Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוק הנדל"ן מתחיל להתקרר בדרך למטה?


iceco

פוסטים מומלצים

רק רוצה להוסיף.

הוזכרו פה כבישי אגרה ש״וויסתו את העומס״.

אני גר על כביש 6. כשאני נוסע למשרד ואני בודק דרך איפה כדאי לי לנסוע אף פעם לא מוצע לי לנסוע דרך 6, והמשרד שלי לא רחוק ממנו גם!

 

לא משנה כמה כבישים תבנה ולא משנה איזה מס תטיל כדי לגרום לשני אנשים לנסוע יחד במקום לצאת עם שתי מכוניות. הקצב שרכבים עולים כאן על בכביש הוא כל כך גדול שזה כוסות רוח למת.

 

הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה להחליף 50 מכוניות באוטובוס אחד או 1000 מכוניות ברכבת אחת.

לא צריך להיות פרופסור לכלכלה בשביל להבין את זה. מספיק להסתכל על העדכונים בפורום הכללי של כמה רכבים עלו עד עכשיו על הכביש…

 

גם אם המס הזה יגרום ל20% מהאנשים לוותר על רכב בתוך שנתיים האפקט שלו יעלם.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, oryo כתב:

3. כמובן, גם אני מסכים עם שניכם. אבל איך זה עוזר לכם עם הפקקים? 

 

אני אישית פשוט מתעקש להמשיך לגור איפה שהפקקים הם בעיה סבירה, חצי לא קיימת. וזה חלק מהטענה שלי. אם תהייה אגרת גודש היא לא תשפיע עלי, או תשפיע במינימום. אני גם ככה עם תחבורה ציבורית או הולך ברגל, ומזיז את האוטו פעם בשבוע בעיקר בסופש.

 

אין פתרונות, לדעתי, שהם מתאימים תמיד לכל קונסטלציה וכל מקום. לכל מקום יש את המגבלות והיתרונות שלו. גם במקומות שיש בהם תחבורה ציבורית טובה למדי, כמו לונדון או קופנהגן, עדיין למעלה מ-30 אחוז מהתושבים בוחרים להתנייד ברכב. אני לא נגד אגרת גודש כקונספט. וגם לא נגד (או אפילו בעד) מחירים גבוהים יותר לחניה ובניה של מגדלי משרדים עם פחות מקומות חניה. אני חושב שספציפית בישראל אגרת גודש בעיקר תעמיק את הפערים עוד יותר. אנשים יסתדרו, כן. אבל אפילו את הטריק של tfL כמו בלונדןו אין כאן. ולכן אני בספק שהכסף יחזור לאזרח בשיפורי תחבורה ציבורית

 

אגב עוד משהו שנזכרתי בו תוך כדי הכתיבה: אחת הבעיות כאן זה שעובדים במגזר הציבורי, לא יודע אם כולם אם ספריאל קורא וכועס, מקבלים החזרים על אחזקת רכב והיום אין ממש דרך להשוות להם את התנאים בלי זה. המדינה מעודדת ככה אנשים להתמכר לרכב גם אם הם לא צריכים. זה נגיד משהו נוסף שצריך לשנות. אבל בכל מקרה, זה לא יקרב את הפריפריה למרכז וכו'

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, oryo כתב:

1. יש דרך מאוד טובה, טריוויאלית כמעט: אם מחר יש אגרת גודש 

נכון, אבל זו הוכחה די פשטנית. קצת כמו "תהי תחבורה ציבורית טובה מספיק כדי להחליף את הרכב הפרטי". זה הרי לא פיזבילי (בלי עלות פר נסיעה מאוד מאוד גבוה). 

לפני כשעה, oryo כתב:

3. כמובן, גם אני מסכים עם שניכם. אבל איך זה עוזר לכם עם הפקקים? 

לי אישית או לישראלים ככלל?

אני אישית לא מתכנן לגור במקום עם יוממות ארוכה מ30-40 דק' לכל כיוון, בפרטי או תחבצ.

  • מצחיק 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה עוזר לדיון, אז משרד התחבורה אכן מתכונן ליישום אגרת גודש תוך כ- 5 שנים, ובמקביל גם שיפור התחבורה הציבורית בדמות תוספת קווים ותדירויות, כדי שמהלך אגרת הגודש יעבור את דעת הקהל. עד כמה זה יהיה אפקטיבי, לא יודע...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BarryG כתב:

עד כמה זה יהיה אפקטיבי, לא יודע...

כל עוד אין תחבורה ציבורית 24/6, קשה יהיה להתחרות ברכב+אגרות גודש.

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BarryG כתב:

אם זה עוזר לדיון, אז משרד התחבורה אכן מתכונן ליישום אגרת גודש תוך כ- 5 שנים, ובמקביל גם שיפור התחבורה הציבורית בדמות תוספת קווים ותדירויות, כדי שמהלך אגרת הגודש יעבור את דעת הקהל. עד כמה זה יהיה אפקטיבי, לא יודע...

זה פלוס מינוס 3 ממשלות, הרבה עמבה תשפך עד אז

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 32 דקות, DareDevil כתב:

כל עוד אין תחבורה ציבורית 24/6, קשה יהיה להתחרות ברכב+אגרות גודש

24/7. אלא אם התחבורה הציבורית ממש ממש יעילה. הרי בשבת אתה עדיין חייב להחזיק רכב. ואם אתה כבר משלם על רכב, למה לא להשתמש בו גם במהלך השבוע? 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@יבגניפ למה שאכעס? אני מקבל הוצאות נסיעה לפי חופשי חודשי בין הבית שלי למשרד. אני מקבל גם הוצאות טלפון 30 ש"ח לחודש (אתה יודע, זה פחות מהדמ"ש של בזק). מבחינת נסיעות - אכן נוסע לעבודה ברכב פרטי, אבל מתאים את שעות העבודה כך שלא סובל מפקקים (חוץ מחריגים של תאונות דרכים). אין לי שום בעיה לצאת מהבית ב-6:45 ולהקדים להגיע לעבודה 45 דקות לפני הפתיחה הרשמית. מכסימום שותה כוס קפה ועושה "עבודות שלא רואים אותן" לפני שמגיע הלקוח הראשון.

 

סיפור ה"הוצ'" שמבוטא כל כך יפה במערכון של הגששים על הישראבלוף הוא תוצאה של עיוות היסטורי במיסוי שטופל במידה רבה מאוד ברפורמת בן שחר. ועדיין מבנה המשכורות נותר מפוצל להמון סעיפים, כי במקום להגדיר את התוספות שניתנו בהסכמים חדשים כחלק משכר היסוד משאירים כ "תוספת 2001", "תוספת 2002", תוספת 2003" וכו', ושכר היסוד מופיע בתלוש כאיזה תריסר שורות, שהסכומים בהם קבועים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, oryo כתב:

״דוד״ הוא פרופסור לכלכלה עם שם עולמי, זה ממש לא אומר שהוא צודק, אבל אולי זה מישהו ששווה לשמוע ולו בשביל לחדד את העמדה שלך ממש. ואולי לא 🤷‍♂️ אני משתדל לקרוא ולהקשיב גם לאנשים שאומרים דברים שאני לא מסכים איתם, מדי פעם אני לומד משהו. 

 

 

עומר מואב, כמו חברו ירון זליכה ושאר ה"כלכלנים הפופולריים" הוא פופוליסט שמרדד את השיח, מתבטא בנושאים מורכבים בצורה שטחית ופשוט מדלג על בעיות שלא מסתדרות עם התזה שלו.

גם אמיר חצרוני הוא פרופסור, ככה שהתואר הזה לא אומר הרבה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MiniMiz3r כתב:

עומר מואב, כמו חברו ירון זליכה

הצחקת אותי עם החברות הזו..

מואב יורד על זליכה בכל הזדמנות.

  • מצחיק 2

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, SlowRide כתב:

24/7. אלא אם התחבורה הציבורית ממש ממש יעילה. הרי בשבת אתה עדיין חייב להחזיק רכב. ואם אתה כבר משלם על רכב, למה לא להשתמש בו גם במהלך השבוע? 

מתוך מחשבה שזה הדבר הראשון שצריך להיות קיים. אני מודה לכך שצריך 24/7 אבל במציאות שלנו, אפילו ממשלה אי אפשר להחזיק יותר משנה ועכשיו נכנסים לטרלול מחדש של סבבי בחירות.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז שיהיה לנו תחבורה ציבורית 24/7, אני אפילו לא מדבר על תחבורה ציבורית יעילה ומהירה עם התמקדות בצרכן ולא במחוקק..

לפני 10 שעות, פינדר כתב:

מואב יורד על זליכה בכל הזדמנות.

אני אוהב את מואב כי הוא badass בכל הנוגע לכיסוח שטויות שיוצאות לזליכה מהפה..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...