Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3787 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אכן זה קיים במנועי TSI אבל במקרה של מנועי ה-TSI מערכת הקירור מורכבת הרבה יותר בגלל תוספת של קירור לטורבו וגם משאבת סיחרור חשמלית וגם רדיאטור נוסף.

איזה כייף לי :)

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תרמוסטט שתקוע במצב סגור מונע מנוזל הקירור להגיע לרדיאטור ולמעשה מנטרל את מערכת הקירור, מה שיגרום להתחממות יתר של המנוע בכל מצב.

תרמוסטט שתקוע במצב פתוח גורם למערכת הקירור לעבוד במלוא התפוקה גם כשלא צריך, יאריך את הזמן שלוקח למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה ובמצבים מסויימים המנוע לא יגיע לטמפרטורת עבודה כלל.

תודה על התשובות, עונה לי על הכל.

יש לי עוד שאלה שארצה ללמוד עליה, איך בדיוק עובר הנוזל הזה? הרי תמיד כשאתה מעביר נוזלים נשארים טיפות שלבסופו של דבר אחרי הרבה מחזורים של כניסה -חזרה למיכל הטיפות נשארות והכמות נשארת נכון? ואיך בדיוק זה עובר בבלוק מנוע? יש להם צינור משלהם או פלטה שבה עוברים הנוזלים שמקררת את הבלוק?

פורסם

בבלוק מסביב לצילינדרים קיימים מעברי מיים שבהם זורם נוזל הקירור. כחלק ממערכת הקירור קיימת משאבת מיים שמיתחברת לבלוק ותפקידה הוא ליצור את הזרימה של נוזל הקירור בכל המערכת.

פורסם

עד תחילת שנות ה 50' ברוב המכוניות כלל לא היתה משאבת מים; הקירור התבצע בשיטת תרמו סיפון.

כתוצאה משינוי בצפיפות החומר, המים החמים היו נדחפים למעלה, וכך בעצם הם היו מונעים ומסתחררים.

צינור המים העליון היוצא מהרדיאטור היה חייב להיות גבוה יותר מבלוק המנוע.

כמובן שהמערכת הרבה פחות יעילה ממערכת שמבוססת על משאבה, ואם חסרים מים ברדיאטור, אזי לא היה סחרור כלל והמכונית היתה רותחת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בוקר טוב,

חן,מרק ובוקי תודה על המידע!

לא ידעתי את הדברים שרשמתם.

 

בהמשך לחברי הטוב מאור, למעברי המים בבלוק קוראים ''חלוקי מים''.

אם ישאלו אותך את זה במבחן אל תרשום ''חלוקי נחל'', מורידים על זה נקודות, מניסיון. (התבלבלתי)

רועי

פורסם

מעניין שבשפות שונות מכנים את זה על שם של פריט לבוש שונה [emoji3]

 

בעברית זה "חלוק מים".

באנגלית water jacket - "ג'אקט מים".

ברוסית זה "חולצת מים".

 

 

פורסם

והיו כמובן גם מנועי מקוררי אוויר, שלפחות במכוניות היו תמיד במבנה בוקסר (מנוע V שטוח).

קירור המנוע נעשה ע"י צלעות קירור שהגדילו את שטח הפנים, וזרימת האוויר דרכם ציננה את המנוע.

מאוורר מנוע יעיל היה צורך חיוני במנועי קירור אוויר, וללא המאוורר המנוע היה מתחמם עד כדי התעוותות תוך דקות ספורות.

מנועי קירור אוויר יכולים לפעול בטמפרטורות קיצוניות שמנועי קירור נוזל אינם מסוגלים לפעול בהם.

אולם הם סובלים מרעש גבוה ויעילות תרמודינאמית נמוכה יחסית, ולכן עברו מהעולם.

פולקסווגן ייצרה מנועים מקוררי אוויר עד 83' וסיטרואן עד סוף 89'.

פורשה המשיכה עוד כמה שנים עם ה 911, ואז עברה אף היא לקירור מים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כי אין בעיית רעש באופנועים, ובשל העובדה שמנוע האופנוע חשוף ברובו, אין בעיית קירור.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אחת המכוניות הכי מעניינות שהיתה בעלת קירור אוויר, היתה הטטרה 700, מכונית פאר צ'כית שהיה לה מנוע V8 אחורי בנפח 4.4.

שימו לב למאוורר המיוחד בחזית המנוע.700GTengine.jpg

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אם נעבור לצד הקיצוני השני, מערכות קירור לרכב המודרני עברו שדרוג רציני בשנים האחרונות עם בקרות שונות כמו תרמוסטטים כפולים נשלטים מחשב בשיטות שונות, כנ"ל משאבות מים עם ספיקה משתנה, מאוורר מנוע עם בקר לשליטה על מהירות וצנרת מים מסועפת ומסובכת בעלת קטרים שונים והצרות מוזרות, כל זאת רק לשפר נצילות תרמית ושורה תחתונה להוריד זיהום אויר.

אבחון מערכות קירור כאלו מסובך ודורש ידע מעמיק של מערכת וכמובן סורק תקלות או בקיצור... נגמרו הימים של לשם את היד על הצינור רדיאטור העליון והתחתון ולדעת אם יש בעיה או לא.


×
×
  • תוכן חדש...