Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עצוב לאחר ארבע וחצי שנים עם קיה ריו טורבו דיזל 2012 (מונית)


MOTIOZ
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתחיל מהסוף :

לפני כ 10 ימים ,באופן פתאומי הרכב כבה תוך כדי נסיעה .

לא דלקה שום נורה ,הרכב לא התחמם (למראית עין מאחר ואין מדחום מנוע) .

לאחר מספר נסיונות הצלחתי להניע והרכב נסע בצורה רגילה כאילו כלום....

הייתי קרוב לביתי והחלטתי שאני חוזר .

בחנייה ,מכבה את הרכב ,מנסה להניע ,סטרטר מצוין , הרכב נדלק ונכבה מייד .

אבל עכשיו - נורת "בדוק מנוע " כתומה נדלקה :cry:.

למחרת היום הוזמן גרר שהביא אותה למוסך המרכזי בחולון.

הרכב שהה שם כשלושה ימים ובשיחה עם יועצת השירות ומנהל העבודה נקראתי להגיע לקבלת החלטה.

התקלה לא אותרה והתברר שבכדי לנסות ולמצוא אותה יש צורךבחפירה עמוקה יותר ,מאחר וכנראה לא היה מדובר

באחד החיישנים.

מסילת המזרקים הייתה מפורקת וכמו כן מכסה שסתומים.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?533333-%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%A2%D7%AA-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A8%D7%99%D7%95-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-2012

 

אציין ששבועיים לפני כן הרכב עבר ניקוי מסנן חלקיקים וטיפול בעלות של 1000 ש"ח במוסך אחר .

המכונאי שם היה מספיק הוגן לומר לי שאין אחריות שניקוי המסנן יפתור את תקלת חדירת הסולר לשמן מנוע.

ואכן ,תוך שבוע וחצי ,שוב עלה המפלס.

לכל אורך חייה של המונית לא נתקלתי בנורה דולקת ו/או חוסר סחיבה .פעולת הניקוי הייתה יזומה בנסיון פתטי שלי

לפתור את הבעיה לאחר אין ספור התייעצויות עם מכונאים ועם קולגות שסבלו מאותה תופעה.

 

המכונאי במוסך המרכזי , טען שלא ירשה מצב שבו התקלה תתוקן ללא החלפת מסנן החלקיקים ,כי הוא מחויב להוציא את הרכב במצב מושלם למניעת בעיות עתידיות ,מנסיונם בעבר עם הדגם הזה.

וכך הגענו למצב שהתיקון יכול להגיע לערך משולש ויותר מערך המונית.

לא קיבלתי הצעת מחיר מאחר והייתי צריך לתת אישור לשעות עבודה נוספות לאיתור התקלה ,וממילא זכרתי שעל מסנן חלקיקים רצו בזמנו 16000 ש"ח.

המונית עמדה על 186127 ק"מ בלבד לאחר ארבע וחצי שנים.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?536373-%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%91-%D7%A4%D7%A2%D7%9D-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A8%D7%99%D7%95-2012-(-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA)-%D7%95%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9D-1300-%D7%A9-quot-%D7%97-%D7%A0%D7%96%D7%A7

 

לבסוף ...הרכב נמכר בטרייד ב-3500 ש"ח לפני מע"מ במצבו .

 

 

סיכום שלי עם הרכב הזה :

 

סחיבה -מצויינת

שיכוך מהמורות -גרוע .הרכב "מתרסק" בתוך העיר ומחוצה לה -לא רע .

מזגן -טוב (הוחלף שסתום לפני כארבעה חודשים)

מצמד -דרש החלפה כל 60000 ק"מ (בלאי מואץ בדגם הזה) בנהיגה רגועה ואי שימוש בזמן עמידה ברמזורים /פקקים.

בלמים - רפידות מקוריות החזיקו 15000 ק"מ מול תחליפיות של רמסה -40000 ק"מ

הגה - תקשור אנמי.מתכוונן מעלה /מטה.

אחיזת כביש -טובה.

מושב נהג -תומך ,7 שעות נהיגה רצופות לא גרמו לכאבי גב אבל חסרה תמיכת גב תחתונה.

ריפוד פשוט שהחל להראות סימני בלאי בדפנות בשני צדדים.

סביבת נהג -אנמית /שחורה עם חוסר במדחום.

צריכת דלק - חסכונית (ידני) אבל לא ברמה מדהימה (1 ל-13 בתוך העיר)

מנוע - שקט ללא צלילי דיזל מוכרים .

מרווח /חלל - לא רע לגודל ואפילו טוב יחסית למכוניות גדולות יותר (תא מטען קטן יחסית)

עיצוב - בין היפים לטעמי.

אמינות- מבחינתי גרועה בגלל תופעת סולר בשמן .

במשך ארבע וחצי שנים ,פעמיים ,היה צורך בהחלפת סליל הגה (נורת כרית אוויר דולקת)

 

מתאימה לנהגי מוניות תפרנים בתנאי שרוכשים אותה כחדשה ומוכרים לאחר תקופת אחריות.

 

בברכה

מוטי

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עצוב לשמוע שרכב כזה לא שורד..

כתבת שהרכב נמכר בטרייד - מה רכשת במקום?

 

אלעד

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שזה ישמע מוזר - קיה סיד חדשה אוטומטית.

אין הרבה אופציות בהתאם לנסיבות .לא רציתי שום רכב המוצע בשוק המוניות ,הן בגלל תקציב והן בגלל מידע לגבי תקלות מוכרות אחרות.

חיפשתי רכב יד שנייה .....הן היו גמורות.

 

סקודה /מרצדס -מעבר לתקציב.

צרפתיייה - לא .

אין הרבה אופציות.

חדש מגיע עם שנתיים וחצי אחריות יצרן או 250000 ק"מ (הראשון מבין שניהם).

מקווה שהדגם הזה מוצלח יותר.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כואב הלב לשמוע את הסיפור המתמשך שלך, אבל הכל היה נפתר בביטול המסנן. נכון שזה לא בריא ולא חוקי, אבל מה לא עושים כדי לשמור על המנוע, ולמנוע ממך את עוגמת הנפש הזאת.

רוב הסיכויים שהמנוע פשוט הלך מרוב דילולי השמן עם הסולר. הוא רץ ככה המון זמן במצב הזה.

 

לגבי צרפתייה - אל תפסול פלואנס ידנית (כמובן שלא רובוטית - גם על הגירים האלה התחילו סיפורים בפורום).

בתור נהג מונית אתה גם מקבל 12 טיפולים חינם.

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אכן כואב הלב לשמוע את הסיפור המתמשך שלך, אבל הכל היה נפתר בביטול המסנן. נכון שזה לא בריא ולא חוקי, אבל מה לא עושים כדי לשמור על המנוע, ולמנוע ממך את עוגמת הנפש הזאת.

רוב הסיכויים שהמנוע פשוט הלך מרוב דילולי השמן עם הסולר. הוא רץ ככה המון זמן במצב הזה.

 

לגבי צרפתייה - אל תפסול פלואנס ידנית (כמובן שלא רובוטית - גם על הגירים האלה התחילו סיפורים בפורום).

בתור נהג מונית אתה גם מקבל 12 טיפולים חינם.

 

החלפתי בשנה האחרונה שמן כל 4000 ק"מ ולאחר מכן כל 2000 .

הבעיה הזו נצפתה במוניות נוספות בדגם הזה ולא נראה לי שנהגים אחרים הקפידו כמוני להחליף שמן בתדירות כזו.

עניין של חוסר מזל ?!

ניסיתי לברר על ביטול מסנן , אבל רצו כ-3000 ש"ח על טיפול בתוכנה ללא פירוק מסנן (אצל בעל מקצוע אחר) .

לא התחייבו שאוכל לעבור טסט (בדיקת מזהמים) ועל כן ירדתי מזה.

 

לא מאמין שהמנוע הלך . יכול להיות שקפצה שן בשרשרת התיזמון .

בכל מקרה ,אני כבר התייאשתי מהרכב הזה.

החלטתי שאני הולך על אוטומטית .הפקקים הרגו אותי ועל כן ,היחידה שעלתה על הפרק היא קיה בהתאם לתקציב .

כבר שמעתי על תקלות בגירים שלא עמדו בעומסים כולל ברנו .

 

ועוד משהו בקטנה :

אין מתנות חינם (טיפולים) המחיר מגולם .

בקיה הציעו 10 טיפולים בתוספת 6000 ש"ח במעמד הקנייה.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה מה המשמעויות לגבי מנועי דיזל של קיה/יונדאי באופן כללי. עד כמה תופעת סולר בשמן קיימת בדגמים אחרים שלהם?

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

MOTIOZ, צר לי לשמוע את מה שעברת עם הרכב הזה. :(

 

אני חושש בעיה של סולר בשמן עלולה להיות בכל רכב דיזל שנוסע בעיקר בעיר בגלל תהליך רגנרציה, חוץ מהמנועים שיש להם מזרק נפרד בDPF.

 

שקלת אפשרות לקחת פריוס הייבריד בתור מונית? הייבריד חסכוני מאוד בעיר ופריוס עובד במדינות שונות בתור מונית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
MOTIOZ, צר לי לשמוע את מה שעברת עם הרכב הזה. :(

 

אני חושש בעיה של סולר בשמן עלולה להיות בכל רכב דיזל שנוסע בעיקר בעיר בגלל תהליך רגנרציה, חוץ מהמנועים שיש להם מזרק נפרד בDPF.

 

שקלת אפשרות לקחת פריוס הייבריד בתור מונית? הייבריד חסכוני מאוד בעיר ופריוס עובד במדינות שונות בתור מונית.

 

 

לא שמעתי על תופעה כזו אקוטית במרצדס ,סקודה ,רנו .

לא שקלתי אפשרות של פריוס .הרכב לא ממש נפוץ כאן ואין לי מידע .

לא שקלתי לרכוש רכב חדש אבל נאלצתי לעשות זאת לאחר בחינת רכבים אחרים משומשים.

חבל שבתחילת התהליך לא הומלץ לי לבצע פעולת רגנרציה בכל טיפול ,כשרכשתי את הרכב כחדש .

לא ידעתי כלום ושום דבר על נושא מסנן חלקיקים או כל מה שקשור לתקן יורו 6 .

עד עכשיו אני לא סגור אם הבעיה הייתה במסנן או בתוכנה או במזרק פגום.

מסנן סתום היה משפיע לי על הסחיבה או לפחות הייתה נדלקת נורה ....משהו.

בבדיקה האחרונה שביצעתי ,התוכנה הראתה סתימה של בקושי 30 אחוז .

הפגם הזה היה חריף יותר בדגמי 2012 .בוודאות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שסולר נכנס לשמן בתהליך רגנרציה. מה שקורה, בזמן הרגנרציה המנוע מזריק פעימות נוספות של סולר כדי שהסולר יגיע לDPF. ביחד עם זה הוא מעלה EGT ואז החלקיקים בתוך הפילטר נשרפים.

ההשארה שלי: ייתכן שבדגמים מסויימים הרינגים של בוכנות היו עם אטימה לא טובה ולכן נכנס הרבה סולר לשמן. בשימוש עירוני רגנרציה היה צריך לבצע לעיתים קרובות יותר, לכן הבעיה הייתה חריפה יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאני לא מצליח להבין איך אחרי כל מה שעברת ורכב "שמת" לך אחרי 4 שנים אתה הולך שוב פעם כמעט על אותו הדבר.

אני הייתי בוחן כל דבר אחר ועושה כל מאמץ אפשרי רק כדי לא לקחת קיה שוב.

אבל זה כנראה רק אני..

2017 Type R

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
באמת שאני לא מצליח להבין איך אחרי כל מה שעברת ורכב "שמת" לך אחרי 4 שנים אתה הולך שוב פעם כמעט על אותו הדבר.

אני הייתי בוחן כל דבר אחר ועושה כל מאמץ אפשרי רק כדי לא לקחת קיה שוב.

אבל זה כנראה רק אני..

 

האמן לי שאני מסכים איתך בכל מילה .במיוחד שאני איש של עקרונות .

זו לא הייתה הבחירה הטובה ביותר לנוכח הנסיבות ,אלא הכי פחות גרועה בהתאם לשיקולים נוספים שאני לא יכול לפרט.

מדובר במונית .ברכב פרטי הסיפור היה שונה .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מצער מאוד לשמוע.

 

הסובארו לגאסי שלך כבר היתה יותר אמינה גם כשגילה היה כפול 4 מהקיה.

 

כמה שזה נכון....

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דומני, כי בתחום אמינות מנועי הדיזל יש קורלציה (התאמה) בין ניסיון וותק היצרן לאיכות ולעמידות.

יצרן הדיזל הראשון למכוניות נוסעים - דימלר בנץ - מותג מרצדס - מייצר כנראה עד היום את מנועי הדיזל הטובים מכולם.

שאר יצרנים אירופאיים צברו נסיון רב בתחום ומייצרים מנועים מוכחים. בשנות השישים כיכבו בארץ מוניות דיזל מדגם פיז'ו 403 ובהמשך 404 רגיל וסטיישן ששרדו בלי סוף.

מנועי הדיזל של רנו ,פיז'ו ו VAG לדעתי עדיפים משמעותית על המגיעים מהמזרח.

בדיעבד הייתי מציע כמונית במקום עוד קיה סיטרואן C3 פיקאסו עם מנוע דיזל 1.6 מוכח ואמין.

 

10645156_781146705274708_5749865879955592017_n.jpg3(2).jpg4(2).jpg10670114_781138418608870_2276649759707155887_n.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר עדיף ללכת על ה2008 דיזל , אותו מנוע וגיר באריזה נוחה יותר הפיקאסו דיי קשיח מבחינת שיכוך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...