Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתרון בעית הגיר הרובוטי של הפוקוס ?


Rnon
שימו לב! השרשור הזה בן 1958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני דווקא רואה תמונה שונה משל razi_pazi.

 

בניגוד לעבר, כבר כמעט ואין הודעות בפורום של בעלי רכבים עם הגיר הנ"ל שמתלוננים.

לנו באופן אישי יש פיאסטה במשפחה עם הגיר הנ"ל וכבר שנה וחצי של שקט (טפו טפו) לאחר שבתחילת הדרך הרכב עשה לא מעט צרות. מוטב לציין שפעם האחרונה שהיינו במוסך עם עניין הגיר מנהל המוסך אמר לנו בהתרגשות מוזרה מעט שהפעם שמו לנו חלקים מסוג חדש שהגיע, כנראה שהתתרגשות היתה מוצדקת.

 

בכל אופן, אין לצפות לגיר עם אמינות של גיר פלנטארי אבל זה כן הגיע (בעיני) לרמת אמינות שמאפשרת ליהנות מהרכב בלי לחשוש מכל רעידונת, ובמחירים שהרכבים האלה נמכרים היום זה נראה כמו דיל מנצח. יתרה מכך, ישנם לא מעט דיווחים על כך שהיבואן היה מוכן לטפל בבעיות אלו על חשבונו גם לאחר סיום האחריות על המצמדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש הקלה מסוימת הודות לעדכונים אבל הבעיה לא ממש נפתרה.

זה ככה בכל העולם, אגב.

המחירון של הפוקוס מהשנים האלה מגרד את הרצפה מלמטה,

ובסך הכול אם לוקחים את הסיכון, אפשר ליהנות מדיל מעולה -

במיוחד אם אתה לא מצפה לנסועה גבוהה ונשאר במסגרת הקילומטראז׳ שעדיין חלה עליו האחריות המורחבת.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נחדד באמת נקודה של הזכרתי וhans השכיל להזכיר,

הגיר הזה כמו מרבית הגירים הרובוטים לא יחבב נסיעות שהן בעיקר עירוניות והסבירות לתקלות תרד ככל שתוואיי הדרך בו הרכב יסע יהיו יותר בין-עירוניים (בתנאים אלו הגיר עובד פחות בצורה משמעותית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. עדכוני התוכנה עוזרים בצורה מוגבלת, והרכב עדיין לא ממש מומלץ לנוסעים בתוואי עירוני.

2. הגיר אינו הבעיה היחידה שהדגם הזה סובל ממנו, ולא נראה לי שאם ההתיישנות תהיינה פחות תקלות.

3. השוק מלא דגמים בלי תקלות למה להצמד דווקא לדגם בעייתי?

4. קח בחשבון שאתה תהיה יד אחרונה, כי קשה מאד למכור את הדגם הזה, וזה לא עניין של לרדת כמה אלפי שקלים - פשוט אין טלפונים (למעט אולי סוחרים בסגנון "בא מחר בבוקר שם 5000 ש"ח מזומן" על רכב שערכו במחירון מעל 30K)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אין בעיות חוץ מגיר וגומיות נופלות, ואת הגומיות הנופלות פתרו במסגרת האחריות (דבק אחר, מחזיק בלי בעיה).

אבל אכן יד אחרונה, אין ויכוח.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Zvit לא מדובר בעדכון תוכנה בלבד אלא חלקים מסוג חדש, בנוסף לעדכון תוכנה.

לגבי תקלות אחרות hans ענה יפה.

הסיבה למה דווקא פוקוס היא שיהיה קשה למצוא רכב אחר שנותן תמורה גבוהה כל כך למחיר מגוחך כל כך.

 

מצחיק לראות איך כאשר מדובר על dsg אשר עדין נושא בעיות אנשים מחרפים את נפשם כדי להגן עליו, למרות יבואן שבורח בכל הזדמנות, ודווקא פה כאשר יצרן שמצא פתרון המניח את הדעת ויבואן שלוקח אחריות אנשים עם שלטי ענק של "תתרחק".

 

אני מוצא בהתנהגות העדר הזו יתרון שאיפשר לי לקנות פיאסטה ידנית (שאפילו לא קשורה לענייני הגיר) בת שנתיים במחיר מגוחך ועכשיו לפני רכישת פוקוס מתוחת הפנים, שגם אין לה קשר לגיר הנל במחיר שגם הוא מגוחך.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי מה שאתה כותב פשוט לא נכון, הרכב אמין מאוד 0 תקלות!, גיר בנהיגה עירונית דרוש הסתגלות

קשה למכור השאלה באיזה מחיר, מי שקנה זול גם ימכור זול, זה הרכב היחידי בישראל כעת שנותן לך במחיר שחיטה שנתון מתקדם מאוד, 2014 למשל במחיר מציאה.

חשוב גם לזכור שיש אחריות מורחבת ללא ויכוחים שתדאג שלא יהיה לך נזק בכיס כתוצאה מהגיר אם יהיה תקלה בניגוד לכל מיני מתחרות שמכים אותך על מחשב גיר סורר או על קלאצים בכ9 אלף שקל

 

הגומיות הודבקו פעם אחת לפני שנתיים עם M3 ומאז לא נפלו, זה לא נראה תקלה.

לרכב יש מעלות רבות ובמחיר הנכון שניתן להשיגו זה עסקה לא רעה כלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

חשוב גם לזכור שיש אחריות מורחבת ללא ויכוחים שתדאג שלא יהיה לך נזק בכיס כתוצאה מהגיר אם יהיה תקלה בניגוד לכל מיני מתחרות שמכים אותך על מחשב גיר סורר או על קלאצים בכ9 אלף שקל

 

לרכב יש מעלות רבות ובמחיר הנכון שניתן להשיגו זה עסקה לא רעה כלל

 

1. מחיר החלפת מוח/מצמדים ב-DSG כ3בר מגיע לפחות מ-5K (יחד)

2. מהנסיון שיש למי שאני מכיר שהיה לו פוקוס בליסינג, עשרות(!) מכוניות הוחלפו הרבה טרם זמנן בשל תקלות שונות ומשונות (לאו דווקא גיר)

3. אם כל הדברים שאתם טוענים אותם היו נכונים, חניוני חברות הליסינג היו מתרוקנים מפוקוסים משומשים מזמן - בפועל כ-3000(!) יחידות מתייבשות בחניוני חברות הליסינג השונות (כמעט) באין דורש.

4. במחירים בהן נסחרת הפוקוס, היא אכן סוג של "מציאה", אבל את טיבה של המציאה, אפשר לדעת רק בתום תקופת השימוש, ולכן מדובר בהימור שלא בטוח שישתלם, בהתחשב במה שקרה לדגמים כמו רנו מגאן, ושברולט קרוז, אני מעריך שתוך שנה-שנתיים יהיה אפשר לרכוש פוקוס מהשנים 11-12 בפחות מ-10K. (ואז זאת באמת תהיה עסקה שקשה יהיה לסרב לה)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא ניתן עובדות נכונות נכון להיום בקשר לפוקוס ולא על סמך העבר העגום:

 

  • היה בעיה של מצמד מחליק עקב פריצת שמן שעשה צרות ונפתר על ריקול לחלק חדש והבעיה נפתרה ב100%
  • היה ועודנה בעיית "חווית משתמש" עם הגיר הרובוטי שנפתרה על ידי עדכוני תוכנה ומצמד משופר.
  • היתה בעיית גומיות שולית שנפתרת ב5 שקל בטמבוריה הקרובה.

 

כל סיפורי האימה האחרים פשוט לא נכונים, הרכב עדיין בהמוניו על הכביש וכמות הדיווחים כאן בפורום על תקלות עכשוויות אפסית ממש בניגוד לDSG שמככב על בסיס יומי.

 

 

אני אישית נוהג בפוקוס מושמץ שנקנה במחיר מציאה ללא תקלות מעל 40K בשנתיים האחרונות עם 0 תקלות, כן 0 תקלות (למעט מצבר שהחליט לגסוס).

 

בפועל חברות הליסינג לא מסכימים למכור ממש בזול, אנשים פרטיים כן, וכאן ניתן להשיג דילים מדהימים!

 

אני חוזר ואמור במחיר הנכון וניתן להשיג במחיר זול מדובר במציאה שאין כמותה בשוק הרכב נכון ליום.

 

לגבי DSG הנושא כבר נטחן עד אין סוף, לא מכיר מקום אחד בישראל שמחליף מח גיר ומצמדים חדשים במחיר שנקבת, המחיר קרוב לכפול!

עריכה אחרונה על ידי אליהו שבת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף לדבריו של אליהו, הסיבה לכמות הפוקוסים במגרשים היא אותה סיבה לכך ששאר הרכבים נמצאים או לא נמצאים במגרשים - תדמית.

 

לתדמית כידוע אין תמיד יד במציאות.

דוגמא נוספת לכך תמצא למשל בתוצרת וואג, שכביכול נחשבת לאמינה ללא קשר למציאות, ויפניות נחשבות למשעממות למרות שגם לכך כאמור אין תמיד יד במציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה לדעתי שהוואגיות עדיין בתמונה זה בגלל השילוב של הטורבו והDSG, כי לאנשים חשוב באמת 0-100.

מעבר לזה עוד דברים, עיצוב בסיאט שמושך צעירים, סקודה פרקטיות למבוגרים, וולקסוואגן ''מותג''.

וכמובן מודעות בנוגע לאמינות מפוקפקת, אולי יקח עוד כמה שנים שאנשים יבינו את המוניטין.

 

הפוקוס הציעה מנוע 1.6 סטנדרטי ותא נוסעים פחות פרקטי והופ הרכב בקרשים.

מעבר לזה דלק מוטורס גם מחצה את פורד בארץ.

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא ניתן עובדות נכונות נכון להיום בקשר לפוקוס ולא על סמך העבר העגום:

 

  • היה בעיה של מצמד מחליק עקב פריצת שמן שעשה צרות ונפתר על ריקול לחלק חדש והבעיה נפתרה ב100%
  • היה ועודנה בעיית "חווית משתמש" עם הגיר הרובוטי שנפתרה על ידי עדכוני תוכנה ומצמד משופר.
  • היתה בעיית גומיות שולית שנפתרת ב5 שקל בטמבוריה הקרובה.

 

כל סיפורי האימה האחרים פשוט לא נכונים, הרכב עדיין בהמוניו על הכביש וכמות הדיווחים כאן בפורום על תקלות עכשוויות אפסית ממש בניגוד לDSG שמככב על בסיס יומי.

 

 

אני אישית נוהג בפוקוס מושמץ שנקנה במחיר מציאה ללא תקלות מעל 40K בשנתיים האחרונות עם 0 תקלות, כן 0 תקלות (למעט מצבר שהחליט לגסוס).

 

בפועל חברות הליסינג לא מסכימים למכור ממש בזול, אנשים פרטיים כן, וכאן ניתן להשיג דילים מדהימים!

 

אני חוזר ואמור במחיר הנכון וניתן להשיג במחיר זול מדובר במציאה שאין כמותה בשוק הרכב נכון ליום.

 

לגבי DSG הנושא כבר נטחן עד אין סוף, לא מכיר מקום אחד בישראל שמחליף מח גיר ומצמדים חדשים במחיר שנקבת, המחיר קרוב לכפול!

 

סוגיית הגיר בפוקוס ובפיאסטה לא נפתרה לגמרי.

כמעט כל הרכבים שיש להם מצמדים יבשים מתקשים במדינות חמות. המצב עם המצמדים הרטובים טוב משמעותית.

כמות הפוקוסים שנמצאות במגרשי הליסינג היא פסיכית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה לדעתי שהוואגיות עדיין בתמונה זה בגלל השילוב של הטורבו והDSG, כי לאנשים חשוב באמת 0-100.

מעבר לזה עוד דברים, עיצוב בסיאט שמושך צעירים, סקודה פרקטיות למבוגרים, וולקסוואגן ''מותג''.

וכמובן מודעות בנוגע לאמינות מפוקפקת, אולי יקח עוד כמה שנים שאנשים יבינו את המוניטין.

 

הפוקוס הציעה מנוע 1.6 סטנדרטי ותא נוסעים פחות פרקטי והופ הרכב בקרשים.

מעבר לזה דלק מוטורס גם מחצה את פורד בארץ.

1. אם מה שהיה חשוב לאנשים זה בעיקר 0-100 אז הפוקוס החדשה, המאזדה 3 ואפילו הקרוז החדשה היו בראש טבלאות המכירה, תוסיף לכך שלחלקם הנהיגה בהם לא פחות ממצויינת .

 

2. סיאט מושך צעירים בעיקר בארץ... נחשב לרכב עם ביצועים "ספורטיביים" יותר משאר התחרים בקטגוריות השונות, למרות שגם פה ידידי זו סטיגמה ותו לא.

 

3. מודעות בנוגע לאמינות מפוקפקת בווג - הראיות לא תומכות בכך. תקלות הגיר בוואג איתנו בקרוב עשור... לא הרג את הומתג, ההיפך - הוא בצמיחה מרשימה. פורד? מספיק דור אחד שהיה בו כשל (שתוקן ברובו) כדי להרוג את המותג.

 

4. אין שום קשר בין כמות הרכבים על הכביש לכמה הדגם טוב, אחרת לך תסביר את היונדאי גטס ועוד רבים כמוהה.

 

5. אם תחפש תמצא לא מעט דגמי 2 ליטר.

 

אם נאחד את כל אלה לפסקה אחת - אנשים לרוב קונים אוטו על סמך רגשות ולא על פי מחשבה שקולה. לכן, אם אדם יחליט לרגוש רכב משומש על פי מחשבה שקולה ולא רגש (או עדר...), הוא עשוי למצוא מציאות אמיתיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא רואה תמונה שונה משל razi_pazi.

 

בניגוד לעבר, כבר כמעט ואין הודעות בפורום של בעלי רכבים עם הגיר הנ"ל שמתלוננים.

לנו באופן אישי יש פיאסטה במשפחה עם הגיר הנ"ל וכבר שנה וחצי של שקט (טפו טפו) לאחר שבתחילת הדרך הרכב עשה לא מעט צרות. מוטב לציין שפעם האחרונה שהיינו במוסך עם עניין הגיר מנהל המוסך אמר לנו בהתרגשות מוזרה מעט שהפעם שמו לנו חלקים מסוג חדש שהגיע, כנראה שהתתרגשות היתה מוצדקת.

 

בכל אופן, אין לצפות לגיר עם אמינות של גיר פלנטארי אבל זה כן הגיע (בעיני) לרמת אמינות שמאפשרת ליהנות מהרכב בלי לחשוש מכל רעידונת, ובמחירים שהרכבים האלה נמכרים היום זה נראה כמו דיל מנצח. יתרה מכך, ישנם לא מעט דיווחים על כך שהיבואן היה מוכן לטפל בבעיות אלו על חשבונו גם לאחר סיום האחריות על המצמדים.

 

דוקא נראה לי שאנחנו פחות או יותר באותה דעה.

בניגוד לרוב אני לא פוסל את הרכישה. בכלל לא

 

אכן כתבתי שהמחיר צריך להיות שחיטה. לא בהכרח, כי זה רכב גרוע אלא כי מצב השוק שלו איום ונורא. כפי שצויין המגרשים מלאים פוקוסים מאובקות....

גם אם הבעיה הנפתרה ב 200% עדיין המחיר צריך להיות שחיטה כי הן לא נמכרות בפועל אלא במחיר שחיטה או לקונה שלא בקיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

נתקלתי בפוסט מעולה שמסביר לעומק את פעולת התיבה 6DCT250 של GETRAG שמותקנת בפורד פוקוס.

אותה תיבה מותקנת גם בפוקוס 2.0 וב-1.6, ההבדל היחיד הוא ביחסי ההעברה.

 

http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/168683-ford-powershift-dual-clutch-transmission-dct-technical-overview.html

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...