Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתרון בעית הגיר הרובוטי של הפוקוס ?


Rnon
שימו לב! השרשור הזה בן 1959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ע"פ התיאור שלך מדובר בתקלה במחשב גיר. למרות שהתיאור אכן נשמע מאוד מאוד מלחיץ, אני מאמין שהחלפת המחשב תפתור את כל הבעיות, ואם הגיר ניזוק כתוצאה מתקלת המחשב אזי גם הוא יוחלף, והכל באחריות אין כסף.

 

המחשב גיר הוחלף פעם אחת כששבק חיים, במוסך אמרו שזאת בעיה ידועה.. אמרו שהוחלף לדגם משופר

אבל משיחה עם הבוחן הראשי של אויס הבנתי שהם סתם אומרים את זה... מנסיונו סיפר שהרכבים המשיכו להיתקע באותו קצב עד ליום שאויס החליטו לא לקנות עוד פוקוסים ולהיפטר מאלה שקיימים במהירות (הופכים להשכרה/חלופי).

העניין הוא שלפעמים הגיר מתנהג ממש בסדר ולפעמים הוא עודה רושם של ״הנה תזמין גרר ותעצור בשוליים״, המוסך טוענים שהרכב עבר בדיקה ונמצא תקין אך בין השורות נאמר גם שבפעם הבאה שיתקן יחליפו מכלולים.

 

מתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני שמעתי שרק על מחשב יש אחריות ועל מצמדים תצטרך לשלם לאחר 5 שנים?

יש למישהו מידע מבוסס?

 

אכן, 5 שנים הרחבת אחריות על מכלול הגיר, 10 למחשב.

 

המחשב גיר הוחלף פעם אחת כששבק חיים, במוסך אמרו שזאת בעיה ידועה.. אמרו שהוחלף לדגם משופר

אבל משיחה עם הבוחן הראשי של אויס הבנתי שהם סתם אומרים את זה... מנסיונו סיפר שהרכבים המשיכו להיתקע באותו קצב עד ליום שאויס החליטו לא לקנות עוד פוקוסים ולהיפטר מאלה שקיימים במהירות (הופכים להשכרה/חלופי).

העניין הוא שלפעמים הגיר מתנהג ממש בסדר ולפעמים הוא עודה רושם של ״הנה תזמין גרר ותעצור בשוליים״, המוסך טוענים שהרכב עבר בדיקה ונמצא תקין אך בין השורות נאמר גם שבפעם הבאה שיתקן יחליפו מכלולים.

 

מתן.

 

מחשב הגיר ה"משופר" כולל קירור פאסיבי אשר היה לא מספק במחשבים הקודמים מה שהביא לקריסה תחת עומס חום ולתקלות שאתה מתאר, ועל כן ניתן להניח (ותקן אותי אם אני טועה) שבימים חמים מאוד הגיר אצלך בעייתי לעומת ימים חמים פחות.

מתי הוחלף אצלך מחשב הגיר? יתכן שאצלך הוחלף לדגם הנחות, לצורך העניין המחשבים החדשים נכנסו להתקנות בסביבות פברואר השנה (לפחות בחו"ל, אצלנו - מי יודע..).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האחריות:

אכן הנתון הרשמי הוא 5 שנים למכלול הגיר ו 10 שנים למחשב הגיר.

באופן שאינו רשמי מדברים על עוד הרחבה צפויה (אולי בשל התביעות הייצוגיות?)

 

הנתונים של מתן דווקא נשמעים לי מאוד לא מעודדים...

אם הייתה הנחה שעדכון לתוכנה של 2016, ביחד עם החלפת קלאצ'ים שנדפקו בדרך פותרת את הבעיה, מספקה דוגמה אחת ע"מ לשלול אותה.

 

לגבי מחשב גיר עם קירור אקטיבי, לא מכיר את הנושא. תודה עמרי, חידשת לי.

את התקלות שמתן תיאר ייחסתי לגיר עצמו (ולא נתקלתי בהן אישית).

חשבתי (כמו מתן), שזה קורה כשהקלאצ'ים גמורים ותכנת הגיר משתגעת.

את הבעיה הזו (שתכנת הגיר משתגעת כשמתחילות תקלות אחרות בגיר), היו אמורים "לפתור" בסוף 2015 בעדכון תוכנה.

אחד העדכונים האחרונים נועד להתריע על תקלה בעוד מועד במקום לנסוע עם גיר משתולל.

מתן אכן קיבל התראה. למה כעת הוא נוסע עם גיר דפוק ללא התראה? אולי באמת מחשב הגיר הלך???

 

בקיצור, ההודעה של מתן לא ממש עשתה לי את היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האחריות:

אכן הנתון הרשמי הוא 5 שנים למכלול הגיר ו 10 שנים למחשב הגיר.

באופן שאינו רשמי מדברים על עוד הרחבה צפויה (אולי בשל התביעות הייצוגיות?)

 

כשהעליתי את הנושא במוסך מורשה כשהרכב היה בטיפול, אמרו לי ברמיזה שגם לאחר תום האחריות לא יתווכחו ויחליפו קלאצ'ים.

הנתונים של מתן דווקא נשמעים לי מאוד לא מעודדים...

אם הייתה הנחה שעדכון לתוכנה של 2016, ביחד עם החלפת קלאצ'ים שנדפקו בדרך פותרת את הבעיה, מספקה דוגמה אחת ע"מ לשלול אותה.

 

לגבי מחשב גיר עם קירור אקטיבי, לא מכיר את הנושא. תודה עמרי, חידשת לי.

 

תיקון - קירור פאסיבי (צלעות קירור) ולא אקטיבי (אוורור פעיל).

את התקלות שמתן תיאר ייחסתי לגיר עצמו (ולא נתקלתי בהן אישית).

חשבתי (כמו מתן), שזה קורה כשהקלאצ'ים גמורים ותכנת הגיר משתגעת.

את הבעיה הזו (שתכנת הגיר משתגעת כשמתחילות תקלות אחרות בגיר), היו אמורים "לפתור" בסוף 2015 בעדכון תוכנה.

אחד העדכונים האחרונים נועד להתריע על תקלה בעוד מועד במקום לנסוע עם גיר משתולל.

מתן אכן קיבל התראה. למה כעת הוא נוסע עם גיר דפוק ללא התראה? אולי באמת מחשב הגיר הלך???

 

בקיצור, ההודעה של מתן לא ממש עשתה לי את היום.

 

מהתיאור של מתן סביר עד בטוח שהתקלה היא במחשב הגיר, אולי אף זלג שמן לבית הקלאצ' אך לא מדובר בסימפטומים שהוא מתאר.

הרבה סיבות יכולות להיות, מחשב תקול במקור, מעבד שהתחמם ולא מקרר עצמו באופן מספק. מחשב רכב כשמו כן הוא - מחשב, ועוד אחד שעומד בעומסי חום ללא קירור אקטיבי אלא רק פאסיבי. להבנתי מדובר ברכב ליסינג כך שרוב הסיכויים שהמחשב יוחלף, ואני אף הייתי עומד על כך שהמחשב יוחלף בדחיפות מכיוון שישנו פקטור של סכנת חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהעליתי את הנושא במוסך מורשה כשהרכב היה בטיפול, אמרו לי ברמיזה שגם לאחר תום האחריות לא יתווכחו ויחליפו קלאצ'ים.

לא הייתי בונה על זה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי בונה על זה

 

ממש לא בונים על זה, מילים זה חינם...

 

אגב, גם לי זה נאמר שלא לציטוט במוסך פורד.

אבל קח בחשבון, שלהם אין אינטרס לספר לך סיפורים עד שתחלוף תקופת האחריות. להיפך:

הם מקבלים חלפים על חשבון היבואן ושעות עבודה שמוגשות ליבואן ומשולמות על ידיו.

הלקוח לא עוצר אותם מלבצע תיקונים יקרים והם עושים זאת גם ללא בקשה מפורשת מצדך.

הם, יותר מאיתנו מקווים שהאחריות תימשך לנצח.

 

תשובה גם הוא לא משלם ומגיש את החשבון.

לפורד עצמה, יש אינטרס בתקופה שהיא מתמודדת עם יצוגיות בכל היבשות להראות אחריות והתמודדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוד מסחרי- מה שהיצרן משלם, זה לא מה שאתה משלם .

סוד מסחרי 2- מופעל עליהם לחץ מחברות הליסינג להמשיך את האחריות, כי לא מוכרים פוקוסים, ואכן רובם הופכים לחלופיים .

 

היתרון? יותר ויותר לקוחות מעדיפים לוותר על חלופי ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור מעניין.

אצלנו במשפחה יש 2 פוקוסיות (פוקוסים?) - 1.6 ו-2.0, מ-2011.

פחות או יותר כל הגומיות הודבקו מחדש, הגיר פלגמטי להפליא, אבל זהו בערך. לא הוחלף כלום, רק עדכוני תוכנה.

אין ״מחלת ים״ או מכות בהעברת הילוכים, העסק סתם זז באיטיות מעצבנת.

ההגה סתמי כיאה למכונית מודרנית, והעסק בכלל לא מזמין להתגרזנויות.

 

די חבל לאור השלדה, התחושה היא שגם מנוע עם הספק כפול לא יגרום לה למצמץ.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי כבר את הקשקוש הזה שהורחבה האחריות ע"מ שתשובה יוכל לשמר את לקוחות הליסינג....

סלח לי, זה קישקוש בלבוש.

 

הרחבת האחריות הגיעה מהיצרן.

הוא מספק את כל הקלאצ'ים בחינם (עולה לו פחות אבל עדיין יקר להחריד)

והוא שמשלם שעות מוסך על ההחלפות (גם פה, לא הייתי מתחלף איתו).

תאוריית הקונספירציה עם הליסינג אין לה ידיים ורגלים. פורד ארה"ב הייתה הראשונה להאריך את האחריות ואחריה העולם כולו.

פורד עצמם טענו לראשונה לפני חצי שנה שהם פתרו את הבעיה. האם זה נכון?

 

הביטחון העצמי שלהם לפחות מסביר למה הם העדיפו מסלול של הארכת האחריות הדרמתית כדרך התגוננות בתביעות הייצוגיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעצם זה שפורד מגבילים את האחריות ל160,000 ק"מ בלבד, הם לראשונה נותנים בישראל תאריך תפוגה לרכב שלאחר הוא פשוט לא יהיה שווה שקל, ממש ככה גם לא שקל אחד בודד (אולי לגריטה).

הרי פורד פוקוס 2011 למשל עם הגיר הנחמד בעוד שנה שנתיים יגיע ל160,000 והתיקון יהיה יותר יקר מערך הרכב, לפי המצב כעת הוא בטוח יצטרך את התיקון.

 

התזמון של הרחבת האחריות בדיוק כשחברות הליסינג מוצפים (ממש ככה, כמויות עצומות של פוקוסים בחניונים), והשקת הפוקוס החדש על ידי "דלק מוטורס" קצת חשודה, לכן ככה זה נראה על פניו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אליהו

אבל מומחיותך בנושא שמאות רכב אינה נושא הדיון

 

נשמח לשמוע אם יש ברשותך פוקוס ועדקנת תוכנה + החלפת הקאצ'ים השנה.

מצטער, אבל התובנות המאלפות שלך פשוט נושא לדיון אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אליהו

אבל מומחיותך בנושא שמאות רכב אינה נושא הדיון

 

נשמח לשמוע אם יש ברשותך פוקוס ועדקנת תוכנה + החלפת הקאצ'ים השנה.

מצטער, אבל התובנות המאלפות שלך פשוט נושא לדיון אחר.

 

אני כלל לא מומחה בשמאות וברכב בכלל..

כתבתי את התובנה כתגובה על תזמון הרחבת האחריות של החברה.

 

לעניין השרשור החשוב! שכרתי עשרות פוקוסים בחיים שלי, ובחלק ניכר הגיר פשוט צחק עלי ממכסה המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...