Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

razi_pazi

טיימינג - פירושים ומונחים

שימו לב! השרשור הזה בן 335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

תזכירו לי בבקשה, יש שתי וריאציות עיקריות לנושא הטיימינג.

חגורה? רצועה?

באחת הטיפול יקר יותר או משהו.

 

אשמח פסקה תמציתית בנושא

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אתה מתכוון לחגורה ושרשרת.

חגורה שגם נקראת רצועה, מגומי, שדורשת החלפה כל x ק"מ ושנים לפי היצרן. באלפות למשל זה 60 אלף ק"מ או 4 שנים.

שרשרת לא דורשת תחזוקה קבועה.


עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הוא גם מתכוון אם מדובר במנוע שיש בו הפרעה לתזמון השסתומים והבוכנות לכזה שאין בו.

 

ישנם מנועים עם רצועת טיימינג שבמידה והיא נקרעה ואתה תנסה להתניע את הרכב - אתה לא תהרוס רכיבים במנוע.

לעומת זאת יש רכבים עם מנועים בהם יקרה נזק רב למנוע במידה וניסת להתניע עם רצועה קרועה.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי מתאים יותר לפורום הטכני.

אגב, איך זה שבאאוטלנדר אם נקרע הטיימינג לא הולך ראש מנוע? מה ההבדל?


ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגי מבנה תא שריפה.

 

 

בסוג הראשון כאשר השסתום פתוח (למטה עד הסוף) והבוכנה בנקודה מתה עליונה, הבוכנה נוגעת בשסתום.

 

המצב הזה לא יכול להתקיים כל עוד רצועת/שרשרת תזמון תקינה. במצב תקין כאשר הבוכנה למעלה השסתומים סגורים (זאת אומרת הם למעלה ולא בולטים לתוך תא השריפה).

 

במקרה של תקלה בתזמון אין יותר סנכרון בין השסתומים לבוכנות, הבוכנה בדרך למעלה שוברת ומעקמת את השסתומים שבדיוק היו פתוחים.

 

 

בסוג השני (שהוא פחות נפוץ היום) גם כשהשסתום פתוח והבוכנה בנקודה מתה עליונה יש מרווח ביניהם. במנוע כזה במקרה של תקלה במערכת תזמון המנוע כבה וחוץ מזה שום דבר לא קורה. צריך רק להחליף רצועה.

 

 

xpjba1ruvjatkjcfh7bn.jpg


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי שאלה מטופשת אבל למה לא כל היצרניות עוברות למודל השני אם ככה? היה חוסך המון עוגמת נפש להרבה אנשים שאיבדו מנוע בגלל בעיה ברצועה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אולי שאלה מטופשת אבל למה לא כל היצרניות עוברות למודל השני אם ככה? היה חוסך המון עוגמת נפש להרבה אנשים שאיבדו מנוע בגלל בעיה ברצועה.

 

פעם רוב המנועים היו מסוג "ללא מפגש שסתום בוכנה".

עם השנים יחס הדחיסה של המנועים עלה, כלומר הבוכנה התקרבה לראש מנוע, והיום קשה עד בלתי אפשרי לייצר מנועים מהסוג הזה.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש במנועם מסויימים בוכנות עם חריטות קטנות (או גדולות יותר) בדיוק בשביל למנוע מפגש עם השסתומים. זה פחות משפיע על מבנה תא השריפה.

 

2170_porshni.jpg


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש במנועם מסויימים בוכנות עם חריטות קטנות (או גדולות יותר) בדיוק בשביל למנוע מפגש עם השסתומים. זה פחות משפיע על מבנה תא השריפה.

 

[ATTACH]522616[/ATTACH]

שוב, הכל תלוי מרחק שיש בין הבוכנה לראש.

יש את זה החריטות הללו בבוכנה ברוב המנועים המודרנים, אבל זה נועד למנוע מפגש בתנאי עבודה נורמאלים, תוך התחשבות בפאזות שונות של מערכת תזמון השסתומים, ואולי נותן מענה לציפת שסתומים קלה בסל"ד גבוה.

אבל נגיסה קטנה שכזו לא מספיקה בשביל למנוע מפגש במצב של שסתום פתוח לרווחה ובוכנה בנקודה מתה עליונה.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התמונה לא הכי מוצלחת, רציתי רק להראות את הרעיון. יש בוכנות עם חריטות דומות הרבה יותר עמוקות ושם זה אמור למנוע מפגש.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נגיד משהו כזה.downloadfile.jpg


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חריטות עמוקות כן יפגעו ביחס הדחיסה..

אין פה קסמים.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור. אבל פחות מהגדלת גובה תא השריפה כולו.

 

 

שורה תחתונה, יש היום אולי מנועים בודדים ללא מפגש שסתומים. כל מה שאני מכיר זה מנועי העבר.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם גם מנועים וניתקלתי כבר מיספר פעמים שהם כן מוגדרים כמיפגש שסתום בוכנה וכאשר רצועה ניקרעה (בסלד סרק) לא היה מיפגש והלבשת רצועה חדשה והכל עובד כמו שעון.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...