Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4243 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

חזרתי לפני מספר ימים מטיול/כנס בארה"ב (חוויות מהטיול ומהקאמרו SS שקיבלתי בהמשך), ובערך מאמצע הטיול יש לי מחשבות רציניות על מעבר לארה"ב לתקופה של מספר חודשים עד שנה/שנתיים לשם לימודים/עבודה.

זה לא רק הדלק הזול, השתייה ללא הגבלה ברשתות המזון המהיר וההתאמות בטינדר, אלא בעיקר הרצון לגור שם תקופה מסוימת ואולי גם להתפתח מבחינה מקצועית/כלכלית.

 

אני נמצא כרגע לקראת סיום תואר שני בהנדסה ביו-רפואית, תחום שהוא יחסית מבוקש שם ונמצא במגמת עלייה עם השנים, ולכן לא אמורה להיות בעיה למצוא עבודה במקצוע (מחיפוש בלוחות דרושים ומשיחות עם אנשים שגרים שם וקצת מבינים בנושא), במיוחד עם תואר שני ולאחר שהצגתי את המחקר שלי בכנס גדול בשיקגו.

הבעיה העיקרית שלי היא שאין לי גרין קארד, שזה מינוס רציני מבחינת המעסיקים אשר יצטרכו להוציא עבורי ויזת עבודה (אפילו לאור העובדה שהם יוכלו לשלם לי הרבה פחות תמורת תפוקה גבוהה יותר).

 

אופציה שנייה שיכולה להיות רלוונטית היא לטוס ללמוד סמסטר במחלקה להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטה בארה"ב. אפשרות זו אולי יותר "קלה" להשגה מאשר עבודה, אך לאור העובדה שאני בסמסטר האחרון שלי לתואר, לא בטוח שהדבר אפשרי/פרקטי עקב היעדר הכנסה בזמן הלימודים שם.

 

האם יש למישהו עצות כיצד להגדיל ולשפר את הסיכויים למצוא עבודה/התמחות בארה"ב בתחום שלי? האם יש לוחות דרושים/חברות השמה שמיועדים ל"אנשי מקצוע" מחו"ל?

יש לציין שכבר התחלתי לשלוח קורות חיים למעסיקים רלוונטיים/אוניברסיטאות, וכן פרסמתי במקומות כמו לינקדאין (ואני מקווה שאולי יצרו איתי קשר אנשים מהכנס שדיברו והתעניינו במחקר שלי), אבל אני מניח שיש עוד דרכים עליהן לא חשבתי.

 

 

*ישנן כמובן עוד אפשרויות כמו לימודים לתואר שלישי או טיסה לארה"ב דרך הסוכנות היהודית בתור שליח, אבל 2 האופציות הללו פחות רלוונטיות, שכן איני מעוניין מצד אחד להמשיך לתואר גבוה יותר ומצד שני טיסה בתור שליח אומנם תהיה חוויה נחמדה, אבל לא תתרום לי מבחינה מקצועית.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

נגעת בנושא שמאוד קרוב אליי בזמן האחרון, שכן עברתי לפני קצת פחות מחודשיים רילוקיישן לארה״ב.

אני יכול להעיד קצת על עצמי שהמעבר הזה תמיד היה משהו שרציתי לעשות, לחיים כאן יש קצב אחר לפחות באיזור שבו אני גר שזה החוף המערבי, אנשים יותר נינוחים ונדמה שיש המון המון מה לעשות עם הזמן החופשי שלך, ואנשים באמת מנצלים את ההזדמנות הזאתי ויוצאים לטייל ולהינות מאחד האיזורים הכי יפים בארה״ב.

 

קצת לגבי ויזות וכו׳, שיטת ההגירה בארה״ב מאוד בעייתית, יש הרבה סוגים של ויזות שאיתם ניתן להיכנס, מספר קטן יותר של ויזות עבודה וגם לויזות העבודה יש מכסות שנתיות שבדרך כלל גם במידה ומצאת מעסיק אמריקאי שמוכן לקבל אותך (שנה הבאה, המכסות לשנה הזו נגמרו), הוא צריך לשלם עלויות לא מבוטלות לעו״ד ואח״כ להעביר אותך דרך הגרלה שקובעת האם תקבל את הויזה או לא.

כל סיפור הזה של ויזות עבודה זה בהנחה ויש לך השכלה במקצוע נדרש, אני לא יודע להגיד לך לגבי המקצוע שלך ספציפית לצערי.

 

במידה וזה עדיין אפשרי הייתי בודק את האופציה של לימודים שם, כנראה שזו תהיה הדרך הכי ריאלית להגיע לשם, קח בחשבון עלויות מאוד גבוהות של לימודים כאן, המון אנשים צוברים חובות מטורפים על לימודים שאני פשוט לא מצליח לעכל.

פורסם (נערך)

תודה על התשובה.

 

יש לך מושג מה העלות של הוצאת ויזת עבודה עבור המעסיק (פרט לאגרה שעומדת על כ-190 דולר לפי מה שראיתי)?

השכר החציוני בארה"ב בתחום שלי למישהו ללא ניסיון/ניסיון מועט עם תואר שני עומד על קצת יותר מ-5 אלף דולר לחודש, אז בהנחה ואני מוכן "להתפשר" על שכר התחלתי של 2-3 אלף, אני מניח שזה יהיה שווה למעסיק, גם לאחר קיזוז עלויות הוצאת הויזה.

 

לגבי לימודים אני גם בודק, אבל פרט לנושא הכספי אותו ציינת, יש גם את הפרט השולי שאני לא מעוניין להמשיך לתואר שלישי, אז המקסימום זה סמסטר בחו"ל (מה שמצמצם את האפשרויות שלי).

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

בדקת את עלויות המחיה? האם אותם 2-3 אלפי דולר לחודש יספקו לצרכיך הבסיסיים?

 

מעבר לכך - מה התמחותך בתחום ההנדסה הביו-רפואית? גם לכך יש משמעות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא עובד ככה ידידי.

יש אנשים שגם היו עובדים חינם במשך כמה זמן אם זה מה שהיה מקנה להם ויזה וככה תוך שנה ארהב היתה מלאה הודים שעובדים בחינם.

הם לא טיפשים.

ויזות עבודה מתחלקות על רגל אחת ל2 אופציות (שאת שתיהן אתה לא יכול להוציא לבד אז וותר על החישוב של כמה זה עולה למעסיק):

1 ויזה h1b למשהו שעובר לעבוד במקום חדש. הגרלה שנתית עם תשובות באפריל וקבלת הויזה באוקטובר כמדומני כלומר שנה הבאה. לך זה טוב כי תואר שני שם אותך בהגרלה קטנה משמעותית ורוב הסיכויים שתקבל (לא מדובר על הגרלת הגרין קארד כן?)

2. ויזת מומחה או מנהל - אחרי שנה לפחות ותק עבודה במקום מסוים מטעם אותה עבודה. אין טעם לדבר על זה.

 

בשני המקרים המעסיק צריך להוכיח שקשה לו למצוא עובד מקביל מקומי או שיש לך תחום התמחות מיוחד ושהוא משלם שכר הוגן למשרה, אז כל ה״אני מוכ לעבוד ב...״ לא ממש משנים לאף אחד שרוצה להעסיק אותך חוקית.

 

5 אלף זה אגב שכר נמוך מאוד שלא מתאים למגורים בערים הגדולות.

 

או שתמצא מקום עבודה שמוכן ומבין איך לעשות רילוקיישן או שכאמור ריאלית תעבור על ויזת לימודים כזו או אחרת.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)
בדקת את עלויות המחיה? האם אותם 2-3 אלפי דולר לחודש יספקו לצרכיך הבסיסיים?

 

מעבר לכך - מה התמחותך בתחום ההנדסה הביו-רפואית? גם לכך יש משמעות.

 

אם אני אגור בלב מנהטן אז כנראה שלא, אבל זה לא היה התכנון בכל מקרה.

אחרי חיפוש באינטרנט, עלות מחייה חודשית בסיסית לזוג צעיר (ללא ילדים) עומדת על כ-2400 דולר, בעוד שעבור סטודנט רווק עם רכב (שאוכל בחוץ, יוצא לבלות וקונה לעצמו דברים פה ושם) עלות המחייה החודשית היא כ-1800 דולר לפי האתר הבא (הוספתי ל-1000 דולר שיצא לו עוד 800 דולר שכירות/חשבונות בהנחה ואני אגור לבד ולא עם שותפים):

 

http://redbus2us.com/msmba-cost-of-living-in-usa-%E2%80%93-250-or-950-why-difference/

 

כלומר משכורת חודשית של כ-2500 דולר אמורה להספיק לי לכל ההוצאות, ואולי גם תאפשר לי לחסוך ממש מעט כל חודש (לאחר שאני לוקח בחשבון מסים שיורדים מהמשכורת וכדומה).

 

 

לגבי ההתמחות - ביומכניקה בתואר הראשון. בתואר השני התזה היא גם בתחום של ביומכניקה/EMG, אבל אני מבצע גם עיבוד אותות/ניסויים/ניתוחים סטטיסטיים במסגרת המחקר, אז יש נגיעה בתחומים רבים.

 

 

 

זה לא עובד ככה ידידי.

יש אנשים שגם היו עובדים חינם במשך כמה זמן אם זה מה שהיה מקנה להם ויזה וככה תוך שנה ארהב היתה מלאה הודים שעובדים בחינם.

הם לא טיפשים.

ויזות עבודה מתחלקות על רגל אחת ל2 אופציות (שאת שתיהן אתה לא יכול להוציא לבד אז וותר על החישוב של כמה זה עולה למעסיק):

1 ויזה h1b למשהו שעובר לעבוד במקום חדש. הגרלה שנתית עם תשובות באפריל וקבלת הויזה באוקטובר כמדומני כלומר שנה הבאה. לך זה טוב כי תואר שני שם אותך בהגרלה קטנה משמעותית ורוב הסיכויים שתקבל (לא מדובר על הגרלת הגרין קארד כן?)

2. ויזת מומחה או מנהל - אחרי שנה לפחות ותק עבודה במקום מסוים מטעם אותה עבודה. אין טעם לדבר על זה.

 

בשני המקרים המעסיק צריך להוכיח שקשה לו למצוא עובד מקביל מקומי או שיש לך תחום התמחות מיוחד ושהוא משלם שכר הוגן למשרה, אז כל ה״אני מוכ לעבוד ב...״ לא ממש משנים לאף אחד שרוצה להעסיק אותך חוקית.

 

5 אלף זה אגב שכר נמוך מאוד שלא מתאים למגורים בערים הגדולות.

 

או שתמצא מקום עבודה שמוכן ומבין איך לעשות רילוקיישן או שכאמור ריאלית תעבור על ויזת לימודים כזו או אחרת.

 

את עלות הויזה רציתי לדעת רק על מנת להעריך עד כמה זה "לא משתלם" כלכלית למעסיק, לא כדי לשלם עבורה בעצמי.

באשר לשכר - יש בארה"ב דבר כזה שנקרא internship (לפחות בתחום שלי) שבו סטודנטים לקראת סיום הלימודים/בוגרים טריים עובדים בחברות בתחום תמורת שכר נמוך יותר, ולשם אני מכוון (בין השאר).

 

באשר לעובדים בחינם - קרוב משפחה שלי עשה לא מזמן רילוקיישן לארה"ב עם המשפחה (הוא גם מצא שם עבודה, רק שלו יש גרין קארד וניסיון של כמה שנים טובות), וכרגע הוא עובד בחברה שמעסיקה הרבה זרים (בעיקר הודים, היספנים ומהגרים אחרים) ש"יובאו" מחו"ל על מנת לעשות (כדבריהם) mucho trabajo poco dinero (או במילים אחרות - הרבה עבודה תמורת מעט כסף), ככה שהדבר הזה קיים.

 

בכל אופן תודה על התשובה, כנראה שאין מנוס מלחפש חברה שתהיה מוכנה לעשות את כל התהליך הזה.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

בדוק את המסלול האקדמי. כלומר אוניברסיטאות שמעוניינות בעזרה שלך למחקרים, לא כמועמד לתואר מתקדם. נושא הויזות שם קל בהרבה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אני לא יודע איפה בדקת לגור אבל קצת ריאליטי צ'ק - גם בקווינס באיזור טוב לדירת שלושה חדרים אתה מגיע ל2000 דולר

נגיד חצי מזה לחור בפרבר, אבל אל תצפה להפחות באיזור שהיית רוצה.

 

לגבי internship - לא רלוונטי לויזות עבודה.

 

לגבי הסיפו עם המהגרים - מהמר שלא חוקיים.אם בא לך צרות עם כל אישור חוקי בארהב בעתיד - לך על זה.

 

ליביו (שגם הנושא קרוב לליבו כמו לאחיו שגם כתב מניסיון בפוסט הזה וגם בתהליך כזה)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני יכול להבין מאיפה אתה מגיע, בתור מי שעבר את זה אני יכול להגיד לך שבקריאה באינטרנט אפשר להגיע לכל מני סיפורים וגם כל מני חברות שמנפיקות ויזות לימודים פיקטיביות קיימות גם כן, ההמלצה שלי כמו שכבר רשמתי לך למעלה וכמו שרשמו לך גם אחרים, להתמקד בויזת סטודנט או H1 בהנחה ובדקת שהמקצוע שלך רלוונטי לויזה הזו.

לגבי העלויות, אנשים חושבים שאמריקה משמע הכל בזול, במציאות אני משלם שכירות בערך במחיר שאתה חישבת עלויות מחיה, וזו דירת שני חדרים 75 מטר לא איזו וילה על 4 דונם(עם הסתייגות שבמידה והייתי גר בפרבר כן הייתי יכול להשכיר בית על הקרקע במחיר הזה).

בכל אופן ב800 דולר אתה שוכר חדר בדירה עם שותפים בערך, אם זה מתאים לך אז מעולה.

פורסם
בדוק את המסלול האקדמי. כלומר אוניברסיטאות שמעוניינות בעזרה שלך למחקרים, לא כמועמד לתואר מתקדם. נושא הויזות שם קל בהרבה.

 

מדובר על סוג של עוזר מחקר? זה דבר נפוץ/מבוקש שם?

אני יודע שבישראל (לפחות בבן גוריון) רוב עוזרי המחקר הם או סטודנטים (בין אם לתואר ראשון או לתארים מתקדמים) או עובדים במשרה מלאה/חלקית.

 

 

אני לא יודע איפה בדקת לגור אבל קצת ריאליטי צ'ק - גם בקווינס באיזור טוב לדירת שלושה חדרים אתה מגיע ל2000 דולר

נגיד חצי מזה לחור בפרבר, אבל אל תצפה להפחות באיזור שהיית רוצה.

 

לגבי internship - לא רלוונטי לויזות עבודה.

 

לגבי הסיפו עם המהגרים - מהמר שלא חוקיים.אם בא לך צרות עם כל אישור חוקי בארהב בעתיד - לך על זה.

 

ליביו (שגם הנושא קרוב לליבו כמו לאחיו שגם כתב מניסיון בפוסט הזה וגם בתהליך כזה)

 

דירת שלושה חדרים זאת וילה מבחינתי. אני גר כרגע בסטודיו בגודל 35-40 מ"ר וזה גם מה שאני אכוון אליו (או לחילופין לגור עם עוד שותף בדירת 3 חדרים), ככה שכ-1000 דולר לחודש זה לא כזה מנותק מהמציאות.

יותר מזה, אף אחד לא מבטיח שאני אמצא עבודה/לימודים דווקא בניו יורק ולא באיזה חור באמצע אריזונה (נכון שהשאיפה היא להגיע לעיר כמו ניו יורק או שיקגו, אבל גם אז התכנון הוא לגור בפרברים על מנת לחסוך, במידה והדבר אפשרי).

 

לגבי ההתמחות, ידוע לך מה הויזה הרלוונטית? האם מדובר בויזת סטודנט או משהו אחר?

 

 

אני יכול להבין מאיפה אתה מגיע, בתור מי שעבר את זה אני יכול להגיד לך שבקריאה באינטרנט אפשר להגיע לכל מני סיפורים וגם כל מני חברות שמנפיקות ויזות לימודים פיקטיביות קיימות גם כן, ההמלצה שלי כמו שכבר רשמתי לך למעלה וכמו שרשמו לך גם אחרים, להתמקד בויזת סטודנט או H1 בהנחה ובדקת שהמקצוע שלך רלוונטי לויזה הזו.

לגבי העלויות, אנשים חושבים שאמריקה משמע הכל בזול, במציאות אני משלם שכירות בערך במחיר שאתה חישבת עלויות מחיה, וזו דירת שני חדרים 75 מטר לא איזו וילה על 4 דונם(עם הסתייגות שבמידה והייתי גר בפרבר כן הייתי יכול להשכיר בית על הקרקע במחיר הזה).

בכל אופן ב800 דולר אתה שוכר חדר בדירה עם שותפים בערך, אם זה מתאים לך אז מעולה.

 

כמובן שהכל יהיה באופן מסודר (בין אם זה דרך מקום עבודה או דרך מוסד לימודי), אני פשוט מנסה להבין מה קל יותר ואיפה הסיכויים יותר גבוהים.

וכמו שציינתי למעלה, לגור עם עוד שותף (או במקרה ה"גרוע" עם עוד 2) או בדירת סטודיו זה לא משהו שיפריע לי.

פורסם

ההתמחויות שאני הכרתי היו במסגרת אקדמאית או קשורים ישירות לכזו כך שהיו אכן תל ויזות לימודים (אף למיטב זכרוני).

כולן הוצאו בשיתוף עם מוסד לימודים בארץ ובארהב. כלומר לא משהו רנדומאלי במיוחד.

(בעיקר התמחויות רפואה ומוסיקה)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

קבלת ויזה לעבודה היא תהליך ממש לא קל. ממליץ לך לעבור על החומר הנלווה לפורום 456 בתפוז.

 

שים לב שאם אתה חושב על תקופה קצרה בארהב נגיד שנה ,מס הכנסה הישראלי והביטוח הלאומי ידרשו את חלקם.

×
×
  • תוכן חדש...