Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זקוק לעצה בעניין טיפול לפייזר 1000


Fazerdot
שימו לב! השרשור הזה בן 7036 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מד האוץ של הפייזר שלי נושק ל - 76000 קילמוטרים, וכמו שאני מכיר את עצמי או-טו-טו אגרד את השמונים אלף - זמן לטיפול גדול.

בשיחה שקיימתי עם כמה מוסכים הנחשבים לאמינים ומקצועיים נאמר לי, שהטיפול כולל את המרכיבים הבאים:

  • פילטרים
  • כיוון שסתומים
  • כיוון קרבורטורים
  • שמנים, לרבות שמני בלם, שימון כבלים ובדיקת תקינות

שני מוסכים נקבו בעלות של 1600 שקלים לערך. המוסך השלישי נתן הצעת מחיר אסטרונומית של 1700 שקלים לפני מע"מ.

 

והנה הדילמה: האופנוע נוסע נפלא, המנוע מדויק, חלק ופעילותו מאוזנת, בלי קרטועים או זיופים. צריכת השמן נמוכה מאוד (אפשר לומר שהיא "נורמלית" לדגם הספציפי). היות שהרכיבה שלי רגועה יחסית, ונדיר שהמנוע חוצה את גבול ה - 9 אלף סל"ד, והיות שאני עושה שימוש בשמני מנוע איכותיים ביותר, הרי שאני נוטה להניח כי הבלאי של המנוע אינו גבוה.

אבל במוסכים השונים מדברים אתי על כיוונים, שסתומים וקרבורטורים, שעלותם גבוהה להחריד (במיוחד השסתומים). שלא לדבר על האפשרות להחליף שימסים במידת הצורך.

האם לדעתכם יש הכרח לפעול בדיוק לפי ספר הטיפולים, או שמא אפשר להתייחס לגופו של טיפול, כלומר לבדוק תקינות ובהתאם לכך לכוון או להחליף רק את הדברים הנדרשים?

אני חושש, למשל, שכיוון קרבורטורים עלול לקלקל יותר מאשר להועיל. אשמח להתייחסות וגם אם לא תתביישו ותספרו מניסיונכם האישי. האם אתם באמת פועלים לפי ספר הטיפולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני האישי :

 

אני ממליץ לבצע את הכל חוץ מאיזון שסתומים , לפי מה שתיארת אתה רוכב ורגוע ובמצב של 80,000 ק"מ המנוע עדיין די בתול כדי להתחיל לשחק בו , התוצאה תיהיה גרועה , לדעתי מהמצב הקיים.

לגבי ניקוי ואיזון קרבורטורים , אל תמעיט בערכו, למרות שמנוע עובד עגול והכל פיקס כמו שציינת לדעתי ניקוי ואיזון הקרבורטורים בצורה מקצועית תביא לשיפור נוסף באופנוע (אל תשכח שדרך הקרבורטורים עובר הדלק שמגיע למנוע וחבל שאיזה לכלוך ימצא את דרכו אליו בגלל קרבורטורים מלוכלכים, על זה אל תפסח בשום אופן.

הייתי ממליץ לך להשקיע טיפה כסף ולקנות אחת ולתמיד פילטר אויר רב פעמי כך שבמוסך יצטרכו רק לנקות אותו ולא להחליף(כלומר הם לא ינסו לדחוף לך עוד אחד מהמוצרים היקרים שלהם)

אני לא צריך לספר לך שהמוסכים בארץ שוחטים!!!

לגבי החירת המוסך תישאל אנשים בעלי כלים דומים , לגבי רמת שביעות הרצון שלהם איכות ואמינות המוסך ומחיר !

ושיהיה בהצלחה !

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פילטרים
  • כיוון שסתומים
  • כיוון קרבורטורים
  • שמנים, לרבות שמני בלם, שימון כבלים ובדיקת תקינות

ואבל במוסכים השונים מדברים אתי על כיוונים, שסתומים וקרבורטורים, שעלותם גבוהה להחריד (במיוחד השסתומים). שלא לדבר על האפשרות להחליף שימסים במידת הצורך.

אני חושש, למשל, שכיוון קרבורטורים עלול לקלקל יותר מאשר להועיל. אשמח להתייחסות וגם אם לא תתביישו ותספרו מניסיונכם האישי. האם אתם באמת פועלים לפי ספר הטיפולים?

בו נתבונן על מה הטענות:

פילטרים - מוחלפים ומנוקים בכל טיפול ,אז זה כרגיל.

כיוון קרבורטורים - נעשה בכל טיפול ,אז גם זה כרגיל וזה עיקר חששותיך. קצת מפליא שכן התפקיד של איזון הקרבורטורים הוא לוודא פעולה תקינה של ארבעת הצילינדרים (לאור שחיקה של הקרבורטורים של הצילנדרים של מערכת הההצתה כל אחד עם הטולרנסים שלו). ולכן חובה.

שמנים וכבלים למעט שמן ברקס - כל טיפול. חשוב וכיף ועבודה פשוטה.

שמן ברקס - צריך להחליף כל שנתיים או מקס' קילומטרז'. אם השמן שחור כדאי להחליף. ראשית משום שזה נושא בטיחותי המתבטא בעוצמת הבלימה. מדובר בהליך יקר יחסית (150 ש"ח) רובו על עבודה. שים לב שמן ברקס חדש הוא שקוף לחלוטין.

כיוון שסתומים - אוי ויי ל-FAZER יש כל כך הרבה מהם. צריך להעשות כל טיפול גדול בהתאם לדגם. נדמה לי שב-FAZER מדובר בכל 20K. קצת מפליא הסיפור בקשר לעלות שימסים כי ההפרש בין לבדוק ולהחליף הוא 5 דק' למכונאי מיומן. עלות של שימס (חתיכת אלומיניום טיפשית) זניח ליחידה (20 ש"ח ולא מחיליפים כולם במיוחד אם אתה נוסע רגוע. מצד שני לא תכוון והשסתום יפגע עם הזמן (אין פתיחה מלאה) כמה מהר ? WHO KNOWS ? אני אישית הייתי עושה את זה. ההפרש במחיר לא שווה את המשחקים.

 

בנוסף ומפליא שלא ציינו בפניך גירוז מתלה אחורי חיוני וחשוב (תלוי בדגם גם הרבה עבודה).

 

אחרית דבר וגילוי אישי:

אני אישית מבצע כל הטיפולים המלאים ובזמן. לאור הניסיון שלי לא הצלחתי לחסוך כסף בחיסכון בטיפולים (בראיה כוללת). ניסיתי גם את שיטת הטיפול העצמי - כיף לנשמה וגם קצת לכיס (לא תצא עשיר מזה).

אל תנסה כוון שסתומים בעצמך פעם ראשונה הנזק יכול להיות מאד גדול.

 

בברכת KEEP THE RUBBER SIDE DOWN.

 

י.

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'ונתן, אסףטס,

תודה על התגובות.

 

מדובר בפייזר 1000 משנת 2001. השתכנעתי לחלוטין לגבי כיוון הקרבורטורים, וגם על פילטרים או שמן בלמים אין מחלוקת.

ידוע לי שהפייזר מהדגם הנוכחי מצריך כיוון שסתומים אחת לארבעים אלף. ובעניין זה כל המוסכניקים מספקים את אותה התשובה לפיה כיוון שסתומים אורך זמן רב. ואני לא צריך לומר לכם מה עלותה של שעת עבודה במוסכי האופנועים המובילים. במילים פשוטות, עיקר עלות הטיפול נופלת על כיוון השסתומים.

 

ואני שואל פעם נוספת: כאשר מדובר במנוע מאוזן, שלא סובל מעודף עומס (אני כאמור רוכב רגוע יחסית), האם יש הכרח להתחיל לדחוף לו עלים ולהתמזמז עם קאמשפטים? :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתם באמת פועלים לפי ספר הטיפולים?
תמיד.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיב טוב ידידי,בתור בעל פייזר 1000 לשעבר.אלתקשיב לחוכמולוגים שכותבים

ששימסים לשסתומים עשויים אלומיניום,יש לך ספר,בספר כתוב ה כ ל ,תעשה בדיוק

מה שהיצרן ממליץ,בטווח הארוך תחסוך לעצמך הרבה צרות וכסף,אם תירצה עוד

אינפורמציה,שלח מסר. בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיב טוב ידידי,בתור בעל פייזר 1000 לשעבר.אלתקשיב לחוכמולוגים שכותבים

ששימסים לשסתומים עשויים אלומיניום,יש לך ספר,בספר כתוב ה כ ל ,תעשה בדיוק

מה שהיצרן ממליץ,בטווח הארוך תחסוך לעצמך הרבה צרות וכסף,אם תירצה עוד

אינפורמציה,שלח מסר. בהצלחה

אני ממליץ לך לעשות מה שמר FZ (שיודע להתבטא בצורה בוגרת ומכובדת) ממליץ.

 

כמו כן בזמן שאתה קורא ה כ ל בספר (מי יודע אולי תמצא שם גם שיקוי נגד טימטום) תחשוב טוב מאיכן תביא מד מומנט 400 ש"ח ,שואב ווקום לברקסים 1000 ש"ח,כלים יעודים לחיזוק ראש ההיגוי ,שעוני ווקום לקרבורטורים 500 ש"ח (שדורשים גם ניסיון כי זה לא מחשבים ולא רק IDLE) מעבר לכל שאר הכלים (גק' למתלה אחורי) והזמן הכפול ומשולש שייקח לך.

תוסיף לזה את הנזק שאתה עלול לגרום גם בשחיקה (לא של התאים האפורים) וגם בטעויות (של טירון שיעלו לך מאות ואלפי שקלים).

ספר SRVICE MANUAL הוא חובה לפני כל טיפול (אין בדיקת מרווחי שסתומים בלעדיו) אבל הוא לא תחליף לניסיון.

אופנועים הם כלים מתקדמים המכוונים לביצועים .

אם אני הייתי צריך לקנות ממך אופנוע והייתי מגלה שאתה עשית את הטיפולים היה מוותר על התענוג. לא הייתי קונה ממי שהוא לא מכונאי חסר ניסיון ועשה סטז' שעלול לעלות לי אלפי שקלים.

 

נ.ב.

למר FZ היקר (אנחנו עדיין לא יודעים כמה אתה עולה לנו).

גם אם מישהו טועה (בתום לב) עדיין תרבות הדיון מחייבת. :mm_nah:

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לעשות מה שמר FZ (שיודע להתבטא בצורה בוגרת ומכובדת) ממליץ.

 

כמו כן בזמן שאתה קורא ה כ ל בספר (מי יודע אולי תמצא שם גם שיקוי נגד טימטום) תחשוב טוב מאיכן תביא מד מומנט 400 ש"ח ,שואב ווקום לברקסים 1000 ש"ח,כלים יעודים לחיזוק ראש ההיגוי ,שעוני ווקום לקרבורטורים 500 ש"ח (שדורשים גם ניסיון כי זה לא מחשבים ולא רק IDLE) מעבר לכל שאר הכלים (גק' למתלה אחורי) והזמן הכפול ומשולש שייקח לך.

תוסיף לזה את הנזק שאתה עלול לגרום גם בשחיקה (לא של התאים האפורים) וגם בטעויות (של טירון שיעלו לך מאות ואלפי שקלים).

ספר SRVICE MANUAL הוא חובה לפני כל טיפול (אין בדיקת מרווחי שסתומים בלעדיו) אבל הוא לא תחליף לניסיון.

אופנועים הם כלים מתקדמים המכוונים לביצועים .

אם אני הייתי צריך לקנות ממך אופנוע והייתי מגלה שאתה עשית את הטיפולים היה מוותר על התענוג. לא הייתי קונה ממי שהוא לא מכונאי חסר ניסיון ועשה סטז' שעלול לעלות לי אלפי שקלים.

 

נ.ב.

למר FZ היקר (אנחנו עדיין לא יודעים כמה אתה עולה לנו).

גם אם מישהו טועה (בתום לב) עדיין תרבות הדיון מחייבת. :mm_nah:

הפכתי והפכתי ולא ראיתי היכן המליץ FZ לעשות את העבודה לבד?

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לעשות מה שמר FZ (שיודע להתבטא בצורה בוגרת ומכובדת) ממליץ.

 

כמו כן בזמן שאתה קורא ה כ ל בספר (מי יודע אולי תמצא שם גם שיקוי נגד טימטום) תחשוב טוב מאיכן תביא מד מומנט 400 ש"ח ,שואב ווקום לברקסים 1000 ש"ח,כלים יעודים לחיזוק ראש ההיגוי ,שעוני ווקום לקרבורטורים 500 ש"ח (שדורשים גם ניסיון כי זה לא מחשבים ולא רק IDLE) מעבר לכל שאר הכלים (גק' למתלה אחורי) והזמן הכפול ומשולש שייקח לך.

תוסיף לזה את הנזק שאתה עלול לגרום גם בשחיקה (לא של התאים האפורים) וגם בטעויות (של טירון שיעלו לך מאות ואלפי שקלים).

ספר SRVICE MANUAL הוא חובה לפני כל טיפול (אין בדיקת מרווחי שסתומים בלעדיו) אבל הוא לא תחליף לניסיון.

אופנועים הם כלים מתקדמים המכוונים לביצועים .

אם אני הייתי צריך לקנות ממך אופנוע והייתי מגלה שאתה עשית את הטיפולים היה מוותר על התענוג. לא הייתי קונה ממי שהוא לא מכונאי חסר ניסיון ועשה סטז' שעלול לעלות לי אלפי שקלים.

 

נ.ב.

למר FZ היקר (אנחנו עדיין לא יודעים כמה אתה עולה לנו).

גם אם מישהו טועה (בתום לב) עדיין תרבות הדיון מחייבת. :mm_nah:

ג'ונתן,

 

אתה קורע אותי מצחוק, וזו לא פעם ראשונה (-:

גם אני לא חושב ש - FZ1 התכוון לכך שאעשה את העבודה בעצמי. ואל דאגה: המנוע היחיד שפירקתי במו-ידי היה מנועו של החמישים סמ"ק שהיה בבעלותי לפני יותר מעשור. טיפול בסדר גודל כזה (שלא להזכיר את מורכבותו של הכלי) אין לי שום יומרה או כוונה לבצע בעצמי; אין לי לא את הכלים ולא את הידע הנדרש.

אני מעלה את הדילמה דווקא משום שאני נוטה להיות פדנט וללכת לפי הספר. הפדנטיות הזאת עולה לי הרבה כסף, לפעמים יותר מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד האוץ של הפייזר שלי נושק ל - 76000 קילמוטרים, וכמו שאני מכיר את עצמי או-טו-טו אגרד את השמונים אלף - זמן לטיפול גדול.

בשיחה שקיימתי עם כמה מוסכים הנחשבים לאמינים ומקצועיים נאמר לי, שהטיפול כולל את המרכיבים הבאים:

  • פילטרים
  • כיוון שסתומים
  • כיוון קרבורטורים
  • שמנים, לרבות שמני בלם, שימון כבלים ובדיקת תקינות

שני מוסכים נקבו בעלות של 1600 שקלים לערך. המוסך השלישי נתן הצעת מחיר אסטרונומית של 1700 שקלים לפני מע"מ.

 

והנה הדילמה: האופנוע נוסע נפלא, המנוע מדויק, חלק ופעילותו מאוזנת, בלי קרטועים או זיופים. צריכת השמן נמוכה מאוד (אפשר לומר שהיא "נורמלית" לדגם הספציפי). היות שהרכיבה שלי רגועה יחסית, ונדיר שהמנוע חוצה את גבול ה - 9 אלף סל"ד, והיות שאני עושה שימוש בשמני מנוע איכותיים ביותר, הרי שאני נוטה להניח כי הבלאי של המנוע אינו גבוה.

אבל במוסכים השונים מדברים אתי על כיוונים, שסתומים וקרבורטורים, שעלותם גבוהה להחריד (במיוחד השסתומים). שלא לדבר על האפשרות להחליף שימסים במידת הצורך.

האם לדעתכם יש הכרח לפעול בדיוק לפי ספר הטיפולים, או שמא אפשר להתייחס לגופו של טיפול, כלומר לבדוק תקינות ובהתאם לכך לכוון או להחליף רק את הדברים הנדרשים?

אני חושש, למשל, שכיוון קרבורטורים עלול לקלקל יותר מאשר להועיל. אשמח להתייחסות וגם אם לא תתביישו ותספרו מניסיונכם האישי. האם אתם באמת פועלים לפי ספר הטיפולים?

עקוב אחר הספר, זאת הסיבה שהוא נכתב. ישנם אנשים שאפילו מחמירים ..

 

לגבי

הבלאי של המנוע אינו גבוה
זה שאתה לא עולה את ה9K לא אומר את זה.

אולי אפילו להיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לעשות מה שמר FZ (שיודע להתבטא בצורה בוגרת ומכובדת) ממליץ.

 

כמו כן בזמן שאתה קורא ה כ ל בספר (מי יודע אולי תמצא שם גם שיקוי נגד טימטום) תחשוב טוב מאיכן תביא מד מומנט 400 ש"ח ,שואב ווקום לברקסים 1000 ש"ח,כלים יעודים לחיזוק ראש ההיגוי ,שעוני ווקום לקרבורטורים 500 ש"ח (שדורשים גם ניסיון כי זה לא מחשבים ולא רק IDLE) מעבר לכל שאר הכלים (גק' למתלה אחורי) והזמן הכפול ומשולש שייקח לך.

תוסיף לזה את הנזק שאתה עלול לגרום גם בשחיקה (לא של התאים האפורים) וגם בטעויות (של טירון שיעלו לך מאות ואלפי שקלים).

ספר SRVICE MANUAL הוא חובה לפני כל טיפול (אין בדיקת מרווחי שסתומים בלעדיו) אבל הוא לא תחליף לניסיון.

אופנועים הם כלים מתקדמים המכוונים לביצועים .

אם אני הייתי צריך לקנות ממך אופנוע והייתי מגלה שאתה עשית את הטיפולים היה מוותר על התענוג. לא הייתי קונה ממי שהוא לא מכונאי חסר ניסיון ועשה סטז' שעלול לעלות לי אלפי שקלים.

 

נ.ב.

למר FZ היקר (אנחנו עדיין לא יודעים כמה אתה עולה לנו).

גם אם מישהו טועה (בתום לב) עדיין תרבות הדיון מחייבת. :mm_nah:

אני חושב שמי שצריך להרגע קצת זה אתה. FZ1 סה"כ הציע לעקוב אחרי ספר הטיפולים, את הבחירה בין לעשות את זה במוסך לבין לבצע אותם לבד הוא השאיר לשואל השאלה.

 

אבל לדעתי, חוץ מכיוון השסתומים, אין שום דבר שמצריך מיומנות מיוחדת או כישורים מכניים יוצאי דופן. רק כלי עבודה סבירים (ולא כל כך יקרים כמו שתארת) ויכולת לעקוב אחרי הוראות (מפורטות בספר היצרן וגם כאן: http://www.cartestsoftware.com/fz1/index.html)

 

סה"כ די כיף לעשות את העבודה בעצמך ולדעת בדיוק מה נעשה באופנוע. כל החוכמה זה לא לעשות דברים שאתה לא יודע (אלא אם כן אתה מוכן לזאת בתוצאות). לעבוד לאט ומסודר, ובדר"כ הדברים יתבצעו יותר טוב מבהרבה מוסכים.

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7036 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...