Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספידומטר מזייף ו"מקרקש"


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב ושבת שלום גשומה וסגרירית לכל העוזרים מראש :)

הבוקר יצאתי לסיבוב שבת חורפי כדי לחלץ קצת את העצמות שלי ושל הרוזנת הקשישה (קונטסה 900 1965) .

ההצתה המשופרת הצ'וק הידני והמשאבה החשמלית שוב הוכיחו את עצמם (טפו טפו טפו) והבונבוניירה נדלקה שוב כמו קסם מגרגר ומרחה לי חיוך אוהב מאוזן לאוזן.

עד כה הכל סבבה .

אבל, הספידומטר החל לזייף והמחוג פתאום "נופל" או "עף" למהירות מוגזמת מלווה בקרקושים ורעשים מוזרים מכיוון השעון. מדי פעם חוזר לעצמו במהירויות נמוכות אבל כשעוברים שוב את ה 60 מתחיל להשתגע. חשוב לי לציין לכל מי שינסה לעזור שהתופעה החלה בקטנה לפני שתיים או שלוש שבתות בקור העז. יש לי מן תחושת בטן שאולי זה קשור לקור ?!? . למיטב זכרוני בשנה שעברה גם היתה לי אפיזודה חולפת של קירקוש וזיוף שנעלמה עד עכשיו.

פירקתי את הכבל מהשעון , הראש של הכבל ( המרובע) נראה תקין ומגורז, סובבתי את הגלגל והתנועה של הכבל נראית תקינה וחלקה . דחפתי מברג מתאים לשקע הכבל באחורי הספידומטר וסובבתי עם היד ונראה גם תקין …. יש למישהו רעיון ?

אני רק אציין שיש לי בין כל שאר החלפים במחסן גם ספידומטר שלם ופירקתי אותו עכשיו כדי ללמוד אותו ולהבין מה יכול להשתבש בו… האמת היא שזה מנגנון כל כך פשוט שלא הצלחתי להבין מה יכול להשתבש בו. גלגל השיניים הבורגי-סיבובי וכל שאר הגלגלים במכלול נראים ממתכת ואין - לשמחתי - שום רכיב פלסטי כך שנראה לי שיש סיכוי מאד מאד נמוך שיש בעיה בשעון.

אם יש למישהו רעיון או כיוון לזרוק או נסיון עם תופעה דומה אשמח לעצה.

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצות הנ"ל.

ובלי קשר - יתכן שהבעיה נעוצה בצד השני של הכבל (צד הזנת התנועה), יתכן ששם קיימת החלקה - הכבל מסתובב במהירות לא קבועה. גם זה עשוי לגרום ל"קרקושים" באיזור השעון.

הזנת כבל הספידומטר מתבצעת בד"כ ביציאה מתיבת ההילוכים, אך היו מכוניות בעלות מנוע אחורי (חיפושית, פרינץ) בהן ההנעה הגיעה מאחד הגלגלים הקדמיים.

כדאי ללמוד איך זה ב"קונטסה".

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי תודה לכולם הלואי והייתי יכול לגשת בקלות לאוו כבר הבנתי שזה מקדש הספידומטרים לרכבי אספנות. הבעיה היא שאני די רחוק באזור זכרון ולא רואה איך אני מגיע בקרוב לאוו ספידומטרים :(

עודד , בקונטסה מנוע אחורי ועם זאת הכבל מוזן מהגיר שנמצא מאחור ורץ עד לדשבורד מקדימה.

אנסה לפרק מהגיר ולראות אם שם יש בעיה .

תודה לכל העונים. דרך אגב איפה בדיוק נמצא אוו ספידומטרים? מה הכתובת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להגיע עד תל אביב. באזה"ת הישן של נתניה יש את דני ספידומטרים.

גם אצלו יש מלאי מפתיע של ספידומטרים לרכבי אספנות, וכבונוס אתה מקבל גם בעל מקצוע אמיתי והגון שגובה מחירים לגמרי סבירים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לכל העוזרים תודה, הצלחתי לפתור את הבעיה במו ידי בלבד ורציתי לשתף : מסתבר שה"ביונט" בראש הכבל, זה שמתברג לספידומטר עצמו השתחרר מהאחיזה ( תפוס בלחיצה) שלו בחיצוני של הכבל. מה שקרה כתוצאה זה שלמרות שנראה שהכבל מחוזק ומוברג לספידומטר, בפועל ראש הכבל הפנימי היה רק חלקית במקומו מה שגרם ל2-3 מ'מ הראשונים שלו להישחק . הבנתי שאני חייב להרוויח איכשהו עוד 2-3 מ''מ של ראש כבל מרובע (בפנימי) וגם לחזק את ה"ביונט" חזרה לחיצוני של הכבל על ידי לחיצה. החלטתי שאין לי מה להפסיד והורדתי בעזרת פלאייר אף ארוך ו cutter כמה ליפופים מהחיצוני. שייפתי באמצעות שופין את קצה הכבל הפנימי עד שירדו 2 מילימטר ממנו, אותם שניים שהיו שחוקים כך שקיבלתי שוב ראש מרובע של סנטימטר לפחות בפנימי שאפשר להכניס עד הקצה לספידומטר. הכנסתי אותו עד הסוף ולחצתי את הביונט למקום החדש על החיצוני. הברגה של הביונט לספידומטר. הלב דופק : "יעבוד או שהרסתי את הכבל" … מתניע , מתחיל לנסוע מאיץ והכל עובד כמו בונבון :) נסעתי עשרה קילומטר כדי לוודא שאכן הביצוע מחזיק לאורך זמן ומרחק ואני מרוצה. יחי הראש היהודי שממציא לנו פטנטים וקומבינות. מקווה שנתתי רעיון ותקווה למי שנתקל בבעיה זהה.

עריכה אחרונה על ידי ilanmurad
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל העוזרים תודה, הצלחתי לפתור את הבעיה במו ידי בלבד ורציתי לשתף : מסתבר שה"ביונט" בראש הכבל, זה שמתברג לספידומטר עצמו השתחרר מהאחיזה ( תפוס בלחיצה) שלו בחיצוני של הכבל. מה שקרה כתוצאה זה שלמרות שנראה שהכבל מחוזק ומוברג לספידומטר, בפועל ראש הכבל הפנימי היה רק חלקית במקומו מה שגרם ל2-3 מ'מ הראשונים שלו להישחק . הבנתי שאני חייב להרוויח איכשהו עוד 2-3 מ''מ של ראש כבל מרובע (בפנימי) וגם לחזק את ה"ביונט" חזרה לחיצוני של הכבל על ידי לחיצה. החלטתי שאין לי מה להפסיד והורדתי בעזרת פלאייר אף ארוך ו cutter כמה ליפופים מהחיצוני. שייפתי באמצעות שופין את קצה הכבל הפנימי עד שירדו 2 מילימטר ממנו, אותם שניים שהיו שחוקים כך שקיבלתי שוב ראש מרובע של סנטימטר לפחות בפנימי שאפשר להכניס עד הקצה לספידומטר. הכנסתי אותו עד הסוף ולחצתי את הביונט למקום החדש על החיצוני. הברגה של הביונט לספידומטר. הלב דופק : "יעבוד או שהרסתי את הכבל" … מתניע , מתחיל לנסוע מאיץ והכל עובד כמו בונבון :) נסעתי עשרה קילומטר כדי לוודא שאכן הביצוע מחזיק לאורך זמן ומרחק ואני מרוצה. יחי הראש היהודי שממציא לנו פטנטים וקומבינות. מקווה שנתתי רעיון ותקווה למי שנתקל בבעיה זהה.[/quote

בהצלחה אחלה רוזנת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...