Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Lexus NX 200t - נסיעת מבחן בקרוסאובר החדש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פבל שאל אותי אם בא לי להצטרף לנסיעת מבחן של הלקסוס NX, והאמת שקצת הופתעתי, אבל אז

אמרתי, יאללה, למה לא?!

קבענו לבוקר שאחרי יום הבחירות, שיהיה משהו שירענן קצת את האווירה :-)

את הרכב פגשתי חונה בחניה של ה"ילו", בזמן שפבל הצטייד בקפה, והאפקט הראשוני הוא של רכב

שנראה מצויין מהחזית. חבל שהמספר הצהוב מקלקל קצת...

עשיתי סיבוב קטן מסביבו, לקבל רושם קל מהחיצוניות. לטעמי הפרופיל והחלק האחורי מאכזבים,

וקצת יותר מידי מזכירים מאזדה CX5, ולדעתי עם שילוב של יונדאי IX35. פבל טען שלאורגיה צירפו

גם ניסן ג'וק, ואני נוטה להסכים איתו :-)

אז נכנסנו לרכב. יותר מידי כיוונונים לא הייתי צריך, וסה"כ התחושה הראשונה טובה. המושב נוח,

קצת אוחז מידי בצדדים, ואני מניח שלמישהו עם ממדים קצת יותר גדולים יהיה צפוף ופחות נוח.

תופעה שנתקלתי בה בכמה דגמים של לקסוס, ואין לי רגליים ארוכות, היא הקונסולה המרכזית,

שממש צמודה למושב, והברך נתקעת בה ונותנת תחושה לא נעימה, וקצת צפופה, למרות שזה לא

המצב בפועל, אבל ככה זה מרגיש.

מבחינת עיצוב הפנים, הרכב דיי מרשים, עם דשבורד מצופה עור, שילוב של גוון בהיר וכהה, וסה"כ

נראה לא רע בכלל. חבל שלא המשיכו את המראה של הדשבורד לחלק התחתון, כיוון ששם הוא נראה

ומרגיש פלסטיקי, ולא איכותי במיוחד, ומזכיר לך ישר את מקורות הרכב. לדעתי בהשקעה לא גדולה,

יכלו לשדרג את המראה והתחושה לפרימיום אמיתי, ולא מאולץ, כפי שזה נראה.

הקונסולה עצמה, וכך גם לוח השעונים קצת עמוסים בכפתורים ופרטים, ואין מראה "נקי" כמו במוו שקצת

לוקחים את הנושא לקצה, אבל בלקסוס זה עדיין עמוס, אפילו בהשוואה למרצדס או אאודי.

התחלנו בנסיעה עירונית, והרכב מאוד נוח. הוא מעלים את רוב שברי הכביש, וגם את הבאמפרים הוא מגהץ

בצורה לא רעה בכלל. כמו שכתבתי, הרכב מאוד נוח ונעים לנסיעה עירונית, אפילו דיי פקוקה.

משם המשכנו לאיילון, לבדוק קצת תאוצות ונסיעה במהירות גבוהה. אומנם הכבישים לא היו הכי פנויים, אך

ניתן היה להבחין שיש לרכב כוח, אבל לא כזה שנותן תחושה של כוח בלתי נגמר, אלא שדווקא חסר קצת.

שאתה מקבל רכב עם נתונים יבשים של 0 ל-100 ב-7.1 שניות, ו 238 כ"ס, אתה מצפה לקצת יותר.

שלא תטעו, הרכב מהיר, ומגיע למהירויות לא חוקיות בשניות, אבל דיי מהר מקבלים תחושה שהלו,

אני לוחץ עד הסוף, מה נגמרה הדוושה?!

משם נכנסנו שוב לסביבה עירונית, ואחרי נסיעה בכבישים קצת יותר משובשים, תחושת הנוחות שהייתה

בתחילת הדרך קצת התפוגגה לה, ואפילו שאלתי את פבל לגבי חתך הצמיגים, לבדוק אם הוא נמוך,

והתברר שהרכב נועל צמיגים בחתך 60, כך שהם לא הסיבה.

משם חזרנו שוב לכביש המהיר, לשיוט מהיר, והרכב עושה זאת בהצלחה, אבל שוב, רק כמעט.

אולי זה בגלל המחשבה על תוצאות הבחירות מאמש, אולי בגלל השעה שאני פחות רגיל לנהוג בה,

אבל בשלב מסוים קיבלתי תחושה קלה של בחילה, וההסבר שלי לנושא הוא נדנוד קל של המרכב במהירות

גבוהה תוך כדי שיוט, שגורם לתחושה לא נעימה. אין כל הרגשה של חוסר יציבות או חוסר ביטחון,

גם לא במהירות גבוהה מאוד, אבל התחושה הזו ליוותה אותי בכל פעם שעלינו במהירות, והכביש לא

היה מושלם, מה שקיים ברוב כבישי הארץ.

לבסוף חזרנו לנקודת המוצא. עברתי למושב האחורי, לבדוק איך שם. מבחינת מרווח, הרכב מרווח מאחור,

ונעים לשבת שם. ממרכז המושב יורדת לה משענת מרכזית, עם מחזיק כוסות שנפתח בצורה מופלאה :-)

סה"כ נראה טוב, נוח, וסביבת הישיבה נעימה מאוד. מראה הדלתות האחוריות קצת פשוט, אבל לא משהו

שאפשר להלין עליו יותר מידיי.

תא המטען, שנפתח חשמלית, מרווח, אך לא מאוד גדול. איך אמר פבל, את מבחן האופניים החשמליים הוא

עבר בהצלחה, אז סימן שהוא לא קטן...

אז איך נסכם את החוויה?

כמו תמיד צריך לראות מה מקבלים בתמורה, ומה מציעות המתחרות.

הרכב כרכב הוא חבילה לא רעה בכלל, והוא ללא ספק נותן תמורה טובה לכסף שתשלמו תמורתו.

הוא נוח בעיר, נוסע היטב בכבישים בינעירוניים מהירים יותר, ולמרות החסרונות שמניתי בסקירה

כמו נדנוד קל בנסיעה מהירה, או שיכוך חלקי בלבד בכביש משובש יותר, בסה"כ ההרגשה הכללית טובה.

אני באופן אישי תמיד הרגשתי בכל לקסוס בה שהיתי או נהגתי, ותסלחו לי אם זה נשמע מתנשא או פלצני,

שזה לא פרימיום אמיתי. זה בסופו של יום טויוטה משודרגת, שקיבלה קצת שיפורים ועטיפה יפה יותר,

אבל זה לא הדבר האמיתי. זה לא מרצדס, לא במוו, וגם לא אאודי.

אם אני משווה את הלקסוס למתחרות כמו ה X3 או ה Q5, לדעתי הן עדיפות עליו, אבל כאן מגיע עניין

המחיר, שעל מנת לקבל רמת אבזור כמו בלקסוס, להערכתי תאלצו להפרד מכ-40 עד 50 אלף שקלים

נוספים, שזה לא מעט, וכאן זה כבר נושא של שיקול אישי. אני באופן אישי הייתי עושה את המאמץ הנוסף,

ורוכש את ה Q5 שלטעמי הוא המוביל בקטגוריה.

לקסוס ידועה באמינות טובה מאוד, כיאה לקונצרן ממנה היא מגיעה, ותמורה טובה לכסף. זה שיקול לא קטן,

בייחוד שבאים לרכוש רכב בסכומים כאלה, אבל לדעתי זה בדיוק העניין. שאתה מוציא כאלה סכומים על רכישת רכב,

אתה רוצה את העוד קצת, את תחושת הפרימיום האמיתית, את הנסיעה המהוקצעת, ולא את הכמעט כמו שאני הרגשתי.

נכון, זה עניין מאוד אישי, ומה שלאחד ייראה וייחשב הדבר האמיתי, לאחר לא, ולאחד חשובה מאוד האמינות ופחות

היוקרה והגימורים.

תמונות לקחתי מהרשת, כיוון שאני בטוח שפבל יפליא בכישורי הצילום שלו בהמשך, כך שלא התאמצתי לצלם.

3877cdd2d608cbda3d8b53d626ff648b.jpg

2015-lexus-nx200t-f-sport-awd-tested-review-car-and-driver-photo-643235-s-original.jpg

2015-lexus-nx-300h-interior.jpg

פורסם

תודה על הסקירה.

גם אני הצלחתי לשנורר מפבל סיבוב קצר ברכב. כרגיל אצל לקסוס, התרשמתי מאוד מאיכות החומרים. בדים רכים ונעימים, עור ממיטב הפרות מדושנות העונג ופלסטיקה נעימה לרוב. רכב ההדגמה מאובזר עד הגג עם כל השטיקים שלי אישית חשוב למצוא - מבקרת אקלים, דרך מערכת התראה מפני התנגשות (אבל מקורית, לא הזבל הזה שמתקינים בארץ) ועד בלם יד חשמלי עם Auto Hold. אוי, Auto hold, אם הייתי יכול להתקין דבר כזה בג'ימני שלי חיי היו טובים יותר.

 

המנוע באמת לא מאוד חזק אבל בסך הכל, בשביל ג'יפון שהוא לא ג'יפון ספורטיבי, הוא מספק את הסחורה. תיבת ההילוכים מעולה, במיוחד במצב Sport. אבל המתלים באמת מרגישים כאילו הם לא סגורים על עצמם. מצד אחד הם רכים, מצד שני הם רכים מידי ואחרי באמפרים הרכב קצת מתנדנד, מצד שלישי הרכב קצת קשיח וקופצני. לפחות התנהגות הכביש סבירה, התקדמות ביחס לכל מיני רכבים אחרים של לקסוס (כמו ה-CT200h) שפשוט מוציאים לך את החשק לנהוג.

 

בשורה התחתונה - אני לא חובב גדול של ג'יפוני הפוזה נטולי היכולת, מעדיף את רכבי הפוזה בתצורת כביש טהורה ולא מתיימרת. אבל לקסוס NX בסך הכל נראה ומרגיש כמו אחלה של דבר.

 

הנה תמונה, עם דאסטר בפינה לקנה מידה:

nx200.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כן, עשינו מבחן השוואתי ל-NX200, דאצ'יה דאסטר וסוזוקי ג'ימני.

 

DSC_4040.jpg

 

קרדיט צילום: פבל צ'רניצקי

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני גם עשיתי נסיעת מבחן על הרכב, אין הרגשה של כוח מתפרץ גם במצב ספורט אבל מספק את הסחורה.איכות חומרים מעולה, הרכב נראה פצצה. הכוסיות של רמת השרון כבר קנו את כל המשלוח הראשון והשני והשלישי גם קרוב לסיום...

פורסם

באמת שאני לא מבין את הביקורת על נושא הכוח.

 

לרכב יש יותר כ"ס מרוב מתחריו, כולל האאודי, ואותו נתון מומנט.

 

אה, והוא גם שוקל בערך 200 קילו פחות.

 

בקיצור, סתם התקטננות מיותרת.

 

לגבי תחושת ה"לא פרימיום; סופר-טויוטה" - תתעוררו, היום לקסוס היא פרימיום לכל דבר ולא צריכה להרכין ראש מול שום מתחרה.

אלא מה? -- הרכבים של לקסוס מכויילים ומורכבים בדר"כ בסגנון יותר אמריקאי, כי זה השוק הגדול ביותר אליו הם פונים.

זה אומר יותר רכות מתלים, יותר פלסטיק, מתגים יותר גדולים, תחושה פחות 'מהודקת' - אבל גם הרבה יותר עור (ומושבים יותר נוחים בהרבה מהגרמניות) ותחושה של מרחב ופינוק.

פורסם (נערך)

גם לי הזדמן לעשות סיבוב בNX במדוברת. ההכרות שלנו התחילה באוקטובר כשהלכנו לרכוש רכב לזוגתי. נאמר לנו לחכות קצת לבואו של של NX. אבל כאשר התבררה לי רמת המחירים החלטנו שלא להמתין וקנינו CT. לכן כאשר נפגשתי איתו השבוע היה מעניין לראות מה מקבלים תמורת 300+ אש"ח והאם הוא מצדיק אותם.

סיבוב מסביב השאיר אותי בהרגשה חצויה. מצד אחד הקוים חדים אבל נקיים ורואים שמדובר כאן בפסגה של הנדסה יפנית מוקפדת. אבל, מהצד השני, הוא הרגיש לי כל כך בן דוד של מאזדה CX5...

נכנסים לאוטו. כאן האוטו בהחלט מספק את הסחורה. לא יצא לי לנסוע על X3 וQ5, אבל NX200T יותר טוב מX4 שעולה עוד 60K בכל פרמטר. כאן תחושת פרימיום היא אמיתית ולא מתאמצת כמו בבימר. הבעיה היחידה שלי עם לקסוס זה כסאות סטייל באקט. אני לא מתחבר אליהם, למרות שהם אמורים להיות טובים. אני יודע שניתן לכוון אותם לנוחות מושלמת ואפילו פעם קיבלתי לקסוס חילופית עם כיוון מושבים כזה, אבל אני אישית לא הצלחתי עדיין לכוון אותם ככה וזה חבל. מבחינתי זה בהחלט לא כסא שאפשר לנסוע עליו לאילת וחזרה בלי לעצור ולמתוח איברים. האבזור בסדר גמור, רק מסך מגע היה חסר לי ומעניין אותי איך הם מתקינים בו מערכת ניווט. גם הייתי מוותר על הגג הפנורמי לטובת חלון שמש שנפתח. הקונסולה מצופה בחומר איכותי דמוי עור מאוד מרשים ונעים למגע. הכסאות עם עור מחורר שמבקש שהם יהיו מאווררים כמו IS, אבל הם לא. התחושה הכללית בפנים טובה מאוד. אפילו שעון אנלוגי במרכז הקונסולה מסמל לנו שאנחנו בליגה של "הביוקר".

נוסעים. בואו נגיד שלמרות נתונים יפים על הנייר האוטו לא נוסע כפי שמצופה ממנו. הגיר מרגיש רציף מדי. הכוח הלינארי של הטורבו נכנס בצורה רכה מדי ומאוחר מדי לאומת מנועים אחרים בקטגוריית 2.0 טורבו, ולכן למרות קצב התקדמות יפה שהאוטו יכול לפתח, חטיבת ההינע לא מרשימה בכלל. הוא נוסע בדיוק כמו סורנטו 2.4 אטמוספרי שלי. לדעתי הגיר הוא האשם כאן.

בכלל לפי כל הסימנים כמו רצפת תא המטען הגבוהה ופחתי אוורור מתחת למושב אחורי, יחד עם בורר מצבי נהיגה שחסר משמעות כאן, ניתן להסיק מסכנה חד משמעית שהרכב תוכנן להיות היברידי ולא אטמוספרי. ככזה הוא עושה הרבה יותר שכל ונראה הגיוני בהחלט. מה גם שאין אלטרנטיבות היברידיות בסגנון הזה.

תמיד כשאני נוסע על רכב אני שואל את עצמי שתי שאלות: מי קהל היעד ואיפה הסביבה הטבעית של האוטו והאם הייתי קונה אחד כזה לעצמי?

ובכן, אני בהחלט רואה אותו בחניית בית פרטי ברמת השרון הבורגנית או מושבים בשרון ששם מתגורר עיקר קהל היעד של שלקסוס חדשות בארץ.

אני גם חושב שהייתי קונה אחד לעצמי, אבל אך ורק בגרסה ההיברידית כדי לחסוך בעלויות של קילומטראז' גבוהה שאני עושה בעבודה.

בתור רכב שמעלה חיוך על הפנים בכל נסיעה יש אופציות הרבה יותר מעניינות. הQ50 של אינפיניטי, אומנם תמחרה בIS המצויין של לקסוס, אבל מספק את ההנאה מהנעה בצורה הרבה יותר משכנעת עם מנוע 2.0 טורבו חלש יותר.

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
פורסם

באקט - אלה מושבי ספורט עם תמיכות צדדיות בולטות ואפשרות ל5 נקודות עגינה.

 

CorbeauSprintBucketSeatsFitted1.jpg

פבל - זה כתב וצלם של קארספורום AKA - האיש והאגדה

פורסם

mogo, מה לעשות, אבל יש אנשים שחושבים אחרת ממך, ואותי לפחות לא מעניין כיול אמריקאי או לא, מעניין אותי מה נוח ויפה עבורי.

אסף, האמת שאחרי שסיימתי לכתוב נזכרתי שרציתי להזכיר את המרצדס והוולבו. המרצדס למיטב זכרוני יקרה יותר גם מה-q5 וגם מה-x3

ככה שהיא קצת מחוץ למשחק. לגבי הוולבו, היא מתחרה ראויה ללקסוס, ונותנת גם היא תמורה טובה לכסף, אבל למרות מתיחת הפנים והמנועים

החדשים, זה עדיין אותו דגם וותיק, ולא כל אחד אוהב את זה. אני אישית הייתי מעדיף את הוולבו על הלקסוס.

פורסם

האמת היא שלא ניתן ״לחשוב״ אחרת ממני (בהנחה והמחשבה שלי נבעה מחשיבה לוגית). ניתן ׳לחוש׳ אחרת, להרגיש אחרת, אבל חשיבה ככלל - היא עניין אובייקטיבי.

 

לגופו של עניין, הרגיזה אותי הביקורת על המנוע, שנשמעה לי ׳פיינשמקרית׳ יתר על המידה - כי למעשה המנוע מפיק יותר כוח מכל מתחריו.

 

וזה שלקסוס זה פרימיום לכל דבר לא אני אומר, אלא כל מגזין רכב שמכבד את עצמו. איכות החומרים שם ממש לא נופלת מהמתחרות, וזה לא עניין של טעם אישי אלא עניין של עובדות. כפי שאמרו, איכות החומרים באאודי וב.מ.וו בדגמים המתחרים לא מתעלה בשום פרמטר.

פורסם

לקסוס היא אכן פרימיום ולא צריכה להתנצל. אין כאן ויכוח. אבל מה לעשות? המנוע והגיר של הגרסה המטורבטת אינם מספקים את הסחורה כמו גרסאות אחרות בג'אנר? בדיוק בגלל זה אני טוען שאת ה NX צריך לקנות בגרסה היברידית ואת הגרזן לחפש במקום אחר.

×
×
  • תוכן חדש...