Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת p1188 באלנטרה 2007 דיזל ידנית


jaguarr
שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקי תקרא את מה שכתבתי בהודעה 84.

לא מדובר בטכנאי שטח שאולי אין לו ציוד בדיקה מתאים, גם לא מדובר ברכיב (כרטיס) אלקטרוני עלום שם שלא ניתן לבדוק.

מדובר ברכיב אלקטרו-מכאני שדורש טסט-בנץ׳ מאוד פשוט על מנת לבדוק את תפקודו. במקרה המדובר אני לא מקבל את הטענה שאלימינציה היא השיטה היחידה למצוא רכיב תקול. לדעתי עסק שמכתיר עצמו כמכון דיזל, אמור להיות מסוגל לבדוק תפקוד של וסת לחץ.. אולי אני מצפה ליותר מידי.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגובה שלי הייתה תשובה לתגובה שלך מהצהיים, זה סוג של דיון אקדמי.

 

לגבי הנושא עצמו שמדובר בשירשור - אחרי שגילו את התקלה והיא תוקנה - האמת כל היתר לא מעניין אותי כ"כ. זה מצב נתון. חלק חושבים שזה בסדר, חלק חושבים שזה לא בסדר. אין לי פה מה לתרום ואין ביכולתי לשנות את המצב הנתון = לא מעניין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, אם בעל מקצוע לא ביצע אבחון פיזי לא צריך היה לשלם לו 200 ש"ח.

כמו שדובר פה אף אחד לא חולק על זה שהחלק ניתן לבדיקה בלי לפרק חצי רכב ולכן בדיקה זה הדבר המינימלי שהיה צריך לקרות פה.

או שבעל המקצוע היה אומר לפות"ש:"בדרך כלל זה הווסת, אל תשלם לי כלום עכשיו תזמין את החלק ואני ארכיב לך אותו תמורת 200 ש"ח ".

פה הוא היה יוצא הגון,

 

אני אביא דוגמא: בזמנו שהיה לי את הבאלנו היה לי נזילת מים לא מצאתי מאיפה.

הלכתי לאורן הוא שלח את הבחור שלו עם מכשיר הבדיקה שמתחבר לרדיאטור איתר את הצינור הסורר והחליף בחינם. במקרה כזה מגיע למוסך כסף על איתור התקלה למרות שבחר לא לקחת.

אם היה ניגש עליי בלי לבדוק והיה אומר לי שזה הצינור ושולח אותי לקנות את הצינור ומבקש כסף על איתור התקלה, זה לא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור התפתח לדיון הזוי לגמרי בלי רציונאל.

 

אין שום טסט באנצ' לווסת לחץ של מסילה משותפת, יש למשאבת הזרקה ולמרסס ובדיקה כזאת יקרה ולא היגיונית לסוג תקלה כזאת .

 

אבחון יכול להיות מכל סוג, לא תמיד זה יהיה עם סורק תקלות או פירוק מכללים לבדיקה. גם הסקת מסקנות מניסון מקצועי זה בסדר ואתה משלם על הידע והניסיון שיש לבעל המקצוע ולא על כמה זמן הוא אבחן באיזה שיטות הוא נקט.

 

ווסתי לחץ של מהזרקה דיזל לא מנקים, יתרה מזאת אם יש לכלוך על הווסת אז יש לבדוק את מצב הסולר, כמובן להחליף מייד מסנן סולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בעל מקצוע רוצה לעבוד במקצוע שהוא לוקח כסף רק על ייעוץ ורבלי שייסב מקצוע לעריכת דין או יועץ פיננסי לא מוסכניק

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בעל מקצוע רוצה לעבוד במקצוע שהוא לוקח כסף רק על ייעוץ ורבלי שייסב מקצוע לעריכת דין או יועץ פיננסי לא מוסכניק

 

על ייעוץ מקצועי ווברלי מכל סוג יש כאלה שמשלמים, זה לא משנה אם הטייטל שלך הוא עורך דין או מכונאי.

 

העובדות מדברות בעד עצמן:

 

הבחור הלך למכון דיזל - וזה המליץ לו על החלפת הווסת (כנראה שניסיון מקצועי כן שווה משהו).

קפצתי למכון דיזל שהמליץ לי על החלפת שסתום (רגולטור) מסילה.



לא יודע איך שוללים את שאר האופציות שהועלו פה, אבל ככל הנראה אקנה שסתום מקורי של בוש ואמשיך לעדכן

 

הבחור מחליט להאמין להמלצה שקיבל ממכון הדיזל, קונה את החלק ומחליף. הפלא ופלא - הבעיה נפתרה.

חוזר לעדכן:



אחרי פירוק וסת לחץ (מק״ט 028100271

:cool:

התגלה בפילטר שעל הוסת שאריות של או לכלכוך כלשהו בצבע כחול, ככל הנראה זה מה שגרם לתופעה.



מאחר וככר קניתי וסת חדש לא הלכתי על אישוש ודאי של הסיבה והחלפתי לוסת חדש של בוש.

בינתיים התופעה לא חזרה - מה שמאשש שאכן מדובר ב ווסת לחץ.

 

חבל שבמכון דיזל לא טרחו לפרק לרגע את הווסת ואמרו ישר שצריך להחליף אותו ...

מצורף תמונה של הווסת (והפילטר שעליו)

 

כל זאת, כמובן, לא לפני שמשמיצים את בעל המקצוע שכיוון אותם לחלק התקול - וטורחים לציין שהחלק היה מלוכלך וזה מה שגרם לבעיה.

 

ואני אומר - אם אתם כאלה גיבורים והחלפת החלק לקחה רק 30 דקות, תפרקו את החדש ותחזירו את הישן אחרי ניקיון ותראו אם זה פתר לכם את הבעיה. אם זה פתר את הבעיה, תמכרו את החלק חזרה באיביי ובא לציון גואל - ולפחות תפרסמו בפורום שניקוי החיישן עוזר ואולי תחסכו לעוד כמה חברים (בעתיד) החלפה של חלק כ"כ יקר. תעשו שירות לקהילה :-P

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית לא מסכים איתך.

סיימתי עם הדיון הזה.

 

זאת בדיוק הבעיה אצל רוב הישראלים, הם לא מוכנים לשלם על ניסיון מקצועי. הם כן יותר רגועים אם יתחילו לחטט להם ברכב (לפרק ולהרכיב) כי פסיכולוגית זה מצדיק את הכסף שהם משלמים ("מה, הוא עבד על הרכב, פירק והרכיב אז ברור שמגיע לו משהו על העבודה'") אבל על *ניסיון מקצועי* לא מוכנים לשלם.

 

הכי חשוב זה שתמשיך להאמין שלעורכי דין מגיע כסף על ייעוץ וורבלי ולאחרים - לא.

 

:-P

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור לישראליות זה קשור נטו שלא בוצע אבחון אלא ניחוש מלומד, הרי פות"ש הגיעה עליו לא הוא הגיע לפות"ש.

אז דלק הוא לא בזבז כמו עם הבחור שהתלונן על איש המצברים שדרש מאבא שלו על זה שהגיע אליו.

 

אני גם יכול להבין מה קרה בניהם הוא כנראה ניגש עליו לאבחון ואמר לו שהוא לא יזמין את החלק ממנו אלא מחו"ל.

אז בעל המקצוע אמר אם ככה זה יעלה לך 200 ש"ח העצה המקצועית שלי.

 

נשאלת עוד פעם השאלה מה היה קורה עם הניחוש המלומד שלו לא היה פוגע במטרה, האם אתה כבעל מקצוע תחזיר את הכסף לאדם או תגיד לו בוא תבוא נבדוק לעומק על חשבוני.

האם אתה תרצה לחזור לבעל מקצוע כזה שמנחש במקום ללכת ולבדוק מי ישלם את הדלק שבוזבז על הנסיעה המיותרת הנ"ל והזמן האישי של הלקוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על ייעוץ מקצועי ווברלי מכל סוג יש כאלה שמשלמים, זה לא משנה אם הטייטל שלך הוא עורך דין או מכונאי.

 

העובדות מדברות בעד עצמן:

 

הבחור הלך למכון דיזל - וזה המליץ לו על החלפת הווסת (כנראה שניסיון מקצועי כן שווה משהו).

 

 

הבחור מחליט להאמין להמלצה שקיבל ממכון הדיזל, קונה את החלק ומחליף. הפלא ופלא - הבעיה נפתרה.

 

 

כל זאת, כמובן, לא לפני שמשמיצים את בעל המקצוע שכיוון אותם לחלק התקול - וטורחים לציין שהחלק היה מלוכלך וזה מה שגרם לבעיה.

 

[]לדעתי לא קראת את כל השרשור... לא התלוננתי על זה שהחלק מלוכלך ואפילו לא טענתי שאפשר לנקות את החלק, רק ביקשתי שישלול רכיבים אחרים מלבד הווסת.

 

 

 

ואני אומר - אם אתם כאלה גיבורים והחלפת החלק לקחה רק 30 דקות, תפרקו את החדש ותחזירו את הישן אחרי ניקיון ותראו אם זה פתר לכם את הבעיה. אם זה פתר את הבעיה, תמכרו את החלק חזרה באיביי ובא לציון גואל - ולפחות תפרסמו בפורום שניקוי החיישן עוזר ואולי תחסכו לעוד כמה חברים (בעתיד) החלפה של חלק כ"כ יקר. תעשו שירות לקהילה :-P

Challenge accepted! שבוע הבא אחזור לווסת המקורי שלי ואעדכן.

 

 

 

 

איציק

 

......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה?

 

בתור בעל המקצוע הוא החליט שהתקלה בווסת.

 

החלפת ווסת? כן,

התקלה חזרה? לא.

אז על מה החפירה?!

 

היית צריך לדעתי לפתוח שרשור המלצה עליו. הלוואי שכל בעל מקצוע שאבוא אליו יאבחן תקלה במקצועיות, תוך שימוש בניסיון שלו, יחסוך לי זמן ויעשה את זה במינימום התעסקות פיזית ברכב.

 

תופעת "המוסך תמיד דופק אותנו" מרימה ראש יותר מדי ודופקת אותנו ומחלחלת למוח סתם.

 

בפורום גלשו בעבר הרבה בעלי מקצוע. כל אחד נתן ותרם. רבים ברחו (ולא יחזרו).

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה?

 

בתור בעל המקצוע הוא החליט שהתקלה בווסת.

 

החלפת ווסת? כן,

התקלה חזרה? לא.

אז על מה החפירה?!

 

היית צריך לדעתי לפתוח שרשור המלצה עליו. הלוואי שכל בעל מקצוע שאבוא אליו יאבחן תקלה במקצועיות, תוך שימוש בניסיון שלו, יחסוך לי זמן ויעשה את זה במינימום התעסקות פיזית ברכב.

 

תופעת "המוסך תמיד דופק אותנו" מרימה ראש יותר מדי ודופקת אותנו ומחלחלת למוח סתם.

 

בפורום גלשו בעבר הרבה בעלי מקצוע. כל אחד נתן ותרם. רבים ברחו (ולא יחזרו).

 

אלעד

 

אתה יכול ללכת לרב מקובל, יש הרבה שטוענים שהוא ריפא אותם ממחלות קשות, עסקאות כושלות וכו׳

 

אבל הדיון מוצה עד תומו

 

שבת שלום לכולם, תודה על העזרה וההכוונה שלכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, כמה זלזול, (להשוות ייעוץ של בעל מקצוע לרב מקובל), ממש צורם לקרוא את זה. ברור שבעלי המקצוע ברחו מכאן. הבחינם והזלזול כבשו כאן כל חלקה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול ללכת לרב מקובל, יש הרבה שטוענים שהוא ריפא אותם ממחלות קשות, עסקאות כושלות וכו׳

 

אבל הדיון מוצה עד תומו

 

שבת שלום לכולם, תודה על העזרה וההכוונה שלכם!

הדיון מוצה ברגע שכתבת לאיתמר תודה על העיצה הטובה שלו, בערך בהודעה שלישית של השרשור.

כל השאר שלשול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...