Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3164 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נכון, אבל בשיטת הסרט הנע עובדים בד"כ ע"ס ניסיון - וכנראה שהניסיון עם התקלות בכלים האלו מסתכם בד"כ ב-2 אופציות שכיחות ביותר (משאבה או ווסת)

 

איציק

 

זה בדיוק הנקודה שלי.

כשאני מגיע למכון מומלץ ומשלם על הבדיקה שעורכת 5 דקות, אני מצפה לקבל יחס של לקוח אינדיבידואל ולא סרט נע...

 

בקשה הגיונית?

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כנסו לערוץ יוטיוב של south main auto ותראו איך איש מקצוע רציני ומנוסה עושה דיאגנוסטיקה. שום חלק לא מוחלף עד שאשמתו מוכחת מעל לכל ספק.

לא פעם הסרטון מתחיל בניחוש מושכל מתוך נסיון רב שנים, שמתברר כמוטעה לחלוטין לאורך תהליך הדיאגנוסטיקה.

להחליף חלק כלכך יקר רק כי ״זה בדרך כלל מה שהולך״ גובל בפשע, ללא שום קשר לניקוי או אי ניקוי שלו.

אני בטוח שישנה פרוצדורה פשוטה לבדיקת הווסת ולמכון דיזל רציני עם ציוד מקצועי הבדיקה הזו תיקח פחות מזמן עבודה ששילם פות״ש.

אז תפסיקו לקשקש על ניקוי או לא ניקוי ותתרכזו ברמת הדיאגנוסטיקה המגוכחת שאנו מתמודדים איתה כאן בארץ הקודש.

 

זה בדיוק הנקודה שלי.

לא ויכוח האם מנקים או לא . רק בנוגע לדיאגנוסטיקה אני מלין

פורסם
אפשר לשאול לשמו של המכון המדובר?

 

מאחר ולא סיימתי את הטיפול אצל המכון ואחרי הכל האבחנה אכן נכונה, אני נמנע לעשות לו שיימינג...

פורסם
אני לא רואה כאן שום בעיה.

 

למה החלטת להחליף את הווסת באחד חדש ? על סמך מה החלטת להחליפו ? אולי יכולת לחסוך כמה מאות שקלים ?

 

בחלק גדול מהמקרים ניתן להחזיר את החלק לחנות שממנה רכשת את החלק.

 

כי הזמנתי את החלק מחו״ל מה שהוזיל משמעותית את הסיפור..

פורסם

אז כניראה שהמכון הזה ימשיך לעבוד באותה שיטה.. ואולי לפעמים יהיו לו גם הצלחות.. כמו שעון מקולקל.

יום טוב גם לך

פורסם

כל הסיפור נוגע בעניין בסיסי ומושרש.

חוסר האמון של לקוח הקצה מול בעל המקצוע.

בארץ, הלקוח נכנס למוסך מסוים מרצונו החופשי

ומרגיש כאילו הוא לפני חראקירי.

סביר להניח שבעל המקצוע שפותח השרשור פנה אליו הוא מצויין

וידע מה הבעיה מניסיונו ואכן צדק,

אבל חוסר האמון העמוק כל כך הוביל את פותח השרשור

פורסם
כל הסיפור נוגע בעניין בסיסי ומושרש.

חוסר האמון של לקוח הקצה מול בעל המקצוע.

בארץ, הלקוח נכנס למוסך מסוים מרצונו החופשי

ומרגיש כאילו הוא לפני חראקירי.

סביר להניח שבעל המקצוע שפותח השרשור פנה אליו הוא מצויין

וידע מה הבעיה מניסיונו ואכן צדק,

אבל חוסר האמון העמוק כל כך הוביל את פותח השרשור

 

לא כ״כ ברור מה הקשר בין מה שאתה כותב לבין הדיון בנוגע לאיזה בדיקות מצופה מנותן שירות לעשות לפני קביעת איבחון

פורסם

מה הקשר?

כל השרשור אתה מתלונן על כך שהבדיקה במכון הדיזל הייתה חובבנית,

ובמקום ללכת למכון אחר שיבדוק כמו שאתה חושב שצריך,

אתה עושה בדיוק הפוך.

קונה ווסת, לפני "אישוש ודאי" שלאחר הרכבה

אף אחד לא יקבל בחזרה אם זה לא פותר את התקלה.

אז אני לא מבין על מה אתה מתלונן?

פורסם

אני יכול לרשום איך אני עובד (לא בתחום הרכב אבל דומה):

 

אם אני רואה תקלה שכבר נתקלתי בה בעבר כמה פעמים בכל הפעמים האלו החלפתי חלק X, אני ישר מחליף חלק X ולא מבצע בדיקות נוספות. מסתמך על הניסיון שלי.

 

בדרך כלל זה עוזר, וזה חוסך לי זמן.

 

אם החלפת חלק X לא עזרה, אני מפרק אותו, מחזיר את החלק המקורי ומתיחל בתהליך האבחון היותר פרטני. לא מחייב את הלקוח על חלק X, מחייב על שעות עבודה וחלקים שהשתמשתי בהם בפועל.

 

 

פורסם

אני חושב שהדיון בשרשור הזה נסוב סביב שני דברים: ניסיון VS מקצועיות.

למרות שניסיון ומקצועיות קשורים זה בזה, פותח השרשור מלין על המקצועיות של המוסך או ליתר דיוק אי-מקצועיות בכך שהוא לא ביצע שום בדיקה ובכך שישר המליץ להחליף את הוסת ללא בדיקתו. מצד שני, דווקא נסיון המוסך כיוון מיד לוסת התקול ולכן המליץ להחליפו ללא בדיקה.

 

לדעתי מוסך לא יכול להשקיע באבחון מקצועי, פרטני ומדוקדק ברמה שחובבן ישקיע (חובבן בקטע טוב, יסודי, לא חובבן במובן חאפר). זה לוקח זמן ועולה הרבה כסף, לכן לניסיון בענף המכונאות (ובכלל) אין תחליף.

 

אני חוזר ואומר שאני לא רואה בהתנהלות מכון הדיזל שום פסול, הם חיים ונושמים דיזל 24/7 ולמרות שהם לא ביצעו בדיקה של החלק לוודא אם הוא אכן תקול הניסיון שלהם, שנצבר עם השנים ואלפי מקרים, מיד הצביע עליו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מערכות הזרקה בדיזל משותפות למגוון יצרנים וגם אין יותר מדי חברות שמתמחות בתחום.

חוץ מזה גם אם המנוע הספציפי הזה נדיר אז קרובי משפחתו נפוצים יותר (טוסון דיזל למשל) וסביר להניח שגם איתם יש למכון הדיזל נסיון.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לפני הרבה שנים הייתי במכון דיזל עם תקלה במשאבת הזרקה בקנגו.

 

מגיעה סוזוקי ויטארה מודל 2000 בערך. דיזל.

 

עובדי המכון הסתכלו עליה בפליאה...מה זה הייצור הזה? לא מכירים. ואז מנהל המכון אמר: תרגעו זה מנוע של פיז'ו. נרגעו וניגשו לעבוד עליה.

 

 

פורסם
למיטב הבנתי מדובר במנוע לא נפוץ בארץ.

מה הקשר בין מחט לתחת ?

 

אם כבר תשאל איזה מערכת הזרקת דלק קיימת ברכב ולא אם המנוע נפוץ או לא. ברכב של פותח האשכול קיימת מערכת הזרקת דלק מאוד נפוצה תוצרת בוש המותקנת כמעט אצל כול ייצרן רכב שני הנקראת Common Rail fuel-injection וכול מכון דיזלים מסוגל לתמודד בקלות עם תקלות במערכת כפי שכבר קראת.

איזה כייף לי :)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3164 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...