Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופציות שיפור לסוזוקי סויפט 1.2 ידנית


I.G
שימו לב! השרשור הזה בן 3365 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

ברשותי סוויפט 2013 ידנית, 1.25 סמ"ק, 94 כ"ס.

לשיפור אחיזה החלפתי מידת גלגלים (מ 175-65 R15 ל- 185-55 R16)- בעיקר בשביל העליה ברוחב (זה המידות החוקיות היחידות שיש לרכב הזה). יש שיפור משמעותי ואני כבר לא חופר במקום ביציאה (או מאבד שליטה לגמרי בפניות על כביש קצת רטוב במהירות נמוכה. דריפט ב30 קמ"ש)

 

עכשו אני בודק אפשרויות נוספות להגדל הכוח.

אני לא מתמצא בתחום השיפורים, ואני מעדיף אפשרויות חוקיות, אז דבר ראשון אני מתדלק עכשו אוקטן 98 שגרם למנוע להיות קצת יותר שקט והתגובה מרגישה קלילה יותר (לא באמת מרגיש שיפור בכוח או משהו כזה, כנראה שבגלל שיש פחות רעש אני מרגיש שהרכב מגיב יותר זריז. עוד לא בדקתי אם יש שיפור במהירות המקסימאלית ולא בדקתי תאוצה עם שעון)

 

האים יש לי אפשרויות נוספות, בסדר גודל של עד 10K ש"ח להגדלת הכוח? אני מעדיף שפור במומנט שהרכב מפיק על פני הספק (כ"ס).

מה בכללי האפשרויות שיש לי לשיפור של ברכב במסגרת התחום הלבן-אפור של החוק?

 

התוצאה הסופית שאני מחפש זה הוט-האץ' "קלאסי". רכב זריז בכביש ציבורי. יכולת לקחת פניות קצת יותר מהר ולהאיץ קצת יותר מהר.

 

שאלה נוספת- נכון לעכשו יש לי בלם תוף בגלגלים האחוריים. יש מניעה (טכנית וחוקית) להחליף לדיסקים?

 

תודה לעוזרים!

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.אוקטן 98 לא נותן שיפור ברכב עם יחס דחיסה נמוך,חבל על הכסף.

2.קשה מאוד לשפר רכב כזה, קודם כל הוא לא נועד לזה,מדובר במנוע צנום ורכב שלא בנוי להחזיק יותר מדי כח.

אם בכל זאת חשקה נפשך,ניתן לשפר מספר סוסים בודדים או תגובת דוושה קצת יותר טובה על ידי צנרת/דוד, על כך ממליץ להתייעץ עם סדנה מתמחה, ARGONETICS מקצועיים בתחום,אבל גם E&A ו PIT STOP מעולים, צור קשר עם 2 הסדנאות האחרונות כדי לבדוק עוד אופציות, יש גם את MAX TUNING.

תשאל אותם לגבי פורטינג.

תשאל לגבי משחק במחשב הרכב ושינוי מפת הצתה(לא יודע אם זה המונח המדוייק) להוצאת כמה סוסים נוספים.

תשאל לגבי סעפת יניקה משופרת,אם קיימת לרכבך.

 

במקרה הטוב ביותר אפשר להוסיף 20 סוסים אבל זה יעלה הרבה מעבר ל 10000 ש"ח,במקרה הגרוע ביותר אפשר להוסיף בתקציב 5 או 10 סוסים.

אני נתתי לך את האופציות,עכשיו תשאל את עצמך אם זה שווה את זה?

לדעתי ממש לא, אבל זה הרכב שלך וההחלטה שלך.

 

לקריאה נוספת:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?143714-11-%D7%94%D7%93%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז דבר ראשון אני מתדלק עכשו אוקטן 98 שגרם למנוע להיות קצת יותר שקט והתגובה מרגישה קלילה

 

הורד אותי על מה אנשים מבזבזים את הכסף שלהם.

אפשר לדעת מה ההגיון סביב לתדלק אוקטן 98 במנוע כמו שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פסיכולוג משלמים יותר :wink:.

יחס הדחיסה במנוע המדובר הוא 1:11, תאורטית אמור להיות שיפור קל במעבר לאוקטן 98.

 

מצאתי בגוגל את החברה הבאה שמבטיחה ניסים ונפלאות מהמנוע הזה, אבל מעולם לא שמעתי עליהם ואיני יודע מה טיבם:

http://kcperformance.eu/en/chiptuning/article/9633-suzuki-swift-1-2-3-gasoline-2010

 

בכל אופן, נידון פה כבר הרבה על עד כמה לא משתלם לשפר מנוע אטמוספרי, בטח כזה בעל מנוע צנום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובות!

 

1. התדלוק ב98 עלה לי בערך 40 ש"ח יותר מה95 למיכל מלא (40 ליטר). לא יהרוג אותי. אהבתי את התוצאה, ואם אני מתדלק בד"כ 30 ליטר אז כל עוד מחיר הדלק לא יעלה אני מעדיף לשרוף נוזל איכותי שמנקה את הצנרת (בד"כ נוסע בינעירוני במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש). אני גם לא מתכנן לתדלק את זה קבוע, אבל לפחות 2-3 תדלוקים

(במקום תוסף דלק אני מתדלק פעם-פעמיים רצוף בסונול עם ה95 גולד חרטא שלהם ונוסע 120-130 קמ"ש כמה דקות. אמור להיות הרבה יותר יעיל מתוסף)

 

2. בדגם ספורט יש מנוע 1.6L שנותן 130 כ"ס. חשבתי על להחליף מנוע אבל נראה לי יעלה יותר מלקנות רכב חדש (מנוע יעלה 10-15K, התקנה והתאמות עוד איזה 20K?). הספורט מגיע בלי טורבו, אבל נחשב לרכב מאוד זריז. קלארקסון השווה אותו ל205GT.

 

3.המנוע צנום אבל הוא ההכי חזק בשוק (ביחס לגודל). וזה סוזוקי שמתכננים מנועים מטורפים לאופנועים בנפחים האלה, אני חושב שאפשר להוציא ממנו קצת יותר. הגוף הבנתי זה אותו הגוף של הספורט, אז גם פה לא רואה מגבלה.

 

4. הבנתי שהתקציב שלי לא מתאים ליותר מידי משחקים, אז באמת השדרוג תוכנה נשמע לי מבטיח (לפי הקישור של טום הם מצליחים להוציא 20 כ"ס עם שדרוג תוכנה. ב-3000~3500 ש"ח! :) ). המינימום שאני מחפש זה תוספת של 10% למומנט (שינוי בהספק פחות משנה) בעלות של עד 10K ש"ח. אני אעשה ברור במקומות שהצעתם ונראה אם אפשרי ומשתלם. תודה!

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דלק 98 לא יותר נקי ולא בטיח מאשר דלק 95. ואין שום הבדל באיכות.

דירוג אוקטן גבוהה יותר משמעו, עמידות גבוהה יותר מפני דטונציה.

 

אני מניח שאפשר לחבר סורק לרכב ולזהות אם וכיצד לאחר תקופת שימוש (2-3 מיכלים) בדלק מסוים מתבצעים תיקוני הצתה שיעידו אם יש בכלל תועלת בכך.

 

לגבי אותה חברת שיפורים - כאמור מעולם לא שמעתי עליה (לא שזה מעיד בהכרח), והתוצאות שהם מציגים נשמעים סופר אופטימיים. בדר"כ ברכבים אטמוספריים אצל חברות שיפורים מוכרות תראה שיפור מוצהר של כחצי מזה (כ-10%) וגם זה לפעמים מוטל בספק. לך דע איך שיפור כזה ישפיע על אמינות הרכיבים לאורך זמן.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פסיכולוג משלמים יותר :wink:.

יחס הדחיסה במנוע המדובר הוא 1:11, תאורטית אמור להיות שיפור קל במעבר לאוקטן 98.

 

מצאתי בגוגל את החברה הבאה שמבטיחה ניסים ונפלאות מהמנוע הזה, אבל מעולם לא שמעתי עליהם ואיני יודע מה טיבם:

http://kcperformance.eu/en/chiptuning/article/9633-suzuki-swift-1-2-3-gasoline-2010

 

בכל אופן, נידון פה כבר הרבה על עד כמה לא משתלם לשפר מנוע אטמוספרי, בטח כזה בעל מנוע צנום.

 

רק לשם ההשכלה הכללית שלי, מאיזה יחס דחיסה יש שיפור קל תיאורטי? כלומר מנוע של 1:10.5 יחס דחיסה, זה אותו כנ"ל תיאורטי לגבי יחס דחיסה 1:11?

מאיזה יחס דחיסה יש רלוונטיות לנושא דלק 98 הכוונה? סתם מתוך עניין בריא, אני מתדלק 95 ב"טן" ליד הבית באופן קבוע:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צנרת ברכב כמו שלך לא תעזור. אולי זה אף יפגע בביצועים. תוכנה שמעלה ב-20 כ"ס? לאטמוספרי עם נפח צנום? אתה בטוח? לדעתי לא אמין במיוחד (מצטער לנפץ את הבועה).

עריכה אחרונה על ידי שומאכר

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לשם ההשכלה הכללית שלי, מאיזה יחס דחיסה יש שיפור קל תיאורטי? כלומר מנוע של 1:10.5 יחס דחיסה, זה אותו כנ"ל תיאורטי לגבי יחס דחיסה 1:11?

מאיזה יחס דחיסה יש רלוונטיות לנושא דלק 98 הכוונה? סתם מתוך עניין בריא, אני מתדלק 95 ב"טן" ליד הבית באופן קבוע:-D

 

אני זוכר דיבורים על מעל 1:10.

אבל יכול להיות שהטכנולוגיה העדכנית (כמו הזרקה ישירה, עיצוב בעירה וכיוצב') משפיעה על המשמעות של זה.

לצורך הענין טכנולוגיית SKYACTIV של מאזדה מיושמת על מנועים עם יחס דחיסה של 1:13 ו-1:14,

ולא ידוע לי שהם זקוקים לאוקטן 98.

 

צריך להרחיב חיפוש בנושא.

 

בכל אופן, כמו שציינתי קודם, אפשר לבדוק תיקוני הצתה ולראות אם יש איזשהי תועלת.

על דיינו אני בספק שיופגן הבדל משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדלת יחס הדחיסה היא דרך פשוטה ומקובלת להעלות הספק של מנוע. במקרה של פותח השרשור להוציא 94 כ"ס ממנוע 1,200 זה למעשה דחיפת ביצועי המנוע למקסימום האפשרי תוך שמירה על יחס דחיסה הגיוני, ללא שימוש בטורבו וכנראה גם ללא שימוש בהזרקה ישירה.

מנועים כמו ה skyactive ושלל מנועים מודרניים כדוגמת ה TSI של VAG מצויידים בהזרקה ישירה וזה בין היתר מה שמאפשר להם להציג יחסי דחיסה שיותר מוכרים מעולם הדיזל כמו 1:13 או 1:14. ההזרקה הישירה מאפשרת להזריק את הדלק באותו התזמון או כמעט באותו התזמון של הניצוץ (ולא להשתמש בתערובת כמו מנועים עם הזרקת סעפת), מה שמאפשר ליצר את יחס הדחיסה הגבוה ללא חשש מדטונציה או חובת שימוש בדלק בעל אוקטן הגבוה מ 95.

 

ואם נחזור לנשואת השרשור אז:

א. זה לא נחשב ליחס דחיסה גבוה במיוחד, לגמריי בגבולות המקובל.

ב. מעבר ל 98 יכול לתת שיפור בדיוק באותו האופן שהוא לא יתן שיפור כלל, הכל תלוי במפת ההצתה של הרכב והאם היא יודעת להתמודד עם אוקטן גבוה מ 95. ההימור שלי הוא שהמחשב מוגבל ולא ידע לקדם את ההצתה ביחס לשימוש באוקטן 95 תקני ובכל מקרה גם אם יתקבל שיפור כלשהו זה לבטח לא מצדיק את התוספת במחיר. אנחנו מדברים כאן על סוויפט, לא בוגאטי ויירון.

 

לפותח השרשור, עם כל הכבוד לגיר הידני של הסוויפט שלך זה עדיין לא רכב ספורטיבי. לא מדובר במפלצת חורכת אספלט ועם המנוע הזה היא גם לעולם לא תהיה כזו. ותר מראש על צנרות, פילטר פתוח, הנמכות ושאר מריעין שכנראה חוץ מלרוקן לך את הארנק לא יעשו שום דבר משמעותי.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר- אני לא מתכנן לעשות הנמכה (בין השאר גם כי אני כל הזמן מגרד מדרכות עם הפגוש גם ככה), פילטר פתוח זה בכלל פיקציה (אלא אם יש לך טורבו בגודל של הראש של... מישהו. גדול.)

אני מחפש שיפור באצה, בעיקר האצת הביניים.

הידני זה לא אומר "ספורט" זה אומר שליטה (ואפשרות להתעלל בגיר כי חדש עולה גרושים ביחס לאוטומט :) )

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחפש שיפור בלתי מושג. כלומר הוא מושג, אבל לא בארץ ולא בדרכים חוקיות, ועוד לא נגענו בפן הכספי.

ושום רכב לא אוהב התעללות. חושב שאי אפשר להרוס גיר ידני? חושב שגיר ידני ונדיר זה זול? תחשוב שוב.

השרשור הזה מיצה את עצמו, אין מה להוסיף. בהצלחה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3365 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...