Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

ד"א מרק, שאלתי על מצבר 74Ahשל וורטא בטכנולוגיית AGM ונמר לי כי ניתן להזמין אותו (לא קיים במלאי) במחיר של 1200 ש"ח. האם יש הכרח להשתמש במצבר כזה יקר שהיתרון שלו הוא באורך החיים שלו?

כתבתי לך בהודעה הקודמת שהיתרונות של מצבר AGM הם בעיקר מבחינה בטיחותית. סדק שנוצר במצבר AGM כתוצאה מתאונה לא יגרום בהכרח לנזילה של כול החומצה של המצבר בתוך תא המטען.

 

מצבר AGM שייך לקבוצת מצברים מסוג VRLA מה שאומר שגם איבוד של אלקטורליט לא מתרחש לכול אורך חיי המצבר.

 

אם להתקין מצבר AGM או לאו זו בחירה שלך רק קח בחשבון שייצרן הרכב לא סתם בחר להתקין מצבר AGM וככה זה גם ברכבי קונצרן VAG במצברים שמותקנים בתא המטען.

 

בכול מקרה אל תתקרב למצברי שנפ/וולתא.

 

* לגבי המחירים ומה שמצאת ברחבי הרשת כבדהו וחשדהו מכיוון שקראתי כאן בפורום מספר מקרים שהם לקוחות ששאלו לגבי מצבר וורטא כחול קיבלו תשובה שקיים במלאי ובפועל אין להם וורטא כחול במחיר שציינת.

המחיר למצבר וורטא כחול בקיבולת של 74AH שעה נשמע נמוך מידי.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

תשמ'ע, זה מה שכתב בזמנו נציג וורטא בארץ.

אף אחד לא בדק מבחינה טכנית האם באמת לא קיים הבדל בין המצברים.

 

תבדוק באיזה צד הפלוס צריך להיות במצבר לפני שאתה מזמין מצבר ושים לב שהתמונות להמחשה בלבד.

איזה כייף לי :)

פורסם

עידכון קצר. המצבר הוחלף היום במצבר חדש של וורטא Varta Blue 74Ah ב"איציק מצברים" בעלות של 680 ש"ח, המחיר כלל גם את המשלוח ופו"ה. לשימחתי המתקין התגלה כבחור מקצועי, בוצע גיבוי בזמן ההחלפה ושלושת המצברים נבדקו לאחר ההחלפה ע"י מכשיר עומס מכנראה תוצרת ביתית (כנראה מכיל רק קונטקטור והמון נגדי עומס להספק גבוה).

-המצבר החדש הגיע טעון, התניע את הרכב ללא בעיות ונמדד עליו מתח של 14.2 וולט עם מנוע מונע.

-לדברי המתקין המצבר התקול סובל מתא הרוס.

-המצבר התחליפי, וורטא 100 אמפר בן כמעט 5 שנים נבדק גם הוא והתוצאות מפתיעות לטובה. בבדיקת העומס למשך 5 שניות המתח ירד ל 9.1 וולט ונשאר שם, המתקין אמר כי מצבו מצוין והוא מתפקד כמצבר חדש לחלוטין. המצבר הזה מותקן ב C240 הישנה שלי ואם הוא ישרוד שנה נוספת הוא יגיע לאורך החיים הצפוי של מצברי AMG:wink:

פורסם (נערך)

מחיר מצויין. האם חיברת את צינורית הניקוז בצד אחד ובצידו השני של המצבר הרכבת פקק ?

 

הבדיקה תחת עומס צריכה להתבצע לפי פרמטרים המומלצים על-ידי ייצרן המצברים ולא סתם עומס דמי אשר צריכת הזרם שלו עשוייה להיות יותר מהנדרש או פחות.

 

למרות זאת מנסיוני מצבר לא תקין או מצבר לקראת סיום חייו גם בעומס קטן ביותר המתח נופל מתחת ל-9.5 וולט.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

כן, הפקקים מופיעים בשני הצדדים וכדי לחבר את מתאם ה'ר' צריך להוציא אחד מהם. ד"א, המתקין טען למיטב ידיעתו לא ניתן להשיג את המתאמים האלה למעט בחנויות לחיות כמתאמי צינורות אוויר לאקווריום:wink:.

פורסם

למיטב זיכרוני במצברים תוצרת וורטא הפקקים מחוברים לידית האחיזה. פשוט מפרקים אותם משם ומתקינים בצידו האחד של המצבר.

מחברים ניתן לרכוש אצל ייבואן הרכב או ברחוב יצחק שדה אצל המשווקים של צינורות דלק וצינורות למערכת המתזים.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא שמתי לב כי הוא שלף/הכניס פקק בזמן ההתקנה, בוורטא 100 אמפר שב C שלי היו מותקנים שני הפקקים בצדי המצבר כאשר רכשתי אותו. טוב לדעת כי המתאמים האלה נמכרים שם, בזמנו השתמשתי במתאם טפטפת וסיליקון בוורטא 100 אמפר כדי לחבר את הצינור והחיבור המאולתר הזה התפרק כאשר הוצאתי את המצבר.

×
×
  • תוכן חדש...