Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורשה 356B T6 CAB שחזור מלא


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי שרטוט של המידות לדגמי ה-356. אפשר אולי למצוא ברשת, אני לא הצלחתי ולכן ביקשתי וקיבלתי מבעל מקצוע אחר את השרטוט והוא ביקש שלא אעלה אותו למדיה האלקטרונית, היות וכך איני מעוניין לפרסם את הדאטא בפורום.

.

זה מאד מפתיע ומוזר. האם לפורשה אין ספר מוסך רשמי ופתוח לכל? לרובר משנות הארבעים יש ולפורשה לא? האם זויות הקסטר שלו הם סודיות?

רק לדוגמה, מתנהל כאן בארץ בסדנה משובחת פרויקט שחזור של מכונית משנות השלושים שרק כמאה יחידות ממנה יוצרו. אחרי מאמץ מסויים הצלחנו לאסוף את כל החומר הטכני הדרוש.

ותנחומי למי שסבור כי כוונון קסטר תלוי במזג האמנותי של האמן ולא בנתונים הנדסיים...

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה מאד מפתיע ומוזר. האם לפורשה אין ספר מוסך רשמי ופתוח לכל? לרובר משנות הארבעים יש ולפורשה לא? האם זויות הקסטר שלו הם סודיות?

רק לדוגמה, מתנהל כאן בארץ בסדנה משובחת פרויקט שחזור של מכונית משנות השלושים שרק כמאה יחידות ממנה יוצרו. אחרי מאמץ מסויים הצלחנו לאסוף את כל החומר הטכני הדרוש.

ותנחומי למי שסבור כי כוונון קסטר תלוי במזג האמנותי של האמן ולא בנתונים הנדסיים...

 

וואו ישראל- מכונית משנות השלושים זה כבר מעניין, ומשהו שיוצרו ממנו רק כמאה יחידות המממממ - מעניין מאוד! אנא תרחיב!

מי יצרן האושיה? מי יצרן הגוף ומה מבנהו?

איזה כיף להיות שותף לפרויקט שכזה, בהצלחה לכל העושים במלאכה ובתקווה שבקרוב ייפתח שרשור בנושא.

 

ולעניינינו יש ספר המוסך של פורשה. זויות הקסטר בוודאי שאינן סודיות!

 

יש מכונאים וותיקים שהם טיפה אולד-סקול. כאלו שכשיגיע זמנם להיטמן באדמה נצטרך חלקה נוספת עבור ה''סודות'' שלהם.

כזה הוא, ואני מכבד את רצונו.

 

תמורת ארבע מאות דולר +- אפשר לרכוש את הספר, (מזל שהיא לא קררה, ספר שלה עולה 1K USD.)

אפשר גם למצוא הרבה מהדאטא ברשת.

כנראה שאני צריך לשפר טיפה את האוריינות האינטרנטית שלי כי הצלחתי למצוא את הנתון הבא, וכך אני יכול לפרסם בלי להכעיס את עמיתי למקצוע.

הקובץ הוא PDF, ולא ניתן להעלותו. אך אל דאגה הדפסתי סרקתי וגם שמרתי אותו כ-JPEG! (מי שמכיר המרות פשוטות מאלו נא לא לגחך! אני יותר פלטינות מאשר הצתה אלק')

והנה הנתון מופיע בטבלה, בשורה התחתונהSuspension Data as Jpeg.jpg

ועכשיו רק נשאלת השאלה מה מראה הסופרטראקר של סטיוארט? 2015-08-17 09.58.01.jpgאת התמונה הזו ראיתם בפוסט הקודם, מה שלא רואים בתמונה זה שאני מבקש מסטיוארט להזיז את הראש כי אני בא לצלם את המספר יהיה אשר יהיה!

2015-08-17 10.16.38.jpg

שאל מישהו עם ניתן לכוונן את הקסטר עם מוצרי אפטרמקט, אני מניח שהתשובה היא כן - למרות שאני לא נתקלתי בזרועות מתכווננות לקסטר ב-356. במקרה של האוטו הזה, ולפי הנתונים שקיבלנו, לא יהיה בכך צורך.

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו מילים. ולטעמי בנתונים אלה צריך היה לפתוח את תיאור בדיקת וכוונון הקסטר - אבל זה כמובן רק אני ומזגי הרע, חוסר ההבנה שלי בכתיבה טכנית בהירה, הירידה המעצבנת לפרטים קטנוניים לעומת האמנות הממריאה אל האופק וכו' וכו'.

אשכול נחשב על ידי רבים כראש הממשלה הטוב בתולדות ישראל, איש רחום וחנון. הוא גם היה שר האוצר וכששאלו אותו כמה תכנית מסויימת תעלה אמר, שנים שלשה ארבעה, אולי חמשה ששה, מקסימום שמונה מיליון לירות. לא היה כמוהו לענות על הצורך הישראלי בדיוק.

מדהים, לא?

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה , אני רק מילה .... אני חושב שדבריו של לוליסה הוצאו קצת מהקשרם ומהפרופורציות , אין ספק שעבודותיו של 57MM (זה הכל:lol:)ראויות לכל שבח . אולם ההבדל הגדול הוא שבארצנו איש לא היה משלם עבור עבודות כאלה ולצערנו ה אמן היה נשאר רעב ללחם ...

כן יש פרוייקטים ברמה הזו גם בארץ אולם ניתן לספור אותם על יד אחת . אחד הפרוייקטים שנעשו בארץ בשנים האחרונות הוא הרובר של לוליסה , לכן יש לו SAY בנושאים אלה ומותר לו להביע דיעה אובייקטיבית שלאו דווקא דעתם של אחרים ...

קצת גמישות ופירגון לא היו מזיקים לעם קשה עורף שכמונו.

הודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לקוראים ולמגיבים. כמה שיותר תגובות שאלות והערות ככה טוב יותר, גם לי, גם לקוראים, ולדעתי גם לתרבות המוטורית בארץ.

 

האזור הבעייתי הבא שדורש התייחסות הוא תחתית קורת ה-A.

קחו בחשבון שבכל סדרת התמונות של אזור זה, האוטו הפוך על ה-ROTISSARIE, או בעיברית SHIPUD.

בתמונה הזו 2015-07-03 14.12.30.jpg רואים את האזור הבעייתי. התושבת עם ארבעת החורים (וחור מרכזי גדול) היא תושבת ציר הדלת התחתון.

היות ואני ממילא מחליף את חלקה החיצוני של קורת המדרכה, ניצלתי את ההזדמנות וחתכתי גם אותה החוצה (את רובה בכל מקרה). 2015-07-03 15.23.58.jpgניתן לראות את תושבת הציר התחתון של הדלת מבצבצת בתחתית התמונה.

בתמונה הזו 2015-07-03 16.22.14.jpg חתכתי עוד, וגם את חלק מהתושבת חתכתי, כדי שתהיה לי גישה לאזור החלוד.את התושבת שמרתי, היא תחזור למקום בסוף התיקון.

טוב אין ברירה צריך לחתוך עוד קצת 2015-07-04 09.16.50.jpg ועוד טיפה 2015-07-04 09.58.13.jpg ומזווית אחרת 2015-07-04 09.58.25.jpg ועכשיו אפשר להתחיל לבנות החוצה את כל מה שנחתך, בפח (MILD STEEL) חדש 2015-07-04 12.44.33.jpg אבל קודם צריך לחתוך עוד קצת חלודה, הנה הסימון עם קצת מידות2015-07-06 12.54.03.jpg והנה אותו מקום אחרי החיתוך 2015-07-06 13.08.22.jpg. עכשיו באמת אפשר להתחיל לבנות החוצה. האזור הזה הוא מפגש של תשע פחים, שכל אחד מהם מחליד בקצה. לכן אין ברירה אלא לחתוך הכל החוצה. למזלי אוטו זה חי באקלים חם, לרוב בארצות רטובות וגשומת האזור הזה גם מקבל שלוש ארבע ציפויי פח נוספים על החלודה כדי לעזור לו להמשיך בחייו כמכונית עובדת.

אז הנה החלק הראשון מונח 2015-07-06 19.37.11.jpg ומושחז 2015-07-06 19.41.50.jpg כל אזור שמעתה ייסגר אני צובע ביסוד, שזה יותר ממה שהפח קיבל בזמן הייצור 2015-07-06 19.53.58.jpg. ממשיכים בסבלנות. החצי עיגול שתמונתו הופיעה קודם, מרותך למקום בפנים - חדי העין יבחינו בו2015-07-08 10.58.07.jpg. ועכשיו הזמן להגיש את קורת המדרכה החיצונית (OUTER SILL) לראות שהכל בכיוון הנכון 2015-07-08 13.13.07.jpg (שימו לב לשולחן העבודה המבולגן מאחורה:oops:)

ולאחר הסרת החלק מהכנף הפנימית כדי להכין אותו לריתוך 2015-07-08 14.44.01.jpg, (חדי העין יראו את הקורה מהפוסטים הקודם כאשר היא עדיין ''צפה''. )

והנה מרותכת חלקה האחד של הכנף הפנימית 2015-07-08 21.17.36.jpg והחלק שהיה שם בעבר (עם כל הפחים שמתחברים אליו מאחור).

 

בהמשך נסגור את האזור כולו ונסתכל גם על קורת המדרכה החיצונית.

 

הערות לגבי המבנה של המכונית - התרשמתי מאוד מהחוזק הרב של קורות המדרכה. למעשה הקורה הפנימית לבדה, חזקה ככ, שהיא לבדה יכולה להחזיק את מרווח הדלת במקומו ללא שום תזוזה ולכן אין צורך בשימוש בתומכי פתח הדלת אלא עם מסירים את קורת המדרכה הפנימית (במכונית זו לא היה בכך צורך, רק החיצונית (בעלת תצורת חצי העיגול הוסרה) הקורה החיצונית המעוגלת, גם זולה לייצור וגם חזקה מאוד בפני עצמה.

זו אחת הסיבות שאין הבדל במבנה השלדה של מכוניות אלו בין עם היא מכונית במבנה קופה או גג נפתח (קאבאריולה :-D כמו שחבר שלי בישראל היה נוהג לומר)

 

יצא פוסט ארוך, תודה לקוראים

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו שצילמת במינכן (הוא רפליקה של ספידסטר מסדרה A שמבוסס על חיפושית (האינדיקציה היא בלם היד שנמצא בין המושבים, ומצהיר על שורשים כחיפושית) שעשו אותו כך שיראה כבעל תצורת גוף של דגם A (הרכב בשרשור הוא B) כלומר מוקדם יותר, עם הבדלים שונים בחזית ובמקומות נוספים,

המכונית עליה אני עובד הינה בעלת גג נפתח גם כן (ראה פוסט מס 21. בפוסט הראשון מונח עליה ההרד טופ שלה).

ולכן גם השרשור בכותרת מוגדר כ-CAB קיצור של CABRIOLET.

המכונית שצילמת בהנחה והייתה אמיתית היא ספידסטר (כמו בסרט TOP GUN) גרסא שבמקור הייתה זולה מהCAB ויוצרה עבור השוק האמריקאי בעיקר בזכותו של היבואן בזמנו שביקש מהיצרן גרסא זולה ללא קשקושים מיותרים ולכן החלון הוא רק חצי חלון (חצי גובה) הגג המתקפל בסיסי, וללא WIND UP WINDOWד בדלתות, ועוד כל מיני מקומות שבוצעה בהם הפשטה.

 

כיום הספידסטרים של גרסאת ה-A הם דגם נחשק ביותר. ומחירם מתחיל הכ-300K לישט ויכול להתקרב ל900K לישט אם הן גם במקרה מיוצדות במנוע קררה, במיוחד עם הוא המנוע המקורי איתו עזבו את המפעל.

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תמונה יוחאי, שתי מכוניות סופר חשובות בתמונה. השמאלית נראית כמו PRE-A או GMUND, ואני בטוח שהיא בעלת היסטוריית מירוצים.

אגב ב-94 היה זמן מצוין לקנות ספידסטרים בארהב בכ-2000 דולר. ו- A קופה בכחצי מזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע!

האמת שקצת התבאסתי...[emoji16]

הייתי בטוח שמדובר בדבר האמיתי(בייחוד כשהיא צולמה בגרמניה)

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

נמשיך עם הכנף, הפנימית, החלק האחרון מורכב. 2015-07-09 15.32.09.jpg

 

ואחרי סיום הריתוך וההשחזה (והפיכת הרכב למצבו הטבעי) יש כנף פנימית DSCF9127.jpg ניתן לראות מבצבץ באדום אוקסיד את קורת הסף החיצונית שברכב זה אין לה שום תפקיד מבני, כלומר אין לה שום משמעות לחוזק השלדה (NON STRUCTURAL).

קורת הסף מורכב למטרת המשך התאמתה למקומה (TRIAL FIT).

 

ומהצד הפנימי האזור שטופל נראה כך DSCF9126.jpg ניתן לראות שהשבתי את תושבת ציר הדלת התחתונה למקומה. הנקודות הכחולות הן עדות לחדירת הריתוך לעומק החומר. מה שנקרא (PENETRATION MARK) החורים הקדוחים ממולאים ברתך בעזרת רתכת MIG - שיטת PLUG WELDING שמחליפה במקרה הזה את ריתוך ההתנגדות (RESISTANCE WELDING או SPOT WELDING בעגה עממית יותר) בעיברית שמעתי את השימוש במונח פונקט שוויס, שזה נשמע לי כמו גרמנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...