Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב טרנטה בגרושים


davidnead
שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שאם קצת מזל אז המהלך שלך הוא טוב.

ברכבים חדשים יותר רק הירידת ערך תתחיל מ 7/8 אלף ומעלה בשנה לפני ביטוחים,דלק ,תיקונים וכו.

תרכוש רכב ידני שעבר טסט ,תעשה לו אישור קו עם טיפול טוב שיכול לעלות לך עם צמיגים ,ברקסים ,שמנים וכו גג 2500 שקלים ,תעשה ביטוח חובה ונסיעה טובה.

גם עם לרכב יהיו תקלות שונות אז תשלם עוד 1000 שקל במהלך השנה .

עדיין בפחות מ10000 שקלים יהיה לך רכב לשנה בבעלותך ואולי יותר משנה ,תמיד אתה יכול למכור אותו ולהחזיר חלק מהכסף.

אין הבדל גדול בין רכבים של 25000 שקל לרכבים של 5000 כי בכל מקרה יש כאן את גורם המזל ,תיפול על רכב טוב ב10000 שיחזיק לך שנתיים שלוש בלי תקלות או תקבל איזה רכב צרפתי נחמד בין 4 שעולה 30000 שקלים אבל יתן לך תיקונים אין סופיים וביקורים במוסך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב שמור ב 10 אלף, תנחשי כמה ירידת ערך הייתה לו?0 שקלים.

אז למה צריך להתעסק עם רכבי ה 2-3 אלף שקל?

 

ובהחלט יש גורם המזל, אבל הרבה פחות צריך אותו ברכב של 25 מאשר רכב של 5 אלף. זה שטות בכלל לשים אותם באותה פרופורציה מבחינת אמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאם קצת מזל אז המהלך שלך הוא טוב.

ברכבים חדשים יותר רק הירידת ערך תתחיל מ 7/8 אלף ומעלה בשנה לפני ביטוחים,דלק ,תיקונים וכו.

תרכוש רכב ידני שעבר טסט ,תעשה לו אישור קו עם טיפול טוב שיכול לעלות לך עם צמיגים ,ברקסים ,שמנים וכו גג 2500 שקלים ,תעשה ביטוח חובה ונסיעה טובה.

גם עם לרכב יהיו תקלות שונות אז תשלם עוד 1000 שקל במהלך השנה .

עדיין בפחות מ10000 שקלים יהיה לך רכב לשנה בבעלותך ואולי יותר משנה ,תמיד אתה יכול למכור אותו ולהחזיר חלק מהכסף.

אין הבדל גדול בין רכבים של 25000 שקל לרכבים של 5000 כי בכל מקרה יש כאן את גורם המזל ,תיפול על רכב טוב ב10000 שיחזיק לך שנתיים שלוש בלי תקלות או תקבל איזה רכב צרפתי נחמד בין 4 שעולה 30000 שקלים אבל יתן לך תיקונים אין סופיים וביקורים במוסך

החזקת מתישהו רכב צרפתי בכלל שאתה כותב את הדבר חסר הביסוס הזה?

מה גם שזה לא רלוונטי, הוא לא ביקש רכבים ב-25-30 אלף ש"ח, לא מבין איך הם רלוונטיים לדיון.

מעבר לכך, באמת? אין הבדל בין רכב ב-5000₪ לבין רכב ב-25 אלף ש"ח?

רכב צעיר יותר, מודרני יותר מבחינה טכנולוגית, ככל הנראה חסכוני יותר, בטיחותי יותר, מאובזר יותר, עם סיכוי נמוך יותר לתקלות עקב הגיל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט מצויין שמראה מה *לא* כדאי שתעשה:

 

אני חושב שעם קצת מזל אז המהלך שלך הוא טוב.

 

ואם לא יהיה לו מזל - אתה תחזיר לו את הכסף?!

ברכבים חדשים יותר רק הירידת ערך תתחיל מ 7/8 אלף ומעלה בשנה לפני ביטוחים,דלק ,תיקונים וכו.

 

ירידת ערך בסדר הגודל שאתה מדבר עליהם היא לכלי רכב באיזור 40K ומעלה - זה לא הדיון כאן

תרכוש רכב ידני שעבר טסט ,תעשה לו אישור קו עם טיפול טוב שיכול לעלות לך עם צמיגים ,ברקסים ,שמנים וכו גג 2500 שקלים ,תעשה ביטוח חובה ונסיעה טובה.

גם עם לרכב יהיו תקלות שונות אז תשלם עוד 1000 שקל במהלך השנה .

 

לא ברור מדבריך מה התקציב שנראה לך שכדאי לו להוציא, בנוסף מדבריך עולה שאתה ממליץ לו לא לעשות ביטוח צד ג' - שיהיה ברור למי שלא רוצה למצוא את עצמו עובד בשביל לממן נזק שהוא גרם לרכב אחר בעשרות או אפילו מאות אלפי שקלים ביטוח צד ג' אינו חובה בחוק, אבל הוא חובה לכל מי שיש שכל בקודקודו

מהיכן הבטחון שתקלות נוספות יעלו לו 1000 ש"ח לשנה? לפחות מהנסיון שלי 1000 ש"ח לשנה זה טיפולים שוטפים בלבד. יישור קו ב-2500 ש"ח יכול להיות חצי מערך הרכב או יותר, ובכלל לא בטוח שזה יגמר בכך, דווקא כשקונים רכב ישן, לעיתים כדאי להתחיל רק עם תיקונים הכרחיים ולחכות עם יישור הקו "הכבד" על מנת לבחון אם בכלל שווה להשקיע ברכב סכום כזה (או ש"המזל" לא עבד)

עדיין בפחות מ10000 שקלים יהיה לך רכב לשנה בבעלותך ואולי יותר משנה ,תמיד אתה יכול למכור אותו ולהחזיר חלק מהכסף.

אין הבדל גדול בין רכבים של 25000 שקל לרכבים של 5000 כי בכל מקרה יש כאן את גורם המזל ,תיפול על רכב טוב ב10000 שיחזיק לך שנתיים שלוש בלי תקלות או תקבל איזה רכב צרפתי נחמד בין 4 שעולה 30000 שקלים אבל יתן לך תיקונים אין סופיים וביקורים במוסך

בפחות מ10000 ש"ח לשנה מה? ירידת ערך אחזקה? מדבריך אני מבין שאין הבדל גדול בין פיג'ו 301 שנת 2013 שאפשר למצוא ב-25000 ש"ח, ליונדאי גטס 2004 שאפשר לקנות ב-5000 ש"ח - נו טוב.

 

מי שקונה רכב ב-10000 ש"ח שלא יבנה על זה שהוא ימכור אותו בסוף ויחזיר חלק מהכסף, כי בהרבה מהמקרים זה פשוט לא יקרה. בדרך כלל בגלל שבסוף תהיה תקלה שלא יהיה שווה לתקן ושווי ירד לשווי משקלו בברזל, או שבשל עודף היצע בשוק לא ימצאו לרכב קונים בשווי משמעותי. לכן יש להתייחס לכל סכום שיתקבל בתום תקופת השימוש בכסף כבונוס, ובוודאי שאין לבנות על הסכום שיתקבל בסוף כי לא בטוח שהוא יתקבל.

 

חברים - יש להשקיע מחשבה לפני שכותבים דברים שבינם לבין המציאות יש מרחק מסוים, גולשים שאינם מצויים בענייני רכב עשויים לקחת את הדברים שלכם ברצינות...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה סיבות למה לא כדאי לקנות רכב כזה, חברים פה לפני הסבירו את זה טוב מאוד.

 

 

אני אתן כמה נקודות, למה ולמי זה כן מתאים ובאילו תנאים.

 

 

1. כשאתה לא תלוי ברכב בשביל להגיע לעבודה או ללימודים.

2. כשאתה לא גר ביישוב מרוחק בלי תחבורה ציבורית.

3. כשאתה נוסע מעט קילומטרים בשנה.

4. כשאתה מבין שכל מה שהשקעת ברכב בקניה ובאחזקה לא חוזר אליך.

5. כשאתה רוצה להתנסות במכונאות ובחשמל, ללמוד, להבין איך הדברים עובדים, ללמוד להתנהל מול מוסכים, ללמוד לרכוש חלפים לבד.

6. כשאתה רוצה להגיע לרכב הבא שלך (שיהיה חדש יותר וטוב יותר משמעותית) יותר בוגר ויותר מבין ותוכל גם את הרכב הבא לבחור ולתחזק יותר טוב.

6. כשאתה יודע אנגלית ברמה של קריאת ספרות טכנית.

7. כשיש לך חבר "מבין" שיכול לפנות זמן ולבדוק איתך מכוניות פוטנציאליות לקניה. צריך לראות הרבה מכוניות בשביל לבחור אחת טובה.

8. לבחור רק מכוניות עממיות נפוצות, רצוי עם גיר ידני ומינימום איבזור.

9. לא להתבאס מתקלות, כל תקלה זה בית ספר.

10. להבין שזה לא עניין של הימור ולא עניין של מזל, אלא זה רכב ישן שידרוש ממך תשומת לב, התעסקות והשקעה. ועילה לך הרבה בזמן ובכסף. את היחס בין זמן לכסף אתה יכול לקבוע בעצמך.

 

 

 

אני החזקתי כמה מכוניות סביב התקציב הזה, למדתי הרבה, ביזבזתי הרבה זמן, קיללתי פה ושם, גם נהניתי וגם אני יודע היום מי נגד מי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא לא הייתי פוסל על הסף, אבל כמה דברים:

1. הייתי מחפש רכב שעבר במשפחה, שלך או של חבר טוב, שלפחות תדע את העבר האמיתי שלו.

2. כמה שיותר תחזוקה עצמית, יש לך פה את כנופיית הטיפולים השוטפים שהבנתי שעוזרת מאוד.

3. הולך רק על דגם שידוע באמינות מופלגת, מיצובישי כריזמה ודיהטסו שרייד אלה דוגמאות טובות.

4. לוקח את כל העניין כהרפתקה ומבין שיש סיכוי שמתישהו תיתקע והרכב ילך לברזל.

 

נ.ב

ככל שיש במודעה ביד 2 יותר סימני קריאה, ככה המוכר יותר סוחר.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שלך היא בעיה ידוע בכלכלה שנקראת בעיית הסיכון המוסרי.

מתוך ויקיפדיה: סיכון מוסרי (באנגלית: Moral hazard) הוא מצב בו פרט או ארגון אשר איננו נושא באחריות לסיכון אליו הוא חשוף, עלול להגביר את מידת חשיפתו לאותו סיכון, במידה וכתוצאה מכך הוא נהנה מרווחה או תועלת גבוהים יותר. קיומו של סיכון מוסרי מביא לעיוות בהקצאת משאבים ולתימחור יתר של שירותים, כתוצאה ממידע א-סימטרי.

או בעברית, במחירים הללו בעלי הרכבים הישנים והטובים לא ימכרו אם לא חייבים כי זה לא משתלם להם.

למה? כי הרכבים הישנים והדפוקים מושכים את המחיר למטה בגלל שרוב הקונים אינם מוסכניקים ויקנו במחיר שמראש מתמחר בו תיקון תקלה או שתיים.

לכן, רק הרכבים הדפוקים נמכרים (לרוב).

לסיכום: אל תיקח סיכון חבר יקר. אם יש מוכר שאתה סומך עליו (חבר/ משפחה) לך על זה...

מצד שני לא עושים עסקים עם משפחה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אפשרי בהחלט להיות תלוי ברכב כזה בשביל להגיע לעבודה או ללימודים, כל עוד אתה לא נוסע איתו מחיפה לאילת ב160 קמ"ש כל יומיים.

פשוט צריך לדעת לבדוק ולבחור נכון את הרכב, והכי חשוב להבין שרכב בן 20 בחיים לא יהיה כמו רכב חדש.

לדעתי, בשביל תקופה של בסך הכל שנה, אפשר למצוא אחלה רכבים בשביל "להשתמש ולזרוק".

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להיות תלוי ברכב כזה אבל אם אתה גר ביישוב שאין ממנו תחבורה ציבורית, או שיש אוטובוס אחד בבוקר ואחד בערב זה יותר בעייתי.

 

לא התכוונתי לכתוב שאי אפשר לנסוע ברכב כזה לעבודה או ללימודים, רק צריך שתהיה לך חלופה בתחבורה ציבורית למקרה שצריך להעמיד את הרכב לכמה ימים, לזמן שאתה מחפש חלק או עד שיהיה לך זמן בסוף שבוע לפתור את התקלה עצמאית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תקלות משביתות יכולות לקרות גם לרכבים חדשים יותר.

אני יכול לומר שבמהלך 5 שנים של לימודים, אף פעם לא נסעתי באוטובוס.

אבל כמו שאתה אומר, מי שקונה כזה רכב לא יכול להיות מסוג הטיפוסים שכשנגמר המצבר למשל הדבר הראשון שהוא עושה זה מזמין גרר למוסך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה שום סיבה לעשות את זה.

 

יש היום רכבים כמו סוזוקי אלטו 2010, שהוא רכב אמין ופשוט לכל הדעות, שאפשר לקנות בהלוואה ל-5 שנים בדיוק במחיר של 250 ש"ח לחודש.

 

אני מוכן להתערב שרכב כזה יהיה משמעותית יותר נעים לנסיעה מגרוטאה מתפוררת ב-3000 ש"ח, יהיה יותר אמין ויחסוך יותר כסף בטיפולים. כמו כן יש גם אפשרות ריאלית למכור אותו אחרי תקופה מסויימת ולחסל את ההלוואה הזו, אם אין עניין להמשיך את העסקה.

 

רכבים מהצד הנמוך במיוחד של הסקאלה הם תחביב למכונאים או פיתיון לפראיירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מרבה להגיב, כי אני ממשיך להקשיב ולבחון בתשומת לב את דעת המנוסים.

 

אבקש מכם לחדד רק נקודה אחת: רוב הסיבות שצויינו פה (כולל הרשימה יפה) נכונים לכאורה באותה מידה גם לגבי רכב שעולה 7-8 אלף ש"ח. כל רכב יד 2 הוא תיק שחייבים לבדוק והוא סוג של הימור ואם הוא ישן קרוב לודאי שיגרוף ים תיקונים וכו' וכו' - לא כך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...