Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

asafasaf

מצולם - טיימינג לקליאו דור 3 מנוע 1.2 D4F

שימו לב! השרשור הזה בן 1748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

נפגשתי עם חבר פורום לטיפול בקליאו 2011 שלו שעברה 4 שנים ו-94K,

 

מתחילים כמובן בהרמת החלק הקדמי של הרכב על בוקים, פירוק גלגל ימני, פירוק דיפון הגלגל ומגן מנוע תחתון.

 

 

dnmgqy1dyyyt.jpg

 

 

2ayyuz42zjzd.jpg

מרססים קצת שמן על בורג הקראנק ונותנים לו לעבוד בזמן שניגשים לפירוק תושבת מנוע עליונה.

 

תומכים את הקרטר עם הג'ק וחתיכת עץ כדי לא לפגוע בקרטר. מרימים את המנוע ממש מעט, רק כדי להוריד מעט עומס מהתושבת.

 

 

zc2hddizmndz.jpg

 

מפרקים את 2 הברגים שמחברים את התושבת לשלדה. כעת ניתן להרים עוד קצת את המנוע, ולפרק את שלושת הברגים הנותרים של התושבת. כל הברגים 16 מ"מ.

 

 

gzbazntj22oq.jpg

 

 

 

 

whjnoiuzdl0m.jpg

 

 

 

 

כעת משחררים רצועת אביזרים. המותחן הוא פולי שמצידו השני גלגל שיניים שרץ על מסילה, ובורג מרכזי טורקס 50 שנועל אותו.

 

 

m5dwznlwyjnz.jpg

 

 

3jkjtnmqywya.jpg

 

 

 

 

בעזרת מברג שטוח שולפים את כיסוי האבק שמגן על הבורג, פותחים את הבורג מעט, ומזיזים את הפולי כדי לשחרר מתח מהרצועה. שולפים את רצועת האביזרים.

 

 

מפרקים את כיסוי הטיימינג העליון, הוא מוחזק למקומו ע"י 4 ברגים 10 מ"מ. חלק מהם נוחים יותר לגישה בשכיבה מתחת לרכב.

 

 

 

 

ze2zczymwmnn.jpg

 

 

 

 

imd5jmtxknvz.jpg

 

 

 

 

מפרקים גם את כיסוי הטיימינג האמצעי - 2 ברגים 8 מ"מ.

 

 

 

 

5twyyzminymm.jpg

 

כעת ניתן לסובב את המנוע בעזרת ראצ'ט ובוקסה 18 כדי למקם את הקאמשפט בסימון שלו. (חץ מובלט על מכסה הפלסטיק השחור, לא צולם בשלב זה אבל יגיע בהמשך)

 

מפרקים את בורג הקראנק עם אימפקט, ושולפים את הפולי.

 

 

כעת רואים גם את הסימון של גלגל השיניים של הקראנק. מפרקים את כיסוי הטיימינג התחתון - בורג יחיד של 8 מ"מ.

 

 

fkoxkdnqdxnt.jpg

 

 

wwoilzonti0z.jpg

 

 

אופציונלי: פירוק כיסוי פלסטיק מתחת לסטרטר ותקיעת מקדח בעובי 7-7.5מ"מ בחור הייעודי לנעילת הקראנק.

 

 

לא מחייב כי הקראנק לא יברח לשום מקום, אך זה עוזר בהלבשת הרצועה החדשה. (היה קצת קשה לצלם את האזור הזה, מקווה שזה ברור מספיק)

 

 

ye3z2ni3t2zn.jpg

 

 

כשכל הסימונים במקום, ניתן לשחרר את המותחן של הטיימינג. ע"י בוקסה או רינג 13 משחררים את האום שלו, ובעזרת אלן 6 מסובבים עם כיוון השעון כדי לשחרר את המתיחה.

 

 

שולפים את המותחן לגמרי, ולאחר מכן את הרצועה.

שלנו התחילה לפתח סדקים על גבה:

 

nmzgxedxyzyu.jpg

 

(כעת ניתן להחליף משאבת מים, אנחנו לא החלפנו כי הרכב יחסית חדש, בנוסף המשאבה נראית במצב טוב, אין חופש בציר ואין נזילות.)

 

 

 

 

מרכיבים את המותחן החדש. שימו לב שיש לו 2 זרועות שמתלבשות על שגם בבלוק, ממש מימין לגוז'ון שעליו יושב המותחן:

 

 

t5tzjbobhmuy.jpg

 

 

ymxayxj2uzyz.jpg

 

 

 

 

מרכיבים גם את הרצועה החדשה, המקורית (של DAYCO) הגיעה עם סימונים עליה לפי הסימונים של הקראנק והקאמשפט, מאוד נוח.

 

 

ofmyzt4lmjkz.jpg

 

 

מתחילים מהקראנק, דרך משאבת המים, לקאמשפט, ודואגים למתוח את הרצועה כל הזמן ולהשאיר את החלק הרפוי שלה למותחן כדי שהוא כבר ידאג למתיחה. לבסוף מלבישים אותה על המותחן.

 

 

manjnfnjnmt1.jpg

 

 

cy4idnr2inym.jpg

 

 

המותחן החדש נעול עם פין. אחרי שהרצועה במקום שולפים את הפין, ובעזרת אלן 6 מסובבים את המותחן נגד כיוון השעון עד שהחץ "בין כוונות" ממש כמו כוונת של רובה. בשלב הראשון מכוונים את החץ לקצה הכוונת,

ובמקביל נועלים את האום.

 

 

לכידה.PNG

 

 

 

מחזירים את הבורג של הקראנק, שולפים את מקדח נעילת הקראנק, ומסובבים את המנוע 6 פעמים.

 

 

כעת שוב משחררים את אום המותחן, והפעם מזיזים את החץ בדיוק לאמצע הכוונת.

 

znmmrdoltyyl.jpg

 

 

סוגרים סופית את האום - 24 ניוטון מטר.

 

 

yqmzmj3y3ymj.jpg

 

 

כעת מחזירים הכל חזרה, פותחים את בורג הקראנק שוב בעזרת אימפקט, מחזירים את שלושת כיסויי הטיימינג לפי הסדר, מחזירים את פולי הקראנק וסוגרים את הבורג שלו.

 

 

מלבישים חזרה את רצועת האביזרים (אנחנו החלטנו למשוך איתה עוד קצת למרות שהתחילה לפתח סדקים) בעזרת מפתח פתוח 21 מ"מ מותחים את הפולי ובמקביל נועלים את בורג הטורקס.

 

 

zijliymxmy2k.jpg

 

 

 

 

מחזירים את התושבת, מורידים את המנוע, כיסויים ודיפונים למיניהם, וכעת ניתן להניע ולבדוק שהכל תקין.

 

 

חייב להודות שהעבודה על המנוע הזה נוחה מאוד, יחסית לעבודות טיימינג אחרות ויחסית לזה שמדובר ברנו, היה תענוג.

 

 

 

 

מצורפות כמובן הוראות מאוטודאטה לטיימינג וגם לרצועת אביזרים:

 

 

CLIO 3 Timing belt _ Autodata.pdf CLIO 3 1200 Auxiliary drive belt _ Autodata.pdf

 

 

ומק"טים של החלקים:

 

הצעת מחיר רנו.pdf

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מדריך, כרגיל מקצוען אמיתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה.

נו יצא לך 3 שעות כמו אוטודאטא ?

סתם :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך יפה, כל הכבוד, יעזור מאוד, מתי היה לך זמן לעלות אותו?


רועי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצוין. תודה רבה על ההשקעה!


פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הרצועת אביזרים. היצרן אומר להחליף כל X שנים או אם הרצועה הורדה מהמקום. אני זוכר נכון?

אם ככה, למה לא החלפתם למרות שהיו סדקים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני מבין שזה לא קראנק צף כמו רוב הרנו?

אכן לא צף,

בטח השפעה של ניסן :wink:


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עבודה יפה.

נו יצא לך 3 שעות כמו אוטודאטא ?

סתם :wink:

 

בול! אבל לא החלפנו משאבת מים אז זה לא נחשב :)

 

לגבי הרצועת אביזרים. היצרן אומר להחליף כל X שנים או אם הרצועה הורדה מהמקום. אני זוכר נכון?

אם ככה, למה לא החלפתם למרות שהיו סדקים?

 

לפי אוטודאטה היצרן אומר להחליף את הרצועה וגם את המותחן. לפי דעתי כן אפשר להפעיל שיקול דעת בקטע הזה, במיוחד כשרצועת האביזרים לא מניעה את משאבת המים, אלא רק אלטרנטור ומזגן. ככה שאם היא נקרעת, לא נעים - לא נורא.

 

פולי המותחן נבדק והוא תקין.

 

נבדוק את הרצועה שוב בטיפול הבא.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בול! אבל לא החלפנו משאבת מים אז זה לא נחשב :)

 

 

 

לפי אוטודאטה היצרן אומר להחליף את הרצועה וגם את המותחן. לפי דעתי כן אפשר להפעיל שיקול דעת בקטע הזה, במיוחד כשרצועת האביזרים לא מניעה את משאבת המים, אלא רק אלטרנטור ומזגן. ככה שאם היא נקרעת, לא נעים - לא נורא.

 

פולי המותחן נבדק והוא תקין.

 

נבדוק את הרצועה שוב בטיפול הבא.

 

לי נקרעה רצועת אביזרים בקליאו ספורט פעם וזה הצריך שיפוץ של הראש מנוע (לא הבנתי בדיוק מה שם).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה רצואת אביזרים שנקרעה שברה את מכסה הטימינג והעיפה את רצועת הטיימינג מהמקום.

 

לא יודע איך זה בקליאו ספורט, אבל יש מכוניות עם "נטייה" לתופעה הזאת.

 

 

 

אסף, הוספתי קישור לדף הפרוייקטים.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חובנות! לכל הרנו יש נטייה כזאת וחייבים להחליף רצועה אביזרים שהוסרה ואת כל הגלגלות שלה,,,בטח ובטח כשמדובר ברצועה גמורה כמו בתמונה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה דני, אך הרכב לא שלי, וכמובן שיידעתי את בעל הרכב על ההוראה להחלפת הרצועה והמותחן. האם לא נתקלת בלקוחות שביקשו שתתקן להם נטו את התקלה הנקודתית שנתקלו בה?

 

או ביקשו שתבצע תיקון זמני שבטח לא יחזיק?

 

הפניתי את בעל הרכב לאשכול הזה.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא עושה חצי עבודה! ולא מכריח אך אחד לתקן את הרכב

אם לקוח לא מסכים להצעה להחלפת סט טיימינג יחד עם סט רצועות שיקח את הרכב למקום אחר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • Create New...