Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת p1188 באלנטרה 2007 דיזל ידנית


jaguarr
שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההסבר ההגיוני היחיד העולה על דעתי הוא אוירת הסגידה ל"כנופיה" הנושבת בפורום.

 

אם אחרי כל מה שנכתב והוסבר כאן זה ההסבר היחיד שלך,

אז הסלידה מאנשי הDIY פה מעוורת אותך לגמרי. גם כשהדיון כלל לא נוגע אליהם אלא להתנהלות של בעל מקצוע.

 

מצידי שיאבחן באמצעות טלקינזיס. העיקר התוצאה ובמבחן התוצאה פות"ש קיבל אבחון מדויק.

גם שעון מקולקל מראה שעה נכונה פעמיים ביום.

כשאני משלם על שירות, אני מצפה לקבל דברים מוכחים (גם אלימינציה זו הוכחה), לא ניחושים.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה יקרה אם לאחר שבעל המקצוע ינקה את החלק התקול, הרכב לא יניע יותר? אז יאשימו את בעל המקצוע שבמקום לתקן קילקל בכוונה כדי שהלקוח ירכוש חלק במחיר "מופקע".

 

הפסקת לקרוא בעמוד 3?

מה נתפסתם על הניקוי הזה?? פות"ש לא ביקש שום ניקוי, פות"ש ביקש איבחון. מה קורה להבנת הנקרא בשירשור הזה??

 

אגב, לשלם 150 שקלים לטכנאי מכונת כביסה על ביקור (נניח שסוף הוא מגלה שיש סתימה בצנרת ולא מגיעים מים למכונה) זה בסדר, אבל על אבחנת תקלה אצל בעל מקצוע עם ניסיון רב בתחום שמחזיק מקום ומשלם מיסים זה לא?

פות"ש שילם ברצון על האיבחון אבל קיבל במקומו ניחוש לא מבוסס.

מתחיל להמאס לי לחזור על עצמי, למה אנשים הפסיקו לקרוא?!

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש שילם על איבחון וקיבל איבחון אשר פתר את התקלה, מי אתה (עם כל הכבוד), שתקבע לבעל מקצוע שזו פרנסתו איך לאבחן? גם בתחום שלי (מחשבים), אני מאבחן בשיטות לא שגרתיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אתה (עם כל הכבוד)

אני לקוח שמשלם על איבחון מקצועי ומבוסס.

גם כשאני מגיע למעבדת מחשבים, ומשהו יגיד לי "הלך לך הכרטיס מסך, מנסיון" אני לא אשלם לו שקל עד שהוא לא יצליב עם כרטיס מסך תקין ויראה לי לפחות באלימינציה שהכרטיס שלי לא תקין.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסביר שוב, למרות שהדיון הולך לכיוונים שלא התכוונתי אליהם.

1. האבחנה ככל הנראה מדויקת, אבל כשהולכים למומחה מצפים לבדיקה מעמיקה ושלילה של דברים אחרים, אז הייתי מצפה שיפתח את הרגולטור ויראה מה מצבו, כידוע במקרה שלי בדיקה ויזואלית אמרה הרבה. ואם כבר שילמתי 200 שקל + מעמ על בדיקה אז שיבדוק חשודים נוספים.

2. כשאתה אומר "רץ להחליף בחינם" נשמע שאתה מעודד קניה ב 100% יותר ממחיר השוק גם על עבודה של 5 דקות, אני לא חושב שרוח פורום טכני צריכה להיות " לך למוסך תשלם עבודה והכל יהיה בסדר" אלא פעולות שאפשר לעשות בבית בקלות רבה אז כדאי לעשות אותם בבית, אני מאמין שחלק ממטרת הפורום הזה הוא לחלוק מידע ובסופו של דבר לחסוך כסף לצרכן, לא יודע מאיזה עידן אתה, אבל בעידן של ימינו אפשר לחסוך הרבה כסף בעזרת השוואת מחירים בהרבה תחומים ורכב הוא אחד מהם [אגלה לך סוד , אם"תרוץ" (ממש כמוני) להזמין טיסה דרך אתרים מסויימים ולא דרך חברת טיסה מסויימת תוכל לחסוך הרבה כסף, כנראה שבעולם השיווק האלקטרוני אפשר להגיע לתוצאות דומות גם בתחום החלפים...]

 

3. עניין סגידה לכנופייה לא קשור לשרשור, אלא השוואה בין יחס של עסק מול יחס של חבר, לא ברור לי איך אמירת תודה הפכה לסגידה.

תגיד תודה קודם כל לאיתמר, שנתן הכוונה מקצועית מאוד וגם אבחון משוער, שהתברר כמדוייק וכל זה בלי לראות את הרכב ובלי דיפלומה של מכונאות רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.זו הבעיה באבחון בלבד.חברים,זה לא תופס...בעל מקצוע אינו יכול לתת אחריות על בעיה שהוא לא מתמודד איתה מתחילתה ועד סופה.שום פירוק של חיישן כזה או אחר היו מאששים שאכן זו התקלה(אם היתי מקבל שקל על כל חיישן מלוכלך שחשדתי בו...)על מנת להגיע לחקר האמת בתקלה מהסוג הזה(בהעדר חלפים לנסיון)יש להכנס בעובי הקורה וכאן לא מדובר ב200 שח של אבחון.הוא הקדיש לך מנסיונו וזמנו וזה שווה.לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקוח שמשלם על איבחון מקצועי ומבוסס.

גם כשאני מגיע למעבדת מחשבים, ומשהו יגיד לי "הלך לך הכרטיס מסך, מנסיון" אני לא אשלם לו שקל עד שהוא לא יצליב עם כרטיס מסך תקין ויראה לי לפחות באלימינציה שהכרטיס שלי לא תקין.

תשמ'ע,

 

לייצרן הרכב אכן יש מתודיקה ברורה באיבחון תקלות על סמך קוד תקלה וגם בהסתמך על תלונות של הלקוח כפי שניתן לקרוא בספרות הייצרן בקישור המצורף.

 

מכיוון שבעל המקצוע במקרה הזה הוא מקצוען אמיתי, אשר מנסיונו מצא שהתקלה בשסתום הוא חסך לעצמו וגם ללקוח איבחון ממושך שעלול בהרבה מקרים להסתכם גם בהוצאה כספית נוספת במידה והאיבחון היה נעשה כפי שאתה ממליץ קרי על סמך מתודיקה ושיטת האלימנציה של הייצרן. במקרה הזה אתה סתם חופר ומתבצר בעמדה שלך ללא סיבה מוצדקת.

 

שים לב למספר הסיבות שעלולות לגרום להופעת קוד התקלה ובהמשך הבדיקות הממולצת על-ידי ייצרן הרכב.

 

 

P1188 HYUNDAI - Fuel Pressure Monitoring - Leakage

 

 

Faulty Fuel filter

Faulty Injector Faulty

Electric fuel pump Faulty

Fuel Pressure Regulator (FPR)

Faulty Rail Pressure Sensor (RPS)

Engine Control Module (ECM

 

 

 

לקריאה נוספת על התקלה והסבר.

 

https://www.autocodes.com/p1188_hyundai.html

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי, פות"ש קיבל אבחנה מדויקת שהתבררה כנכונה מבעל מקצוע

ורץ להחליף בחינם אצל חובבן. עד כאן העובדות מדויקות?

אם כך עולה השאלה מדוע חלק מהמגיבים טוענים שהחובבן הוא המקצועי?

מפני שבעל המקצוע לא ניסה לנקות את החלק? הגיבו כאן גם אחרים

שטענו שניקוי לא עוזר. היכן כאן הבעיה עם בעל המקצוע? באמת שאינני מבין.

ההסבר ההגיוני היחיד העולה על דעתי הוא אוירת הסגידה ל"כנופיה" הנושבת בפורום.

והעליהום על בעלי המקצוע, אשר בגינו ניתן לספור על אצבעות כף יד אחת,

את בעלי המקצוע שעדיין כותבים כאן.

 

צודק 110%.

בגלל הוויכוחים וההתנצחויות בעלי מקצוע רבים פרשו מהפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמ'ע,

 

לייצרן הרכב אכן יש מתודיקה ברורה באיבחון תקלות על סמך קוד תקלה וגם בהסתמך על תלונות של הלקוח כפי שניתן לקרוא בספרות הייצרן בקישור המצורף.

 

מכיוון שבעל המקצוע במקרה הזה הוא מקצוען אמיתי, אשר מנסיונו מצא שהתקלה בשסתום הוא חסך לעצמו וגם ללקוח איבחון ממושך שעלול בהרבה מקרים להסתכם גם בהוצאה כספית נוספת במידה והאיבחון היה נעשה כפי שאתה ממליץ קרי על סמך מתודיקה ושיטת האלימנציה של הייצרן. במקרה הזה אתה סתם חופר ומתבצר בעמדה שלך ללא סיבה מוצדקת.

 

שים לב למספר הסיבות שעלולות לגרום להופעת קוד התקלה ובהמשך הבדיקות הממולצת על-ידי ייצרן הרכב.

 

 

P1188 HYUNDAI - Fuel Pressure Monitoring - Leakage

 

 

Faulty Fuel filter

Faulty Injector Faulty

Electric fuel pump Faulty

Fuel Pressure Regulator (FPR)

Faulty Rail Pressure Sensor (RPS)

Engine Control Module (ECM

 

 

 

לקריאה נוספת על התקלה והסבר.

 

https://www.autocodes.com/p1188_hyundai.html

 

לא מתבצר לא חופר ולא נעליים. פשוט לא מקבל את הגזרה שהניסיון של בעל המקצוע מקנה לו חושים על טיבעיים בזיהוי רכיבים תקולים בטלפתיה.

 

הנה אתה עצמך הבאת רשימה של 6 מרכיבים שעלולים להקפיץ את קוד התקלה המדובר.

האם פילטר סולר (סתם בחרתי את הראשון ברשימה שלך) סתום\תקול הוא לא חשוד בדיוק כמו וסת הלחץ? האם בעל המקצוע יודע מתי הוא הוחלף?

אבל בעל המקצוע שולח את פות"ש לרכוש וסת ב1500 שקל במקום פילטר ב100 שקל. על סמך איזה חוש על טיבעי? ניסיון? בחיאת.

 

הציוד הנדרש לבדיקת וסת הוא פשוט למדי, סך הכל מקור לחץ, שעוני לחץ, מקור PWM ומתאמים לוסת.

כפי שציינת נכון, כמות הוריאציות של מערכות הזרקת סולר בשוק היא לא גדולה במיוחד.

מכון דיזל מקצועי, אמור להיות לו ציוד לחבר את הוסת ללחץ ולבדוק את תפקודו. זו בדיקה שלוקחת לאיש מקצוע דקות בודדות, זמן שבהחלט מכוסה ב200 ש"ח (לפני מע"מ) ששילם פות"ש.

 

אני רואה אנשי מקצוע מבצעים איבחונים מסובכים מזה על בסיס יומי בחו"ל, גם לדברים שהם בטוחים בהם וראו מאות פעמים לפני. ועדיין, מספיק חשוב להם לתת ללקוח תשובה ודאית ולא להחליף חלקים סתם, אז הם משקיעים עוד 15 דקות בדיאגנוסטיקה ומחזיקים ציוד דיאגנוסטיקה מתאים לתחום ההתמחות שלהם.

 

אז למה פה בארץ הקודש זה מיותר? למה פה פורום שלם של "מובילי דעה" ובעלי מקצוע, בטוח ששיטת הניחוש, הקומבינה, ההימור על חשבון הלקוח, הם סממן למיקצוענות וניסיון חסר תקדים??

לא ברור לי!

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהויכוח הזה אפשר לחשוב שהניחוש היה פרוע ולא מוצלח.

בעל המקצוע יכל לספק את החלק בעצמו? אם לא היה מסדר את הבעיה יכלת להתלונן שמחליף על פי ניחוש. אבל פה צריך לתת מילה טובה לבעל המקצוע שלא חפר באוטו ופתח את כל מערכת הדלק, שלח את מחשב הרכב לבדיקה ואת משאבת הדלק לבדיקת ספיקה.

 

זה כמו שיש תקלה נפוצה ברכב כל שלשהו, וישר חבר כנופיה זה או אחר מחליט איזה חלק צריך להחליף ואף נותן מק"ט. למה הוא לא מבקש קודם לאבחן שהמחבר של אותו חלק לא מנותק או תקול? וזה נכון לא רק לחבר כנופיה, זו סתם דוגמא

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהויכוח הזה אפשר לחשוב שהניחוש היה פרוע ולא מוצלח

הצלחה נקודתית אינה תירוץ לשיטת עבודה קלוקלת ועקומה.

 

אין דין יעוץ בפורום כדין שירות בתשלום של בעל מקצוע, לא מבין מאיפה הבאת את ההקבלה המפגרת הזו..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לענות לך בצורה רצינית..

 

אבל ההתבצרות שלך נשמעת לי קצת מפגרת.

 

סלח לי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ההתבצרות שלך נשמעת לי קצת מפגרת.

 

סלח לי

כניראה שאני היחיד שרואה שהמלך הוא עירום.. נו שויין. נמשיך לחגוג על הבינוניות.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעל רכבים מעל 25 שנים.

את ה-SAAB 90O שהייתה לי הייתי לא מעט מבקש אבחון תקלה ( בזמנו המחיר של החלקים ב UMI היה פי 3 במקרה הטוב)

בכוונה מראש להזמין את החלק מEBAY ולהתקין לבד או במוסך לא מורשה יבואן.

וגם בעוד רכבים שהיו לי בקשתי אבחון במוסכים שונים למטרת DIY.

לא תמיד האבחון היה מדויק. אין 100% דיוק. עד שלא מחליפים את החלק החשוד בחלק חדש או תקין ובודקים.

לא מכיר מוסך שבאים אליו רק לאבחון שיתחיל לפרק חלקים ולפשפש בקרביים של הרכב.

אין חיה כזאת.

אם פותח השרשור היה מגיע למוסך בגישה של "יש תקלה ברכב, טפל בעניין".

לא תיקן, לא מקבל כסף. ככה זה עובד.

אם היו מאבחנים לי תקלה במדויק, הייתי מברך את בעל המקצוע, לא מתחיל לקבוע לו איך עובדים.

מכון דיזל זה לא מוסך כללי. כל היום הוא נתקל בתקלות מהסוג של פותח השרשור.

למה לא לתת לו את הקרדיט. ומה הקשר ללכלוך בווסת. אין ווסתים תקולים שיצאו נקיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם כאן מספר תסריטים אפשריים:

1. החלק החדש זמין אצלך ביד וההחלפה פשוטה ומהירה - לגיטימי לבצע איבחון בעזרת אלימינציה.

2. החלק לא זמין במיידי אבל אתה מוכן להזמין אותו על חשבונך לצורך הבדיקה ולספוג את הזמן עד שהוא יגיע, במקום לבצע איבחון מלא ולהזמין את החלק על חשבון הלקוח - זכותך..

3. החלק לא בהישג יד ואתה דורש מהלקוח להזמין אותו בעלות של אלפי שקלים מבלי שאתה בטוח שהחלק תקול, למרות שיכולת להשקיע עוד רבע שעה באיבחון מקצועי - לא מקובל בכלל.

4. הלקוח ביקש לאבחן את התקלה, אתה שולף את הניחוש המושכל הראשון מהנסיון שלך, מבלי לבדוק כלום, ומחייב את הלקוח על שעת עבודה - לא תקין, לא מקובל ואף גובל בנוכלות.

 

יש לי עכשיו זמן להתייחס בפירוט.

 

1. סיכמנו שזה בסדר. מרכיב את החלק, רואה אם פתר את הבעיה.

פתר - יופי. לקוח משלם על החלק + על העבודה. לקוח רוצה רק אבחון? גם יופי. מחזיר לו את החלק התקול שלו, יש אבחון וודאי, הוא משלם רק על שעות העבודה.

 

2. זה יותר בעייתי במקרה שהלקוח מעוניין רק באבחון ולא בתיקון. נניח הזמנתי את החלק על חשבוני. גם כשעושים אבחון מלא לפי הספר, בשביל להיות בטוחים ב 100% צריך להתקין את החלק. אז הזמנתי את החלק על חשבוני, יש לי אבחון וודאי. אם הלקוח מעוניין לתקן - אין שום בעיה. אם הלקוח רוצה רק אבחון - מה אני עושה עם החלק? אם זה משהו שנצרך הכמויות אז זה בסדר, אם לא הלקוח הזה אז הלקוח הבא ירכוש אותו. אם זה חלק שלא נצרך בכמויות, אז אני סופג את העלות שלו - לא משתלם בעליל!

 

3. לא מקובל בכלל, אין ויכוח.

 

4. התייחסתי ב 2. אם לצורך אבחון תקלה אני צריך להזמין חלק יקר על חשבוני, לא משתלם בעליל. ובלי זה האבחון לא יכול להיות 100% מדוייק.

 

אני לא מדבר על ניחוש, אני מדבר על אבחון מסודר. בשלב כלשהו אתה מגיע למצב שאתה חושד בשני רכיבים. שאין לך אותם לבדיקה. מה תעשה?

תגיד ללקוח "או זה או זה"? לא מקצועי. תגיד ללקוח "צריך את שניהם"? עוד יותר לא מקצועי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...