Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - טיימינג לקליאו דור 3 מנוע 1.2 D4F


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 3106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דני ,אין לי מושג מה כתבת, ברצינות.

בכל מקרה, איך אנחנו לא שומרים על הסביבה?

כפי שראית לאחרונה אני ממליץ ומחמיא על מוסכים, אף פעם לא ראיתי מוסך שסוגר בורג של קראנק עם ידית מומנט.

(אל תגיד לי , ''במוסך שלי עושים'').

מתי אנחנו לא עבדנו לפי הספר?, אם היינו לוקחים כסף, הערך שלנו היה עולה?

מעניין שכמעט כל המגיבים פה מגבים אותנו בעניין המקצועי כולל בעל מקצוע, אבל אתה בשלך, מעניין.

אתה כל הזן טוען, ''אתם חאפרים, לא עובדים לפי הספר'', לא ראיתי אותך פעם אחת כותב במה טעינו,

רק משליך טענות לכל עבר, אתה בעל מקצוע מומחה, תפקידך לתקן ''חאפרים'' שכמותנו.

אתה גם קובע שכולם פה חאפרים, בלי להכיר אף אחד, ותאמין לי שיש פה אנשים שעבדו במוסכים ולא הכל זהב שכמו שאתה מתאר, ומנסה לדמיין.

נכון, יש דברים טובים, אבל תראה כמה שרשורים נפתחים פה על עקיצות, ובעיות של אנשים עם מוסכים, עדין אתה חושב שזה אשמת הלקוח ולא המוסך?

גם תראה את רמת הדיון שהתנהלה עם גדי, ותראה את רמת הדיון איתך, מכבד אותך כי אתה מבוגר ומכונאי עם נסיון שהלוואי לכולנו כזה, אבל באמת שקצת נמאס.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם לא הבנת זה הזמן להגביר את המינון של הריטלין

האמת שגם לי נמאס מכם ומכל הגרופיס שלכם...הגרופיס שלי משלמים על התיקון או הטיפול בהם ולמרות זאת שולחים מכתבי תודה או משבחים בסקרים ... אתה יודע איזה מאמץ עילאי והשקעה נדרשת לזה?

לגבי כשלים מקצועיים? רשום בשרשור כמה מהם....

לגבי זיהום סביבתי מעידים התמונות השונות פה ושם עם כל כתמי השמן/נוזל קירור הטריים על הרחוב או השביל....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים אם גדי שלא חיי כבר בארץ הרבה מאוד זמן וקצת מנותק...אבל זה דיון למקום אחר.

לעניינן השרשור ומה נחשף ממנו ומשאר פרוייקטים...הכנופיה מבטיחים תילים והרים של עבודה לפי הספר בפועל מספקים מיץ גרביים או קול-איד.

רוצים לעשות ג'סטה יאללה סבבה אבל תהיו דוגרי ואל תשלו את עצמכם או את אלו שמשתמשים בשירותי חינם שלהם (לא כולל לאפה וקינלי) ומסתנווים מהידית מומנט הנוצצת שסוגרת כל בורג ----גם את הבורג של הפולי שהכי חשוב המומנט שלו וגם הכי חשוב להחליף אותו בבורג חדש! וההסברים על כל שלפלף או צופף ומה תפקידו בכוח.

אז מה הקץ'? אנחנו חובבנים שעושים עבודה של חובבנים ולא בדיוק לפי הספר (כי אוטודאטה גם אם זה תוכנה שהייתם רוכשים חוקית זה לא ספרות יצרן) ולא בדיוק שומרים על הסביבה או על החוק אבל מי שרוצה לחסוך כמה ג'ובות אז יאללה קנה חלקי חילוף זולים (למה להשקיע) ותאמו איתנו כי אנחנו זמינים תמיד וזה כל הקץ'!

 

תגיד לא נמאס לך לדבר שטויות ולהכפיש סתם?

בסדר,הבנו את הקטע שלך, "אני מכונאי על, יודע ויכול כל דבר,שומר על איכות הסביבה כמו יושב ראש קק"ל, ומבצע עבודות הכי איכותיות כמו במוסך של amg בגרמניה".

אתה מוזמן לשנות גישה ליוצר נחמדה ומבינה, ולא מתנשאת ומגעילה.

זאת התגובה הראשונה והחרונה שלי כנראה כלפייך.

 

מנהלים סליחה מראש על ההתפרצות, אבל הבן אדם כבר בלתי נסבל בתגובות שלו.

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאסף וחברי הכנופיה,

 

שאפו על התרומה לפורום, בהעלאת המדריך ועל הנכונות לעזור לחברים ללא כל תמורה.

לכל מי שיש תלונות / טענות וכו', מוזמן שלא להשתמש בשירותי הכנופיה ולפנות למוסך הקרוב באיזור מגוריו.. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, משנה גישה...אתם בטח חבורה של אנשים נחמדים בסופו של דבר.

 

יופי זה כבר שיפור, וכן אנחנו אנשים נחמדים ואפילו יוצר מזה הוא ניהיה רציניים, אתה בטוח יותר מבוגר ממני, אתה יודע שיש דרך להגיד דברים בצורה נעימה יותר, אתה הרי לא מפסיד או מרוויח מאיתנו שום דבר, חוץ מעצבים אולי...

אז למה אתה דווקא עושה? ולהפך אני אישית אשמח ללמוד ממך כל דבר שאני לא יודע או צריך עזרה, אז תיהיה בעל מקצוע הגון ובוא לקראתנו ולא לרעתנו.

אשמח להמשיך איתך בפרטי אם תחפןץ בכך, כי לפה זה כבר לא מתאים. נעשה הסכם רגיעה.

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב התלונות הטענות וכו שראיתי הגיעו מבעלי מקצוע בתחום. אולי הם מרגישים שהפעילות של החבורה מאיימת עליהם

אבל אני יכול להבין את זה, שמי שרואה את עצמו בעל מקצוע שלמד והוציא רישיון ובעל ידע שצבר מומחיות וניסיון בתחום , רואה פתאום חבורה של צעירים שלמדו לבד, שעושים עבודה טובה ומוקפדת, שמתשמשים בכלים המתאימים ובידע שקיים ברשת, ושעושים לעיתים עבודה טובה הרבה יותר ממה שנהוג בחלק מהמוסכים, יודעים לדבר את השפה, ועושים לעיתים עבודה שנחשבת למורכבת ומסובכת על הצד הטוב ביותר, ירגיש מאויים.

אז אני שוב אזכיר שהגעתי אל החבורה אחרי שהתייאשתי מהמוסכים, אחרי שהייתי במספר מוסכים חלקם מה"מומלצים" של הפורום, אחרי שדחפו לי חלקים ועבודה מיותרים, אחרי שלכאורה שילמתי על החלפה וחידוש של חלקים ברכב אבל לא באמת החליפו אותם או חידשו אותם. ואחרי שטענו שצריך להחליף בלמים שהיו במצב כמעט חדש.

כל בעל מקצוע שתוקף ומנסה להכפיש ולהקטין את מה שעושה החבורה הזו, עושה לעצמו שירות רע, ומאבד אצלי נקודות.

הייתי רוצה לראות כאן בעלי מקצוע מפרגנים ועוזרים ונותנים ביקורת בונה ולא הורסת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זאת הבעיה....לא נשארו פה בפורום בעלי מקצוע ולציבור הגולשים נשאר לקבל תשובות לבעיות מחובבנים שמזנים את המקצוע ולא מאנשי מקצוע אמיתיים. כנל לגבי ביקורת בונה...לעמיתי למקצוע כולל אנוכי קצעה נפשם מהביזיון אך אני ואולי גם גדי נשארנו השופר היחידי שעוד לא דוממו מנוע.

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק תודה על החיזוק, אני ליתר דיוק קרוב ל7 שנים בתחום.

זה עדיין לא אומר שאני תותח על וכולי כולי.

דני, יש דרך לתת דגשים, להעמיד במקום,לתקן ואף לפסול דברים של אנשים אחרים.

הפורום הזה הוא כלי ייעוצי, הדרכתי, חינוכי, חשוב, גדול,וחיוני מאוד.

בגדול אני אומר, שנכון שאין לנו כיסויי ביטוחי, ונכנס חול לרצועות טיימינג, ויש לנו(לי אין) ידית מומנט נוצצת, אבל אף אחד מאיתנו לא היה חושב להקים כזאת"כנופייה" ללא התנהלות נבזית, פושעת, מגעילה ועוד 100 סיבות של מוסכים בארץ.

סתם יש לי שאלה, אם היינו מתקנים מכונות כביסה בחינם? מה דעתך הייתה על זה?

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני יכול להבין את זה, שמי שרואה את עצמו בעל מקצוע שלמד והוציא רישיון ובעל ידע שצבר מומחיות וניסיון בתחום , רואה פתאום חבורה של צעירים שלמדו לבד, שעושים עבודה טובה ומוקפדת, שמתשמשים בכלים המתאימים ובידע שקיים ברשת, ושעושים לעיתים עבודה טובה הרבה יותר ממה שנהוג בחלק מהמוסכים, יודעים לדבר את השפה, ועושים לעיתים עבודה שנחשבת למורכבת ומסובכת על הצד הטוב ביותר, ירגיש מאויים.

 

זה בדיוק העיניין שאני לא יכול להבין. גם התחום שלי מלא בחובבים אוטודידאקטים שחלקם גם יכול להתחרות איתי על משרות ואני לא מרגיש מאויים.

גם אני "איש מקצוע", או ליתר דיוק מהנדס חשמל עם 7 שנים נסיון בdigital design ושנתיים נסיון בתכנון מערכות RF ספרתיות.

אני מבין שהיום כל המידע זמין ברשת ועם קצת רצון אפשר ללמוד גם הרבה יותר מתואר בהנדסה.

יום אחרי יום אני נתקל ברשת בפרוייקטים בתחום החומרה, שעשו חובבים נטולי השכלה, בביתם, בזמנם הפנוי. פרוייקטים שמשאירים אותי פעור פה.

אז אני למדתי והשקעתי וצברתי נסיון, והנה אדם שעשה בביתו דברים שלא הייתי חושב עליהם.

אני מתחיל לרדת עליו בפורומים?! אני מרגיש מאויים כי עוד משהו חוץ ממני יכול?!

ההפך, אני שמח שיש אנשים שאוהבים את התחום, שלפעמים גם אפשר ללמוד מהם דבר או שניים ללא קשר להשכלה הפורמאלית שלהם. שמח גם לחלוק מהידע שלי.

אני ממש לא מרגיש מאויים כי יודע מה הערך שלי ומה אני יכול.

 

מאויים ירגיש בעל מקצוע שיודע שהוא נמצא בתחום רקוב, שאפשר וצריך לעשות בו שינויים, ומאותם שינויים הוא מפחד.

מאויים ירגיש בעל מקצוע שנרדם ולא שם לב שהעולם השתנה והמידע זמין לכולם. רק תיקח.

מאויים ירגיש בעל מקצוע שלא מבין את הצורך להסתגל לעולם ולמקצוע שמשתנה כל הזמן.

מאויים ירגיש בעל מקצוע שלא מבין את דרישות המקצוע בו הוא נמצא או לא בטוח בעצמו במקצוע שלו.

מאויים ירגיש בעל מקצוע שלא מביא שום ערך מוסף למקצוע שלו.

 

עכשיו שכל אחד ישאל את עצמו למה הוא מרגיש מאויים.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין הרצועת אביזרים:

 

כל מוסך מורשה, לרבות דנידין (לא מסנגר עליו, כן ?), לא היו מתקשרים ללקוח בשביל לשאול. מחליפים וזהו.

זה האחריות של המוסך ובשביל רצועה של 50-200 ש"ח לא מתקשרים בכלל ללקוח (בטיפול טיימינג שגם ככה עולה 1500-4500 שח בממוצע, תלוי ברכב) כי עלות של מנוע או ראש עם שסתומים היא גדולה הרבה יותר מרצועת אביזרים. 100% מהאנשים שהיו מסבירים להם את זה, היו מבינים בפעם הראשונה. אין כאן מה "לסחוב". בפעם הבאה אתם אומרים לבעל הרכב "קח את הרצועה הזו ותיסע להביא לי חדשה" (תסיעו אותו ברכב שלכם לחנות חלפים או שיקח מונית).

 

בכל יתר הדברים (ליכלוך וכד') לדעתי אתם עושים פיל מזבוב או שלא עבדתם במוסך בחיים שלכם. מי ישמע כי מי שנוגע ברצועת טיימינג עושה זאת רק אחרי שטיפה במים וסבון 10 פעמים ופילינג עמוק להסרת עור קשה מכף היד.... היד בתמונה ממש לא מלוכלכת יותר מיד של כל בעל מקצוע אחר שראיתי, והיא אפילו נקיה יותר מרוב המכונאים שראיתי במוסכים (להוציא כמובן את המוסך של דנידין, שם לכל מכונאי יש כיור צמוד לליפוט עם מים חמים וסבון והוא שוטף את הידיים אחרי כל נגיעה בבורג או אום).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית כל בעל מקצוע כמו דנידין צריך לראות בחברה האלה כפונציאל לעובד לא כמטרד(כמו האקרים שבמקום לפרוץ לאתרים ממשלתים עוזרים לממשלות שלהם להגן עליהם ממתקפות זדוניות במרחב הסייבר).

אתה יכול להרוויח עובד שאתה כמעט ולא צריך ללמד כלום,חלק מהמתקפה של דנידין נובעת מזה שמדובר ברנו במידה והיה פה איזה יונדאי לא היה מזיז לו הרבה.

אבל בתכל"ס במקום לפרסם שצריך עובד עם ניסיון וכל השטויות מסביב,בבקשה רזומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהלך השנים בהן החזקתי מכוניות, ראיתי לא מעט מוסכים - חלקם מצוחצחים כמו בית מרקחת, חלקם מומלצים בפורום, חלקם מוסכים מורשים - כל מיני מוסכים.

 

המסקנה המרכזית שלי היא שלא משנה באיזה מוסך תטפל, עדיין תהיה נתון למצב הרוח הרגעי שבו תפסת את המכונאי שמטפל ברכב שלך, חוסר תשומת לב לפרטים אפשר למצוא בכל מוסך - אפילו בנוצץ ביותר.

 

מהבחינה הזו אין תחליף לאדם שמטפל ברכב באכפתיות ובאהבה, אדם שלא חייב לסיים את הרכב שלך ולרוץ לטפל ברכב הבא שמחכה לו - וזה יתרונם הגדול של חברי הכנופיה על פני כל מוסך מסחרי אחר.

 

אם אתייחס להערה המרכזית של דן על הידיים עם ה"חול", מה אומר - אני מעדיף את ה"פאק" הזה על שיטות העבודה החאפריות שאפשר למצוא במוסכים כולל מכונאי שאמר לי פעם "אם אשתמש במפתח מומנט אפשוט את הרגל...".

 

 

לא הייתי מבקש את עזרת חברי הכנופיה כי בעיני זה לא ראוי להזמין אדם זר שיעבוד בעבורי ויסרב לקחת כסף, החוזה הבסיסי בין חסרי הכנופיה לבין ה"פציינטים" פשוט לא מתאים לי.

מבחינת איכות העבודה - להתרשמותי איכות העבודה של הכנופיה בוודאי שאיננה נופלת מאיכות העבודה של המוסכים, הפער נמצא רק בהעדר כלים ומכשור מתאים שלא מאפשרים לחברי הכנופיה לבצע חלק מהעבודות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין הרצועת אביזרים:

 

כל מוסך מורשה, לרבות דנידין (לא מסנגר עליו, כן ?), לא היו מתקשרים ללקוח בשביל לשאול. מחליפים וזהו.

זה האחריות של המוסך ובשביל רצועה של 50-200 ש"ח לא מתקשרים בכלל ללקוח (בטיפול טיימינג שגם ככה עולה 1500-4500 שח בממוצע, תלוי ברכב) כי עלות של מנוע או ראש עם שסתומים היא גדולה הרבה יותר מרצועת אביזרים. 100% מהאנשים שהיו מסבירים להם את זה, היו מבינים בפעם הראשונה. אין כאן מה "לסחוב". בפעם הבאה אתם אומרים לבעל הרכב "קח את הרצועה הזו ותיסע להביא לי חדשה" (תסיעו אותו ברכב שלכם לחנות חלפים או שיקח מונית).

 

בכל יתר הדברים (ליכלוך וכד') לדעתי אתם עושים פיל מזבוב או שלא עבדתם במוסך בחיים שלכם. מי ישמע כי מי שנוגע ברצועת טיימינג עושה זאת רק אחרי שטיפה במים וסבון 10 פעמים ופילינג עמוק להסרת עור קשה מכף היד.... היד בתמונה ממש לא מלוכלכת יותר מיד של כל בעל מקצוע אחר שראיתי, והיא אפילו נקיה יותר מרוב המכונאים שראיתי במוסכים (להוציא כמובן את המוסך של דנידין, שם לכל מכונאי יש כיור צמוד לליפוט עם מים חמים וסבון והוא שוטף את הידיים אחרי כל נגיעה בבורג או אום).

 

איציק

איציק

שאלה :

אם לקוח נכנס אליך כדי לבצע טיימינג ברכב.

בתור מנהל מוסך ההית מסביר את חשיבות להחלפת רצועת אביזרים.

והלקוח היה משיב בשלילה לגבי החלפת רצועת אביזרים ההית מסרב לקבל את העבודה ?

או שההית מחליף את הרצועה על חשבונך ?

או שההית מבצע את העבודה ורושם בחשבונית לא נתקבל אישור מהלקוח להחלפת רצועת אביזרים.

לא חסר בעלי רכבים שמחזיקים בתחזוקת שבר ומתקמצנים להחליף חלפים רק אם אין מנוס.

וגם אז חלפים סוג ז

עריכה אחרונה על ידי רונן שחפ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...