Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרה אקטיבית לשמירת נתיב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מערכת LDA בלקסוס לא מתוכננת "להחזיק סיבובים". יהיה זיהוי כאשר המכונית גולשת מעבר לפסי הכביש (אם אלה קיימים) וההגה יוטה עצמאית במטרה להחזיר אותה למה שמוערך כ"תוך" המסלול אבל זה תלוי בזווית הסיבוב ומהירות הנסיעה, שלא לדבר על מהירות הסטייה מהנתיב. אין כאן נהיגה אוטונומית אלא התרעה וסיוע בלבד. בכל מקרה, LDA מתריעה ומזכירה להחזיר ידיים להגה במידה ועזבת אותו ליותר מכמה שניות.

זה נכון, אבל למעשה נהגתי בה באחד העיקולים של כביש 1, והיא החזיקה מעמד. אני גם חושב שלא מדובר על כמה שניות אלא על כמה עשרות שניות.

בכל מקרה, האם מה שאתה אומר זה שהמערכת של לקסוס פחות מתקדמת מזו של המתחרים?

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם הבנתי אותך נכון, משתמע מדבריך בין היתר שהלקסוס לא יודעת לשמור על הנתיב לפני שהרכב עולה על פסים. אם אכן כך, אז אני חושב שהיא באמת פחות מתקדמת מזו שבאינפיניטי למשל.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם
זה נכון, אבל למעשה נהגתי בה באחד העיקולים של כביש 1, והיא החזיקה מעמד.

 

בקטעים המהירים או בעליות?

 

בדרכים מהירות, יש עיקולים רבים שבהם שפיעת הכביש לבדה די בה כדי להכניס את המכונית לפניה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

זה היה בירידה. איזור לטרון אם אני לא טועה.

זה לא היה בגלל הכביש כי המכונית נצמדה כל הזמן לקו השול, והיה ממש מורגש שהיא מתאמצת שלא לחצות אותו.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם
אם הבנתי אותך נכון, משתמע מדבריך בין היתר שהלקסוס לא יודעת לשמור על הנתיב לפני שהרכב עולה על פסים. אם אכן כך, אז אני חושב שהיא באמת פחות מתקדמת מזו שבאינפיניטי למשל.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

 

אני לא מכיר מנסיון את המערכות של אינפיניטי, יונדאי או קיה.

(או Lane Keep Assist) היא אלמנט נוסף שיש בלקסוס ונכנסת לפעולה רק כאשר בקרת שיוט אדפטיבית מופעלת - במצב כזה LKA אמורה לשמור את המכונית במרכז המסלול גם בזמן סיבוב, אבל למיטב נסיוני תחת מגבלות מהירות כניסה לסיבוב ויציאה מהמסלול. אני לא בטוח שמערכת LKAS ביונדאי\קיה שונה מהותית.

The older you get, the better you used to be

פורסם (נערך)
בסופרב המערכת עובדת מצוין.

יתרה מכך לוקחת עיקולים והכי חשוב עובדת מעולה בפקקים.

בודדות הפעמים שהייתי צריך לתקן לבד וגם אז זה היה כאשר הסימון היה ממש גרוע.

הרכב נרכש בארץ/נוסע בכבישי ישראל?

 

לא ידעתי שיש את זה בסופרב. טוב לדעת

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

 

אתה מדבר על הדגם הישראלי? לורן וכו'?

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

 

זה לא קיים בדגמים של הסופרב שמגיעים כאן לארץ

עריכה אחרונה על ידי בוני03
פורסם
מה ההבדל בין בלימה אוטונומית לבין בקרת שיוט אדפטיבית? שתיהן מבוססות על אותו מיכשור ושתיהן פועלות בצורה מאוד דומה. יתרון גדול של בקרת שיוט אדפטיבית זה שהיא עובדת גם מאחורי הקלעים ובזמן שהיא בולמת היא בנוסף גם בונה לחץ במערכת הבלימה כך שבמקרה חירום תצטרך ללחוץ על הבלמים פחות חזק כדי לקבל עוצמת בלימה מקסימלית.

 

מדובר בשתי מערכות שאמנם עושות שימוש באותם חיישנים (רדאר\מצלמה\שניהם ביחד) אבל משמשות למצבי נהיגה שונים לגמרי.

 

בקרת שיוט אדפטיבית אני מגדיר כאביזר נוחות עם אלמנט בטיחותי חשוב, אבל היא מופעלת ע"י הנהג מיוזמתו בקטעי דרך בהם היא רלבנטית. יש בקרות שיוט אדפטיביות שיודעות לבלום בלימה מלאה, אבל זה לא פרופיל השימוש העיקרי שלהן ולא לשם כך נועדו (כל עוד זה לא רכב שמוגדר אוטונומי).

 

בלימה אוטונומית היא מערכת בטיחות שלמעשה "תמיד שם" כמעיין מעטפת בטיחות מעבר לערנות הנהג והפעולות שהוא עושה בעיקר במצבים לא מתוכננים.

 

אני חושב שגם התבלבלת לגבי בניית לחץ בבוסטר בלימה, בקרת בלימה אוטומטית עושה זאת ולא בקרת שיוט אדפטיבית שאולי גם עושה את זה אבל רק במצב שבו היא עברה משיוט לבלימת חירום (ואז למעשה בקרת הבלימה האוטומטית הופעלה).

 

אגב המערכת של יונדאי\קיה שהוזכרה כאן, ניתן לקבוע לה האם היא תנסה למרכז את הרכב כל הזמן לאמצע הנציב או שתבצע תיקון רק במעבר על פס הפרדה\שוליים יחד עם החיווי הקולי. המערכת היא אופטית ואיכות הסימון על הכביש משפיעה והיא יודעת יפה לטפל בעקומות בצורה לא רעה בכלל.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

כשכתבתי שאין הבדל התכוונתי לעובדה שהמשתמש שציטטתי חושש מבקרת שיוט אדפטיבית אבל סבבה לגמרי עם בלימת חירום. התכוונתי שאין סיבה לסמוך על אחת ולחשוב מהשנה מכיוון ששתיהן עובדות על אותו מכשור.

 

לגבי בניית לחץ, במכוניות שיצא לי לנהוג עליהן, לפחות כששמתי לב לזה, היה יותר לחץ במערכת בזמן לחיצה כשהמערכת האטה. כנראה בגלל שבמצב הזה הסבירות שתצטרך לבלום חירומית גבוהה יותר, אז עדיף שהמערכת כבר תהיה מוכנה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
מדובר בשתי מערכות שאמנם עושות שימוש באותם חיישנים (רדאר\מצלמה\שניהם ביחד) אבל משמשות למצבי נהיגה שונים לגמרי.

 

בקרת שיוט אדפטיבית אני מגדיר כאביזר נוחות עם אלמנט בטיחותי חשוב, אבל היא מופעלת ע"י הנהג מיוזמתו בקטעי דרך בהם היא רלבנטית. יש בקרות שיוט אדפטיביות שיודעות לבלום בלימה מלאה, אבל זה לא פרופיל השימוש העיקרי שלהן ולא לשם כך נועדו (כל עוד זה לא רכב שמוגדר אוטונומי).

 

בלימה אוטונומית היא מערכת בטיחות שלמעשה "תמיד שם" כמעיין מעטפת בטיחות מעבר לערנות הנהג והפעולות שהוא עושה בעיקר במצבים לא מתוכננים.

 

אני חושב שגם התבלבלת לגבי בניית לחץ בבוסטר בלימה, בקרת בלימה אוטומטית עושה זאת ולא בקרת שיוט אדפטיבית שאולי גם עושה את זה אבל רק במצב שבו היא עברה משיוט לבלימת חירום (ואז למעשה בקרת הבלימה האוטומטית הופעלה).

 

אגב המערכת של יונדאי\קיה שהוזכרה כאן, ניתן לקבוע לה האם היא תנסה למרכז את הרכב כל הזמן לאמצע הנציב או שתבצע תיקון רק במעבר על פס הפרדה\שוליים יחד עם החיווי הקולי. המערכת היא אופטית ואיכות הסימון על הכביש משפיעה והיא יודעת יפה לטפל בעקומות בצורה לא רעה בכלל.

אגב ההבחנה הזאת נכונה גם למערכת של אינפיניטי. בטוח שבלקסוס אין אותה?

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם

לגבי טיפול בעקומות, להלן אחד מהאלמנטים באלגוריתם המערכת של קיה (וכנראה שגם ביונדאי) מול זו שבלקסוס:

 

קיה - LDWS אמורה לתפקד בעקומה עם רדיוס מינימלי של 250 מטר

לקסוס - LKA/LDA תתפקד היטב בעקומה עם רדיוס מינימלי של 150 מטר (זהירות עם הלינק, קובץ PDF כבד)

 

האמת, קשה לי להאמין כי המערכת בלקסוס נחותה, למרות שלא נהגתי בקיה\יונדאי עם LDWS...

The older you get, the better you used to be

פורסם (נערך)

כן הרכב נקנה בארץ ונוסע בכבישי ישראל.

המערכת לא מגיע כסטנדרט בדגמים בארץ, אם כי החומרה קיימת וזה רק עניין של קידוד.

 

התכוונתי לשאול האם הדגם הממותג בארץ כ-L&k כולל את זה?

-- הרי אני מניח שדגמים עם מיתוג זהה בחו"ל לא כוללים בהכרח את אותו מפרט בדיוק.

 

אגב , ספציפית במקרה של ה L&K האבזור אכן זהה בכל המדינות , יש שוני רק בין הבנזין לדיזל , שבארץ לא מיובא בכלל ולכן לא רלוונטי.

עריכה אחרונה על ידי Jeka.E

2017 Type R

פורסם (נערך)

זה סופר סופר מעניין מה שאתה כותב. מה זה נקרא עניין של קידוד? מי פתח לך את זה?

יש מקום שעושה את זה?

עריכה אחרונה על ידי בוני03

×
×
  • תוכן חדש...