Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר ללחץ אוויר בצמיגים...


gadik6
שימו לב! השרשור הזה בן 7067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לדעת האם כדאי לנפח את הצמיגים מעט יותר ממה שהיצרן ממליץ כדי לשפר את האחיזה או את התנהגות הרכב?

 

כלומר הצמיגים הם בגודל 175/65 R14 כאשר הוראות היצרן הן 30 PSI לקדמיים ו33 PSI לאחוריים (כאשר הצמיגים קרים), האם כדאי לנפח אותם קצת יותר לשיפור האחיזה, אם כן בכמה PSI בערך?

 

כמו כן האם יש מכשיר מומלץ לניפוח צמיגים שכדאי לקנות (קומפרסור או משהו אחר) שכן לא תמיד יש אפשרות לנפח את הצמיגים כשהם קרים? ומה המחיר שלו?

 

תודה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לדעת האם כדאי לנפח את הצמיגים מעט יותר ממה שהיצרן ממליץ כדי לשפר את האחיזה או את התנהגות הרכב?

 

כלומר הצמיגים הם בגודל 175/65 R14 כאשר הוראות היצרן הן 30 PSI לקדמיים ו33 PSI לאחוריים (כאשר הצמיגים קרים), האם כדאי לנפח אותם קצת יותר לשיפור האחיזה, אם כן בכמה PSI בערך?

 

כמו כן האם יש מכשיר מומלץ לניפוח צמיגים שכדאי לקנות (קומפרסור או משהו אחר) שכן לא תמיד יש אפשרות לנפח את הצמיגים כשהם קרים? ומה המחיר שלו?

 

תודה...

אתה יכול לנסות לשים 2- 4 PSI יותר.

לא משתלם לקנות מכשיר שמתחבר למצת או משהו כזה, הרבה יותר פשוט לקנות מד לחץ ידני, למדוד את הלחץ על צמיגים קרים ואז למדוד אותם שוב ליד מכשיר הניפוח ולכוון לפי זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לדעת האם כדאי לנפח את הצמיגים מעט יותר ממה שהיצרן ממליץ כדי לשפר את האחיזה או את התנהגות הרכב?

יצרן הרכב לא המציא סתם את לחצי הניפוח המומלצים, לחצי ניפוח אלו הם שאמורים לספק את ההתנהגות / הביצועים והנוחות האופטימליים לרכב.

 

העלאת לחצי הניפוח תגרום לנסיעה קופצנית וקשה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן גם לבלאי מואץ של מרכז הצמיג ולשיבוש האחיזה במקרי חירום. שים לב גם להתייחסות טבלת הניפוח של היצרן לעומס על הרכב (ריק, חצי עמוס ועמוס).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היצרן ממליץ על לחץ מסוים, למה שתרצה לנפח בלחץ שונה ? אתה גם ממלא דלק באוקטן שונה מהמלצת היצרן ?

 

(לא רוצה לפגוע, אבל למה להיות חכמולוג ?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היצרן ממליץ על לחץ מסוים, למה שתרצה לנפח בלחץ שונה ? אתה גם ממלא דלק באוקטן שונה מהמלצת היצרן ?

 

(לא רוצה לפגוע, אבל למה להיות חכמולוג ?)

למה אתה חכמולוג ?

לחץ אוויר גבוה יותר ישפר את האחיזה על חשבון נוחות ודברים אחרים .

היצרן, כמו בכל דבר אחר, ממליץ על פשרה מסויימת בין שני הפרמטרים, כל אחד יכול לבחור לוותר על אחד מהם בשביל להשיג משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרן הרכב לא המציא סתם את לחצי הניפוח המומלצים, לחצי ניפוח אלו הם שאמורים לספק את ההתנהגות / הביצועים והנוחות האופטימליים לרכב.

 

העלאת לחצי הניפוח תגרום לנסיעה קופצנית וקשה.

Without noticing, you just completely contradicted yourself...comfort and performance don't normally work together, and the guy here asked about raising the performance... obviously lowering the ride quality at the same time, and it also sounds like you never tried it before, so you might be surprised how much of a difference 2 psi more can make in the handling and how you might not even notice much of a difference in the ride quality

 

 

To answer the question, there's a way to find your optimal tire pressure for performance purposes which is fairly simple and only requires you to have white shoe polish and an accurate tire gauge

 

 

- How to set tire pressure for better handling

 

 

The idea is to use the maximum width of the contact patch WITHOUT rolling on the sidewall, this will give you the optimal performance from the tires

 

.You'll want to do this test in a deserted parking lot or something in that nature, just in order to be able to turn the car to different directions

 

 

First off, you need your tires to be filled up ~4-5 psi higher than the , manufacturer's recommendation, next - mark the tires with white shoe polish from the sidewall to the contact patch as shown in the picture, mark 3-4 times with even gap between them

 

 

.In order to be consistent, let's say that all tires will be set in the exact X psi higher than the manufacturer recommendation

 

 

Now, get in your car and drive it in low to moderate speed turning to both directions, 8 figures will do just fine too, but try to cut the corners fairly smooth and not cranking the wheel... after you've driven the car for about 60 seconds and turned it to both directions about the same amount of times, stop the car and measure the tire pressures immediately, now look at the shoe polish marks - do they get exactly to the edge of the contact patch? are they not getting exactly to the edge? are they rolling over the edge? here's what it means

 

 

Marks that are worn down into the sidewall mean that the pressure isn't high enough, marks that are not worn all the way to the edge of the contact patch mean that that pressure is too high and marks that are worn down exactly to the edge mean that you just found the optimal pressure of your tires

 

 

Repeat the experiment according to the results you've got - lowering or raising the pressures as need and don't forget to mark the tires again, all while keeping close notice of the tire pressures changes, most chances that you'll find out that the best tire pressure for handling will be 3-5 psi higher than the manufacturer's recommendation, and keep in mind that hot tire pressures are a bit higher, so keep in mind that the cold pressures will need to be a tick lower

 

 

.Moti

Tire-press.jpg

Tire-press-marks.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות, ותודה למוטי על ההסבר המפורט, אני אנסה את זה בסוף השבוע...

 

לגבי המטרה שלי, אני לא מתכוון לעשות רייסים או צלחות, פשוט אני רוצה לשפר את האחיזה, ואין לי בעיה אם זה יפגע מעט בנוחות.

 

השאלה שלי היא האם זה לא יגרום נזק לרכב? כלומר נאמר פה שהרכב יהפוך ליותר קופצני ו"קשה", האם אין כאן סכנה שזה יגרום נזק כלשהו לרכב או לחלקיו כתוצאה מה"קשיחות" של הרכב לאחר העלאת לחצי האוויר?

 

תודה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשנה ת'לחץ אפילו לא בצחוק כל עוד אתה נוסע על כבישים (לא רכב שטח)תמלא רק לפי המלצת היצרן ,כמו שכבר אמרו: ריק,חצי עמוס,עמוס.אם תוסיף לחץ עלולים לקרות כמה דברים:

1.הצמיג יכול להתפוצץ לך בפנים תוך כדי מלוי

2.הוא יכול להתפוצץ לך בנסיעה עקב התחממות

3.ברגע שתוסיף אוויר הצמיג יקבל צורה של צמיג אופנוע -U- במצב כזה יש לך פחות אחיזה

ד"א אתה לא תמיד תראה את ההבדל אבל הוא שם

 

בקיצור נסיעה בכביש בלחץ אויר שונה מהמומלץ ע"י היצרן =סכנת חיים

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשנה ת'לחץ אפילו לא בצחוק כל עוד אתה נוסע על כבישים (לא רכב שטח)תמלא רק לפי המלצת היצרן ,כמו שכבר אמרו: ריק,חצי עמוס,עמוס.אם תוסיף לחץ עלולים לקרות כמה דברים:

1.הצמיג יכול להתפוצץ לך בפנים תוך כדי מלוי

2.הוא יכול להתפוצץ לך בנסיעה עקב התחממות

3.ברגע שתוסיף אוויר הצמיג יקבל צורה של צמיג אופנוע -U- במצב כזה יש לך פחות אחיזה

ד"א אתה לא תמיד תראה את ההבדל אבל הוא שם

 

בקיצור נסיעה בכביש בלחץ אויר שונה מהמומלץ ע"י היצרן =סכנת חיים

 

אתה נשמע היסטרי. אני מבטיח לך ש-90 אחוז מהמכוניות בארץ נוסעות על לחץ אוויר שונה מהגדרות היצרן. בין אם זה הרבה פחות בגלל חוסר בדיקה או סתם שונה כי הפנצ'רמאעכר מילא להם 30 בכל הגלגלים מתוך הרגל. מדובר כאן בשינוי מזערי של עד 10 אחוז, כלומר נניח 33 במקום 30, הצמיג בהחלט לא יתפוצץ, לא יקבל צורה של צמיג אופנוע (זה יקרה אם תשים אולי 40) ולא יפגע באחיזה אלא להפך - ישפר אותה מעט על חשבון נוחות ואורך חיים של הצמיג.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לגבי לחץ אויר בצמיג:

 

איך אפשר לדעת מה הלחץ אויר האופטימלי בצמיג שאינו הצמיג המקורי שבא עם הרכב ?

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...