Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2593 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מניסיון אישי בתקופה שעדיין ששנת המודל הייתה מסומנת בלוחית הרישוי.

 

רכב שנרכש במאי והתקבל ביוני בלוחית הרישוי הופיע שנת המודל הבאה.

זאת בהחלט הייתה קומבינה בין יבואני הרכב והיצרן.

הייתה קיימת תחרות בין היבואנים מי יביא קודם את הרכבים משנת המודל העתידית.

לכן ניתן היה להבחין במספר גרסאות רכב ושינויים שנעשו בהם מספר פעמים בשנה.

פורסם

דוגמה נוספת: היבואנית דלק מוטורס - יבואנית מאזדה,

היציע למכירה בחודש יוני שנת 2006 מאזדה 3 מודל 2006

בהנחה של 3,000 ש"ח ממחיר המחירון העדכני.

התאפשרה הזמנת רכב משנת מודל 2007 במחיר המחירון

שאמורים לקבל את הרכב בחודש יוני 2006.

פורסם (נערך)

זה בדיוק מה שכתבתי: שנת המודל נקבעת על ידי היצרן. אם היצרן גלגל את שנת המודל ב-1 ביוני הרי שרכב שיגיע כמה שבועות אח"כ יישא כבר את הסימול של שנת המודל הבאה. לכן יתכן שימסרו במקביל מכוניות משתי שנות מודל - היוצאת (בדרך כלל בהנחה) והנכנסת.

 

גלגול שנת המודל נקבע רק על ידי היצרן, ולא על ידי אף אחד אחר. ולא מדובר בקומבינה - אלא בשינוי פס הייצור. זה יכול להיות שינוי מהותי במאפייני הרכב, או רק שינוי ההטבעה של התו העשירי ב-VIN. והשינוי הזה הוא ברכבים המיועדים לכל העולם. שום קומבינה עם היבואן הישראלי. כנראה שמה שאתה לא מקבל הוא את העובדה ששנת המודל מקדימה את השנה הקלנדרית בסדר גודל של 6-7 חודשים ולעיתים אפילו יותר, בהתאם לשינויים בדגמי הרכב ולקביעת היצרן.

 

לגבי התחרות בין היבואנים - תלוי בהקצאות שקיבלו מהיצרנים ותלוי במועדי תנועות האניות. אם יצרן אירופי טען אניה ב-2 ביוני במכוניות שירדו מפס הייצור ב-1 ביוני הרי ששבועיים שלושה אח"כ הן כבר יכולות לנוע על כבישי הארץ, עם הגדרת שנת מודל חדשה ,בהתאם למה שנקבע על ידי היצרן והוטבע במספר השלדה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למרות גילי הזכרון עדיין עובד וזוכר



את השיטה הישראלית לקביעת מודל הרכב והקשר של יבואני הרכב ליצרנים.

שהתחרו מי יביא קודם את הרכבים משנת המודל העתידית.

 

להלן קטע מכתבה שדנה בנושא וקישור לכתבה -

 

שינוי שיטת רישום כלי רכב הנהוגה בישראל

החל ב-1 באפריל 2008, לא תקושר יותר "שנת דגם" לכלי רכב שיעלו על הכביש.



המצאה ישראלית

היא הצורך ליצור שיטת רישום פשוטה וברורה לכל, שתיישר קו עם המקובל בעולם המערבי.

השיטה הישראלית, לפיה שנת מודל חדשה מתחילה בחודש מאי,

היא המצאה ייחודית וחסרת היגיון מנחה.

בנוסף, השיטה החדשה נועדה למנוע מיבואנים מלשנות כרצונם את אותה ספרה עשירית במספר השלדה:

עד היום, יבואנים עם קשר טוב עם יצרניות הרכב, יכולים היו לשנות את הספרה העשירית,

ובכך להתאים את שנת הדגם לצרכיהם.

 

ראה כתבה מאתר - ynet



https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3462787,00.html

פורסם (נערך)

נו ספריאל, מסתבר שאני לא ״טועה ומטעה״. המתנתי בסבלנות שמישהו ימצא את הכתבות בעיתונות דאז.

עריכה אחרונה על ידי primekart

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

פורסם (נערך)

אז הכותב כתב קליקבייט, אחר כך תיקן את עצמו.

 

הנה, מתוך אותה כתבה:

 

כיום, לכל מכונית נקבעת "שנת דגם" על-פי הספרה העשירית במספר השלדה של רכב חדש, כאשר אותה שנת דגם מתחילה בחודש מאי. למשל, שנת הדגם 2008 החלה כבר בחודש מאי 2007.

 

ולכן מה שכתבתי נכון - "שנת הדגם" נקבעת על ידי מי שמטביע את ה-VIN, כלומר על ידי היצרן.

 

חפש את המונח "שנת דגם" ו-"VIN" ותבין שנושע שינוי התו העשירי הוא עולמי ולא המצאה ישראלית. ובכלל, לי זכור שינוי שנות דגם לא במאי אלא יותר לכיוון אוגוסט, כנראה שהדגמים החדשים הגיעו לישראל באיחור (כמו הרבה דברים). מצד. שני, גם הכתוב בויקיפדיה מתאים יותר לאוגוסט.

 

עריכה: הנה מה שנכתב בויקיפדיה על הגדרת שנת הדגם באירופה:

 

In the automotive industry the model year is absolutely defined only by the manufacturer, and not by any local vehicle registration practices or marketing opinions.

(ההדגשה שלי)

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במזדה 3 2017 שלנו הספרה העשירית במספר השלדה והרשיון היא Z שזה נוגד את הנהוג בכל העולם. שמזינים את המספר בDECODER

מוצגים הנתונים הנכונים של הרכב כולל שנתון תאריך יצור צבע....וגם רשום שמיועד לישראל.

פורסם

ספריאל - המשך הויכוח שלך לא יעזור.





אתה פשוט טועה (מחוסר ידע) וממשיך להטעות.

בנושא יכולת תאום שנת הדגם ורישום ה- VIN,

בהתאם לשיתוף פעולה בין היבואן בישראל והיצרן.

 

הידע שלי הוא כאחד שפעל שנים רבות במערכת יבוא רכבים בישראל.

לא סתם ציינתי זאת התופעה שהייתה נפוצה בישראל

כפי שכתבתי היצרן התאים את שנת הדגם כפי שנתבקש על ידינו.

כך שנשארנו בחודש מאי/יוני עם מלאי מכוניות משנת דגם הקיימת (שנמכרו בהנחה).

 

במקביל ביצענו כבר בחודש מאי הזמנות לשנת הדגם הבאה במחיר מחירון.

הרכבים היו מסופקים ללקוחות החל מתחילת חודש יוני ואילך

אצלנו וגם אצל מרבית מתחרינו שייבאו רכבים מאירופה ומהמזרח הרחוק.

 

לכן אין פלא שברכבים במהלך שנת הדגם שהייתה נפוצה עד אז

היו לפחות 3 עדכונים (פנים/חוץ) ואפילו מהותיים במהלך שנת הדגם.

 

היבואן היחידי שלא היה מסוגל להתחרות ביבואנים הרכב האחרים,

היה יבואן רכבי סובארו שאצלם שנת המודל היה משתנה רק

ברכבים שסופקו ללקוחות במהלך חודש אוקטובר.

 

באם עדיין אתה לא מקבל את ההסברים שלי ושל חבר הפורום primekart,

רצוי שלא תמשיך להטעות את ציבור הקוראים/כותבים בפורום הנכבד - carsforum.

 

לקבלת מידע נוסף לגבי קביעת שנת המודל בישראל בתקופה של עד שנת מודל 2007.

אתה יכול לקרוא באינטרנט בכתבות שונות או בפורומים בתחום הרכב שדנו בנושא.

לצורך כך תוכל להיעזר במנוע החיפוש ששמו גוגל.



 

פורסם

תשמע, אין לי מידע פנים. אבל מה שאתה מספר כאן לא סותר דבר שכתבתי. אם היבואן מגלגל את שנת המודל ביוני - וזה לא דבר חריג - אפשר להזמין את הדגמים בהתאם לכך. אם אתה טוען שהיו סדרות ייצור מיוחדות לישראל שבהן הוטבע VIN עם שנת ייצור שונה מזו שהוטבעה במכוניות אחרות באותו יום - אני מרים ידיים. קומבינות עם יצרנים יפאניים או גרמניים. הכל אפשרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כמובן שגיאת הקלדה. התכוונתי אם היצרן מגלגל את שנת המודל. הרי הוא זה שמטביע את ה-VIN.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לכל שיטה יש חסרון ויתרונות, כרגע אנחנו בעלי שיטה ייחודית ונוהגים אחרת משאר העולם.

יש לי רכב אמריקאי, שעלה לכביש ב 9/16 , תאריך הייצור שלו 6/16 אבל שנת המודול שלו 2017.

שאני רוצה להזמין חלקים מאתרים בארה"ב אני צריך לסמן שהרכב שלי הוא 2017 .. למרות שהוא 2016 לפי ישראל.

 

בעלי טויוטה קורולה 2016 שמזמינים חלקים מחו"ל צריך לבדוק האם הרכב שלהם ייצור אחרי יוני 2016 או לפני ..

כי לפי העולם יש קורולות 2016 ויש קורולות 2017 .. רק בישראל שני הדגמים נמכרו כ -2016.

 

בכלל לדעתי כל השינוי ב 2007 היה רק לטובת היבואנים .. כאילו שלפני זה הם היו משחקים ב VIN שהיצרן היה מטביע להם על הרכבים...

כל השינוי שהם יכולים לשחק עם הרכב 12 חודש מתאריך הייצור שלו ולרשום אותו כחדש.. זאת ההטבה הכי גדולה שלהם.

 

מה שהכי טוב לצרכנים זה שהרכב ירשם עם תאריך הייצור שלו .. כמו צמיגים של רכבים.

ביוטיוב בארה"ב תמיד בסביבות יולי אוגוסט הם מראים שכבר מוכרים שם את הרכבים של שנת הדגם הבאה,

רק אצלנו מחכים עד ינואר כדי להשיק את הדגם החדש ולנקות את המחסנים מהרכבים שתקועים במגרשים,

ואפילו ממשיכים לתוך השנה הבאה למכור רכבים שייצורו במאי 2018 שבכל העולם נקראים דגם 2018 .. אצלנו היבואנים עד מאי 2019

עדיין מוכרים אותם כ 2019 וככה גם רושמים אותם...

×
×
  • תוכן חדש...