Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3576 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחילו לי כמה צרות לאחרונה. אחת הבומבות עושה לי צרות. נזילות שמן ברמה של לא לעבור טסט. הרכב נוסע ועושה את העבודה, אבל החישוב שלי הוא פשוט - יש לי טסט בעוד חודש וחצי. עלות חידוש רשיון הרכב הוא 1300 בערך. הטיפול פלוס תיקון הליקויים (הנזילות ופנסים ושאר דברים) יעלה לפחות את אותו הסכום. זו השקעה של כ-3000 שקלים ברכב ששווה פחות וכבר עושה סימני עייפות. ואני לא נהג מפונק מדי...

 

זה ההגיון. :)

 

מה יש לC5 שלך שהיא שווה השקעה של 12K במשהו אחר?
פורסם

זו דרך אחת להסתכל על הדברים.

 

הדרך השניה היא לצאת מנקודת ההנחה שאני באמת מכיר את האוטו ולכן אני יודע שהוא הגיע לשלב בו העלויות שלו כבר לא שוות את ההחזקה שלו.

 

אני לא סתם מחליף כי "בא לי חדש". אני מחליף בלית ברירה, משום שההשקעה כרגע, על מנת להחזיר את הרכב למצב לא רק של נסיעה (קרי - טסט), אלא גם למצב של הנאה מהנהיגה, תהיה פשוט יקרה מדי.

 

להשקיע 3K ברכב שאתה מכיר או לזרוק אותו ולהשקיע 12K בחתול בשק! אממממממ...
פורסם

הדרך השניה היא לצאת מנקודת ההנחה שאני באמת מכיר את האוטו ולכן אני יודע שהוא הגיע לשלב בו העלויות שלו כבר לא שוות את ההחזקה שלו.

 

זה כנראה נכון, אבל זו כל השאלה, לא? מה אתה צופה שיהיו העלויות בשנה הבאה? יש כרגע דברים לתקן מעבר ל-1300 ש"ח שציינת? גם רכב בסכום שיש לך יצריך בסבירות גבוהה השקעה כזו או אחרת, ולכן לא בטוח שיהיה זול יותר. היתרון של הרכב שלך הוא שאתה יודע כבר מול מה אתה מתמודד, ואם תחליף אותו אתה עלול להיות מופתע (גם לרעה).

 

לדעתי, ההסתכלות של השקעה ברכב למול השווי שלו בשוק היא לא תמיד נכונה. ברור שרכב ישן יותר יהיה גם זול יותר וגם יצריך יותר טיפולים. זה לא שהטיפולים נהיים זולים יותר ככל שהרכב מתיישן. השאלה המעניינת היא מה תהיה העלות הכוללת של התחזוקה, שמורכבת מירידת ערך ומטיפולים. כדאי להחליף אם אתה מעריך שהסכום של ירידת הערך והטיפולים ברכב החדש יהיה נמוך יותר מבנוכחי. גם להחשיב את עלות הטסט כהשקעה זה קצת מוזר, כי גם רכב חדש שתקנה יצטרך טסט בסופו של דבר (אלא אם אתה מתכוון להחזיק אותו לפחות משנה).

 

סה"כ - בסכום שיש לך הסיכון לתיקון יקר ברכב החדש הוא לא נמוך, וזה בעיקר עניין של מזל. אין פה תשובה מוחלטת, אלא אם ה-C5 הנוכחית שלך במצבה כרגע צריכה השקעה גבוהה כדי להמשיך לנסוע. 1300 ש"ח לדעתי זה גרושים ל-C5 בת 13 כדי לסחוב עוד שנה, וממש לא בטוח שמה שלא תקנה לא יעלה יותר רק בטיפולים מעבר לשוטף לשנה הבאה (ואפילו סביר שכן). כדי באמת לקבל רכב אמין בסבירות גבוהה תצטרך כנראה להשקיע יותר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

^ מה שהוא אמר.

 

זה לא שאתה קונה קורולה 2001. אתה קונה את אותה C5 רק 3-4 שנים צעירה יותר. מישראלי, כן? רוב החשמל שם מאולתר, טופלה בשמן חמניות ועם צמיגי עוץ-לי-וגוץ-לי בני 6.

משכנתא זה קל

×
×
  • תוכן חדש...