Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7786 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני הרבה זמן הבטחתי לפרסם פה איך הלך השיפוץ שעשיתי לקונסולה המרכזית של פולו (זאת שתמיד נסדקת).

הבטחתי צילומים אבל לא עשיתי הרבה. יש לי רק כמה תמונות מקונסולה שאני משפץ כרגע.

התמונות הן מהשלב של אחרי מילוי וישור כל הסדקים (לפני ששמתי את הפוליאסטר)

אשתדל להסביר טוב כמה שניתן גם בלי צילומים אבל אם אראה שלא הולך אפרק את הקונסולה ואצלם.

 

אני לא הולך להסביר איך מפרקים אותה (נקווה שאתם יודעים איפה כל הברגים מתחבאים).

לאחר הפירוק מורידים בזהירות את כל הקונסולה. מפרקים ממנה את המתגים ואת הקליפסים ממתכת שתפוסים בצדדים. עשו את כל זה בזהירות כי הפלסטיק מאוד מאוד עדין.

אם נשבר חלק מהפלסטיק, תשמרו אותו.

נקו טוב את כל הפנל משני הצדדים.

כעת בא החלק בו מתקנים את כל השברים והסדקים.

בעזרת סופר-גלו הדביקו את כל חלקי הפלסטיק שהצלחתם לשמור.

תעברו על כל הסדקים עם סופר-גלו (אפשר משני הצדדים כי בכל מקרה צובעים אח"כ)

עכשיו תיקחו אפוקסי-פלסטלינה ו"תבנו" את כל השברים החסרים (ראו תמונות).

תעברו גם על כל הסדקים מהצד האחורי של הפנל (על התפרים). בקיצור חזקו כל שבר/סדק/תפר בעזרת פלסטלינה. תשדלו שהצורה של המילוי תהיה קרובה ככל שניתן לצורה המקורית (כלומר מעוגלת ובגובה אחיד עם הפנל).

תנו לפלסטלינה להתייבש לגמרי (12 שעות בערך).

עכשיו צריך לשים חומר חיזוק שהשברים והסדקים לא יחזרו.

תקנו בחנות (מצאתי רק באייס) חומר שנקרה פוליאסטר 55. הוא מגיע במיכל מתכת עם בקבוק קטן של חומר הקשחה.

לפי הוראות יצרן תכינו את התערובת ובעזרת מכחול כסו את כל החלק האחורי של הפנל. תעברו על כל פינה ועל כל חיבור.

תייבשו (עשוי לקחת מספר ימים תלוי בכמה חומר מקשיח שמתם) ותעשו עוד שכבה דקה.

את המכחול אי-אפשר לשטוף אז תצטרכו שני מכחולים וגם אותם תזרקו בסוף.

תיבשו שוב ונעבור לחלק של הצביעה.

קחו נייר זכוכית ותחליקו את הפלסטלינה בצד החיצוני של הפנל (שכל המשטח יהיה אחיד מבחינת גובה) כמו כן תעברו על כל הפנל מבחוץ כדי שהצביעה תהיה יותר טובה.

עכשיו לכו לחנות ותקנו ספריי צבע וספריי לכה.

תצבעו את הפנל תייבשו ושימו לכה (כמובן שאם צריך כמה שכבות אז שימו כמה).

הפנל מוכן להרכבה. תחזירו את הקליפסים ממתכת שהורדתם ותרכיבו הכול כמו שהיה.

בהצלחה

עוד סדק.JPG

פוליאסטר.JPG

בסוף.JPG

מילוי של שבר.JPG

סגירת סדק מבפנים.JPG

יבגני

 

בחו"ל: Audi Q7 3.0 TFSI 2014, ו- Porsche Cayman S 2013

בארץ: מחפש

פורסם

אחלה פרוייקט.

 

האמת שאת הקטע של החיזוק עם האפוקסי פלסטלינה עשיתי פעם, ומה שקרה מס' שבועות אחר כך

זה שהקונסולה פשוט נשברה ב-4 מקומות אחרים במקום איפה שהיה השבר הראשוני.

חבל שאין לך תמונות של התוצאה הסופית, כי שאני שייפתי את האפוקסי הוא התחיל להיחלש וחזרתי לנקודת

ההתחלה.

 

נקווה שהרעיון של הפוליאסטר 55 אכן עוזר. אחרי שאני אשיג קונסולה חדשה מפירוק אני אחזק אותה עם זה.

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

פורסם

הקונסולה שלך דומה מאוד ואפילו זהה לזאת שיש לי בסיאט איביזה, גם אצלי הברגים נמצאים באותו המקום?

ואיך פירקת את כל שאר החלקים כמו מצת, כפתורים והבוררי של המיזוג?

 

ואם אתה יכול תשים תמונה של התוצאה הסופית.

תודה

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם

טוב, אז ככה:

באיביזה הברגים נמצאים בדיוק באותם המקומות והקונסולות זהות לחלוטין (פעם הרכבתי קונסולה מפרוק שלקחתי מאינקה)

את כל הכפתורים מורידים בזהירות ע"י מברג שטוח ואת הבוררים של המזגן פשוט מושכים החוצה.

אני אשתדל לשים תמונות של הפנל המוגמר

יבגני

 

בחו"ל: Audi Q7 3.0 TFSI 2014, ו- Porsche Cayman S 2013

בארץ: מחפש

פורסם
לפני הרבה זמן הבטחתי לפרסם פה איך הלך השיפוץ שעשיתי לקונסולה המרכזית של פולו (זאת שתמיד נסדקת).

הבטחתי צילומים אבל לא עשיתי הרבה. יש לי רק כמה תמונות מקונסולה שאני משפץ כרגע.

התמונות הן מהשלב של אחרי מילוי וישור כל הסדקים (לפני ששמתי את הפוליאסטר)

אשתדל להסביר טוב כמה שניתן גם בלי צילומים אבל אם אראה שלא הולך אפרק את הקונסולה ואצלם.

 

אני לא הולך להסביר איך מפרקים אותה (נקווה שאתם יודעים איפה כל הברגים מתחבאים).

לאחר הפירוק מורידים בזהירות את כל הקונסולה. מפרקים ממנה את המתגים ואת הקליפסים ממתכת שתפוסים בצדדים. עשו את כל זה בזהירות כי הפלסטיק מאוד מאוד עדין.

אם נשבר חלק מהפלסטיק, תשמרו אותו.

נקו טוב את כל הפנל משני הצדדים.

כעת בא החלק בו מתקנים את כל השברים והסדקים.

בעזרת סופר-גלו הדביקו את כל חלקי הפלסטיק שהצלחתם לשמור.

תעברו על כל הסדקים עם סופר-גלו (אפשר משני הצדדים כי בכל מקרה צובעים אח"כ)

עכשיו תיקחו אפוקסי-פלסטלינה ו"תבנו" את כל השברים החסרים (ראו תמונות).

תעברו גם על כל הסדקים מהצד האחורי של הפנל (על התפרים). בקיצור חזקו כל שבר/סדק/תפר בעזרת פלסטלינה. תשדלו שהצורה של המילוי תהיה קרובה ככל שניתן לצורה המקורית (כלומר מעוגלת ובגובה אחיד עם הפנל).

תנו לפלסטלינה להתייבש לגמרי (12 שעות בערך).

עכשיו צריך לשים חומר חיזוק שהשברים והסדקים לא יחזרו.

תקנו בחנות (מצאתי רק באייס) חומר שנקרה פוליאסטר 55. הוא מגיע במיכל מתכת עם בקבוק קטן של חומר הקשחה.

לפי הוראות יצרן תכינו את התערובת ובעזרת מכחול כסו את כל החלק האחורי של הפנל. תעברו על כל פינה ועל כל חיבור.

תייבשו (עשוי לקחת מספר ימים תלוי בכמה חומר מקשיח שמתם) ותעשו עוד שכבה דקה.

את המכחול אי-אפשר לשטוף אז תצטרכו שני מכחולים וגם אותם תזרקו בסוף.

תיבשו שוב ונעבור לחלק של הצביעה.

קחו נייר זכוכית ותחליקו את הפלסטלינה בצד החיצוני של הפנל (שכל המשטח יהיה אחיד מבחינת גובה) כמו כן תעברו על כל הפנל מבחוץ כדי שהצביעה תהיה יותר טובה.

עכשיו לכו לחנות ותקנו ספריי צבע וספריי לכה.

תצבעו את הפנל תייבשו ושימו לכה (כמובן שאם צריך כמה שכבות אז שימו כמה).

הפנל מוכן להרכבה. תחזירו את הקליפסים ממתכת שהורדתם ותרכיבו הכול כמו שהיה.

בהצלחה

כל הכבוד, אחלה רעיון ואחלה פרוייקט. נשמח אם תעלה תמונות של התוצאה הסופית ואיך זה שורד את האקלים החם לאורך זמן.

 

כמה דברים:

הפאנל עשוי מחומרים קשיחים/פריכים להחריד. לצערי, התיקון יהיה מצויין אבל הוא לא פותר את הבעיות שיצוצו לאחר מכן. הפאנל עדיין יהיה קשיח ועדיין יסדק בקלות יחסית.

השכבה מאחורה של החומר המחזק יכולה להואיל, אך השאלה היא האם לחזק את הפאנל בחומרים קשיחים או לפחות לתת לו שכבה של חומר מעט אלסטי, שבמקרה וישבר שוב, ישמור על מקומו ויאפשר חופש תנועה מינימאלי.

כל הבעיה עם הפאנלים הללו היא שבגלל שהם עשויים מחומרים מאוד פריכים, האקלים ותזוזות הרכב, כמו גם פירוק והרכבת הפאנל, לא עוברים בשלום ועם מעט כח הם נשברים/נסדקים.

 

מה אפשר לעשות ? לא הרבה. רעיון החיזוק יכול לסייע (בשאיפה) ולהאריך מעט את חייו, אבל אין לסמוך על זה יותר מידי. ברכב ובכל כלי אחר שנוטה לספוג הרבה זעזועים, עיוותים והפרשי טמפרטורות קיצוניים יחסית - לא משתמשים בפלסטיק פריך מידי, אחרת סדקים/שברים יופיעו מהר מאוד כמו במקרה הקלאסי בפולו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אצלי המצב לא עד כדי גרוע שצריך לבנות, אבל מה שכן נשבר עוד כשקניתי את הרכב,

זה מה שפותח את פתחי האיוורור.

 

להלן התיקון שביצעתי, מחזיק עד היום (כמעט 3 שנים)

 

במקום החלק השבור, השתמשתי בלולאת גומי (כמו של שיפצור בצבא) שהושמה בתוך PROPOXY,

לאחר מכן שיוף כדי למנוע חיכוך עם הצדדים בשעת תנועת פתיחת תריס המיזוג.

התוצאה לפניכם, ויזואלית לא משהו, אבל אף אחד לא רואה את זה , פיזית זה החלק הכי חזק בכל הקונסולה הזאת.

:-D

 

נ.ב. אם אתם קונים מפירוק , קנו מרכב שנת 99 ומעלה , הקונסולה עברה שידרוג באיכות החומרים ולא סובלת מהמחלות הנ"ל.

 

עריכה: אם מתקנים, תתקנו כבר את שניהם גם אם השני לא שבור.

בפעם הקודמת תיקנתי אחד, ואחרי יומיים נשבר השני , ושוב הייתי צריך לפרק את הקונסולה,

וזה סיפור מהפטרה...

P7040007.JPG

P7040010.JPG

P7040011.JPG

P7040009.JPG

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

×
×
  • תוכן חדש...