Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, חוזר לפה אחרי תקופה ארוכה :)

 

ה-C5 שלי, מודל 2003, עומדת לנפוח את נשמתה (או לפחות לדרוש מחיר די גבוה בשביל להשאיר אותה בחיים) ולכן הגיע הזמן להתקדם.

 

התקציב, לצערי, מוגבל למדי, בסביבות 10 אלפים שקלים, ומכיוון שחובב צרפתיות אנוכי - חיפשתי בכיוון, במטרה להתקדם בשנתון עד כמה שניתן.

 

התוצאות מראות שתיים - או C5 משנת 2007 או C4 משנת 2008. שתיהן עומדות במגבלות התקציב.

 

ההבדל בין שני הרכבים ברור לי. ברור לי גם לא לגעת באוטו שלא טופל כמו שצריך וכו'. יש לי את הנסיון עם סיטרואן :)

אך אשמח לקבל חוות דעת כללית מכל החבר'ה המנוסים פה לגבי כל אחת מהן. האם ה-C5 2007, בהנחה שלא נטחנה עד דק, תאפשר לי לנסוע בלי לדאוג לשסתומי גיר, נורות שרופות ושאר ירקות? ומה לגבי C4? נכון שהיא פחות נוחה מה-C5, אבל האם גרסת ה-1600 שלה עדיין תאפשר הנאה מהנהיגה בלי להיות בחרדות חשמל כל הזמן?

 

כל הארה תתקבל בברכה ובתודה.

פורסם

תודה על התשובה :)

 

ידני לא כל כך אפשרי כי אשתי תנהג באוטו מדי פעם ואם אקנה ידני, אעביר את לילותי בסלון...

לגבי הנורות השרופות - ראה זאת כציון כללי של בעיות בחשמל. הC5 שלי היתה נפלאה, באמת, אבל עם השטויות שלה. החלפתי ערימות של נורות...

ולגבי הכוח - אם יהיה צורך להתרגל - אתרגל. הלוואי והיה לי סכום גדול יותר לרכוש משהו שמתאים יותר, אבל בשורה התחתונה, התקציב מגביל אותי ואני מנסה להוציא את הצרפתיה הכי חתיכה בסכום הזה :)

פורסם

מבחינת עלויות, בין שתי האופציות הנ״ל גם אני ממליץ על C4 כאשר תתמקד בגרסת ה-2.0 ליטר. רק קח בחשבון שזאת לא סיטרואן קלאסית, אלא פיג׳ו 307 מחופשת. הנוחות שלה נחותה הן מפיג׳ו 306 ו/או קסארה.

 

ממליץ לחפש גם פיג׳ו 406 מהשנים האחרונות - אם תמצא אחת שמורה, אז זאת מכונית מצויינת.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

Glarmorgan - לגבי תדירות החלפת הנורות ברכב,

ממליץ על רכישת נורות איכותיות וכך לא תדרש להחלפה תמידית של נורות.

הנורות הזולות הנמכרות ברשתות אוטו דיפו/הום סנטר וכו..

אורך חיהם קצר משמעותית מאשר נורות ממותגות.

תדירות החלפת הנורות זה לא השיקול הנכון ברכישת הרכב המיועד.

פורסם

נראה לי ש-C5 בתקציב כזה זו מכונית שנמצאת בסוף דרכה.

 

תבדוק עם החברים בלובינסקי טרייד - אולי יש להם איזו C4 בתקציב נמוך עבורך, שאותו אפשר לפרוש לתשלומים.

 

עוד אופציה סיטרואנית היא ה-C3 המקסימה, בגירסת 1600 היא גם די חזקה ואולי תצליח לרכוש אחת טובה בתקציב שלך.

פורסם

תודה על התגובה :)

 

ה-C4 היא אכן זולה יותר, אבל אני יודע שהיא גם נחותה משמעותית בכל הנודע לנוחות ואיכות הנסיעה. לכן ההתלבטות :)

406 הוא רכב נפלא, אבל החדשים ביותר הם משנת 2004 וזה כבר לא שדרוג משמעותי ביחס ל-2003 שלי...

 

מבחינת עלויות, בין שתי האופציות הנ״ל גם אני ממליץ על C4 כאשר תתמקד בגרסת ה-2.0 ליטר. רק קח בחשבון שזאת לא סיטרואן קלאסית, אלא פיג׳ו 307 מחופשת. הנוחות שלה נחותה הן מפיג׳ו 306 ו/או קסארה.

 

ממליץ לחפש גם פיג׳ו 406 מהשנים האחרונות - אם תמצא אחת שמורה, אז זאת מכונית מצויינת.

פורסם

את הרכב הנוכחי שלי רכשתי, בזמנו, מלובינסקי. הם לא נוטים להחזיק רכבים משנתונים ישנים שכאלה, משום שאין עליהם כמעט רווח...

 

ה-C3 אכן מקסימה, אבל קטנה לי מדי. עוד כמה שנים, כשלא יהיה צורך לדחוף כסאות ילדים מאחורה, אלא רק ילדים - אוכל לחשוב על לצמצם את גודל הרכב :)

 

נראה לי ש-C5 בתקציב כזה זו מכונית שנמצאת בסוף דרכה.

 

תבדוק עם החברים בלובינסקי טרייד - אולי יש להם איזו C4 בתקציב נמוך עבורך, שאותו אפשר לפרוש לתשלומים.

 

עוד אופציה סיטרואנית היא ה-C3 המקסימה, בגירסת 1600 היא גם די חזקה ואולי תצליח לרכוש אחת טובה בתקציב שלך.

פורסם

אכן קצר. יכול להתגמש בשיניים עד 12K.

 

מדוע, לדעתך, ה-C4 עדיפה במגבלות התקציב?

 

אם אתה קצר בתקציב - C4 לדעתי עדיפה. עם חשוב לך כוח, חפש אחת עם מנוע 2ל'.
פורסם

הבנתי שהמגאן זו אותה גברת בשינוי אדרת. אותה תיבת הילוכים מלאת עניין וכו'. איזו יתרון יש לה על ה-C5 או הC4? מעבר למחיר הנמוך מאוד...

 

אולי מגאן יכולה להתאים לך?
פורסם (נערך)

וואלה, נפלת לי מהשמיים, או להפך, שאתה נפלת לי מהשמיים, אני בדיוק מוכר C4 רובוטית שנת 2008 (כמובן שהגיר היה בעייתי, וקיבל טיפול בגיר וסודר), אך מוכר ב16 אלף, זה מתחת למחירון לוי יצחק, ואחרי כל השקלולים של תיקונים וכו', אני יד 3, אין לי ספר טיפולים כי הרכב ישן יחסית והרכב עבר ידיים וכי אני לא יד 1 ששומר על הרכב, ועל ספר טיפולים מסודר, אם אתה רוצה, אני מוכן לבוא לקראתך ולמכור לך ב12K.

 

מוכר כי קניתי רכב חדש מהחברה.

עריכה אחרונה על ידי raniAA
פורסם

לפי מה שאתה רשמת אז התקציב שלך לא גבוה,ואם מגאן היא אותה גברת בשינוי אדרת אבל היא עולה פחות אז זה מתיישב עלייך בול לא?היא גם בטיחותית,גדולה מה-C4,יחסית חסכונית בדלק,ואני מניח שאתה תוכל גם להתקדם בשנתון אם תבחר בה ולא בC4,מה שכן תתמקד ברכבים משנת 2007 שעברו כבר מתיחת פנים,אפשר לזהות את מתיחת הפנים ע"י הפנסים...

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

פורסם

בתור בעלים של C5 (רשומה 2007, על הכביש מיולי 2006) כבר 3 שנים וכ-40,000 ק"מ, לא הייתי פוסל אותה על הסף, בהנחה שאתה מבין למה אתה נכנס:

 

ב-3 השנים האחרונות (מעבר לטיפולים השוטפים) הוחלפו ברכב תושבות מנוע, מוט מייצב, משולשים, משאבת דלק, מדחס מזגן ולאחרונה סטרטר. עם הסטרטר גם סודרה הנזילה ההידראולית הראשונה באחד הבולמים האחוריים. רשימה לא קצרה, אבל (לדעתי) לא נוראה ביחס לשנתון ולתדמית. חלק היו ממש נחוצים וחלק הוחלפו למרות שאפשר היה למשוך בלי כדי למנוע נזקים מצטברים.

 

פרט לנזילה מהבולם האחורי (~500 ש"ח) שום תקלה כאן לא יחודית ל-C5, ו(שוב, לדעתי) היתה יכולה לקרות גם ב-C4 באותה הסתברות.

 

לא היו כמעט בעיות חשמל (פיוז אחד נשרף, כמה נורות זולות סיימו את חייהן בטרם עת עד שהבנתי וקניתי ממותגות) ולא היו שום בעיות כרוניות / בלתי ניתנות לטיפול / יקרות בצורה משמעותית. הרכב משמש כרכב היחידי שלנו, נוסע כל יום ומתוחזק ברמה שאפשר להכנס, להניע, להפעיל מזגן, ולהגיע לאילת / קרית שמונה / כל מקום אחר בלי שום בעיה. לא מתחמם / צורך שמן / משחק סנוקר.

 

בגדול, אם אתה מוצא אקזמפלר שתוחזק טוב ולא נסע יותר מדי, פוטנציאל התקלות (לדעתי) לא יהיה משמעותית גדול יותר מב-C4. ההבדל העיקרי נמצא במערכת הפניאומטית, שמנסיוני הצנוע אמינה מספיק בדגמים האלו (וגם בולמים רגילים עלולים לדרוש החלפה ברכב משנתון כזה). מצד שני, וזה נכון לכל רכב ישן, תהיה תחזוקה מעבר לטיפולים שוטפים. לא יודע להגיד כמה, אבל כנראה שבכמה אלפים בודדים בשנה (אלא אם אתה מטפל לבד).

 

כמובן שתשלם יותר על טסט ועל דלק (בקיץ, עם מזגן, פחות משמונה ק"מ לליטר בעיר וקצת יותר מ-10 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. מדוד במשאבה. בחורף עוד בערך 10%). אם אתה לא נוסע הרבה זה לא נורא.

 

ולחצי הכוס המלאה: הנוחות, השקט, המרווח והאבזור שווים לדעתי את ההפרש (הגדול) בדלק וההפרש (הקטן) בתחזוקה, אבל זה כבר עניין של תקציב (וגם הבעיה הפעוטה של למצוא רכב שמור ומתוחזק בתקציב ומוסך טוב ליד הבית).

 

אבל כמו שכבר נכתב פה הרבה פעמים, בתקציב כזה הכי חשוב למצוא אקזמפלר מתוחזק, פחות חשוב מאיזה דגם. C5 מתוחזקת תהיה (לדעתי) בסבירות גבוהה זולה יותר לתחזוקה מ-C4 או מגאן שבורה. לא הייתי מסתכל אפילו על אף אחת מהן בלי ספר טיפולים מסודר במוסך סביר, עם ק"מ גבוה (הגיר, הגיר) או בוגרת ליסינג וטיפולי שמש.

 

וסתם עוד רעיון: למה לא 307 מ-2008? היא לא צריכה להיות שונה באופן משמעותי מה-C4, ואולי תהיה זולה יותר כי הדגם ישן יותר, ואולי פחות מבוקש (אם זה בכלל אפשרי).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

×
×
  • תוכן חדש...