Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"מבחן" - אוטו תל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני עדיין לא מבין איך זה שיש פרוייקט שנותן פתרון לחלק מהאוכלוסיה, לא טוב, בגלל שאין תחבורה ציבורית. אתה בעצמך אומר שאין דבר רע במתן פתרון/מענה לאותה אוכלוסיה שמתאימה פה.

 

כי החסרונות של הפרוייקט במתכונתו הנוכחית, עולים על היתרונות, לדעתי.

החסרון הגדול ביותר הוא הפקעת חניה ומחירים לא משתלמים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הפקעת מקומות חניה לטובת הפרוייקט היא לא זו שתהפוך את מחסור החניה לקטסטרופלי, כי הוא כבר כזה, תמיד היה (עוד משנות התשעים, ממה שאני זוכר את אבי שוחק את הקלאץ' באונו האומללה וחובט בראשו אחר חיפושי חניה) ותמיד יהיה, לפחות בעתיד הסביר לעין.

באשר למחירים, אם מדובר בנסיעות קצרות בלבד, בשעות השפל - יש לשירות יתרון ברור על פני ספיישל. בכל סיטואציה אחרת, meh.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לעזור לך למצוא את אשר אבד.

הפתרון החביב הזה לא מיועד לרווחת האוכלוסייה. הוא מיועד לרווחת בעלי החברה.

לא שיש לי בעיה עם זה להיפך וזאת משום

שיש מדינה שמשלמים לה מיסים רבים והיא אמורה לדאוג לפתרונות התחבורה של האוכלוסייה. קו אוטובוס ליישוב מרוחק למשל הוא דוגמה לכך. או תחבורה בכל יום בשבוע, ברוב השעות.

דמיין לך את לונדון או רומא (האפיפיור יושב שם) ללא תחבורה ציבורית ביום ראשון כי הם נוצרים. מצחיק.

אז אם רוצים לשחק בקקה אז בכיף- תלאופן תלאוטו תל מה שרק רוצים.

אבל שלא יספרו לאזרחים שזה שוקולד.

אם רוצים להיות מדינה מערבית מתקדמת- אז צריך כמה שינויים, תלאוטו הוא לא אחד מהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד רעיון עלוב של עיריית תל אביב! הוא גוזל מהתושבים את המשאב הכי יקר שלהם =חנייה ,לקחו חניות כחול-לבן והסבו אותם לחניות אוטו תל ,שום פרויקט לא יצליח בלי תחבורה ציבורית! כל יום כולל שבת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין איך זה שיש פרוייקט שנותן פתרון לחלק מהאוכלוסיה, לא טוב, בגלל שאין תחבורה ציבורית. אתה בעצמך אומר שאין דבר רע במתן פתרון/מענה לאותה אוכלוסיה שמתאימה פה.

 

אתה מדבר ומתלונן על נושא אחר, שלא קשור לשירות הזה, כותב שסה״כ אין משהו רע בפתרון, ותוך כדי כותב ומתלונן שהשירות הוא ההתגלמות של כל מה שציני ורע במדינה שלנו. סורי, איבדתי אותך איפשהו פה.

הסברתי את הקשר.

אם נהייה אפילו קצת יותר מדוקים, זהו פשוט פרויקט מונית מוזלת לתל אביבים שאו שהם ללא ילדים, או שהם כבר מספיק מבוגרים והילדים עזבו את הבית. הוא נותן את הפתרון שמונית נותנת, רק בסבסוד העיריה (כלומר שלך ושלי) ועם פחות מקומות חניה.

 

כשראש העיריה מציג את זה בתור העתיד או מה שאמור לגרום להמוני תל אביבים לוותר על רכב, כי "ככה זה עבד בפריז" - זה מופרך. כמו רוב ההשוואות של הרוב הפרויקטים שמטרתם התאורטית היא צמצום מס' כלי רכב פרטיים. מכיוון שבפריז, או כל מקום דומה אחר, יש קודם כל תחב"צ. ופרויקטים כאלו הם משלימים. והם גם יכולים לעבוד יותר טוב בהתאם.

 

אבל ראש העיריה כאן הוא גם נציג ציבור. והוא פשוט מצטרף לגל הטרנדי במדינה של לגרום לך להצטער על זה שיש לך רכב פרטי (מיסים, רישוי, אגרות צפויות בכניסה לעיר - אתה מכיר את הכל), ומצד שני ככל הידוע לי, הוא עושה מעט מאוד בשביל שתהייה כאן תחבורה ציבורית של ממש.

 

צריך להיות סדר לדברים. קודם כל דואגים לאוטובוסים או כל דבר דומה גם בשישישבת. אחר כך מתחילים להמציא פרויקטים שמטרתם לצמצם את כמות כלי הרכב הפרטיים בעיר. אחר כך מתחילים לשנות חקיקה של כמות מקומות חניה בבנייינים ועוד. אצלנו כרגיל הכל הפוך. אז סבבה. אולי כמה חברים שלך מכרו את הרכב בשביל פרויקט כזה. אולי כמה חברים שלי, שאוהבים להתנייד במונית, יסעו מדי פעם ברכב שכור. כפי שגם כתב Alpha, מהר מאוד יתגלה שזה לא פתרון ולא שום דבר מעבר למה שכתבתי: שירות מוניות מוזל לאוכלוסיה מאוד מצומצמת.

 

עריכה: מה שכתב 55ממסטרוק, זה בדיוק מה שכתבתי לך גם קודם (אם כי לא כאן)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ; לבעלי הזכרון הקצר (טוב, לא כזה קצר. מדובר בהחלטה שנלקחה ויושמה מלפני עשור~) חולדאי גם החליט להוציא את האוטובוסים המפרקיים ממרכז ת"א, בטענה שהם מזהמים ולא יעילים.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בריכוזים החרדיים פועלת כבר שנתיים לפחות חברת "סיטי קאר". חצי מהמחיר בתל אביב. אני מכיר מספר אנשים שמכרו את רכביהם הפרטיים בגלל המיזם (ואצלנו, במודיעין עילית, אין מצוקת חנייה)

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תינוקי - את הפרוייקטיםצריך להתאים לאוכלוסיה, ובלי להכיר את מודיעין עלית ברור לי שצרכי האוכלוסיה בה שונים מתרכיהם של תושבי תל אביב.

נתחיל בכך שאין להם בעיית חוסר תחבורה בשבת, להפך - יש להם בעיה כאשר יש תחבורה בשבת.

אני מניח שאחזקת רכב מכבידה הרבה יותר על תושב מודיעין עלית הממוצע מאשר על התל אביבי הממוצע.

אופי החיים שונה, לכן צרכי ההתניידות שונים.

מבנה העיר שונה, שוב, משפיע עת צרכי ההתניידות.

אז בואו נשווה תפוחים לתפוחים, לא למלפפונים, אפילו לא לאגסים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן חוצפה לקחת משאב ציבורי (חניות בתל אביב) נדיר לטובת חברה פרטית (מעניין האם הם משלמים על זה, וכמה, ולמי...)

 

אבל כבר התרגלנו לזה במדינה שלנו. הפרטת מפעלי ים המלח שהגיעה יחד עם הטבות מס מפליגות (אני איכשהו יכול להבין הטבות מס לאינטל או סיסקו. זה מעודד אותם להישטר פה ולהעסיק אלפים). למה? למה?!

אם לא תעניק להם הטבות מס הם יברחו מפה יחד עם ים המלח?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תינוקי - את הפרוייקטיםצריך להתאים לאוכלוסיה, ובלי להכיר את מודיעין עלית ברור לי שצרכי האוכלוסיה בה שונים מתרכיהם של תושבי תל אביב.

נתחיל בכך שאין להם בעיית חוסר תחבורה בשבת, להפך - יש להם בעיה כאשר יש תחבורה בשבת.

אני מניח שאחזקת רכב מכבידה הרבה יותר על תושב מודיעין עלית הממוצע מאשר על התל אביבי הממוצע.

אופי החיים שונה, לכן צרכי ההתניידות שונים.

מבנה העיר שונה, שוב, משפיע עת צרכי ההתניידות.

אז בואו נשווה תפוחים לתפוחים, לא למלפפונים, אפילו לא לאגסים.

התעריף חביבי, אין עניין שיהיה כפול. אלו אותם תפוחים, הרכבים. רק האוכלוסיה שונה

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת דבר אחד

 

בתל אביב החברה אמורה לשלם על חניות. נדל"ן זה הרבה כסף.

 

סיטי קאר פועלת על בסיס חניה חופשית בלבד. כל המכוניות שלהם חונים בסמוך למדרכה בעלת אבני שפה אפורות.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטי קאר היא פיתרון שרובו טוב ומסמל את העתיד וחלקו רע ומסמל את החשיבה הישראלית.

עלו פה כמה נקודות חשובות:

1.הראשונה והכי מעצבנת: גזלו מקומות חנייה בעיר שיש בה מצוקת חנייה. זו חשיבה מעוותת שנובעת רק מהעובדה שראשי העיר/ המדינה משתינים עלינו. כל מי שחושב שצריך להכביד על בעלי המכוניות כדי שיעברו לתח"צ הוא פשוט דביל שלא מבין את העומס שיש ממילא על בעלי הרכב. היו חייבים לתקצב בפרוייקט כזה גם תשלום לחניונים פרטיים ולשים שם את המכוניות ולא לגזול אפילו חנייה אחת בודדת מהתושבים בת"א.

2. באמת שום דבר לא יתקדם מהותית, עד שלא תהיה תח"צ עירונית ובין עירונית בשבתות וחגים.

3. הרעיון שהציעו פה של סיבסוד נסיעה במוניות הוא מעולה. הוא הברקה והוא פשוט הגיוני. הבעיה היא שאף חברה/ גוף של מקורבים לשילטון לא מרוויח ממנו אז הוא לא יקרה לצערי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התעריף חביבי, אין עניין שיהיה כפול. אלו אותם תפוחים, הרכבים. רק האוכלוסיה שונה

התפוחים והאגסים הם המשתמשים. וצרכיהם של אלה בתל אביב שונים מהותית מצרכיהם של אלה במודיעין עלית שלא לדבר על ההבדלים בין הערים מבחינת תכנון תחבורתי

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים עם אלה שקוטלים את הפרויקט. זה בא להשלים את התחבורה הציבורית משני כיוונים - ככה אפשר בכל זאת להתנייד איכשהו גם בשבת בגוש דן למי שאין רכב, וגם לפעמים פשוט צריך רכב וחבורה ציבורית לא מספיקה. עדיף שמקום חניה ישמש קבוצה של אנשים מאשר אדם אחד.

 

כאן במינכן יש שני שירותים כאלו שהם מתחרים - Car2Go (סמארט, A קלאס ו-GLA) ו BMW DriveNow (מיני ו-i3) שעובדים במודל דומה לאוטותל. העלות היא 30 סנט לדקה. המון אנשים משתמשים בזה וממש מתייחסים לזה כחלק אינטגרלי משירותי התחבורה בעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...