Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוק הנדל"ן מתחיל להתקרר בדרך למטה?


iceco

פוסטים מומלצים

לפני 45 דקות, oryo כתב:

בנוגע לפקקים - יש לזה פתרון, פשוט לא רוצים ליישם אותו. קוראים לזה אגרות גודש

 

לפני או במקביל ליישום כל אגרה שהיא, חובה ליישם תחב"צ יעילה

בלי זה אנשים פשוט יקללו אבל ימשיכו ליסוע

 

במקרה השבוע הייתי צריך להגיע מישעי (מושב ליד בית שמש) למרכז עסקים שורק בראשון

במקרה הייתי אחרי ניתוח בעיניים ולא כשיר לנהיגה

שקלתי אוטובוס

מישהו רוצה לנחש מה היתה הערכת הזמן של מוביט וכמה החלפות נדרשו?

במונית זה לקח לי 33 דקות

  • אהבתי 2
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, avargel כתב:

 

לפני או במקביל ליישום כל אגרה שהיא, חובה ליישם תחב"צ יעילה

בלי זה אנשים פשוט יקללו אבל ימשיכו ליסוע

 

במקרה השבוע הייתי צריך להגיע מישעי (מושב ליד בית שמש) למרכז עסקים שורק בראשון

במקרה הייתי אחרי ניתוח בעיניים ולא כשיר לנהיגה

שקלתי אוטובוס

מישהו רוצה לנחש מה היתה הערכת הזמן של מוביט וכמה החלפות נדרשו?

במונית זה לקח לי 33 דקות

נהגתי לחשוב בדיוק כמוך.

מואב שכנע אותי אחרת.

במקום לנסות להסביר - אם מעניין אותך לחדד את העמדה שלך (לא לשנות, לחדד, ייתכן שזה רק יחזק אותה וגם זה בסדר): לינק לתקציר, לינק לתקציר ויזואלי (דקה 2:20 ואילך, דקה 3:00 זה מתחיל להתמקד אם אתה ממש קמצן בזמן). ב3:40 הוא מתייחס להודעה שלך ממש.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדקתי בלינקים האחרים, כן צפיתי בסרטון היוטיוב שאליו הפנית

 

ובכן, אני מסכים עם הבסיס - שהמיסוי על רכב צריך להיות על השימוש ולא על הרכב עצמו

אבל

לא ממש הבנתי מה הוא ענה לגבי התחב"צ (בלשונו - לדאוג לחלופה ראויה), מעבר לאמירה כללית ש"הטיעון הזה מופרך מן היסוד". וכמובן אני לא מקבל כאלה משפטים ללא הסבר לוגי.

ייתכן שהוא ענה על זה בבלוג שלו או במקומות אחרים. כאן לא ראיתי תשובה רצינית.

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אכן התייחס לזה גם בנייר המדיניות (אליו לא קישרתי, ארוך מדי בשביל פופ) וגם בתקציר (אליו כן קישרתי). 

 

אאמל"ק לך את זה: 

אלו שני דברים בלתי תלויים. 

 

מספיק שתיישם אגרת גודש (בשביל וויסות התעבורה) בצורה דיפרנציאלית, גם בלי לשפר תחבצ. זה פשוט הרבה יותר הגיוני לגבות מס לפי שימוש ולא בצורה שרירותית, והשימוש אינו ק"מ (שזה מה שקורה היום) אלא ק"מ יחסית לעומס. 

 

להתנות את האחד בשני זה לחסום את הפתרון הנכון, בהינתן התנאים הלא אופטימליים, בשביל... כלום. 

המהדרין יאמרו - קחו כל פרומיל תקבול חדש והשקיעו חזרה בתשתיות ותחבצ. 

 

הבעיה המרכזית שכבר כל כך, כל כך יקר בישראל, והמיסוי כ"כ מחריד לעשירונים שבתכלס מממנים את הפרויקט, שלהוסיף עוד מס נשמע כמו סיוט מהחלל. ליבי אתכם, לא בסרקזם או שמחה לאיד, באמת. עם זאת, זה באמת הפתרון ההגיוני, הישים והסביר ביותר, עם כל הצער שבדבר. 

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, oryo כתב:

הוא אכן התייחס לזה גם בנייר המדיניות (אליו לא קישרתי, ארוך מדי בשביל פופ) וגם בתקציר (אליו כן קישרתי). 

 

אאמל"ק לך את זה: 

אלו שני דברים בלתי תלויים. 

 

מספיק שתיישם אגרת גודש (בשביל וויסות התעבורה) בצורה דיפרנציאלית, גם בלי לשפר תחבצ. זה פשוט הרבה יותר הגיוני לגבות מס לפי שימוש ולא בצורה שרירותית, והשימוש אינו ק"מ (שזה מה שקורה היום) אלא ק"מ יחסית לעומס. 

 

להתנות את האחד בשני זה לחסום את הפתרון הנכון, בהינתן התנאים הלא אופטימליים, בשביל... כלום. 

המהדרין יאמרו - קחו כל פרומיל תקבול חדש והשקיעו חזרה בתשתיות ותחבצ. 

 

הבעיה המרכזית שכבר כל כך, כל כך יקר בישראל, והמיסוי כ"כ מחריד לעשירונים שבתכלס מממנים את הפרויקט, שלהוסיף עוד מס נשמע כמו סיוט מהחלל. ליבי אתכם, לא בסרקזם או שמחה לאיד, באמת. עם זאת, זה באמת הפתרון ההגיוני, הישים והסביר ביותר, עם כל הצער שבדבר. 

בישראל התמכרו למס השרירותי הזה. 

המס הזה שמלכתחילה היה אמור להיות מנותב לתחבצ והוגדר מלכתחילה כל כך גבוהה בדיוק בשביל זה. 

 

במקום זה, בתקציב המדינה בונים על הכנסות רישוי וכל המסביב בשביל לסגור חורים אחרים. 

 

הגישה בישראל זה גם שלנו וגם זה שלנו ובחזרה לציבור כלום ושום דבר. 

 

למשל, הגדילו את המס על הכלים החד פעמיים, אקט חינוכי. 

 

קחו את תוספת התקציב הזאת ותתנו אותה למורים - חינוך. 

במקום זה, הכסף הלך לא ברור לאן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, rev-Match כתב:

קחו את תוספת התקציב הזאת ותתנו אותה למורים - חינוך. 

 

 

משרד החינוך הוא בעל התקציב הגדול ביותר (יותר ממשרד הבטחון). הבעיה היא לא בכסף אלא בחלוקה שלו בתוך משרד החינוך.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מואב מנסה לדחוס בעיה או כמה בעיות עצומות לסט של כמה הסקות כלכליות, ואני חושב שהוא מפספס.

 

ערים שונות בעולם הולכות לכיוון של צמצום תנועת רכב פרטי במרכז העיר. בכל מקרה, מי שקודם כל מרוויח מזה, זה מי שגר באותו המקום, שזה בממוצע כנראה האנשים הכי עשירים באזור. אם מסתכלים על מרכז ת"א לדוגמא, אז לא באמת צריך רכב פה מלכתחילה.

 

אפשר להגיד שמי שחושב שקודם צריך אלטנרטיבה הוא טיפש, או כל מילה אחרת שמואב משתמש בה כשהוא לא רוצה או לא יכול להסביר משהו. אבל בלונדון יש רכבת תחתית 150 שנה כבר, ומרחיבים אותה ומוסיפים קווים או סוגי רכבות חדשות. ויש רשת סבירה של אוטובוסים (למרות שגם הם תקועים בפקקים עכשיו ויש הרבה ויכוחים מי אשם בזה). וגם בסטוקהולם ובטח גם בסינגפור. והנתונים שהוא עצמו מביא מראים ש50-60% מאלו שויתרו על רכב בלונדון עברו לתחבורה ציבורית. זה המון.

 

גם במקומות שבהם יש תחבורה ציבורית טובה יותר, או פחות פקקים, המגמה היא שבהכללה עם השנים אנשים נוסעים מרחקים גדולים יותר ומבלים יותר זמן ביוממות. ואני אטען שלא הייתי רוצה לנסוע שעתיים ביום לעבודה וחזרה לא משנה במה. כי זה זמן שרוף שאחד לא יחזיר לי.

 

וזה מגיע לבעיה היותר גדולה, שאני לא יודע אם מישהו יודע לפתור: תכנון. אי אפשר לפתור את התלות הקיצונית ברכב כשמקימים שכונות בלון רק עם מגדלי מגורים ועם כביש כניסה אחד, עם מגבלות על אוטובוסים בשכנות. ואי אפשר לפתור את התלות הזה כשמקימים ישובים פריפריאלים קטנים ברחבי כל ישראל.

  • אהבתי 3
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם מישהו משלה את עצמו שהם לא מודעים להלוואות משלימות הון עצמי האלו.

כמו מס מתנות, קשה מאוד להלחם בזה כשאבא ואמא יכולים לקחת הלוואה ולהלוואות לבן שלהם את הכסף, והופ, זה עכשיו בסדר ?

 

לגבי המשכנתא 80-90 אחוז, בוא, בנק ישראל רוצה להוריד ביקושים לא להעלות אותם.

פוליטיקה ואווירת בחירות אפשר להתעלם באלגנטיות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 41 דקות, יבגניפ כתב:

זה מגיע לבעיה היותר גדולה, שאני לא יודע אם מישהו יודע לפתור: תכנון. אי אפשר לפתור את התלות הקיצונית ברכב כשמקימים שכונות בלון רק עם מגדלי מגורים ועם כביש כניסה אחד, עם מגבלות על אוטובוסים בשכנות. ואי אפשר לפתור את התלות הזה כשמקימים ישובים פריפריאלים קטנים ברחבי כל ישראל.

הפיתרון הוא התחדשות עירונית בשילוב עם שדרוג לתחבורה הציבורית. אבל המימוש לוקח הרבה יותר זמן מאשר לבנות כמה מגדלים על שדה ריק בפאתי העיר, וכידוע פתרונות קסם זה הפייבוריט של כולם פה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, SlowRide כתב:

הפיתרון הוא התחדשות עירונית בשילוב עם שדרוג לתחבורה הציבורית. אבל המימוש לוקח הרבה יותר זמן מאשר לבנות כמה מגדלים על שדה ריק בפאתי העיר, וכידוע פתרונות קסם זה הפייבוריט של כולם פה.

 

למה לא לבנות את שכונות הלווין כשכונות מוטות תחבורה ציבורית, במקום רכבים? למה אם פתאום יבנו קו טראם בשכונה חדשה זה יראה הזוי? אולי כמו שמעבירים היום ביוב, מים ודרכים לשכונה חדשה, כדאי להעביר גם קו חשמלית או מטרו? ושזה יהיה חלק מהסטנדרט של הבניה?

 

https://www.cnn.com/travel/amp/chongqing-china-metro-station-nowhere/index.html

 

תחנת מטרו שנבנתה באמצע שדה נידח בסין. וכולם צחקו על הסינים ההזווים. ועכשיו אחרי 5 שנים היא בלב שכונה מתפתחת ומהווה עורק חיים מרכזי…

עריכה אחרונה על ידי garicho
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בשביל זה צריך תחבורה ציבורית יעילה. אם בתוך מרכזי הערים הקיימים התחבורה הציבורית מקרטעת, אז בשכונות לויין היא תעבוד טוב?

כבר היום מסתמכים בתכניות חדשות על הערכות אופטימיות במיוחד של 50:50 לרכב פרטי ותח"צ, אבל הבעיה שמטרו וטראם פעילים יהיו אולי לנכדים שלנו. לעומת זה מספר הרכבים הפרטיים רק עולה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שבעד המס מפספס את הנקודה לדעתי.

איפה שיש תחבורה ציבורית ברמה גבוהה רוב האנשים בוחרים לנסוע בה (כולל עשירים) בלי מס ובלי סנקציות.

 

לא היו צריכים להטיל מס כזה כאן אם זה היה המצב או לחלופין לאף אחד לא באמת היה אכפת ממס כזה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה חסר כל תועלת. אנסה לא לצאת פופוליסט זול אבל זו באמת נטו סחיטה נוספת של העבדים פה בלי שום חשיבה נלוות שעומדת מאחור.
כולם יודעים שהתחב״צ פה מזוויע ושאנשים ימשיכו לנסוע ברכב למרכזי ערים (מי ישמע מנהטן, פאקינג גבעתיים...). מה אכפת להם פשוט לבעוט בגופה ולעשות מזה עוד כמה גרושים? (במקביל לדרבון של המדינה להמשך עלייה של רכבים נוספים לכביש) 

 

מזל שהדרכון הבורדו הנכסף כבר באמתחתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...