Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כסף תמורת אוטו גרוטאה


aloni002005
שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כנראה אפגע פעמיים- גם הBX שהיום ניתנת בחינם או תמורת סכום סימלי תעלם וכולם ימכרו למדינה

 

וגם ה144 המרקיבות בשדות מחירם ירקיע....

אבל חברים זה חוק טוב!

לא הגיוני שבגלל כמה מאות אספנים- המדינה תתמלא בגרוטאות

(הכוונה לגרוטאות נטושות או נוסעות \בבעלות לא של אספני רכב)

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איזה אסון בדיוק? אם רכב לא שווה אפילו 3000 ש"ח - כנראה שאין כל סיבה להמשיך ולהחזיק בו.

 

מה שיקרה זה שכמות הרכבים המיושנים על הכביש תפחת, ומחיר המינימום יעמוד על 3001 ש"ח. מכונית יפה, שמורה ומטופחת תמשיך להיות שווה יותר מ"רף הגריטה". ערכה אולי אפילו יעלה, כי היא תהיה הרבה יותר נדירה.

מה שיעלם זה הזוועות המוטוריות שרואים היום בשימוש יומיומי. אני חושב שזה רק לטובה.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם ה144 המרקיבות בשדות מחירם ירקיע....

אבל חברים זה חוק טוב!

לא הגיוני שבגלל כמה מאות אספנים- המדינה תתמלא בגרוטאות

(הכוונה לגרוטאות נטושות או נוסעות \בבעלות לא של אספני רכב)

מרקיבה? וולבו?! :shock:

זה רכב שלא נגמר!

 

בנוגע לחלק השני של הודעתך:

בנאדם שמחזיק חיפושית או סתם אופל רקרוד ישנה לא חייב להיות אספן רכב.

אותו סטודנט שקורס תחת שכר הלימוד, קונה חיפושית אספנות ומקצץ עשרות (אם לא מאות) אחוזים באחזקת הרכב (טסט, ביטוח וכיו"ב).

 

במידה והחוק הזה ייצא לפועל מועדון החמש צריך לקום ולהתארגן!

מדינת ישראל היקרה? רוצה לקנות את הרכב? אין שום בעיה!

שיקימו שטח איפשהו שבוא יאורגנו כל הרכבים ויוצאו למכירה עם התחייבות של הקונה לשמר את הרכב (במידה וכעת הוא איננו אספנות).

 

אני מציע לכל מי שטוען שהחוק הזה טוב, שיבוא למפגש ה-5 ויסתכל על הרכבים (אלה שמתחילים עם 89 ברישוי לא נכללים). אותה לארק, סוסיתא, דודג' היו פעם גם גרוטאות עד שנפלו לידיים הנכונות.

זאת תהיה אבדה עצומה אם כלי רכב משנות ה80 לא יזכו להגיע לאספנות. כן כן, אני מדבר על אותה אסקורט, סובארו, פואגו, רנו 4 ועוד כלי רכב רבים וטובים שמזכירים לנו תקופות אחרות...

 

 

 

 

איזה אסון בדיוק? אם רכב לא שווה אפילו 3000 ש"ח - כנראה שאין כל סיבה להמשיך ולהחזיק בו.

מר רחמימוב היקר, לפי זמן לא קטן רשמת שאתה מעריץ של חיפושיות.

 

לידיעתך (אני בטוח שאתה גם יודע) :

חלק לא מבוטל מהחיפושיות נסחר תחת 3000 ש"ח. ורובן במצב מכאני לא רע בכלל!

 

האם אתה סותר את דבריך?

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אסון בדיוק? אם רכב לא שווה אפילו 3000 ש"ח - כנראה שאין כל סיבה להמשיך ולהחזיק בו.

 

מה שיקרה זה שכמות הרכבים המיושנים על הכביש תפחת, ומחיר המינימום יעמוד על 3001 ש"ח. מכונית יפה, שמורה ומטופחת תמשיך להיות שווה יותר מ"רף הגריטה". ערכה אולי אפילו יעלה, כי היא תהיה הרבה יותר נדירה.

מה שיעלם זה הזוועות המוטוריות שרואים היום בשימוש יומיומי. אני חושב שזה רק לטובה.

 

נמרוד

בטח שאסון.

הערך של הרכב (במידה וכבר אין לו מכירון) נקבע עפ"י מצבו ומידת הנדירות שלו.

כך קורטינה 74 יכולה להיות שווה 20K או 200 ש"ח.

חוק זה ימנע ממכוניות שהיום מיושנות (כמו פיאסטה mk1) להפוך לאספנות בעוד 5-10 שנים.

ואני מבקש לא להגיד לי שלפיאסטה לא יהיה ערך אספנות, כי היא היתה נפוצה כמו החיפושית (שהיום היא קלאסית) או הקורטינות והטאונוסים (שגם הן קלאסיות) וסוברו פשע (שגם הן קלאסיות) וכל מיני מכוניות שפעם שלטו בארץ ואמורות מתישהו להפוך לקלאסיות.

החוק הזה יפגע במועדון ה-5 לטווח הארוך בצורה איומה.

ולגבי איכות הסביבה:

לא צריך לדאוג לגרוטאות בצידי הדרך. סוחרי הברזל לוקחים אותן הרבה לפני שהם לוקחים תחנות אוטובוס/מכסי ביוב/שלטי רחוב וכדומה.

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן בדיוק תפקידו ופועולו של מועדון החמש .

תצטרפו למועדון ובכך תגדילו את כוחו ויכולת ההשפעה שלו לטובת כולנו .

דרור .

:mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah:

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערך של הרכב (במידה וכבר אין לו מכירון) נקבע עפ"י מצבו ומידת הנדירות שלו.

כך קורטינה 74 יכולה להיות שווה 20K או 200 ש"ח.

אמת. היום סף הגריטה, הוא תקלה מכאנית שמחיר תיקונה גבוה משווי האוטו. קורטינה ששווה 200 ש"ח, תושבת על פנס שבור, משאבת בלמים מרכזית, או כל שטות אחרת. החוק החדש אוטומטית יעלה את שווי הנותרות אל מעל 3000 ש"ח ולכן יהיה כדאי יותר לתקן ולהמשיך ולהחזיק ברכב.

 

 

חלק לא מבוטל מהחיפושיות נסחר תחת 3000 ש"ח. ורובן במצב מכאני לא רע בכלל!

 

האם אתה סותר את דבריך?

חיפושית ששווה היום פחות מ 3000 ש"ח, היא בד"כ לא במה שנקרא "מצב תצוגה". בעליה יוכל להמשיך ולהחזיק בה ולנסוע ולנסוע גם אחרי החוק, כי אם ימכור את הרכב לגריטה, ישאר עם מעט כסף אבל בלי אמצעי תחבורה. אל תגיד שיוסיף כסף ויקנה משהו יותר טוב, כי מחיר רכבי התחתית יעלה בעקבות ההיצע הנמוך יותר. הוא יעשה חשבון פשוט: יש לי ביד חיפושית נוסעת ששווה 3000 ש"ח ולעולם לא תהיה שווה פחות. אמשיך לנסוע בה, ואם לא אצליח למכור בעתיד, תמיד מובטח לי סכום המינימום מהמדינה.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין על מה "הנהי והבכי"

 

הצעה כזאת עולה על הפרק מדי כמה שנים ויורדת באותה מהירות לאחר שהמציע גזר את הקופון התקשורתי של "נלחם נגד תאונות" וכו'.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון הזה יושם בהצלחה באיטלייה,שם המוסר את מכוניתן הישנה לגריטה זכה להנחה משמעותית במיסוי בעת רכישת רכב חדש.התוצאה?מאות אלפי גרוטאות מרקיבות נעלמו מהכבישים,הקלאסיות שרדו(כי אף אחד לא יגרוס פיאט דינו או למבורגיני מיורה...)והרווח של ממשלת איטלייה היה כפול:רוב הגורטים קנו מכוניות איטלקיות,הרבה פחות זיהום אוויר וירידה חדה במספר ההרוגים והפצועים קשה בתאונות.אם ממשלת ישראל מציעה(?)3000 שקל על מכונית לגריטה,סביר להניח שבעל המכונית שמסכים לכך,מודע לזה שהמכונית לא שווה גם את זה.המכוניות האלו בלאאו הכי ייעלמו מהכבישים,רק שהם יפונו בצורה מסודרת ולא ייזרקו ברחובות.התקנה הזו לא אמורה כלל לפגוע בבעלי רכבי האספנות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון הזה יושם בהצלחה באיטלייה,שם המוסר את מכוניתן הישנה לגריטה זכה להנחה משמעותית במיסוי בעת רכישת רכב חדש.התוצאה?מאות אלפי גרוטאות מרקיבות נעלמו מהכבישים,הקלאסיות שרדו(כי אף אחד לא יגרוס פיאט דינו או למבורגיני מיורה...)והרווח של ממשלת איטלייה היה כפול:רוב הגורטים קנו מכוניות איטלקיות,הרבה פחות זיהום אוויר וירידה חדה במספר ההרוגים והפצועים קשה בתאונות.אם ממשלת ישראל מציעה(?)3000 שקל על מכונית לגריטה,סביר להניח שבעל המכונית שמסכים לכך,מודע לזה שהמכונית לא שווה גם את זה.המכוניות האלו בלאאו הכי ייעלמו מהכבישים,רק שהם יפונו בצורה מסודרת ולא ייזרקו ברחובות.התקנה הזו לא אמורה כלל לפגוע בבעלי רכבי האספנות.
אתה צודק

אבל זה לא העיניין

כאן בארץישנם אנשים המסוגלים לעשות מכלום -עולם ומלואו

מה גם יש הוכחות ,צילומים של מכוניות שלא הייתי מעלה על דעתי ,

שרכב מסויים יוכל ליהיות כשיר לנסיעה כאשר ראיתי את הצילום הראשוני שלו

בנוסף, כאן בארצנו לא נותנים לאף אחד שמוסר את רכבו לגריסה או למעיכה

כל אגורה או הנחה לקניית רכב חדש .

חג פורים שמח

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקאפרי שלי קניתי לפני כ-8 שנים ב-700 ש"ח, כשהוא היה בדיוק "גרוטאה" כזאת, שעמדה שנתיים ברחוב, וכנראה העריה פספסה אותה מסיבה כלשהיא... במצב שהיה, לא היה שווה, וגם לא הייתי מסוגל כלכלית לתת עבורה יותר (חייל-סדירניק עם אם אלמנה), בטח לא 3000 ש"ח, שאז היו המוווון כסף בשבילי! אם לא הייתי לוקח אותה אז, עוד חודש-חודשיים הייתה נעלמת! אבל היא עדיין חיה (אומנם, בקושי) טפו טפו טפו! ואני לא ממש בטוח, שגם היום יימצא מישהו, שייתן לי עבורו יותר מ-3K! אז מה? אני לא מוכר אותו, תמורת שום סכום, ואם וכאשר יהיה לי סכום שבאמת אני רוצה לקבל עבורו עבודת פחחות איכותית, הוא יעבור אותה!

 

ויש כאן המון אנשים, שהיו במצבי ושילמו עבור החלומם הרקוב והחלוד את הסכום הסימלי ביותר, שהיו מסוגלים לשלם בזמנו, ולא היו מסוגלים/רוצים לשלם יותר, ובזכותם ניצל רכב נדיר/מעניין, או אפילו "סתם פיסת היסטוריה מוטורית של הישראל" כמו למשל איזה פורד אסקורט (שגם בין האספנים לא ניחשב לשווה הרבה, אבל שווה כ"כ הרבה בעינייהם של הרבה אנשים אחרים)!

 

מה לעשות, לא לכולם יש כסף/יכולת/זמן לייבא מחו"ל "צעצוע" נוצץ ומשופץ!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חב'רה הכל טוב ויפה,ויש צדק רב בדברכם.

נקודה אחת בודדת שהלחיצה אותי כבר מהתחלה היא העובדה שיש אנשים

לדוגמא כמוני,שאין ולא תהיה להם אפשרות להשיג חלקים לרכבם-לא חדשים

וכנראה גם לא משומשים.

אני נוסע על סובארו,וכידוע היפנים הקטנים והחמודים הם אנשים עם קו עתידי

ולא מייצרים רכב במחשבה שעוד 20-30 שנה יהפוך לקלאסי,הרעיון פשוט לא מעניין

אותם.

עכשיו נאמר שבמקרה הטוב עלי למצוא רכב כמו שלי,(שזה בערך כמו להרים מכה

בלוטו)רכב שבעליו הורידו מהכביש עקב אי אלו סיבות.

במקרה הטוב אמנם היה לוקח זמן,ויכול להיות שהייתי מוצא רכב שכזה,כרגע אני

מאוד מודאג מהאפשרות שגם את הפריבילגיה הזו ישללו ממני!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק! גם זה! אם לפני 8-10 שנים לא ידענו מה זה ליקנות חלקים לרכבים הישנים, מספיק היה לצאת לרחוב, ולראות כמה גרוטאות עם צווי פינוי מהעריה וללא מספרים, או לעשות "סיבוב" במיגרש הפינוי של העריה (שניתן היה להיכנס אליו חופשי ושימש כמקור לחלקים שונים ומשונים לרבים וטובים של הדור:wink::-) ) שניה לפני שרכבים נלקחים לגריטה, או במיקרה גרוע, לקחת ממישהו את הרכב בשלמותו תמורת העברת בעלות (שאגב, ניתן היה לעשות גם ללא טסט בתוקף!), אז היום אין יותר דבר כזה, הכל נאסף ישר ומועבר לזכיינים פרטיים, שאינם נוהגים להחזיק את המכוניות שלמות יותר מ-10 דקות! ואם החוק הזה יעבור, העניינים יהיו עוד יותר גרוע! ושוב, מה לעשות - לא לכולם יש יכולת להביא את כל החלקים הנידרשים מחו"ל, יש בענף שלנו גם אנשים מועטי יכולת, מסתבר, שזה לא תחביב "לעשירים בלבד", אם כי במדינתינו משתדלים כמה שיותר לגרום לכך כנראה, כמו שעושים את זה, אגב, בכל התחום המוטורי (העלאות מתמידות של מחירי ביטוח, טסט, דלק וכ"ד)!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסון לאספני הרכבים!!!

ממש לא אסון.

אספנות רכב היא תחביב, רשות ולא חובה.

מי שאין לו 3000 ש"ח להכנס לתחום, לא יהיו לו כסף בשביל להחזיק רכב בטיחותי ובמראה המכבד את לוחית האספנות.

ההצעה תעלה את מחיר הרכבים שישתמרו במצב טוב ע"י בעליהם, ודווקא בעלי רכבי האספנות כאן צריכים לשמוח על קביעת רף תחתון למחיר הרכב.

כך אולי היו נחסכות מאיתנו הודעות מבישות כמו זאת:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=446207#post446207

בברכה,

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...