Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ariel000

רכב משטרתי, האם הוא שונה?

Recommended Posts

לפני 2 שעות, ניצן א כתב:

מה שלא נכון זה עניין מערכות החשמל המתוגברת, אטימה למיים. זה לא נדרש ואין צורך בזה. לגבי דחיפת רכב תקוע או ניגוח רכב נמלט כמקובל בארה"ב - כל עוד במשטרה פוחדים למלא דו"ח נזק לא יהיה..... כלל תקלות סדרתיות בניידות תלויות ברכב עצמו ואינן קשורות לעבודתו כניידת-התקלות פשוט מופיעות יותר עקב השימוש והקמ אבל כל מה שנתקלים ברכב אזרחי מופיע בניידת. בקיצור אני תומך בהמשך רכש של כלי רכב רגילים כל עוד המחיר של רכבים ייעודיים מהיצרן גבוה בהרבה מרכב אזרחי רגיל. לצערי לעיתים יש פשלות עם דגם ספציפי חדש למרות שקודמו הוכיח עצמו מצויין. לדוגמא קורולה 94-97 שהייתה מצויינת ודגם 98 שהחליף אותה היה מתאים פחות. סקודה 2003-2005  לעומת 2006 שהחליפה אותה שהייתה הרבה פחות אמינה. 

בדקת כמה אלטרנטורים הוחלפו בנידות מתנא שצוידו בזמנו ברדאר, אותו רדאר שהיה מותקן בחזית הרכב? ראית איך נראית מערכת החשמל אחרי פרוק ציוד יעודי מניידת ? 

אני לא מדבר על סיכון השוטרים הנוהגים במידה וכרית האוויר צד הנוסע תיפתח ותעיף את המחשב לראשו של הנהג.

זה שלא עושים דבר בנושא לא עושה את זה לנכון. 

ניידת סטנדרטית עומדת חסרת אונים במצבים שבהם ניידת יעודית היתה יכולה לתת מענה מהיר יותר.

אנסה למצוא את התמונות שהיו לי של חורים מברגים חודרים בדשבורד מעל כרית אוויר צד נוסע. 

 

אני לא מאמין שניתן בכלל לשנות גישה כאן, במערכי הרכש של המדינה. זה רק מתסכל.

יש מאות דוגמאות לגישה לקויה בכל הקשור לציוד יעודי בכל מערך הרכש הממשלתי, כלי הרכב של המשטרה הם רק חלק.

 


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר תופעה בולטת של אלטרנטורים שהלכו, אבל את מתנ"א אני פחות מכיר. לגבי חורים בדשבורד ונזק למערכות חשמל לאחר פירוק ציוד-זה לא מעניין אף אחד לאחר הפירוק, ואני מאמין שניידת יעודית לאחר פירוק תהיה במצב גרוע יותר. לגבי כריות אויר ליד מחשב או מיתקון-הכריות מנותקות במוסך לפני ההתקנה. לגבי הרכש מסכים איתך שניתן להגיע לתוצאות טובות יותר, מנסים אבל לא תמיד מצליחים. ממליץ לך לקרוא את ביקרות מבקר המדינה שצירפתי בהודעה הראשונה שלי. יש שם סע' שלם על הנושא. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה הגנת מים במערכת החשמל אתם מדברים? שים על כל קורולה שנורקל והיא תחצה נהר בכיף.
 

  • עצה טובה! 1

דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא מכיר תופעה בולטת של אלטרנטורים שהלכו, אבל את מתנ"א אני פחות מכיר. לגבי חורים בדשבורד ונזק למערכות חשמל לאחר פירוק ציוד-זה לא מעניין אף אחד לאחר הפירוק, ואני מאמין שניידת יעודית לאחר פירוק תהיה במצב גרוע יותר. לגבי כריות אויר ליד מחשב או מיתקון-הכריות מנותקות במוסך לפני ההתקנה. לגבי הרכש מסכים איתך שניתן להגיע לתוצאות טובות יותר, מנסים אבל לא תמיד מצליחים. ממליץ לך לקרוא את ביקרות מבקר המדינה שצירפתי בהודעה הראשונה שלי. יש שם סע' שלם על הנושא. 

אותו עמוד 35 בדוח המבקר שצרפת , מפרט בדיוק את נושא מערכת החשמל והאלטרנטורים שנשרפים בהמוניהם . לצערי בשום מערכת ממשלתית אין תחשיב יעילות רכש. אין שום גורם שרואה את הקשר בין כמות המצברים , אלטרנטורים ותיקוני מערכות חשמל ברכב לשימוש ברכב לצרכים מבצעיים. כי אם היו מבצעים קורלציה כזו היו רואים שעלויות התחזוקה גבוהות באופן חריג ואני אוסיף כאן ואומר שיש מצב שהן גבוהות מההפרש במחיר הרכישה של הרכב הייעודי מרכב רגיל. שלא לדבר על זמני השבתה של רכבים יעודיים בזמן תחזוקה .

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע היכן קראת על אלטרנטורים שנשרפים בהמוניהם.... "התקנות בכלי רכב סדרתי מחייב לעתים את המשטרה 
להחליף בו מכלולים, כדי שהוא יוכל לעמוד באתגר של נסיעה מבצעית מאומצת. 
המדובר בין היתר בהחלפת מחולל זרם החילופין )ַאלְטֶרְ נָטֹור( במחולל המסוגל 
לספק מתח חשמלי לא רק לרכיבים החשמליים של הרכב, אלא גם לרכיבים נוספים 
שהמשטרה מתקינה בו" - במקרה זה מדובר על טנדרים שהותקנו בהם כננות, ג'יפי מגב ממוגנים בשטחים עם מערכות קשר כפולות ורכבי יס"מ יעודיים. כמותית זה מעט ניידות. 
נמשיך ונגיע לעיקר התקלות המתוארות בדוח: "ממסמכי המשטרה עולה כי בכלי רכב הפרטיים שבשימוש מבצעי של מערך הסיור 
ומערך התנועה התגלו תקלות מכניות ואחרות; תקלות אלו, שתדירותן הייתה גבוהה,
הביאו בחלק מן המקרים להשבתה של כלי הרכב. מניתוח שביצעה היחידה לתכנון 
לוגיסטי בינואר 2016, עולה כי בחלק מכלי הרכב שנרכשו באמצעות מכרז הקוואטרו 
ושימשו ניידות תנועה בין-עירוניות, היו במשך ארבע שנות השירות תקלות מרובות 
במכלולים המרכזיים: במערכות הבלמים, בתיבות ההילוכים, בממירים הקטליטיים, 
במנועים ועוד. בגין תקלות אלה הושבתו %25 מכלי הרכב." שוב לא מדובר על מערכות חשמל אלא מנועים וגירים בעיקר.

והכי מדוייק. אני משתמש בכלי הרכב האלו מאז 88.החלפתי המון כלי רכב. זכור לי אלטרנטור אחד שהוחלף באוקטביה 2009 ואחד בקורולה 98. אתה יודע כמה תקלות מנוע וגיר חוויתי בשנים האלו? לא יכול לספור.... 

  • מבאס 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בארה"ב מוציאים מכרז על מכוניות משטרה ומייצרים מכוניות במיוחד להם.

מנוע גדול עם מפרט מינימלי ואביזרים של המשטרה.

פעם נסעתי בשברולט קפריס משטרתית לשעבר והיא הרגישה פסיכית לגמרי לימים ההם.

הם הכניסו לקפריס מנוע של קורבט LT1, עכשיו אני רואה שזה סה"כ 260 כ"ס, אבל פעם זה היה הרבה.

https://en.wikipedia.org/wiki/9C1_(Chevrolet_Police_package)

יש בארה"ב הרבה שמחפשים את המכוניות המשטרתיות בשביל הביצועים שלהם.

בארץ הם עושים ליסינג על הרכב הכי זול שהם מוצאים


אייל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שמוצאים מכרז, כל היצרניות מייצרות מס' דגמים במפרט משטרתי-גיפים, טנדרים, suv, מכוניות לכביש מהיר ולעיר, במספר מפרטים ועם מקום לשינויים לבקשת הלקוח. יח' המשטרה במדינות השונות מחליטות מה לקנות. יש אלפי יח' משטרה בארצות הברית וכל אחת בעצמה לפי תקציבה קונה מה שהיא רוצה. כל שריף וכל מחוז קונה מה שמתאים לו ממבחר עצום של דגמים המיוצרים בהמון מפרטים. שריף באריזונה לא צריך את אותה ניידת כמו תחנת משטרה בניו יורק. זה בכלל לא דומה לישראל כי התקציב מגיע ממקומות שונים: העירייה המקומית/המחוז המקומי/המדינה/הממשל הפדרלי. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

יש בארה"ב הרבה שמחפשים את המכוניות המשטרתיות בשביל הביצועים שלהם.

 

והמפורסמים שבהם: האחים בלוז :-)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי את אחד הקטעים מהסרט האלמותי "האחים בלוז":

 

 

סרט חובה לכל חובב מוטוריקה. למיטב ידיעתי, הסרט בו נהרסו במהלך ההפקה המספר הגדול ביותר של ניידות משטרה וכלי רכב אחרים...

103 cars destroyed in the 1980 film, 104 cars destroyed in Blues Brothers 2000. Blues Brothers held the record for the most cars smashed until its own sequel deliberately destroyed just one more. For the 1980 film's main chase, 60 police cars were bought for $400 a piece, and outfitted with reinforced chassis.

עריכה אחרונה על ידי yuval1111

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתקופה מסויימת היה דגם של שברולט שנמכר רק לכוחות משטרה בארה"ב ולא לשוק הפרטי, כמו זאת למשל שהיתה מבוססת על רכב אוסטרלי.

 

spacer.png


קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הולדן קומודור, אותה מכונית שעליה התבססה ה VXR8 החביבה על מנחי טופ גיר (המקוריים).

 

לדעתי כן נמכרה בארה"ב אבל כפונטיאק, ג'נרל מוטורס מכרו תחת פונטיאק גם רכבים אחרים של הולדן.

 

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פונטיאק G8 ולפניה הפונטיאק GTO היו הולדנים בתחפושת.

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, ניידת בגרוזיה. לפעמים גם מדינות עניות מוצאות לנכון לרכוש ניידות יעודיות.

צולם ביום עיון שעשו המשטרה לקהל הרחב, אפשר היה להכנס לניידת, לשבת ולצלם חופשי. 

333.thumb.jpg.885d925d7ebc065c645c418dfa7bf8cd.jpg

 

335.thumb.jpg.cb4eff2305e7db90ad2934a380ca0133.jpg

 

334.thumb.jpg.ba5185de612a8c6ebd7eb0ff417d6355.jpg

 

  • מעניין 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בארה"ב אכן מייצרים את הניידות במיוחד למשטרה

https://www.ford.com/police-vehicles/hybrid-utility/

 

לעניין קיה פיקנטו משטרתית בארץ, מדובר בדר"כ בניידות של מש"קים/שוטרים קהילתיים

 

בארץ מדובר ברכבים רגילים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת תם.

למשטרה יש צורך במגוון רחב כל כך של רכבים?:

F-350 עם ארגז משופץ

אני חושב שראיתי היילקס (של מז"פ, גם עם ארגז משופץ)

קיה סורנטו

טויוטה אוונסיס סמויות (מתנ"א)

טויוטה סופרב (חלק מתנ"א, חלק סמויות)

טויוטה קורולה

יונדאי i25 (סמויה)

קיה פיקנטו

 

למג"ב עדיין יש לנד קרוזר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...