Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"מבחן" - אוטו תל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באדום. למרות שנראה לי וורוד היה יותר מתאים.
לחצתי בטעות תודה במקום הגב אז קיבלת פרגון חינם :)

זה ממש לא בא להחליף אוטובוס בשבת. זה גם לא מצליח.

כמו שכתב גדעון, זה מנסה להחליף רכב ברכב, לא באופן יעיל במיוחד.

לגבי תחב"צ, אנסה להמחיש עם פנצ׳ר:

הכל זה חומרי מילוי כאלו ואחרים.

תחב"צ בשבת זה החלפת צמיג.

עד שזה לא יקרה, לא באמת יהיה פתרון לעומס בכבישים.

ולגבי זמני חניה. כמו בשרשור של ילדים, שאסור להגיב אם אין לך, אז עד שאתה לא גר פה הטיעונים שלך לא מאוד מבוססים (וזה ניכר מהההערה של אז יחפשו עוד 2 דקות).

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אח שלי היה גר בתל אביב.

הבלוק שמולו היה שכן קולני שהיה רוב הזמן במרפסת ובטלפון מדבר (אז עוד דיברו בטלפון)

פעם אחת אח שלי שמע אותו אומר את הדברים הבאים לחבר שלו בטלפון.

״אתה בסביבה ולא עולה אליי?!״

החבר שלו אומר שאין חניה כנראה

״מה זאת אומרת אין חניה?! עומדים על המדרכה!!״

החבר שלו אומר לו עוד משהו

״אז תעמוד ככה שלא יוכלו לגרור אותך!!!״

זה היה לפני כעשור. היום זה בטח יותר גרוע.

אסור תחבצ בשבת.

אסור.

במכה אין תחבצ ביום שישי?

בטהרן?

בג׳אקארטה?

מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire,

הנחה ראשונה: כל מי שיש ברשותו רכב פרטי לא יעשה שימוש בפתרון הזה ובדומים לו. בנוסף כמעט לא יעשה שימוש בתחבורה ציבורית.

 

הנחה שניה: הפתרון הזה רע מאוד עבור נסיעות מחוץ לעיר ולמטרופלין. עבורן, נכון להיום, רק רכב פרטי או תחבורה ציבורית יכולות לתת מענה.

 

כך שכל זמן שאין פתרון של תחבורה ציבורית בינעירונית יעילה, כולל בשבת, כל מי שמעוניין ביכולת לצאת מהעיר חייב להחזיק רכב פרטי ולכן לא יעשה שימוש באוטו-תל.

זה גורם לכך שהוא יכול לשמש אך ורק בתור פתרון נישתי.

 

תחבורה ציבורית בינעירונית יעילה, 7 ימים בשבוע, היא תנאי מקדים הכרחי להצלחת כל פתרון תחבורתי שאיננו מבוסס רכב פרטי בעיר שאיננה דתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire,

הנחה ראשונה: כל מי שיש ברשותו רכב פרטי לא יעשה שימוש בפתרון הזה ובדומים לו. בנוסף כמעט לא יעשה שימוש בתחבורה ציבורית.

 

הנחה שניה: הפתרון הזה רע מאוד עבור נסיעות מחוץ לעיר ולמטרופלין. עבורן, נכון להיום, רק רכב פרטי או תחבורה ציבורית יכולות לתת מענה.

 

כך שכל זמן שאין פתרון של תחבורה ציבורית בינעירונית יעילה, כולל בשבת, כל מי שמעוניין ביכולת לצאת מהעיר חייב להחזיק רכב פרטי ולכן לא יעשה שימוש באוטו-תל.

זה גורם לכך שהוא יכול לשמש אך ורק בתור פתרון נישתי.

 

תחבורה ציבורית בינעירונית יעילה, 7 ימים בשבוע, היא תנאי מקדים הכרחי להצלחת כל פתרון תחבורתי שאיננו מבוסס רכב פרטי בעיר שאיננה דתית.

 

אתה טועה, אנשים כבר וויתרו ומוותרים על הרכב שלהם בשביל CAR2GO, ועוד עושים את זה היום עם אוטותל. זה פשוט קורה. כמובן, לא כולם, אלא כאלה שמשתמשים ברכב שלהם בתדירות נמוכה במהלך השבוע, אם בכלל, ודווקא בסופ"ש צריכים אותו ולכן מחזיקים אותו בשאר הזמן. עכשיו הם יכולים (ועושים בפועל) למכור אותו, ולשלם רק על השימוש בסופ"שים. מה שחוסך להם כסף, הרבה כסף. אני אישית מכיר לפחות 10 אנשים כאלה (חברים קרובים, ואנשים שעובדים איתי).

למעשה, אם הרכב שלי לא היה גם התחביב שלי, מזמן היה נמכר לטובת CAR2GO ואוטותל.

 

אין תנאי מקדים לפרוייקט הזה, והוא לא תנאי מקדים למשהו אחר. הוא פשוט מה שהוא. יאהבו וישתמשו בו? הוא יצליח. אחרת יכשל ויעלם, ובמקומו יהיה משהו אחר בהמשך.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-Car2Go יש גם תעריף יומי - ולכן הוא יכול להתאים לנסיעה מחוץ לעיר. יכול להבין אנשים שגרים בתלאביב, לא צריכים רכב ביום-יום ומשתמשים ב-Car2Go לצרכים נדירים.

אתה אולי מכיר 10 אנשים שמכרו את הרכב שלהם בגלל Car2Go, אבל העובדה היא שאפילו הפרוייקט הזה לא הצליח לשנות את הטרנד הכללי - עלייה דרמטית במספר כלי הרכב בתל אביב.

באותוטל נסיעה מחוץ לעיר היא לחלוטין בלתי סבירה - זה עולה 90 שקל לשעה בזמן נסיעה ו-45 ש"ח לשעה לחניה. נסיעה פשוטה מחוץ לעיר למפגש עם חברים תעלה 360 שקל (שעתיים נסיעה + 4 שעות חניה).

יכול להיות שאותטל יכול להוות פתרון משלים ל-Car2Go - פתרון זול יותר לנסיעות קצרות לאנשים שהם כבר מנויים של Car2Go.

אגב, לי, בתור מישהו שגק מחוץ לתל אביב, ולעיתים מגיע לתל אביב בנתיב המהיר - אותוטל הוא פתרון משלים מצויין - שכן הוא נותן לי עוד אופצייה טיפה מוזלת להתניידות בתוך העיר, כולל מחיר חניה. אבל זהו פתרון שמשלים את הרכב הפרטי שלי, לא כזה שמחליף אותו.

 

אני מסכים עם נמסיס, שאותוטל יכול להחליף רכב שני במשפחה, במיוחד עבור משפחות שלא מתניידות עם כסאות בטיחות / בוסטרים.

 

כל זה לא משנה את הטענה הבסיסית - אוטותל לא יוכל להוריד משמעותית רכבים מהכביש ללא תחבורה ציבורית בינעירונית טובה 7 ימים בשבוע. אם היתה תחבורה ציבורית כזו, בשילוב עם אותוטל, היו יורדים יותר מפי 10 רכבים מאשר עם אותוטל לבד. שילוב הפתרונות הוא מכפיל כח משמעותי וקריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ממש דעה בנושא אבל...כן יש לי מה להוסיף

תל קאר = car2go

זו אותה חברה.

 

אה כן והם גודלים בקצב מהיר, משהו כמו 10 רכבים ביום, לוקח קצת זמן להדביק את המדבקות על הI10

אבל הם גודלים...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תעשה חישוב גס של שימוש של 3-4 פעמים בשבוע כולל פעם ב.. נסיעה מחוץ לעיר תקבל כמעט אותה עלות כמו אחזקת רכב קטן ואמין בן 5-6 שנים.

היתרון באוטו תל שאתה לא דואג לחנייה. החיסרון הוא שצריך להזמין מראש ואתה לא יכול להשאיר דברים ברכב (להורים זה קריטי).

אין לי טענות נגד היוזמה אלא רק נגד חוסר המחשבה עד הסוף על טובת התושבים.

"ממממ....איפה נשים את המכוניות? בחניונים? לא . זה עולה כסף ויפיל את הפרוייקט. יש לי רעיון מדהים: נפקיע כמה חניות בכל אזור ונשים שם את המכוניות...... זה יהפוך את חיפוש החנייה לעוד יותר סיוט? על ה %$# שלי. לי יש ממילא חניה שמורה/ נהג"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ממש דעה בנושא אבל...כן יש לי מה להוסיף

תל קאר = car2go

זו אותה חברה.

 

אה כן והם גודלים בקצב מהיר, משהו כמו 10 רכבים ביום, לוקח קצת זמן להדביק את המדבקות על הI10

אבל הם גודלים...

 

החברה אולי אותה חברה אבל הפרוייקטים שונים מאוד: המודל התמחורי שלהם שונה. צי הרכבים נפרד (אם אני מנוי באותטל ויש לידי מכונית Car2Go - אני לא יכול להשתמש בה).

העובדה ששני פרוייקטים מופעלים ע"י אותה חברה לא הופכת אותם לפרוייקט אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תעשה חישוב גס של שימוש של 3-4 פעמים בשבוע כולל פעם ב.. נסיעה מחוץ לעיר תקבל כמעט אותה עלות כמו אחזקת רכב קטן ואמין בן 5-6 שנים.

היתרון באוטו תל שאתה לא דואג לחנייה. החיסרון הוא שצריך להזמין מראש ואתה לא יכול להשאיר דברים ברכב (להורים זה קריטי).

אין לי טענות נגד היוזמה אלא רק נגד חוסר המחשבה עד הסוף על טובת התושבים.

"ממממ....איפה נשים את המכוניות? בחניונים? לא . זה עולה כסף ויפיל את הפרוייקט. יש לי רעיון מדהים: נפקיע כמה חניות בכל אזור ונשים שם את המכוניות...... זה יהפוך את חיפוש החנייה לעוד יותר סיוט? על ה %$# שלי. לי יש ממילא חניה שמורה/ נהג"

 

לא ברור איך חישבת. 5 ימים בשבוע של 15 דקות הלוך חזור כל פעם יוצאים 484 ש"ח בחודש. אחזקת רכב פרטי לכל הפחות סכום כפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי החישוב שלך יוצא הרבה יותר 30 דקות ביום כפול 15 (3-4 פעמים בשבוע) 450 דקות - כלומר 675 שקל. נוסיף נסיעה חודשית של 6 שעות, מתוכן שעתיים נסיעה - כלומר עוד 360 שקל ואנחנו כבר ב-1035 שקל לחודש. בנוסף, בתל אביב רוב שעות היום אתה זז בערך ק"מ בעשר דקות. לדעתי 25 דקות לכיוון זה יותר ריאלי. ואז זה כבר 1500 שקל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היא 15 דקות מצטבר ביום, לא כל כיוון - בדיוק 484 ש"ח.

ברור שלא משתלם לשכור רכב כדי לעמוד בפקק, עדיף תח"צ. מיועד לנסיעות קצרות בלבד.

בשעות לא עמוסות בת הזוג שלי נוסעת מפ"ת עד רמת החייל 15-17 דקות לכיוון. נסיעה בתוך צפון ת"א משמעותית קצרה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז דיי ענה במקומי. אני חישבתי בערך 800 ש"ח עם 4-5 נסיעות שבועיות ופעם או פעמיים נסיעה ארוכה או השכרת רכב ל24 שעות.

אם אתה תושב ת"א ויש תו לרכב הפרטי שלך, כמעט לא קורה שאתה משלם על חניות בת"א- גם לא בשישי בבוקר.

בקיצור, זה לפחות 700-800 ש"ח אם אתה משתמש קבוע לכמה פעמים בשבוע ואין לך גישה לרכב אחר. אני חושב שזה שירות טוב, אבל הוא לא ימנע מאנשים לקנות רכב. אולי בודדים שהם בטלים בשישים.

עד שלא תהיה תח"צ בשבת וחשוב להוסיף - תחבורה יעילה, אנשים לא יוותרו על רכב, אם הם איכשהו יכולים להרשות לעצמם. ( לא מדבר על רבים וטובים שלא קונים רכב אבל משילים מחבר/ אבא)

אני חוזר שוב על הטענה היחידה שלי נגד הפרוייקט והיא, שגזלו מקומות חנייה מהתושבים במיוחד באזורים עם מצוקת חנייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

השקת שרות car2go חיפה:

 

מחיר הכרות:

60 יום דמי מנוי חינם

1.2 שקל לדקה

 

חובה להגיע למפגש הדרכה בעיריה

עריכה אחרונה על ידי armagedon
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...