Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורשה 356B T6 CAB שחזור מלא


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותך -

יש לי רק שאלה כללית (לא חייב כמובן לענות, וכמובן לא להכנס למספרים):

איך מתמחרים עבודה כזו ללקוח ? האם בסכום "פיקס" ? או לפי ש"ע (ויש גם חומרים ופח פה ושם) ? האם אתה יכול להעריך (מבלי לפרק) מה תהיינה העלויות ?

(ומה אומרים ללקוח כזה, ששואל לגבי עלויות - כשאתה יודע, שרק אם תפרק חלקים ניכרים מהרכב - תדע בדיוק מה עומק ה"ניתוח" אליו אתה אמור להכנס).

אודה אם תוכל לסבר את אוזנינו ולו מעט בפאן זה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חולגי תודה לך על השאלה,

 

אכן שאלה מעניינת, כל בית מלאכה פועל בנושא באופן שונה בהתאם לבעליו. אך העקרון בסהכ זהה. עבודה +חלקים.

בעקרון בתי מלאכה מתמחים יוכלו לשער כמה יעלה השחזור לפני תחילת העבודה.

מי שעשה עשרות מיני ידע לתת לך מחיר סופי לשחזור מיני,

מי שעובד רק על אסטונים משנות השישים ידע להגיד לך כמה יעלה שחזור מלא לכל דגם. המחיר יהיה סופי כלומר FIXED.

 

אני יודע על בית מלאכה בלונדון שעושה למישהו 190SL בעלות כוללת של 120K לישט לא כולל מעמ. המחיר כולל הכל כולל הכל והלקוח יצטרך רק להגיע להתניע ולנסוע עד לטריילר שייקח את האוטו אליו הביתה.

 

אני יכול להעריך את המכוניות שיש לי איתן נסיון מבחינת שעות העבודה: הפירוק X, עיבוד החלקים שפורקו X, ההרכבה X. הזמן פחות או יותר זהה ברוב המכוניות מבחינת השעות עם מדובר במנועי 4-6 צילינדר, ומבנה גוף זהה.

 

את שעות העבודה על הגוף קשה להעריך לפני ניקוי במדיה, ולכן אני נותן מספר גמיש, והופך אותו לסופי אחרי ניקוי במדיה.

אך לרוב אני מוצא מניסיוני שכל מכונית מבנה שתי דלתות משנות השישים, בין אם היא פורשה או אלפא, מרצדס או אוסטין הילי, דורשת בין 750 ל-1000 שעות עבודה על הגוף מבחינת הברזל.

כך היה עם ה-190SL בשרשור קודם (נדמה לי שהיה שם משהו באזור ה750 שעות עבודה על הגוף) וה-356 הזו תגיע בקלות ל-800 שעות במיוחד לאור העובדה שהייתה לנו שלדה ליישר.

 

ה-356 לצורך הדוגמה, ערכה כמכונית מוכנה, רב יותר מהסכום שיוכנס לתוכה כדי להביאה למצב זה.

 

יש מקרים בהם אני נותן מחירי פיקס, אך לרוב תוך כדי עבודה, הלקוח בוחר בעצמו להכפיל את התקציב כדי לטפל באזורים נוספים, במידה ומתגלים כאלו.

 

יש לי גם מכונית אחת שהלקוח מבחינתו לא מעניין אותו כמה זמן ייקח לי להשלים את העבודה ובלבד שהאוטו יהיה מוכן. במקרה הזה אני פשוט עושה חשבון לפי שעה.

 

מערכות היחסים עם הלקוחות בבית המלאכה שלי היא אישית, ובנויה על אמון. הלקוח מאמין לך ובך, שתעשה בישבילו את המקסימום כדי לתת לו את התוצאה הטובה ביותר עבורו.

 

מקווה שעניתי לך במעט על השאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אכן, יש חדש.

לא מצאתי וויכוחי סרק בשרשור, אלא דיון מעניין.

לאחרונה איני מוצא את הזמן והריכוז הדרוש להעלות תמונות ולכתוב בצורה מספיק רצינית ולכן אפשר לומר בקצרה שתהעצלתי מלהמשיך בכתיבה.

אבל אין כמו הקפצה שכזו כדי לגרום לי לחזור אל תיקית התמונות ולחפש משהו שמעניין להמשיך איתו.

אז קודם טיפלנו בכנף הפנימית, עכשיו קצת תיקונים לתא המטען- שנמצא כמובן מקדימה (כמו חיפושית ששש לא להגיד לה חיפושית).

אז מה היה לנו במקור?

2015-04-10 12.43.33.jpg ואחרי שמרוקנים את תא המטען (שבינינו אין בו ממש מקום למטען, אולי למטען של טלפון) 2015-04-10 12.45.42.jpg אפשר לראות את תחתית תא המצבר, ואת שארית המסגרת שמעגנת את המצבר. רצפת תא המטען בדגם זה סובלת מאוד, תמיד מניפים משם את האוטו עם ג'ק, המדרכה ואבנים גדולות נוגחות בתחתית.

אחרי ניקוי החול התגלו - DSCF8983.jpg איך נקרא לזה- תיקונים יצירתיים.

היה צורך לחתוך החוצה את כל תא המטען - DSCF9110.jpg נורא קל לחתוך, ואז לגלות שמה שהיה נראה כמאוד ברור מבחינת לאן מתחברים החלקים החדשים, הוא לחלוטין לא ברור בעליל, ואין עדים, אין את מי לשאול.

לכן מבעוד מועד, קיבעתי את קצוות הכנפיים הפנימיות, שלא יברחו לי אחרי שאשחרר אותן מחלקי תא המטען הקדמי. לקחחתי עוד קצת מידות, והתחלתי להגיש את כל החלקים השונים למקומם.

תא המטען מורכב מכמה וכמה חלקים, וכולם צריכים להתאים למקומם יחד. האחד משפיע על השני. ולכן אי אפשר לרתך כל חתיכה למקומה לחוד אלא יש להגיש את כולם האחד לשני, לרשום את מסכת הפעולות לכל אחד (את ההוא לקצר, להוא להוסיף טיפה, לזה להזיז את הפלאנג', כאן לחדד את הרדיוס או הקיפול) לפרק לבצע את התיקונים ולהרכיב שוב. וחוזר חלילה, וחוזר חלילה, ויורד הערב, וחוזר חלילה, ולילה. ושוב. ובבוקר DSCF9104.jpg ממשיכים. בתמונה ניתן לראות הערות כתובות על הפאנל, מה לעשות לו בפעם הבאה שהוא יורד מהאוטו.

. DSCF9109.jpg פאנל תא המטען (חזית תחתון) מקבל חידוד בדמות חלק שהכנתי בעצמי ומרותך לתחתית כדי לחדד את מרכז הפאנל, שיתאים לחדות של פאנל רצפת תא המטען (כל פאנל ריפרו והפגמים הפרטיים שלו - קצת כמונו בני האדם.)

 

נמשיך בקרוב. מבטיח להמשיך לפני שהשרשור יעבור עמוד

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי , כל פעם מחדש אני נהנה לקרוא את השרשורים שלך , הכוללים הסבר מפורט מלווה בתמונות , שפה רהוטה , ומעניין .

אני הבחור אשר סיים כעת שיפוץ של סיטרואן דה שבו 65 , הכל ( למעט צביעה ) עשיתי במו ידיי , כעת סיימתי ( להבדיל ) לשפץ בודי לג'יפ שלי - שיפוץ שכלל בניית כל הדפנות מחדש וחיזוקן .

כבעל מקצוע אתה יודע מה זה לשחזר פחים ( 0.6 מ''מ עד 1 מ''מ ) בדה שבו .

מהשחזורים הללו למדתי המון על המבנה הקונסרוקטיבי של הרכב וכמובן גם כיצד לערגל ולהתאים חלקים אחד לשני .

שמח מאוד שהשרשור מתנהל על דפי הפורום ( הדי גוסס כיום , בעידן הפרצופספר ) .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לך אילן,

עקבתי אחרי שיפוץ הדה שבו, כל הכבוד על ההתמדה וגם התוצאה. אכן לא פשוט להתמודד עם פחים דקים, אבל ברזל זה ברזל כמו שאתה גילית. התאמת הפחים היא מיומנות נרכשת, וכמו שאני לא יכול לקום בבוקר ולבצע באופן מלא ומקצועי את מה שאתה עושה לפרנסתך ביום יום, כך גם אתה גילית שזה אמנם לא פשוט אך עם התמדה ומאמץ הצלחת להקים את האוטו לתחיה, בתנאי חצר, וכל הכבוד לך על כך.

 

נמשיך:

הפאנל האחורי ביותר של תא המטען גם הוא היה פגוע בחלקו התחתון. ממילא הייתי צריך להוציא אותו כדי לאפשר לעצמי גישה לקורות המתלה שעליהן הרחבנו קודם, את החלקים התחתונים מיקמתי על האוטו שימו לב שהפלאנג בצד זה תקין, DSCF9129.jpg וכך גם נעזרתי באוטו כג'יג כדי למקמם בדיוק את הפלאנג' של צד שמאל של אותו הפאנל. הנה הוא על שולחן העבודה DSCF9131.jpg ועכשיו מרותך למקומו DSCF9133.jpg

ועכשי הפאנל מוגש לאוטו, יחד עם הרצפה (BOOT FLOOR) והצדדים (SIDES) DSCF9233.jpg לאט לאט תא המטען מקבל צורה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ממשיך לסגור את תא המצברים/תא המטען

DSCF9262.jpg והנה התא כמעט מוכן DSCF9266.jpg

 

הכי חשובים הפרטים. איך נראות הפינות? איך קשורים כל הקצוות? אמר לי פעם מישהו בתמונה מרחוק אפילו אשתי נראית טוב...

DSCF9248.jpg DSCF9243.jpg ויש שיגידו שהמאמץ מיותר, שכן תהליך הצבע יקבור במעט את ההשקעה בפרטים, וממילא זוהי תחתית תא המטען, תהיה מכוסה בשטיחון כזה או אחר ויונח שם מצבר, וג'ק, וכו.

הכל נכון.

 

אבל דבר ראשון, ככה זה צריך להראות בעיניי אז עשיתי את מה שדרוש כדי שכך זה ייראה.

ובהמשך לכך -

לקוחות פוטנציאליים שבאים לראות את האוטו בשעת עבודה, ובהתאם מחליטים עם אזכה לעבוד על מכוניתם או לא - מתרשמים מהעבודה כמו שהיא ברגע נתון - ללא סיפורים על איך האזור ייראה בעתיד.

וגם חשוב לזכור שהסדנאות הטובות עובדות לסטנדרט כזה לפחות, וייתכן שהאוטו הזה עם תיקית ההיסטוריה שלו יימצא עצמו נבדק על-ידן, והשם של בית המלאכה שלי נמצא בניירת ההיסטוריה.

 

ובזאת סיימנו עם תא המצברים לעת עתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

קדימה רצפה. הרצפה מורכבת משני חלקים קדמי ואחורי. הרפרודוקציה סבירה, אם כי הקוביות פחות מודגשות ברפרו כצפוי.

מה חשוב ברצפה? שתהיה מורכבת ישר, שהדוגמה של הקוביות הלחוצות בתוכה תהיה מקבילה. שלא יהיה מרווח בינה לבין הפלאנג' האחורי, ובעצם אף אחד מהם. שתתאים לחור שלה בול.

הנה תמונה של חלקה האחורי של הרצפה - 2015-07-15 11.15.31.jpg ניתן לראות את ה''קוביות'' (INDENTATIONS) וכיצד הם מקבילים בין חלקה האחורי של הרצפה לחלקה הקדמי שנמצא בצד הימני של התמונה.

בתחתית התמונה ניתן לראות את קורת המדרכה החיצונית.

עוד ניתן להבחין במקומות בהם הרצפה חטפה מכות, בעיקר במרכזה. מכות אלו המשיכו גם אל פאנל הסף האחורי (HEEL BOARD) ושם אצטרך ליישר אחרת הרצפה החדשה לא תשב שטוח.

לקחתי הרבה מידות - גם כדי לדעת לאן נקודות העיגון של הכסא צריכות לחזור, וכדי לדעת היכן נקודות העיגון של הדוושות.

2015-07-15 14.40.05.jpg

הרצפה נחתכת החוצה 2015-07-16 08.52.07.jpg 2015-07-16 09.54.09.jpg למעשה עיקר הזמן מושקע בניקוי הפלאנג' שאליו מרותכת הרצפה. בתמונה האחרונה הפלאנג העליון נקי והתחתון עדיין מרותכת אליו שארית הרצפה.

כאן רואים את החלק האחורי של הפאנל האחורי אחרי ניקיון ויישור הפלאנג 2015-07-17 16.40.18.jpg

הנה חלקה הקדמי של הרצפה בשלב ניקיון הפלאנג 2015-07-17 10.31.10.jpg

ועכשיו אחרי שהכל נקי (כולל חוטר בתוך תעלות צינורות הכבלים שהיו מטונפים) 2015-07-20 12.19.54.jpgומברשת פלדה וחומר ממיר חלודה לתעלה המרכזית 2015-07-20 16.40.44.jpg - אפשר להניח את חלקי הרצפה.2015-07-17 17.28.58.jpg

המשך בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אחרי די הרבה פעמים שהצעתי (offered up) את הרצפה למקומה, החלטתי על מקומה הסופי.

היות ומדובר בריפקודקשיין, כמובן שלא הכל מתאים - למשל ניתן לראות שהמשולשים בתבליט, הולכים להתיישב על הפלאנג (הקו מסמן את קצה הפלאנג' 2015-07-18 11.56.13.jpg ולכן היה צורך להזיז את צלע המשולש. כולל התבליט. 2015-07-20 09.34.38.jpg ולמקם מחדש 2015-07-20 09.33.57.jpg ולבסוף הרצפה ממוקמת ומרותכת למקומה (הריתוכים מושחזים בחלקם) DSCF9118.jpg חדי העין יבחינו בשני חצאי סהר בצבע כחול שמורכבים בקדמת הרצפה. אלו הם נקודות העיגון לדוושות. בגלל שמדובר בהגה ימני ישנן שתיים שכאלו. המשך יבוא בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג אמיתי לראות את היצירת מופת הזו חוזרת לחיים,

 

פרוייקט מדהים ועבודה בידי אמן, לא פחות.

 

כיף אמיתי לראות ולקרוא את המקצועיות בפרטי פרטים.

 

כל הכבוד בנאדם.

 

כמובן כמו כולם, עוקב באדיקות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...