Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב טרנטה בגרושים


davidnead
שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חפשו בשרשורים שפתחתי..

נסעתי תקופה ארוכה על 106 ללא תקלות כמעט נמכרה בשעתיים. הייתה תקינה לחלוטין ונמכרה ב-4,500.

בהמשך החזרתי לחיים 206 שנת 2003 שנמכרה לאחר שבוע. גם היא היתה תקינה לחלוטין. נמכרה ב-5,500.

 

לאחותי קניתי 307 שנת 2002. שקניתי הרכב לא הניע. נרכש ב-2000 שקלים. הוחלף מצבר והוגדר מחשב מחדש. בהמשך טיפול גדול. סה"כ 4,300 והרכב כמעט שנה ללא תקלות. אוטומטי.

 

לאחרונה קניתי 307 שנת 2003. מטופלת מאוד ושמורה. עלתה לי 4,500 ועשיתי לה טסט והחלפתי בינתיים רק מתג שליטת חלונות. זהו. כבר 2,300 ק"מ ואני מרוצה עד לגג.

 

לחבר סידרתי 406 שנת 2004. עלתה 2000 שקלים. החלפת שסתומים וטבעות אטימה החזירו את האוטו לדרך החיים. עד היום ללא בעיות.

 

לבחור שחיפש פה C4 זולה מצאתי אחת משנת 2010, יד 3 עם 120,000 קמ וללא טסט. ביקשו 6,000 ולא הגענו להתמקחות. חבל שלא לקח.

 

הפואנטה - יש רכבים זולים וטובים. אבל צריך המון סבלנות וצריך גישה, חברים, ידע וכלים.

 

אני לא עוסק בסחר מכוניות. פשוט אוהב להתחדש ולשנות.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

 

אבקש מכם לחדד רק נקודה אחת: רוב הסיבות שצויינו פה (כולל הרשימה יפה) נכונים לכאורה באותה מידה גם לגבי רכב שעולה 7-8 אלף ש"ח. כל רכב יד 2 הוא תיק שחייבים לבדוק והוא סוג של הימור ואם הוא ישן קרוב לודאי שיגרוף ים תיקונים וכו' וכו' - לא כך?

חייבים לבדוק גם רכב יד2 שעולה 100 אלף שקל.

להניח מראש שכל רכב שעבר X שנים על הכביש ידרוש משום מה "ים תיקונים" זה חסר ביסוס.

האם יהיו בו תקלות שלא סביר שיהיו ברכב חדש? ברור. האם התקלות יבואו אחת אחרי השניה בתדירות גבוהה כזו שלא תאפשר לך להשתמש ברכב ותגמור לך את חשבון הבנק? ממש לא, אם קנית רכב במצב מכאני טוב שבדקת כמו שצריך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שניכם צודקים וטועים בו"ז.

 

זה לא שאי אפשר למצוא רכב בכמה אלפים, לעשות יישור קו בכמה אלפים ואז, עם קצת (או הרבה) מזל להתנייד איתו למשך שנה - שנתיים. אבל:

1. צריך לדעת מה ואיך לחפש

2. צריך לבדוק טוב מאוד לפני קניה

3. צריך לדעת איזה חלקים ומאיפה להזמין, ואם אפשר גם להחליף חלק מהדברים לבד (או לפחות למצוא מוסך אמין ולא יקר)

4. צריך להבין שעלויות הטיפולים ברכב כזה לא יהיו נמוכות יותר מאלו של רכב חדש, אלא גבוהות יותר (לפעמים באופן משמעותי). להרבה אנשים זה מחסום פסיכולוגי לא פשוט (כי ברכב יקר "שווה" להשקיע וברכב זול "לא שווה").

5. צריך גם לקחת בחשבון שמדי פעם כן תהיה תקלה משביתה

6. ולסיום, צריך תמיד להיות מוכן לתקלות יקרות שעלולות לצוץ (שיפוץ גיר / ראש מנוע / שקר כלשהו) ועלולות להוביל להשבתה של הרכב

 

ואחרי כל זה, מקבלים רכב פחות מאובזר (לרוב), פחות בטוח, פחות חסכוני ותמיד עם איזו תקלה או שתיים שהתעצלת לסדר.

 

אז מי שזה מתאים לו, אחלה. אבל לאדם הממוצע מהרחוב זו כנראה התנהלות מאוד לא נכונה.

 

כלכלית, למי שמסתפק ברכבים ידניים קטנים ויכול להשקיע קצת יותר בקניה, יכול להיות הרבה יותר כלכלי (או לפחות, עם שונות נמוכה משמעותית בהוצאות) לקנות רכב יותר חדש בכמה שנים טובות ועדיין יחסית בכלום כסף, כמו 206+, קליאו דור 3 או אפילו פיאסטה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאני מגיע ממגזר שברובו מוגדר כמעוט יכולת. יש לי הרבה היכרות עם רכבים מהשנתונים ומחירים באזור הזה.

 

אז כך- רכב ב2000-3000שקל זה הימור. יש לי חבר שמחוסר תקציב כל פעם קונה רכב "חדש" לאחר תקלות זניחות.

אבל עם קצת חפירה אפשר למצוא דברים סבירים.

 

לדוגמא סוזוקי בלנו 2001 שמורה מאוד!!! וזהו רכב אמין וחסכוני ב3500"שח כולל טסטס שנה!!!! אני עצמי נהגתי ברכב והוא מרגיש מהודק וממש לא מתפרק (כמובן בהתאם לשנה...)

 

הרכב שתמיד אני ממליץ לחברים ועד כה לא שמעתי על אחד שלא מרוצה ממנו הוא סובארו אימפרזה 2002-2006 .הרכב שקיבל בצדק את התואר האמין ביותר לשנים האלו. ב5 שנים האחרונות במשפחה הוחזקו במצטבר איזה 10 כאלו ממצב שמור ביותר ועד מצב מכוסח וכולן עדיין נוסעות. אחת עדיין במשפחה....

 

לחבר טוב מצאתי כזו 2006 עם 160אק"מ ב10000 הרכב נוסע מעולה!!! ואמינווווות מופלגת. מומלץ בחום.

 

אגב בתקציב מעט יותר גבוה ניתן למצוא פנינה מבחינת עלות-תועלת-אמינות . סובארו B3 רכב שסובל מסחירות נמוכה באופן קיצוני להחריד. (ובצדק מנוע חלש יחסית לבודי ושתיין) הרכב אמין מאוד נוח לנסיעה וזול... החסרונות מנוע חלש וצריכת דלק לא נחמדה אבל היי הוא מתומחר כמעט בחצי מהמקבילות הישירות שלו. רוצים דוגמא אז אני רכשתי כזו 2009 107אק"מ לאחר טיימניג והיסטוריית טיפולים מלאה במורשה שמור ויפה ב12000שקל!!!! ולציניקינים שיצקצקו על צריכת דלק גבוהה אני מזמין אותם לבחון אם בחמש שנים הם יפתחו פער כזה שיצדיק את ההפרש לקורולה /מאזדה מקבילה.

 

בקיצור יש רכבים זולים ואמינים. חפשו את רכבי הלואוטק עם מלאי חלפים זמין. בחרו אקזמפלר טוב מבנאדם שטיפל ברכב באופן סדיר התפללו לטוב ודרך צלחה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור אישי קצר -

 

אצלי היה שיקול דומה ודווקא הלכתי על רכב אספנות כרכב ראשון (פיאסטה דור 1). למדתי הרבה והיה קל לעבוד על הרכב. חלק עשיתי במוסך וחלק לבד, לפי ההרגשה האישית. היה מאוד כיף, אבל זול זה לא היה - בכל זאת רכב זקן. היו כמה אלפי שקלים בתקלות שונות בשנה הראשונה ולאחר מכן המצב השתפר. יש לציין שמצב הרכב מלכתחילה היה טוב מאוד לגילו והוא גם שופץ בעבר.

 

ככה התחלנו, למדנו, ולפני כחצי שנה עם הידע שצברתי קניתי רנו מגאן קופה 2001 1.6 ידנית עם 100 אלף קמ'. עלה 5.5 אלף שקל. הרכב הגיע עם היסטוריה של כמעט עשור של טיפולים במוסך מרכזי של רנו מכיוון שהבעלים עובד שם. עד כה ולמרות מצב טוב יחסית של הרכב, היה צריך להחליף צלחות בלם, אלטרנטור, וגם בשלב מסויים צריך להחליף מעבה מזגן (קניתי ב200 שקל מעבה מקורי באיביי כולל משלוח - בארץ המחירים משוגעים).

 

מסקנה -

 

אפשר לקחת את העניין כפרוייקט ותחביב לחיים, ואז זה נחמד. צדים חלקים באיביי, מפרקים, מרכיבים ונהנים. יש גם מערכת יחסים אחרת עם מוסכניקים כשבאים עם ידע וגם מאבחנים מראש לבד מה התקלקל.

 

למתחילים, מומלץ לקחת חבר שמבין (אבל באמת), וכן מומלץ לנצל את המצוקה של המוכר ולדרוש לפרק כמה דברים לבדיקה במקום. לדוגמא, כדאי להוציא את אחד הפלאגים מהמנוע (לוקח כמה דקות) ולהסתכל עליו. איך שהפלאג נראה מלמד הרבה על מצב המנוע. ללחוץ על כל הכפתורים ברכב. לפתוח ולסגור הכל. להסתכל מתחת לרכב (אפשר להרים קצת עם ג'ק). לחפש דפיקות וסימני עיקום.

 

בהחלט יש רכבים טובים (לגילם) בכמה אלפים, אבל דורש התעסקות ;)

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...