Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

התקנתי אתמול אחה"צ את מתאם ה OBD2 בחינם שנשלח אלי מאנג'י והוא פעל כשורה, גם עם התוכנה שלהם וגם עם טורק כך שהבנתי כי המתאם תקין והשארתי אותו בשקע. היום אחה"צ נכנסתי לרכב, הקשתי את הקוד בקודן ובמקום ציפצוף ההפעלה הרגיל קיבלתי ציפצוף ארוך (כ 2-3 שניות) וזהו. חזרתי על כך מספר פעמים אך הקודן סרב לפעול.

ניסיתי בכל מקרה להניע את הרכב, בהתחלה סיבוב המפתח הדליק את לוח השעונים אך ניסיון התנעה גרם לצליל נקישה ולוח השעונים כבה. בניסיון השני קיבלתי התרעות ABS/EPS בלוח השעונים וניסיונות נוספים אפילו לא הדליקו את לוח השעונים והקודן סרב לפעול. ניסיון לסגור את הרכב באמצעות השלט (המפתח האלקטרוני) לא הצליחו כך שנעלתי אותו באמצעות מפתח הברזל.

לפני מספר דקות ניגשתי לרכב וגיליתי כי ניתן לפתוח את הרכב עם השלט אך ניסיונות ההתנעה היו הסתיימו כפי שקרה קודם. ההנחה שלי היא כי המצבר פרוק כמעט לחלוטין וכדי לבדוק זאת רציתי למדוד את המתח עליו. ברכב זה המצבר נמצא בתא המטען. ניסיתי לפתוח את תא המטען חשמלית ללא הצלחה, ניסיתי לפתוח אותו באמצעות מפתח הברזל וגם ללא הצלחה. למיטב זיכרוני המצבר הוא המצבר המקורי של הרכב (של שנפ, 72 אמפר/שעה, בן 6)

 

-האם ניתן לפתוח את תא המטען איכשהו?

-האם ניתן למדוד מתח בנקודה אחרת ברכב אע"פ שהמפתח בחוץ?

-האם שקע ה OBD2 מוגן בנתיך ספציפי?

-האם זה סביר כי התקלה נגרמה עקב השימוש במתאם ה OBD2 חינמי? (המצבר הוא של 72 אמפר/שעה ואפלו זליגה של של אמפר שלם

במשך 10 שעות ממצבר תקין לא הייתה אמורה לגרום לפריקה כזו עמוקה)

-האם זה קרה למישהו נוסף?

 

דרך אגב, תוצאת בדיקה המצבר אתמול באמצעות התוכנה של אנג'י קבעה כי הוא תקין.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
פורסם

1. לא ניתן בשום מקרה לקבוע בעזרת התוכנה האם המצבר תקין והסיבות ידועות לך.

2. מצבר בין 6 שנים כנראה זקוק להחלפה גם מבלי לבדוק את תקינותו.

3. מתאם OBD2 לא יכול לגרום לפריקת המצבר בפרק זמן של 10 שעות.

 

אתה יכול לבדוק מתח בשקע המצית אבל זה לא נותן אינדקציה לגבי 'מצב' המצבר אלא רק למתח הקטבים של המצבר.

 

בכול רכב תמיד קיימת אפשרות לפתוח את תא המטען גם אם המצבר התרוקן באחת השיטות הבאות. כניסה מתוך הרכב לתא המטען ופתיחה על-ידי הזזת מנוף הנעילה או של הנועל מתוך תא המטען (בדוק בספר הרכב).

 

ברכבים מסויימים בעזרת המפתח ניתן לפתוח את תא המטען.

 

איזה שנה הרכב ? איזה גרסה הרכב סדאן או וואגון ?

איזה כייף לי :)

פורסם

-האם שקע ה OBD2 מוגן בנתיך ספציפי?

-האם זה סביר כי התקלה נגרמה עקב השימוש במתאם ה OBD2 חינמי? (המצבר הוא של 72 אמפר/שעה ואפלו זליגה של של אמפר שלם

במשך 10 שעות ממצבר תקין לא הייתה אמורה לגרום לפריקה כזו עמוקה)

 

 

לפי דעתי התקלה ניגרמה משימוש במתאם סיני, חוץ מהחשמל שהוא צרך הוא הישאיר את המחשב במצב פעיל וסריקה מידע ממערכות שונות במקום שהמחשב יעבור למצב שינה.

פורסם
1. לא ניתן בשום מקרה לקבוע בעזרת התוכנה האם המצבר תקין והסיבות ידועות לך. אכן כן, אך אשמח לפחות לדעת אם המתח עליו נמוך מ 11 וולט, מה שיאושש את הקביעה כי הוא פרוק קשות.

2. מצבר בין 6 שנים כנראה זקוק להחלפה גם מבלי לבדוק את תקינותו. אני חושב כי הוא בן 6, אני לא בטוח (אחפש מחר בתיעוד הטיפולים שנמסר לי). בכל מקרה גם בימי החורף הקרים שעברנו הוא הניע בנגיעה ועתה לא נדלקים אפילו האורות הפנימיים (והיום היה חם), מצבר גוסס מעיד על מצבו לפני שהוא מתרוקן כמעט לחלוטין.

3. מתאם OBD2 לא יכול לגרום לפריקת המצבר בפרק זמן של 10 שעות.

 

אתה יכול לבדוק מתח בשקע המצית אבל זה לא נותן אינדקציה לגבי 'מצב' המצבר אלא רק למתח הקטבים של המצבר.

 

בכול רכב תמיד קיימת אפשרות לפתוח את תא המטען גם אם המצבר התרוקן באחת השיטות הבאות. כניסה מתוך הרכב לתא המטען ופתיחה על-ידי הזזת מנוף הנעילה או של הנועל מתוך תא המטען (בדוק בספר הרכב). ישנה אפשרות בזו אך רק בוואגון.

 

ברכבים מסויימים בעזרת המפתח ניתן לפתוח את תא המטען. ניסיתי לפתוח אותו באמצעות מפתח הברזל וללא הצלחה, בספר מופיע לי כי תפקיד מפתח הברזל הוא לבצע נעילה מכנית בלבד וללא יכולת פתיחה, כנראה שאמורה להיות שם ידית איפה שהוא אבל לא מצאתי אותה בחושך (אם היא קיימת ברכב שלי).

 

איזה שנה הרכב ? איזה גרסה הרכב סדאן או וואגון ?סדאן

 

 

לפי דעתי התקלה ניגרמה משימוש במתאם סיני, חוץ מהחשמל שהוא צרך הוא הישאיר את המחשב במצב פעיל וסריקה מידע ממערכות שונות במקום שהמחשב יעבור למצב שינה.
אתה בטוח לחלוטין במה שאתה אומר? האם ניתן לבדוק זאת? "שנאפ" חדש (תואם למה שכנראה מורכב כרגע) אמור לעלות לא מעט ולא הייתי רוצה שגם הוא יהרס.
פורסם

תודה מרק. כן, ראיתי את זה (בדיעבד) אבל לא מצאתי את הידית בחושך. מתוך הרגל עם ה C240 אני מצפה שלחיצת כפתור המפתח תבצע את הפתיחה.

דבר ראשון בבוקר.

פורסם
לפי דעתי התקלה ניגרמה משימוש במתאם סיני, חוץ מהחשמל שהוא צרך הוא הישאיר את המחשב במצב פעיל וסריקה מידע ממערכות שונות במקום שהמחשב יעבור למצב שינה.

צריכת הזרם של סורק OBD2 היא בסביבות מיליאמפרים בודדים. אם המתאם (מה שלא נכון) שולח טריגר למחשב הרכב להתעורר כאשר הרכב כבוי והמפתח מחוץ להסוויץ' הסריקה הזו נמשכת מספר שניות וזה לא מה שירוקן את מצבר הרכב.

גם המתאמים הסינים עצמם נכנסים למצב של חוסר פעילות לאחר זמן מה.

 

לידע כללי- ניתוק כבל המינוס של המצבר גורם להתעוררות ערוץ ה-CAN BUS ולעליית צריכת הזרם ל-2 אמפר למשך דקה או שתיים ולאחר מכן מחשב הרכב נכנס למצב שינה שוב וזה לא ירוקן את המצבר גם אם תעשה זאת 10 פעמים בלילה.

איזה כייף לי :)

פורסם

עידכון קצר.

היום הצלחתי לפתוח את תא המטען בעזרת הידית (כפי שרשמת מרק), הרבה יותר פשוט כשיש אור שמש. מצבר "וורטא" המקורי של הרכב היה מותקן שם (מה 8/8!) ונראה במצב תקין (לפי העינית לא חסר אלקטרוליט) אך מדידת מתח הקטבים כאשר הוא מותקן ברכב גילתה מתח של 6 וולט. אוקצור, המצבר מת לחלוטין.

מיכון שיש לי מספיק בנצים בגראז' פירקתי את מצבר ה 100 אמפר מה C240 והתקנתי אותו ב E, ובגלל שהוא גדול יותר פיזית מהמצבר הקיים הייתי צריך לפרק ולהזיז את התפסן. השארתי את הרכב מונע מספר דקות וביצעתי שתי התנעות, הכל עובד היטב כרגע.

בגלל החשש שלי מזליגה פנימית החלטתי לבדוק מתח כל שעה, ממש לא בא לי לאבד מצבר יקר נוסף. מתח הקטבים כאשר הווארטא 100 אמפר מותקן ברכב (כבוי כמובן) היה 12.63 וולט בשעה 13:00 וב 14:30 נמדד 12.35 וולט. מוזר.

-יש למישהו באיזור המרכז אמפרמטר צבת לזרם נמוך יחסית? אם כן אשמח לקפוץ אילו לשעה כדי לוודא או לשלול את בעיית הזליגה ואת הקשר למתאם ה OBD. במקרה שהמצבר נפרק לחלוטין עקב זליגה מדובר על זרם של אמפר שניים שאני לא בטוח שאוכל למדוד עם המודד שלי.

-היכן כדאי לרכוש מצבר וורטא 72 אמפר? אחרי שראיתי כי המקורי החזיק 6 שנים אני מלא הערכה והתפעלות מאיכות המצבר של וורטא ומערכת הטעינה של מרצדס.

-המוסכניק שלי טען כי מצברי וורטא המיובאים לארץ שונים מבמצברים המשווקים בחו"ל ושונים מהמצברים הנמכרים למרצדס והציע לי לרכוש "שנפ". מישהו שמע על זה?

-אם אמצא במחסן את מחדש המצברים שבניתי בזמנו אראה אם יהיה ניתן לחדש את המצבר הפרוק.

IMG_20141212_132122.jpg

פורסם (נערך)

חיים, ירידת מתח הקטבים של המצבר מ-12.63 וולט ל-12.35 וולט לאחר כשעה זה נורמלי לחלוטין ותקין. תמיד לאחר התנעת הרכב מתח המצבר עולה בצורה חדה למתח גבוה ולאחר פרק זמן מסויים המתח מתייצב על 12.2-12.4 וולט.

 

אל תשכח שאתה בודק כאשר המצבר מחובר למערכת החשמל של הרכב וכול פתיחה או סגירה של הסווי'ץ ופתיחת תא המטען גורמת להתעוררות מחשב הרכב לפרק זמן של כ-2 דקות שבו צריכת הזרם עשוייה להגיע גם ל-2 אמפר.

את זליגת הזרם אתה צריך לבדוק לפחות כ-5 דקות לאחר שהרכב היה כבוי והמצבר לא נותק וחובר מחדש.

 

אני ממליץ אך ורק על מצבר תוצרת וורטא שנותן את התמורה הטובה ביותר לכספך גם מבחינה עלות וגם מבחינה טכנית. אכן קיים או קיימים הבדלים בין המצבר המקורי תוצרת וורטא שהגיע עם הרכב לעומת מצבר תוצרת וורטא שתוכל לרכוש בארץ.

 

לדוגמא:

1. המצברים תוצרת וורטא הנמכרים בארץ הם ללא עינית הקסם.

2. המצבר המקורי שהגיע עם הרכב הוא בעל פקקים הניתנים לפתיחה לעומת המצבר שווה ערך תוצרת וורטא אשר מגיעים ללא פקקים.

 

אל תתקרב למצברים תוצרת שנפ. איכותם נופלת מאיכות המצברים תוצרת וורטא.

 

* האם למצבר המקורי מחוברת צינורית בצידי המצבר לניקוז גזים רעילים מחוץ לתא המטען ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

כשהמתח מתקרב ל-12, ומטה - אז יש בעיה (בהנחה כמובן שהמדידה מדוייקת).

המצבר הישן בן 6 - אפשר בלב שלם להזדכות עליו, אבל בשביל הספורט אפשר לנסות לטעון אותו טעינה איטית.

פורסם
חיים, ירידת מתח הקטבים של המצבר מ-12.63 וולט ל-12.35 וולט לאחר כשעה זה נורמלי לחלוטין ותקין. תמיד לאחר התנעת הרכב מתח המצבר עולה בצורה חדה למתח גבוה ולאחר פרק זמן מסויים המתח מתייצב על 12.2-12.4 וולט.

 

אל תשכח שאתה בודק כאשר המצבר מחובר למערכת החשמל של הרכב וכול פתיחה או סגירה של הסווי'ץ ופתיחת תא המטען גורמת להתעוררות מחשב הרכב לפרק זמן של כ-2 דקות שבו צריכת הזרם עשוייה להגיע גם ל-2 אמפר.

את זליגת הזרם אתה צריך לבדוק לפחות כ-5 דקות לאחר שהרכב היה כבוי והמצבר לא נותק וחובר מחדש. אני יודע, כבר ביצעתי זאת ב C שלי בזמנו.:wink:

 

אני ממליץ אך ורק על מצבר תוצרת וורטא שנותן את התמורה הטובה ביותר לכספך גם מבחינה עלות וגם מבחינה טכנית. אכן קיים או קיימים הבדלים בין המצבר המקורי תוצרת וורטא שהגיע עם הרכב לעומת מצבר תוצרת וורטא שתוכל לרכוש בארץ.

 

לדוגמא:

1. המצברים תוצרת וורטא הנמכרים בארץ הם ללא עינית הקסם.

2. המצבר המקורי שהגיע עם הרכב הוא בעל פקקים הניתנים לפתיחה לעומת המצבר שווה ערך תוצרת וורטא אשר מגיעים ללא פקקים. אם לא היית מזכיר זאת לא היתי יודע, הפקקים מוסתרים מתחת למדבקה.

 

אל תתקרב למצברים תוצרת שנפ. איכותם נופלת מאיכות המצברים תוצרת וורטא.

 

* האם למצבר המקורי מחוברת צינורית בצידי המצבר לניקוז גזים רעילים מחוץ לתא המטען ? כן, קיימת ומחוברת באמצעות מתאם למצבר.

על המצבר אין נתונים נוספים למעט מדבקת מרצדס שצילמתי ועליה לא רשום AGM, אני מניח כי כחלק מרצדס מקורי יש לבדוק את המפרט שלו לפי המק"ט. ד"א, האם הטכנולוגיה הזו הייתה קיימת לפני 6 שנים?

למה לא מייבאים מצברים כאלה לארץ כ OEM אלא רק כחלף מקורי של מרצדס? בכל זאת, מדובר על מצבר עם קצת יותר אופציות ושהחזיק 6 שנים, נראה לי ששוה להשקיע ולקנות מצבר זהה גם במחיר גבוה יותר מהמצבר הסטנדרטי של "וורטא".

אלי, מרק העלה לפני מספר שנים שירטוט חשמלי של מחדש מצברים ובניתי אותו. מכיוון שלא השתמשתי בו הרבה זמן אז הוא הועבר למחסן ואני צריך למצוא אותו. טעינה מהירה (פי שתיים מקצב הטעינה הנורמלי) אמורה ללפרק את התגבשות הגופרית על הלוחות (הסולפריזצייה לא מקטינה את קיבולת המצבר אלא את זרם ההתנעה המקסימלי) ולהחזיר אותו לחיים. החסרון הוא שצריך להשגיח כל הזמן שהוא לא יתחמם יותר מדי ויאבד אלקטרוליט.

 

אשמח להמלצה היכן ניתן להשיג מצבר וורטה של 72 אמפר/שעה עם זרם התנעה של 680 אמפר, אני חושב אפילו לוותר על האחריות המורחבת (20 חודשים אאל"ט) של המותג לרכוש אותו ממותג כ"סטארט-אפ" (ששם האחריות היא של 12 חודשים) אשמח למקום זול המחזיק אותם במלאי.

פורסם

חיים, רוב ייצרני הרכב או אפילו כולם מתקינים מצבר בטכנולוגית AGM כאשר מדובר על מצבר אשר מותקן בתא המטען בגלל היתרונות הבטיחותיים וגם כושר ההתנעה

הגבוה.

 

על גבי מצברים מקוריים שמגיעים עם הרכב בדרך כלל המידע לגבי טכנולוגית המצבר לא מופיעה לכן אני מציע שתחילה תבדוק עם המוסך המורשה האם המצבר המותקן ברכבך הוא מסוג AGM.

מצברי AGM מותקנים ברכבים מסויימים מזה 15 שנים ויותר.

 

מחירם של מצברי AGM גבוה מאוד לכן בדרך כלל במוסכים מתקינים מצבר שווה ערך מבחינת קיבולת וכושר התנעה בלבד.

 

תבדוק אם נציג וורטא האם הם מחזיקים מצברי AGM במלאי או אפילו תברר עם חברת לדיקו נציגי בוש בארץ.

 

חבר הפורום מוסך רון מחזיק במלאי מצברי וורטא/בוש רגילים ולאחרונה ראיתי מצבר של 72 אמפר-שעה אצלו במלאי.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

טוב, עשיתית בדיקה מהירה ברשת ומצאתי ב"איציק מצברים" ומצאתי Varta Blue 74Ah עם אחריות של 20 חודשים ב 680 ש"ח. ישנו גם Varta Black של 70 אמפר אחריות של 15 או 20 חודשים (לא ברור) ב 620 ש"ח. בנוסף, מצבר 70 אמפר StartUp "מבית Varta" עם 12 חודשי אחריות עולה 530 ש"ח.

ממה שאני זוכר שדובר בפורום אין הבדל טכנולוגי בין הכחול לשחור ומצבר StartUp הוא בעם מצבר וורטא במיתוג אחר ואחריות לתקופה קצרה יותר. אני תוהה מה לקחת.

 

ד"א מרק, שאלתי על מצבר 74Ahשל וורטא בטכנולוגיית AGM ונמר לי כי ניתן להזמין אותו (לא קיים במלאי) במחיר של 1200 ש"ח. האם יש הכרח להשתמש במצבר כזה יקר שהיתרון שלו הוא באורך החיים שלו?

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
×
×
  • תוכן חדש...