Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יגואר F TYPE V8 5.0 - מסע נהיגה באלפים באוסטריה, שוויץ וגרמניה


razmel
שימו לב! השרשור הזה בן 2283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

FullSizeRender (2) (1).jpgFullSizeRender (3) (1).jpgFullSizeRender (1) (1).jpgFullSizeRender (5).jpgפנורמה.jpgIMG_5969 (1).JPGIMG_5981 (1).jpgIMG_6006 (1).jpg

 

טיול שעשינו, דניאל ספיר ואני באלפים באוסטריה, שוייץ וגרמניה.

 

חובבי רכב מכנים את הצליל שמנוע מפיק במילה "צליל".

כאלו שאינם חובבי רכב מכנים זאת במילה "רעש".

אנחנו חובב רכב.

היגואר F-TYPE עושה ר-ע-ש. ליתר דיוק, 550 סוסים צוהלים ורועמים כשלוחצים על דוושת התאוצה.

זה רעש מחריש אוזניים, צורם, גורם לתחושת מועקה, אבל ממכר עבורי ברמות מפחידות.

בכל סל"ד. בכל מהירות.

החל מרגע ההתנעה, מתכנני הרכב כיילו אותו להרעיש.

נכנסים לאוטו, מתניעים, נהמה מפחידה נשמעת בחניון. ציפינו לראות מסוק קוברה מגיח מאחורי האוטו. אבל לא. זה האוטו. "הקטור שלנו?" כן. שלנו. האוטו שלנו עשה את הרעש הזה.

הרעש הזה מתגבר בנסיעה רגועה, גם על 1000 סל"ד בלבד, ובכל פעם שמרפים מדוושת ה"גז", נשמעים פמפומים מכיוון האגזוז. בק פאיירים, שנשמעים כמו חולה ברונכיט ספסטית עם דלקת ריאות, כשהוא משתעל עם גרון מלא ליחה.

הרכב כוייל בכוונה להזרים עודף דלק לאגזוז, שמתפוצץ בו וגורם לגרגורי הדהוד רועמים, כשמרפים מהדוושה.

ויש כפתור בקונסולה. עם אייקון של אגזוז. כשלוחצים עליו, הדוד משתנה לדוד פתוח, ויותר דלק מוזרם לאגזוז בעזיבת הדוושה. אשכרה הם עשו כפתור שעוד מעצים את הרעש הבלתי נסבל והאהוב הזה.

התחלנו את הפוסט דווקא בענין הזה. הרכב עובד על כל החושים, אבל החויה המיוחדת והזכרון מהרעש שלו – בלתי נשכחים.

אז נחזור להתחלה.

הזמנו כמידי שנה לקראת יום הולדתנו כרטיסי טיסה לגרמניה, ורכב. שני חברים הכי טוב מה יש.

בניגוד למסורת שלנו בשנים קודמות עם הפורשה, החלטנו הפעם לשכור את היגואר F-TYPE.

איזו גרסה? לא ידענו. שיערנו שנקבל את גרסת 3.0 V6 עם 340 או 380 כ"ס במקרה הטוב.

אבל כשהפקיד בשדה"ת החתים אותנו על קבלת המפתח, היה רשום בטופס מנוע 5.0 ליטר R, עם 550 כ"ס, מנוע V8 עם מגדש על.

V8"?" אני שואל.

כן הוא עונה.

"5.0 ליטר?" אני שואל.

כן הוא עונה.

"5.0 ליטר?" דני שואל.

הפעם הוא כבר לא ענה.

אמר נסיעה טובה ושלח אותנו לדרכנו.

 

בחניה:

עלינו לחניון לחפש את האוטו. האוטו היפה והמרשים ביותר בחניון זו היגואר F TYPE.

גם אם היו בחניון כל המכוניות מכל הזמנים, עדיין הייתי אומר שהיא בחמישיה הראשונה.

גם אם היתה בחניון גברת עזרא (רפאלי לשעבר), הייתי אומר אותו דבר.

"העין אוכלת ראשונה". זה משפט שאמר אהרוני לגברי בתכנית בישול, ואני מאמין בו.

וכשרואים את היגואר בחניון, משפיץ השפם שלה, ועד לקצה הזנב, העין שבעה.

(אולי האלפא 4C יפה ממנה. אולי. אבל כמעט ואין מכוניות איטלקיות בגרמניה).

האוטו נמוך מאוד (זה מרמז שלא יהיה נח להכנס ולצאת אליו), ובשילוב עם העובדה שהוא רחב מאוד מאוד, כמעט 2 מטר, זה פוסל חניה בחניונים עם רמפות מסתובבות.

גם מידת הצמיגים ("295/30/20) לא מבשרת טובות בתחום הנוחות הצפויה. לטובת אלו שלא מבינים את המידה – זה ג'אנט בקוטר 20", כמו טרקטור, עם צמיג רחב מאוד, ודקיק. אין גמישות. אין רכות. אין שיכוך. אין נוחות. אחיזה והעברת כח – יש בהחלט. עשו את כל הפשרות בתחום הנוחות, כדי להשיג התנהגות.

אז נכנסים לאוטו, לא נח להתיישב. זוית הפתיחה החדה המצומצמת של הדלת לא עוזרת. דניאל מנסה למצוא תנוחת ישיבה נוחה. אני מתפעל מהפנים ולומד את מערכת ההפעלה.

אחרי 10 דקות, שאני כבר שולט במערכת ההפעלה, דניאל ממשיך לחפש תנוחת ישיבה נוחה. עוד נחזור לזה בהמשך.

מניעים.

פה נכנס הקטע עם הרעש שציינתי בהתחלה, אבל היה חשוב לי להתחיל איתו, אז אתם לא חייבים לגלול למעלה. אפשר להמשיך.

מיתוג:

בעייתי מאוד. מתחיל כבר במפתח המגושם עם כיתוב JAGUAR ללא לוגו.

ממשיך בגריל הקדמי עם סמלון קטן, עגול. מדליון אדום. (סמל היגואר המזנק אסור לשימוש עקב תקני בטיחות להגנה על הולכי רגל).

בצדדים אין שום כיתוב או סמל של יגואר.

מאחור סמלון R בצבע ירוק, שבמקום לציין גרסה ספורטיבית נראה כמו גרסה היברידית / מונעת מים / סולרית של ניסן LEAF.

כיתוב F-TYPE בפונט משונה, ללא ציון שם היצרן.

אהה. כן. פעם ראשונה שמופיע לוגו היגואר המזנק, אבל הוא נמצא על הספויילר האחורי, שמתרומם במהירות בין עירונית או בסיבובים להגברת DOWN FORCE, וממילא לא נראה לרכב שמאחור.

את בעית המיתוג הקשה ראינו כבר בחניה, אבל בנסיעה אנשים מסתכלים על הרכב ולא מצליחים לקשר לאיזה יצרן הוא שייך. פספוס.

כן שמרו על המסורת של יגואר בצליל צורם של חריקת דלת הנהג (חריג מאוד ברכב פאר, כמעט חדש לחלוטין), ובמנגנון מושב הנהג המתרחק מההגה לאפשר יציאה נוחה בכיבוי, שהפסיק לעבוד אחרי פעמיים.

למעט הנ"ל, פנים הרכב כן משדר פאר, רחוק מלהיות ספורט ספרטני, איכות הגימור גבוהה מאוד, משטחי עור גדולים ללא חלוקות על הדש בורד, הקונסולה והדלתות.

מערכת סאונד מובחרת של מרידיאן. בהחלט אפשר "לדפוק שמחת חיים ברמקולים של אוטו עם כבוד", בתנאי שהמנוע כבוי.

דניאל עדיין מחפש תנוחת ישיבה נוחה. אין.

 

בעיר:

כל החששות מתגשמים. האוטו לא נח. קשה. רחב, נמוך (נהגת במיני קופר מסתכלת עלינו מלמעלה. אני יודע שהיא מסתכלת עלי, דניאל חושב שהיא מסתכלת עליו, לכל אחד מאיתנו ברור שהשני טועה, ובסוף מסתבר שהיא מנסה להבין איזה רכב זה).

למרות שהרכב לא נח, הצליל/ ר-ע-ש ממכר, במיוחד כשאנחנו נוהגים עם גג פתוח, ושוב, כל עזיבת דוושת התאוצה גורמת לסדרת פיצוצים מחרישי אזניים מהאגזוז, שמרעידות את הרחוב המנומנם.

גם נהמת גרגור שמונת הצילנידרים מהמנוע מרחיבה את הלב, והנסיעה הלא נוחה הופכת לחויה.

* הערה – עלול להעיק על כאלו שאינם חובבי רכב, ומכיל שאריות גלוטן.

הרכב הוא רכב ספורטיבי, ויגואר בחרו שלא לשלב בו מתג "ECO", ולכן קראו למתג הזה "SNOW", כדי לא לפגוע בחויה.

אז בנסיעה עירונית, אין טעם להעביר את האוטו למצב ספורט (שמנפח את ארבעת האגזוזים, מקשיח את המתלים, משנה את תגובות הדוושה וההגה), ומצב "SNOW" בהחלט מספיק.

עם הקצב ששעון הסל"ד עולה, ושעון הדלק יורד, גם מצב "SNOW" זה קרבי מידי בעיר.

 

מחוץ לעיר:

אנחנו בגרמניה. ל"מחוץ לעיר" קוראים פה אוטובאן בחלק גדול מהכבישים.

THE FIRST RULE OF FIGHT CLUB...

אז הכלל אומר: כשיש שלט עם מספר המציין מהירות – לא עוברים אותה.

כשאין שלט עם מגבלת מהירות – אין מגבלת מהירות.

וזה מה שקורה.

כשיש עבודות בכביש או בצידיו, יש שלטי מגבלה (60 / 80 / 120) וכו'.

הציבור צייתן.

כל התנועה נוסעת ב-80. אף אחד לא בשמאלי, כי אם הראשון ב-80, אין טעם לסוע בשמאלי, כי אסור לעקוף. גם לא על 81.

כשיש שלט המורה על הסרת מגבלת המהירות – שוב הציבור צייתן. נשמעים הזמזומים.

משאיות ורכבים עד 170 קמ"ש – בימני.

תנועה רגילה סביב 200 קמ"ש – בימני עם עקיפות לאמצעי.

תנועה של רכבים מהירים (רכבי סלון אירופאים המוגבלים ל-250 קמ"ש) – עוקפים בשמאלי וחוזרים ימינה.

רכבי ספורט – כמו רכבי הסלון. רק מהר יותר. אין מגבלת מהירות.

והתנועה זורמת.

אתה יודע שכל הנהגים צייתנים, מרוכזים בנהיגה, בעלי תרבות ומקיימים החוקים.

תענוג.

והחוסר נוחות שהיתה באוטו בנסיעה העירונית נשכחת. במהירות גבוהה, על כביש איכותי, האוטו נוח.

דניאל עדיין מנסה למצוא תנוחת ישיבה נוחה.

 

אז בניגוד ל-S CLASS ול-750 ול-S8 שנעלמות לנו בחלון האחורי, אצלנו עדיין צריך מידי 300 ק"מ, נניח אחת לשעה או קצת יותר, לעצור בחניון ייעודי לחלץ עצמות.

 

בהר:

עם כל הכבוד ללוזית, אלקוש בירנית, חמת גדר ועוד כמה מוכרים יותר או פחות, במעלה האלפים האוסטרים מפלצת הנהיגה המעולה הזו מתגלה במלוא הדרה.

במצב ספורט ארבעת האגזוזים רועמים ללא הרף, האוטו מוקשח, הסל"ד גבוה, התגובות חדות.

חסרון יחידי – ההגה מרגיש גדול מידי, והחישורים על ההגה בשעה "רבע לשלוש" לא מאפשרים לפיתה טובה עם האצבעות סביב ההגה בהעדר מגרעת לאצבעות.

כל השאר – מושלם.

דניאל נוהג במיומנות במעלה ההר, מתפעל משעון ה-G ומהשיאים שהוא שובר לעצמו, שלי ממש מעניינים את הביצונית הימנית, שעברה שמאלה בסיבוב האחרון.

שנינו צווחים מהתלהבות, ואף אחד לא שומע, כי המנוע מנטרל כל רעש.

נסענו שוב למעבר סילוורטה, פה ביקרנו בפעמים הקודמות עם הפורשה 911.

מדובר בכביש אגרה למטיילי סקי, שבעונה הזו די שומם, למעט רוכבי אופניים מזוכיסטיים שמטפסים 2000 מ' בגובה, בכביש של כ-25 ק"מ, עם כ-34 הרפינים.

בקטע מסויים דני מוריד אותי באחד הסיבובים, שאצלם סרטון שלו עולה בהר.

אני מסכים. "מבחוץ זה נראה יותר טוב".

דניאל נוסע, ומסמן לי מלמטה להתחיל לצלם כשהוא עולה.

ואז אני מבין.

אני מבין איך אנחנו נשמעים לרוכבי האופניים.

בהר נשמעת שאגה אמיתית של יגואר, ודניאל מטפס למעלה.

כל ההר רועד.

זה מסביר את המבטים של עובדי המחסום של כביש האגרה למטה בכל פעם שהגענו אליהם והסתובבנו, ואת הרמות הגבה של רוכבי האופניים בקפה למעלה. בקצה הכביש.

ווילדע חייעס.

 

בקטע מסויים דניאל ביטל את בקרת ההחלקה. עלי זה גדול מידי, והרכב הופך לפראי, אגרסיבי וכמעט בלתי מרוסן.

כל ליטוף של דוושת התאוצה מכניס את הרכב להיגוי יתר, גם בקטעים ישרים, ושוב, מבחוץ זה נראה יותר יפה.

 

מבחן הפרידה – קשה מאוד.

במיוחד המיקום הסרקסטי.

כשהחזרנו את האוטו פתאום הבנו שאנחנו נמצאים בגן עדן למכוניות דריפטים.

אנחנו בחניון ענק, רחב, ארוך של משטח בטון איכותי. המקום המושלם למבחן דונאטס.

אני כבר נרגש, ואז דניאל מזכיר לי שזה מסלול ההמראה בשדה התעופה של מינכן, ופה הם פחות סלחניים מעין שמר, כשרכב עולה על המסלול.

אנחנו מחזירים את הרכב בשדה.

דניאל מודיע שמצא תנוחת ישיבה נוחה.

 

ביגואר F-TYPE 5.0

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני רק שאלה - אפשר להיות חבר שלכם...?

נראה ונשמע כמו רכב מדהים. חבל שאי אפשר להעביר גם את הסאונד.

תודה רבה על הסקירה, כתיבה מעולה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

מעולה. לקרוא, לחוות דרך המילים. מעולה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, באמת, הפכו את הצליל לפיצ'ר ממש, כולל בק פיירים בהזמנה, מעניין !

איכשהו זה מסתדר לי עם מה שאני מדמיין בתור העדפות הרוכשים כיום

 

שמעתי לאחרונה על כל מיני רכבים בהם מערכת הסאונד משדרת צלילי מפלט [?]

אבל כאן זה נראה לי הדבר האמיתי - בקצה שלו + הדגשה

 

הפרופיל של הרכב מושלם בעיני וזה מסתדר לי עם החיבה שלי לעיצוב שמגיע מבריטניה,

יפהיפה. מעניין עד כמה הוא פראי ללא בקרות - נשמע לי על גבול הלא פרקטי,

וכנראה נועד רק למקומות סגורים.

 

 

כן שמרו על המסורת של יגואר בצליל צורם של חריקת דלת הנהג (חריג מאוד ברכב פאר, כמעט חדש לחלוטין)

* כנראה שבסוכנות לא עשו את הטקס שאבי עושה לכל רכב חדש שמגיע -

גירוז כל מנגנוני הדלתות ולשון הבגאז' !

ההגה מרגיש גדול מידי, והחישורים... לא מאפשרים לפיתה טובה עם האצבעות סביב ההגה

 

* אם כבר השגתם כזאת פיתה טובה באלפים [!!] היית עוצר לרגע לאכול בשקט,

אע"פ שאני מבין כמה קשה להתנתק מרכב כזה.

 

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים.

שתקבל מכה מפינה של שולחן בזרת של הרגל...

רק לא בביצונית.

שמעתי לאחרונה על כל מיני רכבים בהם מערכת הסאונד משדרת צלילי מפלט [?]

קיים בלקסוס היברידית IS300. עשיתי מבחן לאחרונה ואעלה אותו בקרוב במגזין של הפורום.

 

אם כבר השגתם כזאת פיתה טובה באלפים

אין על הפיתות של פלאפל דבורה בכרכור.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* מה מאפשר הרכב כשהוא עם בקרות ?

 

ושאלה כללית יותר - האם יש הבדל רעיוני בין הקלפים שהיינו מצמידים

לגלגלי האפניים כדי שיישמעו כמו טוסטוס לבין רדיו שמדמה לך צליל של אגזוז ?

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב, עם בקרות, מהנה מאוד, מדוייק. חזק ופראי. צריך לדעת לא לקפוץ מעל הפופיק / הצוק.

בלי בקרות הוא מפחיד.

 

הצליל של האגזוז הוא לא רק צליל. הוא מלווה ב-550 כ"ס שדוחפים קדימה, ובמתלים מוקשחים שכל לחיצה / הרפיה מדוושת התאוצה מגיעה לכל החושים בגוף.

זה טוב.

הבעיה שגם בעיר, בנסיעה סולידית, אתה נשמע כמו חוליגן.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא, תענוג להיכנס לסיטואציה דרך הכתיבה. מאחל לך ולחבר עוד הרבה טיולים כאלו.

מצטרף לשאלה לגבי דרישות ועלויות (במידה ואפשרי), אולי קיבלתי רעיון למתנת יום הולדת לעצמי.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ספיץ' לס.

אבל מפרגן.

ולא מקנא בכלל.

אפילו לא טיפה. :bigcry:

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...