Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורשה 356B T6 CAB שחזור מלא


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הבחור היה בלמנס עם סיפורים לא פחות מדהימים. תסתכל בשרשור מקביל. רק תזהר לא להרוס את המקלדת .

 

Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדידות אישרו - הקורה הקדמית נדחפה לאחור 17ממ בצד שמאל.

היות, וכל תא המטען (שמכיל את המצבר והג'ק) ראה ימים טובים יותר, התחלתי לחתוך אותו החוצה, וגם את הקיר האחורי שלו מפני שכך תתאפשר לי גישה לקורות המתלה. את הקיר האחורי חתכתי בזהירות מפני שאחרי שאתקן בו כמה אזורים, אחזיר אותו למקום.

2015-07-01 15.34.02.jpg שימו לב לג'יפה בין הקיר (שאיננו) לקורות המתלה. לשם גם התזת המדיה לא מגיעה. כמובן שנדרשתי לקרצף את האזור.

התחתיל להתיר את קורות המתלה ממקומן - הן מעוגנות מאוד חזק למקומן.

אחרי ההתתרה מיקמתי מחדש (איפה שהן אמורות להיות)

2015-07-11 13.04.31.jpg עכשיו, לפני שאני מתחיל לסגור ולקבע את הקורות - צריך לבדוק כמו שצריך. לשם כך קראתי לגארי טאמס - האיש הטוב ביותר שהצלחתי למצוא עד היום לבדיקת ארבע גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גארי שלח אליי את האיש שלו לעבודות מעניינות הלא הוא אביו סטיוארט.

איש יורקשייר בכל רמח ושסה איבריו, סטיוארט בהחלט מהווה דוגמה חיה לכך שהאדם הוא תבנית נוף מולדתו.

סטיוארט עבד על דגמי 356 של פורשה כשהיו חדשות, במוסך המרכזי של פורשה (אז זה היה משותף גם ל-VW) בעיר לידס. המוסך היה ממוקם בראשית העליה של הA61, ואת נסיעות המבחן הוא היה מבצע בעלייה הזו תחת עומס והוא גם מוסיף ש''היה נחמד עם הייתי מוצא איזו MG לחבוט בה על הדרך במיוחד אם בדיוק הייתי מצויד ב356 עם מנוע קררה.

 

בקיצור, לעניינינו הרכבתי מיסבים חדשים לתוך הקורות לצורכי המבחן ובניתי את המתלים בנייה יבשה, אותי עניין בעיקר הקסטר (לא סגור על המינוח העברי, בעיברית יש התבדרות, שפיעה, קדם אופן, וכו' אולי אחד מהם הוא קאסטר אני בטוח שיוכלו להצביע החברים על המונח הנכון בעיברית).

למה הקסטר ככ מעניין, שכן בדגם זה מיקום מרכזי הקורות ביחס אחת לשניה הוא שקובע את הקסטר ואחרי שאני מרתך למקום אי אפשר לשנות את זה כלל.

מיקום הקורות ביחס לשאר נקודות הייחוס בשלדה ניתן לביצוע בעזרת פילוס השלדה והרצפה, אנכים, ומדידות.

חשוב לזכור שצד ימין היה בדיוק לפי הגדרות היצרן כך שרק צד אחד של הקורות צף.

הנה האוטו מוכן לבדיקה 2015-08-17 10.39.17.jpg

סטיוארט בודק בעזרת מיכשור של SUPERTRACKER2015-08-17 09.58.01.jpg

הערכים תקינים. נשמתי לרווחה והמשכתי לסגור את הקורות למקומן. הדבר הצריך בנייה מחדש של רוב המעטפת החיצונית של הקורות מפלדה בקוטר 1.6ממ, כפי שהיה במקור

2015-07-11 11.08.23.jpg 2015-07-11 13.43.00.jpg 2015-07-11 14.41.59.jpg 2015-07-13 14.23.09.jpg

 

2015-07-13 15.43.06.jpg 2015-07-13 15.43.26.jpg 2015-07-13 21.16.46.jpg

 

ורק בישביל התזכורת - כך זה היה נראה לפני:

2015-06-30 11.10.59.jpg 2015-06-30 11.11.06.jpg

 

ונשאר לחרוט מוט שיהווה תושבת ל-BUMP STOP של המתלה הקדמי, שכן חתכתי את הישנה העקומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מפסיק להפתיע.

אני עוקב בשקיקה אחר ההתקדמות בפרויקט.

עניין הקאסטר מאוד מעניין, תוכל לספק תמונות נוספות של רכיבי המתלה? האם אין פיתרון אפטרמרקט לכיול המתלים, או שזה לא בא בחשבון? (בלא מעט שיפוצים יש מקום לחידושים מודרניים)

 

המשך כך.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים, לא פחות ממדהים העבודה שאתה עושה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה מדהימה, ללא ספק - אבל זה גורם לי לחשוב היכן הקו בין שיפוץ רכב (שמשמר רכב עם ערך היסטורי) לבין פרויקט שהוא למעשה בניה מחדש של רוב הרכב (מה שאומר שהערך ההיסטורי של יצור כזה - בעיני לפחות - נמוך, כיון שרובו למעשה נבנה מחדש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי, צר לי לא להיות אחד מההמון המריע ("מדהים" פירושו בדרך כלל "אין לי מושג על מה מדובר. אני נדהם" ו"אין מילים" שקול ל"מה השעה?").

נראה שאתה עובד לפי ספר הרכב, שבודאי יש בו פרישה של החלקים, מידות ואפיצויות. זה כשלעצמו א. ב. אבל נעלם מעיני הקוראים. ובלי הפרטים הללו מקבל חלק מהם רושם כי מדובר באיזה כישוף או מעשה קסמים, בעוד שכפי הנראה מדובר בעבודה טכנית מסודרת - וכך הרי חייב להיות.

האמנם המצב אצלנו גרוע עד כדי כך שעבודה תקינה מעוררת התפעלות?

על כל פנים, הנכונות לשמוע עצות ולהעזר בנסיון של אחרים ראוי לשבח. אינסטינקט ידוע בארץ ובעולם הוא NIH

(not invented here).

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בין ההוצאה לפועל שלו או של "סתם" בעל מקצוע יש פער גדול, קוראים לזה אומנות (CRAFTSMANSHIP) וחבל שאתה לא יודע לפרגן כשצריך.

 

סתם תגובה ממורמרת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תגובה מדהימה :x

אנחנו לא רגילים לראות רמת ביצוע ודקדוק כזו, לא רגילים לראות בכלל דרישה לעבודה כזו

ולא רגילים לראות מכוניות כאלה. כל אלה ביחד, אישית, מהפנטים אותי ועוד כמה כאלה ש"לא מבינים כלום".

אולי בעולם שלך זה סטנדרט.

בשרשורים של גדי אני צופה בהשתהות ומקווה שלא יפסיק לעדכן ולהסביר.

 

בנוגע לפוסט האחרון של גדי, אוהב לראות את בעלי המקצוע האלה עם מומחיות ייחודית שנצברה בעשרות שנים של עבודה.

רואים את זה לא מעט בתוכניות השיפוצים למינהן. כמו שבגירה אמר, craftmen.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי, צר לי לא להיות אחד מההמון המריע ("מדהים" פירושו בדרך כלל "אין לי מושג על מה מדובר. אני נדהם" ו"אין מילים" שקול ל"מה השעה?").

נראה שאתה עובד לפי ספר הרכב, שבודאי יש בו פרישה של החלקים, מידות ואפיצויות. זה כשלעצמו א. ב. אבל נעלם מעיני הקוראים. ובלי הפרטים הללו מקבל חלק מהם רושם כי מדובר באיזה כישוף או מעשה קסמים, בעוד שכפי הנראה מדובר בעבודה טכנית מסודרת - וכך הרי חייב להיות.

האמנם המצב אצלנו גרוע עד כדי כך שעבודה תקינה מעוררת התפעלות?

על כל פנים, הנכונות לשמוע עצות ולהעזר בנסיון של אחרים ראוי לשבח. אינסטינקט ידוע בארץ ובעולם הוא NIH

(not invented here).

 

אני בטוח שהרוב המכובד (99%) בפורום המכובד הזה,לא מגיע,לא יגיע,וגם לא יוכל להגיע לרמת עבודה מקצועית כזאת.להיות בעל מקצוע, מהרמה הגבוהה ביותר,היא לא רק לעבוד לפי הספר!דרוש ניסיון רב,יכולת טכנית מעולה,אחריות,ידע מקיף בכל רזי המקצוע ואהבה ללא גבולות.ואת כל זה רואים בפירוט,בהרחבה ובתמונות שגדי מצרף בתהליך העבודה.

וכן,המצב אצלנו לא מהטובים בתחום שיחזור רכבי אספנות,וזאת בלשון המעטה.

יש מעט מאוד בעלי מקצוע טובים בארץ,וגם הם לא עושים את כל השיחזור מא' ועד ת'.

צר לי שקשה לך,ואתה לא מההמון המריע,ואתה לא יכול לפרגן.

ואולי אתה נמצא ב 1% האחרון שיודע הכל ?

צביקה הר-נוי

14119

"החיים הם כמו נסיעה על אופניים - אם קל לך מידיי,סימן שאתה בירידה,,," :mm_wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוליסה,

מעבר לחוסר הפירגון, אתה גם פשוט טועה.

 

אתה מציג את זה כאילו צריך חלק חדש, פותחים ספר, מקבלים מידות מדוייקות (עם טולרנס) מסמנים על פח, חותכים וכל ילד עם הקפדה על מדידות יכול להתחיל לשפץ דוזנברגים לרמת קונקורס.

 

האמת לא רחוקה מזה, היא הפוכה לחלוטין, אין שום מידות, שום טולרנסים והרבה מאוד חלקים מיושרים או נבנים מאפס "לפי העין" ופה גדולתו של אומן בעל ידי זהב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים על ההתיחסויות.

 

באגירה - ישראל (LULISA) דווקא כן מפרגן, קרא שוב. הוא מציין לשבח את ההעזרות בבעל מקצוע נוסף, וגם את השימוש בשרטוט טכני. ישראל התייחס לעבודותיי בעבר ותמיד ממקום טוב.

 

ישראל - אכן NIH נקודת מוצא טובה, הביאה אותי למקום שבו אני נמצא כיום.

דבר נוסף שמצאתי שעזר לי הוא לתת כבוד לכולם - גם זה שאומר מדהים ואיני מכיר אותו אישית זכאי להנות מהספק שהוא יודע בדיוק במה מדובר.

להזכירך באחד מהפוסטים שלך, אדם שאינו בעל מקצוע זיהה הבדלים בין שתי תמונות שפרסמת הנוגעות למע' ה-FREEWHEEL אצלך ברובר, שאחרים בעלי ניסיון לא הבחינו.

 

יש לי שרטוט של המידות לדגמי ה-356. אפשר אולי למצוא ברשת, אני לא הצלחתי ולכן ביקשתי וקיבלתי מבעל מקצוע אחר את השרטוט והוא ביקש שלא אעלה אותו למדיה האלקטרונית, היות וכך איני מעוניין לפרסם את הדאטא בפורום.

 

באגירה וישראל מעלים נקודה מעניינת. מיהו בעל המקצוע האמן (CRAFTSMAN).

פגשתי רבים - לדעתי הם נעים על ציר. בצד אחד יש את הארכיטקט, איש השרטוט הנצמד למידות ושואף להביא את המוצר המוגמר למידותיו כפי שהן בשרטוט.

בצד השני של הציר יש את איש החושים - שמתמש בחושיו (בעת עבודות הגוף בעיקר בשניים מהם) ראייה, ומישוש (מגע).

 

בנושאי פנים השלדה (כל מה שאינו גוף חיצוני) יש להיצמד יותר לאזור של הציר שבו המידות הן הקובעות. אני מדבר רק מניסיון, ראיתי מיני שבעל המקצוע שעבד עליה לא משתמש במידות כלל, וכשהיא הושלמה היא נעה בכביש כמו סרטן, תופעה מוכרת במיני שלא נבנו נכון (CRABBING).

 

בנושאי הגוף החיצוני יותר חשוב הצד השני של הציר. האם זה נראה נכון? היא השאלה החשובה. יש כמובן מקום למידות, למשל מיקום הפנס הראשי צריך להיות בגובה זהה מהרצפה בשני הצדדים, ושני הפנסים צריכים להיות זהים במידתם מקו מרכז הרכב. במציאות זה לא כך, ושוב מניסיון ראית איש מידות טכני מאוד (ארכיטקט בעברו) שעשה עבודות גוף חיצוניות לשתי מכוניות אוסטין הילי. מדד הכל מהבוקר עד הלילה עד שהיה מבסוט.

שלמות? שתי המכוניות עקומות למסתכל עליהן. האחת נמוכה בצד ימין יותר מבשמאל, והאחרת כנף שמאל שלה נעה בחדות רבה יותר אל המרכז מכנף ימין.

 

מקרה מעניין שהיה לי וקשור לנושא מימי האחרונים כשכיר בבית המלאכה POST VINTAGE - בעל הבית אדריאן ג'ונסון (שהוא בעל מקצוע לעילא) נתן לי תושבת ללוחית רישוי (אחורית) וביקש ממני לקדוח את החורים בבגז' של אסטון מרטין DB MK3 DROPHEAD (ומהיחידות שמצוידות במנוע בעל שלושה ווברים יצוקי חול). ההנחיה הייתה ''שים את זה בול באמצע''.

מיד עניתי בשאלה כמו יהודי טוב ''באמצע הגיאומטרי או באמצא הוויזואלי?''

''באמצע!'' הוא ענה והלך. לא כל האנגלים מנומסים. בטח לא כל הזמן.

כמה מידות הראו, ששני הפנסים ממש לא נמצאים מרחק שווה מקו האמצע של הבגז', כך גם לגבי ה-OVERIDERS של הפגוש (החלקים האלו שעומדים אנכית על הפגוש) ועוד פרטים שונים כאלו שיצרו מצב שעם אשים את התושבת נכון מבחינה גיאומטרית היא תראה רע. מצד שני גם המרכז הוויזואלי לא היה להיט.

בחרתי משהו בין שניהם וקיבלתי החלטה.

מה אדריאן אמר כשהוא ראה? שזה לא באמצע. והוא צדק. זה לא יכול להיות באמצע הגיאומטרי והוויזואלי באותו הזמן.

אבל מה אדריאן עשה? כלום. הוא לא הזיז את התושבת שוב (למרות שלא קדחתי עדיין חור אחד), והסכים שאמשיך בקיבועה למקומה.

וכך נמנעתי מנפילה לתוך הפח שנטמן, וגם למדתי שיעור חשוב לגבי מה חשוב יותר המידות או העין.

 

 

אז מיהו בעל המקצוע האידאלי? לדעתי זה שיודע לנוע לאורך הציר כולו מתי שצריך ולאן שצריך, במהירות.

 

כך שזה דיון מרתק בפני עצמו, ועוד נראה כשאגיע לשלב הגוף החיצוני כמה כאב ראש יהיה לנו.

 

את מי כל זה מעניין? רק את מי שזה מעניין.

 

לעניינינו

אני יכול לומר שיש מידה מדויקת בין מרכז המתלה האחורי למרכז הקורה התחתונה, ועפ מידה זו עבדתי כמובן. הקורה התחתונה ויחסה לעליונה ישפיעו על הקאסטר כפי שכבר אמרנו, ולכן נעזרתי בסטיוארט.

 

זה ממש לא מדע טילים. כל חלק בשלדת רכב צריך להיות ממוקם במקום הנכון עפ כל אחד מהצירים הבאים 1. קדימה אחורה 2.ימין שמאל 3. מעלה מטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי, צר לי לא להיות אחד מההמון המריע ("מדהים" פירושו בדרך כלל "אין לי מושג על מה מדובר. אני נדהם" ו"אין מילים" שקול ל"מה השעה?").

נראה שאתה עובד לפי ספר הרכב, שבודאי יש בו פרישה של החלקים, מידות ואפיצויות. זה כשלעצמו א. ב. אבל נעלם מעיני הקוראים. ובלי הפרטים הללו מקבל חלק מהם רושם כי מדובר באיזה כישוף או מעשה קסמים, בעוד שכפי הנראה מדובר בעבודה טכנית מסודרת - וכך הרי חייב להיות.

האמנם המצב אצלנו גרוע עד כדי כך שעבודה תקינה מעוררת התפעלות?

על כל פנים, הנכונות לשמוע עצות ולהעזר בנסיון של אחרים ראוי לשבח. אינסטינקט ידוע בארץ ובעולם הוא NIH

(not invented here).

 

חח מצחיק אתה... זה כמו להגיד - מוזיקאי, מה הוא עושה? כולה מנגן לפי תווים ושם את האצבעות במקומות נכונים.

 

עבודת אומן, אני מקנא.

חכמת פורד אסקורט: עדיף 60 סוסים שעובדים בשבילך מאשר 120 שאתה עובד בשבילהם.

חכמת מרצדס W116: אין דבר כזה "شيخ לשעבר".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...