Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - טיימינג לקליאו דור 3 מנוע 1.2 D4F


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 3101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים יקרים,

התופעה של הכנופיה היא מעולה ברמה הנקודתית לאדם הפרטי שמקבל את העזרה וזוכה בחיסכון.

אם מסתכלים לרגע בצורה רחבה יותר - מדובר בתופעה קלאסית של כלכלה מקבילה.

למה הכוונה?

הכוונה להתרחשות בחברה שהיא מקבילה לשירות קיים שהממלכה נותנת או מאפשרת את קיומו.

זה יכול להיות מקבילה של בנק (רשת של שירותים פיננסים שעובדים מתוך עשרה טרנזיטים של ברינקס למשל) מקבילה של סופרמרקט (טנדרים עם כל טוב שמביאים סחורה עד הבית), מקבילה של רפואה, של תחבורה ציבורית, במקרה שלנו מקבילה של מוסך.

 

תופעות כאלו לא מתרחשות בחברות האדם שמקיימות את המדינות המתקדמות בעולם.

הן כן מתרחשות בארצות שהן איך לומר בעדינות - לא המתקדמות ביותר כמו קובה למשל (שם יש גם מטבע מקביל), ויש נוספות. הן לרוב קורות בגלל קושי או כורח, בכל מקרה כאשר לא ניתן לפעול בתוך העולם הממלכתי, ובדמוקרטיה זה מצב מסוכן.

 

הן קורות משלל סיבות שניתן בגדול להתווכח עליהן, אבל במבחן התוצאה, יש לנו חבורה של אנשים מוכשרים שעובדים בחינם (ולמי שחושב שזה תקין אז אני חולק עליו), מתוך נתינה ורצון לעזור (דבר חיובי ביותר) כתוצאה מכך שהממלכה לא מייצרת סיטואציה שתאפשר לאנשים לטפל במכוניותם באופן רשמי במחיר סביר ביחס ליוקר המחיה.

 

יכול להיות שטיימינג לשתי מכונוית זהות יעלה אותו הדבר בבריטניה ובישראל כאשר כאן השכר הממוצע במשק גבוהה בשלושים אחוז מאשר בישראל כאשר מתח הרווחים של שני המוסכים עומד על 8%?

 

זה יכול להיות רק כאשר המע' עקומה, התשתית יקרה ללא סיבה, המיסוי כבד מידי, בקיצור משהו לא תקין.

 

ברמת הלוגיקה של פתרון הבעיות אמנם פלוני הצליח לחסוך X כסף. מה הלאה? מה האופק של התופעה הזו? עם זהו האופק אז ברשותכם הוא לא משהו בכלל.

ואני יודע שאין מה לעשות ואי אפשר לעשות שום דבר, וניסו כבר הכל ואין מה לעשות.

ואולי יש מה לעשות. לא יודע. ולפני שאתם מזכירים לי שאני בכלל לא בארץ, יכול להיות שהמרחק הוא דווקא מה שמאפשר לראות את הדברים ככה וחוץ מזה אני חוסך לכם מכונית אחת בפקק.

 

גדי

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

במדינות אחרות ומפותחות התופעה שאנשים מטפלים ברכבים שלהים לבד יותר נפוצה מכיוון שניתן להחזיק יותר מרכב אחד (ואפילו 2) ואין בעיה להשבית רכב לכמה ימים, לחילופין ישנה תחבורה ציבורית שמאפשרת להתנייד בלי רכב לכמה ימים.

ב wheelers dealers ישנם הרבה תיקונים שאד מציין שיכולים להתבצע בבית או ללכת למוסך ולשכור ליפט לפי שעה. בתכניות הרכב באמריקה רואים הרבה אנשים פרטיים שבונים מכוניות מאפס בחצר האחורית.

 

אין לתופעה הזאת אופק כי אולי חלק מהאנשים הם מכונאים לשעבר עם ידע וכלים שצברו, ומה שהם לא יודעים/ יכולים לעשות הם לוקחים לאיש מקצוע, וחלק מהאנשים סתם לוקחים גרוטאה ומתאמנים עליה.

כל העניין בפורום הוא עזרה ושיתוף בידע, במיוחד מצד אנשים המקצוע, ההפך ממה שהולך בשירשור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק להיכנס לפורום כללי ולראות את הפרשי המחירים בחלקים בארץ ובחו"ל כדי להבין למה זה מתפתח.

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במדינות אחרות ומפותחות התופעה שאנשים מטפלים ברכבים שלהים לבד יותר נפוצה מכיוון שניתן להחזיק יותר מרכב אחד (ואפילו 2) ואין בעיה להשבית רכב לכמה ימים, לחילופין ישנה תחבורה ציבורית שמאפשרת להתנייד בלי רכב לכמה ימים.

ב wheelers dealers ישנם הרבה תיקונים שאד מציין שיכולים להתבצע בבית או ללכת למוסך ולשכור ליפט לפי שעה. בתכניות הרכב באמריקה רואים הרבה אנשים פרטיים שבונים מכוניות מאפס בחצר האחורית.

 

אין לתופעה הזאת אופק כי אולי חלק מהאנשים הם מכונאים לשעבר עם ידע וכלים שצברו, ומה שהם לא יודעים/ יכולים לעשות הם לוקחים לאיש מקצוע, וחלק מהאנשים סתם לוקחים גרוטאה ומתאמנים עליה.

כל העניין בפורום הוא עזרה ושיתוף בידע, במיוחד מצד אנשים המקצוע, ההפך ממה שהולך בשירשור הזה.

 

אני לא יכול להסביר את עצמי טוב יותר מאיך שכתבתי למעלה.

 

אד מספק תכנית בידור. די טובה אפילו.

בנ-אדם שעושה פרויקט בחצר, או לבנות אוטו מאפס, תורם לכלכלה הכללית הוא לא מייצר מע' כלכלית מקבילה.

 

אנשים בבריטניה בארה"ב ואפילו בנורבגיה (שמובילה את העולם במכירות רכב חשמלי ומכירות של טסלה) באמת עושים יופי של פרויקטים בחצרות בתיהם אבל זה בגלל שהממלכה מאפשרת להם לעשות כך.

 

מעבר לכך לא קיימת כאן תופעה דומה לכנופיית הטיפולים. מפני שאין צורך ביצירית מע' מקבילה כי הקיימת עובדת באופן שמאפשר לאזרחים להשתמש בה(למרות שכולם מקטרים שיקר הם לא חיו בישראל ולא יודעים מה זה יקר).

בישראל יש אנשים רבים שאם האוטו ייכנס למוסך לא יהיה להם איך לשלם בעבור התיקון או שישלמו ואז חודש חודשיים לא יהיה כסף להוצאות השותפות הרגילות של משפחתם.

כנופיית הטיפולים היא צמחה כתוצאה מהמצוקה הזו.

היא נותנת פתרון לתסמין אך הבעיה נותרת בעינה. ברמה הנקודתית היא נותנת פתרון, ברמת קובעי המדיניות של איך החיים בארץ נראים היא אפילו מבורכת שכן הם מהווים פורק לחץ.

 

ובזאת סיימתי לטחון את הנקודה הזו.

עריכה אחרונה על ידי 57mmStroke
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

57MM, כבר דיברנו בעבר בפרטי, ורשמתי לך כמה שאני מעריך ומכבד אותך, אבל אין לי מושג על מה אתה מדבר,

ומה אמרת, אני בן אדם פשוט, אל תדבר איתי כלכלה מקבילה וכו', אני לא מבין בזה, תדבר דוגרי.

אם אתה חושב שאנחנו פוגעים במישהו, לא יודע איך הגעת למסקנה הזאת, אנחנו עושים בחודש, מה ששני מוסכים עושים ביומים, בהגזמה, אנחנו מפרנסים חנויות חלקי חילוף, ועוזרים לאנשים, מה פסול בזה?

אין לי מושג מאיזו מצוקה יצאנו.

אני אישית חושב שהרחקתם לכת, סה''כ, אנחנו אנשים שאוהבים רכבים מאוד, כמו בני משפחה, ובנוסף חובבי DIY, ועל הדרך

עוזרים לאנשים, מה פסול בזה?

אם כבר עסקינן בלפגוע בפרנסה, שחלק מהמוסכים יפסיקו לגזול את פרנסתם של הלקוחות, ואז אני אישית, יטפל רק ברכב שלי.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

57MM, כבר דיברנו בעבר בפרטי, ורשמתי לך כמה שאני מעריך ומכבד אותך, אבל אין לי מושג על מה אתה מדבר,

ומה אמרת, אני בן אדם פשוט, אל תדבר איתי כלכלה מקבילה וכו', אני לא מבין בזה, תדבר דוגרי.

אם אתה חושב שאנחנו פוגעים במישהו, לא יודע איך הגעת למסקנה הזאת, אנחנו עושים בחודש, מה ששני מוסכים עושים ביומים, בהגזמה, אנחנו מפרנסים חנויות חלקי חילוף, ועוזרים לאנשים, מה פסול בזה?

אין לי מושג מאיזו מצוקה יצאנו.

אני אישית חושב שהרחקתם לכת, סה''כ, אנחנו אנשים שאוהבים רכבים מאוד, כמו בני משפחה, ובנוסף חובבי DIY, ועל הדרך

עוזרים לאנשים, מה פסול בזה?

אם כבר עסקינן בלפגוע בפרנסה, שחלק מהמוסכים יפסיקו לגזול את פרנסתם של הלקוחות, ואז אני אישית, יטפל רק ברכב שלי.

 

רועי,

אני מכבד אותך לפחות כמו שאתה מכבד אותי.

אתה לא בנ-אדם פשוט, אף בן אדם הוא לא פשוט.

 

היות ואתה יודע איך להלביש טיימינג על C4 תאמין לי שאתה יכול בקלות להבין על מה אני מדבר.

קראתי שוב את מה שכתבתי אין שם שום שפה גבוהה, אני פחח ומכונאי, שותה פיינטים של אייל אחרי העבודה עם פועלי בניין, רצפים, ומתקיני טלוויזיה בכבלים.

 

אגיד לך דוגרי כמו שכתבתי קודם, באופן נקודתי אתם עושים יופי של עבודה. האהבה שלכם ושלך במיוחד ניכרת בכל נגיעת מברג, ואתם גם עושים פקרוייקטים שלא מעט מוסכים כאן בבריטניה נמנעים מהם, שאפו אחד גדול.

לא אמרתי שאתם פוגעים במישהו.

 

קיימת מצוקה בישראל נוכח העובדה שלהחזיק אוטו זה דבר יקר בהרבה ממה שצריך להיות במקום נורמאלי.

מתוך כך קמה כנופיית טיפולים שעוזרת, זה טוב מאוד, ועוזר לאנשים נקודתית על זה אין וויכוח.

 

נכון, אני הולך כמה צעדים הלאה עם מה שאני בא ואומר, אבל זה לא אומר שמישהו צריך להקשיב לי.

לדעתי אנשים לא אמורים לעבוד בחינם, ובמקביל מוסך לא אמור להיות שרות סופר יקר שאנשים לא יכולים להרשות לעצמם.

 

הבעיות שלי עם מה שאתם עושים הם:

1. אתם עובדים בחינם, ואם זה לא דבר רע, אז זה וודאי לא דבר טוב מפני שעם התודה שאתם מקבלים לא תוכלו לקנות בסופר אוכל לילדים שלכם (כשיהיו לכם )ובטווח הארוך זה פוגע במקצוע שלכם (מפני שכאשר הוא ניתן בחיני חינם למה פתאום מבקשים עבורו במקום אחר כסף?) אז זה מקצוע או לא?

2. אתם (תקן אותי עם אני טועה) לא מבוטחים עם חלילה אתם נפצעים בעבודה.

3. אתם לא מבוטחים עם חלילה עף גלגל אחרי שהרכבתם אותו (סיכון נמוך אני יודע) והאטו עולה על מדרכה ופוגע במישהו.

4. אתם פועלים מחוץ לסל השירותים שהממלכה (מדינת ישראל) מאפשרת את קיומם לאזרחיה.

 

המוסכים יקרים בגלל המע' הכללית שמקיפה אותם. מיסוי, ביטוח, ארנונה, עלות משכורות (לא של היי טק) מחירי חשמל מים וכו וכו וכו. כל זה מתגלגל אל האזרח הקטן. וזה מה שיוצר את כל הבעיה, בהרבה תחומי חיים לא רק בתחום הרכב.

 

בהרבה כבוד והערכה על היכולות שלכם בתחומי המכונאות,

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, אני מסכים עם גדי, ורשמתי על כך בעבר, יש כאן לקיחת סיכון וחוסר בביטוח לכם ולמתקנים.

מנגד - אני מעריך מאוד את ההתנדבות שלכם והרצון לעזור.

 

 

לכן - אולי כדאי להתמקד יותר ביעוץ, איתור הבעיות, הערכת עלויות תיקון - והפניה למוסכים טובים ואמינים.

אפשר לתקן דברים לא בטיחותיים, וטיפולים קטנים שוטפים .

 

ולא לתקן מערכות הגה בלמים וכו', והעיקר שמרו על עצמכם.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכואב במדינה שלנו זה, כשיש עקיצה כולם מתרעמים, כשעושים משהו טוב מתרעמים. פשוט כואב לראות שנהינו ממש גועל נפש בתור חברה.

אני לא מבין כמה חברה א ל ו פי ם עושים חייל ללא פחד והכול מתוך אהבת המכונה והאדם.

חברה מופלאים שעוזרים להמון אנשים.

כן צריך לתת את הדין על העניין הביטוחי זה נכון, כן צריך לתת את הדעת בהחלפת הרכיבים לפני כשל כאשר ברור שזה הולך לשם.

אבל ויש אבל גדול יש דרך לתת את הביקורת וכמובן שתהיה בונה, שאפו לחברה האלה, וכל זמן נתון שיצטרכו עזרה , כלים, מקום.

אני בפנים. הרי כתוב ואהבת את רעך כמוך.

ואני אישית התחלתי לייסם וללמוד המון מהחברה האלה בקטע של לעזור לאנשים, זה עושה טוב כאשר אמא ל4. ילדים משכנתא ושאר הבלאגן אומרת תודה, אשכרה עזרתי לה בעניין קיומי.

חברה עלו והצליחו , תלמדו את הדרך , שאפו.

 

בברכה מיכאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, חבר הפורום אסף עשה עבודה טובה וגם עדכן את בעל הרכב בקשר לרצועת האביזרים הבלויייה כפי שנהוג במוסכים רבים אשר לפעמים רושמים בקבלה הערה במקרים שהלקוח אינו מעוניין בהחלפת חלק למרות המלצת המוסך.

 

לגבי חוקיות והאחריות על העבודה שמבצעים חברי הכנופיה רצוי לדון בנושא באשכול נפרד ולא לזהם את האשכול הנוכחי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את החסכנות שלא נאמר קמצנות של בעל הרכב.

קיבל עבודה בחינם. קיבל מן הסתם הנחה רצינית על החלפים. יש המלצת יצרן להחליף רצועה שעולה 50 ש"ח. לא תחליף? כמה חסכן/קמצן אפשר להיות כבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין גבול לחסכנות.

יש אפשרות שהרכב גם יימכר בעתיד,

כמובן "לאחר טיפול טיימינג",

ורצועת האביזרים תיקרע, ותעביר את המנוע לעולם שכולו טוב.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי וערב טוב, (גדי ואייל, ההודעה מופנת אל שניכם)

עכשיו קראתי ונקלט לי מה אתם אומרים, כנראה זה משאיפת יתר של DOT4.:wink:

לעניין שלנו, ראשית כיף לשמוע על בעל מקצוע שמעריך+מחמיא על עבודתינו, זו עליית מדרגה.

לגבי העניין הכספי, אתה צודק, כפי שאתם יודעים יודע אני כרגע לא המפרנס הראשי בבית, כך שבי אישית, זה לא פוגע,

אבל אם אני אטפל ברכב שלטיפול דורש איזו בוקסה מיוחדת, לא אתבייש לבקש זאת מבעל הרכב, לדעתי אחלה תגמול בתמורה לעבודה, שוב זו מנקודת מבט שלי, כי לכל אחד מצב שונה, ולפעמים אנחנו עושים הפסקות, לחיים מחוץ לכנופיה.

אתה צודק, אנחנו לא מבוטחים, לכן כל עבודה נעשת בשבע עיניים, ועם ספרת יצרן, אבל

אם זה משהו שפעם ראשונה אחד מאיתנו מתעסק, הוא יעבוד עם מישהו שכבר עשה,

או ישלח לאחד מהמוסכים המומלצים בפורום, כפי ששלחתי שבוע\שבוע שעבר- בחור עם אוקטביה עם בעיה בברקסים, (בריחת ואקום), לרון, הנ''ל חבר פורום, ויכול להעיד שהתעקשתי שיסע אליו.

עוד משהו, היום הייתי צריך להחליף תושבת גיר לA4 V6, וראיתי שבשכיבה לי ולג'ק שיתמוך בגיר אין מספיק מקום, וחשתי מעט סכנה, לכן אני הפניתי את הבחור למוסך שיבצע את זה בצורה בטוחה.

אמנם אנחנו עושים עבודות מורכבות מדי פעם, אבל אנחנו לומדים טוב לפני, וחושבים קצת אם לעשות או לא, וכל אחד לפי שיקולו, נסיונו, מצב רוחו, בוחר אם לעשות את העבודה הנ''ל או לא.

מקווה שעניתי לכם על התשובות, אם לא אשמח שתשאלו ואענה שוב.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים אם גדי שלא חיי כבר בארץ הרבה מאוד זמן וקצת מנותק...אבל זה דיון למקום אחר.

לעניינן השרשור ומה נחשף ממנו ומשאר פרוייקטים...הכנופיה מבטיחים תילים והרים של עבודה לפי הספר בפועל מספקים מיץ גרביים או קול-איד.

רוצים לעשות ג'סטה יאללה סבבה אבל תהיו דוגרי ואל תשלו את עצמכם או את אלו שמשתמשים בשירותי חינם שלהם (לא כולל לאפה וקינלי) ומסתנווים מהידית מומנט הנוצצת שסוגרת כל בורג ----גם את הבורג של הפולי שהכי חשוב המומנט שלו וגם הכי חשוב להחליף אותו בבורג חדש! וההסברים על כל שלפלף או צופף ומה תפקידו בכוח.

אז מה הקץ'? אנחנו חובבנים שעושים עבודה של חובבנים ולא בדיוק לפי הספר (כי אוטודאטה גם אם זה תוכנה שהייתם רוכשים חוקית זה לא ספרות יצרן) ולא בדיוק שומרים על הסביבה או על החוק אבל מי שרוצה לחסוך כמה ג'ובות אז יאללה קנה חלקי חילוף זולים (למה להשקיע) ותאמו איתנו כי אנחנו זמינים תמיד וזה כל הקץ'!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...