Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3788 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
והיו כמובן גם מנועי מקוררי אוויר, שלפחות במכוניות היו תמיד במבנה בוקסר (מנוע V שטוח).

אני מכיר לפחות יצרן אחד (לא בדיוק יצרן מתקדם...) שיצר מכוניות עם מנוע V4 במבנה Vee של ממש, לא בוקסר, מקורר אוויר.

 

 

אחת המכוניות הכי מעניינות שהיתה בעלת קירור אוויר, היתה הטטרה 700, מכונית פאר צ'כית שהיה לה מנוע V8 אחורי בנפח 4.4.

לטטרה בזמנה היו אפילו משאיות כבדות עם מנוע דיזל V12 קירור אוויר.

 

 

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שרשור מעניין, החכמתי.

מה שלי עד עכשיו לא ברור- מה ההבדל בין מערכות עם מיכל עיבוי שנמצא תחת לחץ (ושם אין פקק לרדיאטור) וכאלו עם מיכל עיבוי פשוט (ששם יש לרדיאטור פקק)

פורסם

כמה ידע אפשר לצבור רק על מערכת אחת, תודה לכולם.

ארצה לשאול שאלה אחרונה, ברשותי סיאט איביזה 1.2T אוטו' , בשיוט של 100-120 קמ''ש (לרוב 110) ללא גדישה, המנוע מגיע לטמפרטורה של 96 מעלות ואז לאחר כמה שניות יורד ל 92 ואז ל 90 ואז שוב עולה. איך ייתכן מצב שבו מוזרמת כמות אוויר קרה ומהירה (אם אפשר להגיד) במהירות של 110 והמנוע עדיין נמצא ב 96 מעלות?! שימו לב, שיוט ב 110 לא גדישה.

מחובר דרך OBD2 לטלפון שמראה את חום המנוע (כי באיביזה אין חום מנוע, משום מה????)

פורסם

96 מעלות נשמע ממש גבוהה למהירות שיוט.

 

אצלי באיביזה מנוע 1600 אני עומד על איזור ה 85-90 בשיוט.

 

אבל אולי ב TSI זה נורמלי אני לא יודע.

פורסם

זה בדיוק התפקיד של הטרמטסט.

 

טרמוסטט שומר על טמפרטורת עבודה שקבע היצרן ולא מאפשר לה לרדת מתחת לסף מסויים.

 

למעשה כל הזמן בכל תנאי הנסיעה טרמוסטט נסגר או נפתח יותר או פחות בהתאם לתמפרטורת נוזל קירור. פתוח יותר בטמפרטורה גבוהה, פתוח פחות בטמפרטורה נמוכה.

 

 

 

 

 

כשהרכב במצב שיוט בעומס נמוך וש זרימה חזקה של אוויר חיצוני שמקרר את הרדיאטור הייטב, הטרמוסטט נסגר חלקית ומגביל את הזרימה של נוזל קירור דרך הרדיאטור.

 

 

פורסם (נערך)

קיימים מנועים שתוכננו מראש לעבוד בטמפ' של עד 110 מעלות צלזיוס. בפתיחת מצערת חלקית טמפ' גבוהה יותר מאפשרת שיפור ביצועי המנוע וגם הורדת צריכת הדלק ופליטת מזהמים.

 

בגולף דור 4 מנועים מסויימים בנפח 1.6 ליטר וגם ג'טה קיימת מערכת קירור נשלטת על-ידי תרמוסטט חשמלי אשר נשלט על-ידי מחשב הרכב אשר מאפשר טמפ' עבודה של עד 110 מעלות צלזיוס.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...