87641a28.thumb.jpg.1df462842f4c3c9b131bc911ff4fa423.jpg

 

 

והכוון הוא פחות או יותר ככה:

 

a3c38bfe-0c32-4acf-a00d-710403eac075.thumb.jpg.edb57b7bab41f0b841a7d5f63c10ca8f.jpg

 

כאשר הסאב וופר יהיה מאחורי הפרימה והפרימה - ביקשתי שתהיה גישה לפיוז שלו לכל מקרה שלא יבוא - וובכן הייתי אומר שהנושא הזה "פתור":

 

45191f2c-16f2-44ab-91b0-1d199c680149.thumb.jpg.821a05e20ae880e77766670933204fe6.jpg

 

כן אני חושב שיש גישה לפיוז. 

 

אח"כ אעלה לכאן שני סרטונים שמראים קצת מהפלא ההנדסי הזה שנקרא CNC וחיתוך בלייזר. 

חיתוך בלייזר וCNC 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנאדם הזה פשוט אומן. שמעתי עליו המון המון דברים טובים, וגם ראיתי כמה עבודות, אבל הייתי סקפטי (כמו שאני תמיד) עד שלא הייתי אצלו וראיתי את הניצוץ בעיניים. כשהוא שלף מהאוטו של אשתי כפתור ריק וחרט בו (עם המחרטה מהסרטון השני), בדיוק של מאיות מילימטר פתח עבור שקע ה-USB של המערכת שהוא התקין, ולאחר מכן כשהוא הכין מסגרת פלסטיק שנכנסה מסביב למסך של המערכת, הבנתי על מה כולם מדברים. 

 

הוא לא "מתקין מערכות", הוא מה שנקרא .Master craftsman. אחד מאנשי המקצוע היחידים שיצא לי להכיר שאני יכול להשאיר אצלם את האוטו וללכת בלי לחשוב פעמיים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי הוא מה שנקרא בארה"ב פבריקאטור וגם קסטומייזר 

 

העבודות שלו ברמה של סדנאות כמו אפיצ'לה, סימפליסיטי אין סאונד, קאר אודיו פבריקיישן וכך הלאה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חזק ביותר!!!

 

אז גם הסאב וגם המגבר נכנסו מתחת למושב נוסע? או שלא הבנתי. . 

  • אהבתי 1

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...