Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3421 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

לפני כשנה שמתי לב שנורית כרית אוויר נשארת דלוקה כל הזמן. מכיוון שהרכב לא עבר שום תאונה או משהו כזה (אני היחיד שנוהג בו) קצת הזנחתי את הטיפול בנושא והוא עלה שוב בטסט האחרון. המוסך שלי הפנה אותי למוסך אחר וזה הפנה אותי למומחה למחשבי רכב שיש לו את הציוד המתאים לאבחון התקלה.

 

המומחה חיבר את כלי האבחון שלו למחשב הרכב, הצליח להתחבר למחשב עצמו אבל לא הצליח להתחבר דרכו למחשב כרית האוויר. כלומר לא הצליח להכנס לתת התפריט של מחשב כרית האוויר בתפריטים של מחשב הרכב. מכאן ומבדיקות נוספות שערך הסיק שמחשב כרית האוויר תקול. סיכמתי איתו שאשיג מחשב כזה ואחזור אליו להתקנה.

 

בארץ לא הצלחתי למצוא מחשב מתאים (רכב ישן..). הזמנתי מחשב מפירוק ממוכר בגרמניה דרך איביי, ווידאתי איתו שהמחשב תקין (הוא כתב שהוא tested, כלומר ממש נבדק לפני המשלוח). המחשב הגיע, לקחתי אותו לטכנאי המחשבים, הוא חיבר אותו לרכב - וכלום. אותו הדבר, אין סיגנל ממחשב כרית האוויר. שוב ערך בדיקה מקיפה של כל המסביב - חיישנים (כולל ניתוק מצבר), בדיקה שהכבל שמתחבר למחשב אכן מעביר סיגנל, וכל מה שהוא יכל לחשוב עליו, אבל לא מצא כלום. המסקנה שלו היתה שגם המחשב השני תקול.

 

שאלתי אותו האם אין שום דרך לבדוק את מחשב כרית האוויר ישירות, במקום לחבר לרכב ולנסות לגשת דרך מחשב הרכב - הוא טוען שאין דרך אחרת.

 

לפני שאני מחזיר את המחשב למוכר וקונה אחד אחר באיביי - האם מישהו כן מכיר דרך כזו לבדוק ישירות את מחשב כרית האוויר? חבל לי לחזור על התהליך, לקנות עוד מחשב ושוב להתקל באותה בעיה. גם ההרגשה שלי היא שהסיכוי שהמחשב שקיבלתי בדואר תקול הוא די קטן (למרות שקיים, זה ברור).

 

חיפשתי בפורום פוסטים בנושא ומצאתי לא מעט, אבל לא מצאתי משהו שיעזור לי. רק מציין שהטכנאי כן בדק את האופציות האחרות לתקלה שראיתי בפוסטים האלו - חיישן תקול וסליל/קפיץ שעון (אני בכל מקרה אוודא איתו שוב שהדברים נבדקו).

 

בקיצור, אני ממש צריך עזרה כאן. מה עושים כדי לוודא מעל לכל ספק שהבעיה אכן במחשב כרית האוויר?

 

תודה מראש.

פורסם

בהסתייגות של דיאגנוזה בהתכתבות,

 

נשמע שיש לך בעיה בחיווט של המחשב כריות אויר (למשל אם הוא לא מקבל בכלל מתח) ולא בעיה במחשב עצמו.

פורסם

גם אנחנו חשבנו כך, לכן החיווט נבדק ונמצא תקין (כלומר יש מתח מהכבל של המחשב, ונראה שהכבל מעביר את הסיגנל). האם יש איזושהי דרך לבדוק את המחשב עצמו באופן אוטונומי מהרכב?

פורסם

יש רכבים ישנים שלמרות שאפשר להתחבר למחשב מנוע וגיר אי אפשר להתחבר למחשב כריות אוויר (מאזדה 6 2004 לדוגמה) וצריך לקצר שני פינים כדי שהנורה בלוח שעונים תגיד לך מה התקלה

תרשום את השנה של הרכב

פורסם

ברכב כ"כ ישן, כרית האוויר פשוט לא תעבוד ככה או ככה. היא פג תוקף כבר עכשיו.

 

תוציא את הנורה מלוח השעונים כדי שלא תציק לך וסע לשלום.

פורסם

^ זה מאוד מעניין, אתה בטוח בזה? כלומר מעניין אותי, האם יש איזו סיבה קונקרטית שדווקא הכרית לא תתפקד? הרי יש לא מעט מכלולים ברכב שכן מתפקדים גם בגילו המתקדם. האם יש תאריך ״פג תוקף״ רשמי על כריות האוויר?

פורסם

לפי כל הנתונים יש לבצע רענון והחלפת רכיבים במערכת גם אם היתה במצב לכאורה תקין. ברור שאף אחד לא באמת מבצע זאת ובמיוחד לאור עלות גבוהה שעדיף להשקיעה בהחלפת הרכב.

במקרה שלך, יש תקלה ואני לא בטוח שאבחנו נכון.

הערה: אם המערכת במצב תקין, למרות הפג תוקף לא הייתי מבטל אותה וככל שידוע לי, אין הוראה כזו ממשרד התחבורה.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

@דני: זו בדיוק הבעיה, שלפי כל האינדיקציות הבעיה במחשב כרית האוויר אבל לפי מה שהבנתי אין דרך לבדוק אותו ישירות אלא רק דרך מחשב הרכב.

 

בכל אופן, אני אנסה לגשת עם המחשב מחר למוסך של היבואן ואשאל אם יש אפשרות לבדוק אותו מחוץ לרכב.

 

תודה לכולם על התשובות, אני אעדכן כשיהיה (אם יהיה) חדש.

×
×
  • תוכן חדש...