Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת p1188 באלנטרה 2007 דיזל ידנית


jaguarr
שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה כנראה בעל קריאה מאוד סלקטבית.

 

מסבירים לך שבעל המקצוע אפילו לא הסתכל על החלק!!!!

הוא לא צריך להסתכל על החלק מכיוון שמנסיונו הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות במקרה הזה. בדיוק כמו שבימינו בעלי מקצוע לא מנקים ובודקים פלגים או פילטרים אלא מחליפים. אתה בשביל הפאן שלך יכול לעשות זאת.

 

בעבר היו מנקים פלגים למה אתה לא מתלונן על כך שהיום בעלי מקצוע לא עושים זאת ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגיד מרק, אם הבחור ינקה את החיישן בחומרים האגרסיבים האלה ויחזיר אותו וייסע ככה והכל יהיה תקין, אתה מבטיח להפסיק להגיב בדברים שאתה לא מבין בהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא צריך להסתכל על החלק מכיוון שמנסיונו הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות במקרה הזה. בדיוק כמו שבימינו בעלי מקצוע לא מנקים ובודקים פלגים או פילטרים אלא מחליפים. אתה בשביל הפאן שלך יכול לעשות זאת.

 

בעבר היו מנקים פלגים למה אתה לא מתלונן על כך שהיום בעלי מקצוע לא עושים זאת ?

כי היצרן קבע שיש להחליף פלאגים בכל תקופה מסוימת.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב פעם נכנס לטפל במקום להתעסק בעיקר ..

 

1. שילמתי 200 שקל לא כולל מע״מ על הבדיקה.

2. לא התלוננתי על העניין המקצועי האם מנקים ווסת או לא, התלוננתי על בדיקה מינימאלית שהוא עשה ולא סט של בדיקות כמצופה מבדיקה בתשלום.

כאן בדיוק ההבדל בין מקצוען לבין חובבן או כול מכונאי חסר ניסיון. אתה ביקרת במכון דיזלים שהינו מתמחה ברכבים אלה ומכיר את הבעיות והמחלות של רכבים שונים ואין לו שום צורך בביצוע בדיקות נוספות לשם איבחון תקלה שמנסיונו הוא יודע להצביע בדיוק על מקור התקלה.

 

אם היית משלם 1500 שקלים והתקלה לא הייתה נעלמת במקרה כזה בהחלט יש לך את הזכות להתלונן.

 

אני מקווה שבעתיד אתה תתקל רק במכונאים כאלה.

 

כאשר תגדל תוכל לכתוב לי טיפים לחיים בשלב זה אתה רק מתלמד.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד מרק, אם הבחור ינקה את החיישן בחומרים האגרסיבים האלה ויחזיר אותו וייסע ככה והכל יהיה תקין, אתה מבטיח להפסיק להגיב בדברים שאתה לא מבין בהם?

תשמ'ע, תמשיך לקשקש בפורום רכב כללי ולא טכני. מי אתה בכלל שתגיד לי מה אני מבין ומה לא ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי היצרן קבע שיש להחליף פלאגים בכל תקופה מסוימת.

אתה חושב שבעבר לא היו הנחיות להחלפת פלגים כול 10K או 15K ? פשוט לשם החיסכון הכלכלי היו מנקים אותם ולאו דווקא מחליפים אותם.

ייתרה מזאת בעבר היו בעלי מקצוע שמחזיקים ציוד אולטראסוני לניקוי פלגים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמ'ע, תמשיך לקשקש בפורום רכב כללי ולא טכני. מי אתה בכלל שתגיד לי מה אני מבין ומה לא ?

 

אחד שרואה ששוב ושוב אין לך מושג על מה אתה מדבר.

 

אתה מחפש כל הזמן פינות לברוח אליהן ומטה את המציאות איך שנראה לך.

 

המכון דיזל אמר לו שהוא לא בטוח שזאת הבעיה. זה מה שבדרך כלל הולך. בלי להסתכל בכלל על החלק.

אין לי ספק שאצל בעלי המקצוע שאתה פוקד - זה ממש מקצועי.

 

לדעתי המינימום היה להתסכל על החלק.

 

מה הקשר לפלאגים. לכמה הוא שילם.

בטח אם היה אומר לך שלא שילם היית נתפס על זה ונותן לנו נאום על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ופעם לא היו מכוניות והיו מתניידים עם סוסים.

סלח לי מרק, להשוות את התנהלות האחזקה בין היום לבין תקופה קודמת היא קצת מגוחכת, כי הטכנולוגיה (גם מכנית וגם חשמלית) התקדמה, והיום יש בקרים אלקטרונים לכל דבר.

הענין הוא לא על דרכי תחזוקה של רכבים מלפני תקופה, אלא אם באמת הייתה אפשרות לנקות את החלק.

פות"ש אמר שהחלפה היא פשוטה, ומניח שהחלק שנוקה אצלו בבית. אני מציע לראות אם באמת אפשר לנקות או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמשיכו לריב.

 

על סמך ניסיוני עם מערכות מסילה משותפת, כאשר ניסיתי לנקות את הווסת שום דבר לא עזר. רק החלפה.

 

ניחוש\הימור שלי: בווסת כנראה שיש חלקים מגנטיים שמצליחים לספוח אליהם חלקיקי מתכת ***או*** ליכלוכים שפשוט לא יוצאים \ מצליחים להיכנס לפינות שפשוט לא ניתן להוציא אותם משם.

 

זה מזכיר לי שלפני איזה 10 ומשהו שנים ניסיתי לנקות אינג'קטורים ובסוף במקום לנקות הם ספחו ליכלוך ונדפקו (דלפו).

יש דברים שאי אפשר לנקות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

אני מזמין אותך להתקשר ספונטנית למכון דיזל ולשאול אותו מה השלבים שהוא היה עושה במקרה כמו שלי (אגב, כמו שאמרתי גם עליתי על במפר במהירות מופרזת מה שאולי היה גורם לעוד בדיקות ויזואליות) מבטיח לך שתקבל תשובה הרבה יותר מפורטת מ ״בודק אינג׳קטורים ואם הם תקינים מחליף ווסת לחץ״.

 

מוזמן לנסות ולהעלות לפה שיחה קולית

 

רוצה לעשות ניסיון ספונטני ולהקליט את השיחה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמשיכו לריב.

 

על סמך ניסיוני עם מערכות מסילה משותפת, כאשר ניסיתי לנקות את הווסת שום דבר לא עזר. רק החלפה.

 

ניחוש\הימור שלי: בווסת כנראה שיש חלקים מגנטיים שמצליחים לספוח אליהם חלקיקי מתכת ***או*** ליכלוכים שפשוט לא יוצאים \ מצליחים להיכנס לפינות שפשוט לא ניתן להוציא אותם משם.

 

זה מזכיר לי שלפני איזה 10 ומשהו שנים ניסיתי לנקות אינג'קטורים ובסוף במקום לנקות הם ספחו ליכלוך ונדפקו (דלפו).

יש דברים שאי אפשר לנקות.

 

איציק

 

איציק

לא רבים על צריך לנקות או לא, קטונתי בנושא

 

רבים על אבחון מקצועי ומקיף מול אבחון לפי סטטסיסטיקה .

אתה לבד נתת את האפשרות של קונקטורים שאולי רופפים, אתה לא חושב שמן הראוי מכון מכובד צריך לבדוק גם את זה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל בשיטת הסרט הנע עובדים בד"כ ע"ס ניסיון - וכנראה שהניסיון עם התקלות בכלים האלו מסתכם בד"כ ב-2 אופציות שכיחות ביותר (משאבה או ווסת)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האבחנה הייתה נכונה מתוך שלילה של אינג׳קטורים- הא ותו לא.

זה לא שבדקו רכיבים אחרים כמו החיישן עצמו,חיישן מהירות או מגע רופף.

אז נכון שהאבחנה נכונה אבל היא נובעת מתוך תפיסה שגם ככה אני משלם על החלק אז בוא נתחיל בווסת כי זה שכיח במקרה הזה ואם זה לא יפתור אז נמשיך הלאה...

 

פה הבעיה.

אני לא רואה כאן שום בעיה.

 

למה החלטת להחליף את הווסת באחד חדש ? על סמך מה החלטת להחליפו ? אולי יכולת לחסוך כמה מאות שקלים ?

 

בחלק גדול מהמקרים ניתן להחזיר את החלק לחנות שממנה רכשת את החלק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה איציק.

 

שאתה הלקוח. משלם 200 ש"ח לבדיקה ומקבל תשובה שבוא תשקיע 1500-2500 ש"ח באיזה חלק. ונראה מה קורה.

זה פחות לגיטימי מזה שיפתחו - יסתכלו ויגידו לך - תראה מה הולך פה. החלק הזה דפוק בטוח. אולי גם השני. בוא נתחיל מזה.

 

וזה בלי קשר להאם היה אפשר לנקות או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנסו לערוץ יוטיוב של south main auto ותראו איך איש מקצוע רציני ומנוסה עושה דיאגנוסטיקה. שום חלק לא מוחלף עד שאשמתו מוכחת מעל לכל ספק.

לא פעם הסרטון מתחיל בניחוש מושכל מתוך נסיון רב שנים, שמתברר כמוטעה לחלוטין לאורך תהליך הדיאגנוסטיקה.

להחליף חלק כלכך יקר רק כי ״זה בדרך כלל מה שהולך״ גובל בפשע, ללא שום קשר לניקוי או אי ניקוי שלו.

אני בטוח שישנה פרוצדורה פשוטה לבדיקת הווסת ולמכון דיזל רציני עם ציוד מקצועי הבדיקה הזו תיקח פחות מזמן עבודה ששילם פות״ש.

אז תפסיקו לקשקש על ניקוי או לא ניקוי ותתרכזו ברמת הדיאגנוסטיקה המגוכחת שאנו מתמודדים איתה כאן בארץ הקודש.

 

 

באותה נשימה אני ממליץ גם על הערוץ של pine hollow auto diagnostics.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...