Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חניית הרכב בעליה לאורך זמן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

 

אני מחנה את רכבי (פנדה רובוטית 2005*) הרבה באיזור רמת גן - גבעתיים, האיזור מאופיין בעליות\ירידות רבות. אני לא שקט כאשר הרכב חונה בעליות, ואני תמיד מחפש איזור מישורי להחנות בו את הרכב, אך כידוע לכם האיזור מאופיין במצוקת חנייה וכשמוצאים חניה לא שואלים שאלות.

 

האם יש לי סיבה להיות מודאג? אני מכבה את הרכב על הילוך ראשון, לפי ספר הרכב ההילוך נשמר עד להנעה חוזרת שמעבירה את הגיר לניוטרל. בנוסף מרים את האנדברקס ו"סוחט" אותו עד הסוף.

 

אם אני לא טועה, האנדברקס מפעיל את הבלמים האחוריים (תופים במקרה שלי), האם יתכן כשל פתאומי פרק זמן מסויים לאחר שהחנתי? אם כן, בכזה מצב ההילוך שמשולב יצליח לתפוס את הרכב במקום?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

אני לא בקי בנבכי תפעול התיבה הרובוטית, אבל אני מבין שאין מצב P, ושאתה פועל לפי ההוראות (תוכל לבדוק זאת פעם ע"י כיבוי הרכב בשיפוע, לחיצה על הברקס ושחרור איטי שלו, הרכב אמור להיות מוחזק ע"י ההילוך לאחר דרדור של כמה ס"מ, נא עשה זאת בעדינות למניעת נזק).

 

כמו כן, הפנה את הגלגלים לכוון המדרכה, וסע לשלום!

פורסם

הגיר לבדו יכול להחזיק את הרכב במקום? (זה לא יפעיל עליו עומס?)

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

על בלם העזר שמעת? אותו אחד שמוכר גם כ"אמברקס" יעשה את העבודה. וכמובן שבעליה עליך להצמד למדרכה ולסובב את ההגה כלפי חוץ (ובירידה לעבר המדרכה) וכך תהיה בטוח. כך עושים במקומות שיש עליות אמיתיות (נניח בסן פרנסיסקו, או בחיפה), ואף אחד לא מדרדר.

 

אני חונה בחיפה בשיטה זו מזה 37 שנים, אבא שלי עוד 15 שנים קודם. לגלות לך משהו: לא קורה כלום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שאלה, למה מפנים את ההגה לכיוון מסוים בחניה בירידה \ בעליה?

במידה והרכב ידרדר הוא עלול לדרדר על הולכי רגל במדרכה או לאמצע הכביש (תלוי בכיוון בו השארת את ההגה).

לא עדיף שבמידה והרכב ידרדר אז הוא ידרדר כנגד הרכב לפניו \ אחריו?

 

או שהסיבה היא שכאשר הצמיג מסובב הוא יוצר יותר חיכוך עם הכביש בעמידה?

פורסם (נערך)

^

במידה והרכב יתחיל להידרדר אז המדרכה תמנע זאת, בהינתן שאתה חונה נכון כמובן, כך שהוא קרוב מאוד למדרכה, אז אני כמעט בטוח שהרכב לא יצליח לצבור מהירות ולעלות על המדרכה.

 

תחשוב על זה, אם אתה נמצא בהילוך 1 (כלומר יש כוח פנימי מועבר לגלגלים בשונה מחניה), ואתה מנסה ממהירות 0 לעלות על מדרכה, אז זה לא כל כך קל, אז זה בטח לא יהיה קל כאשר הרכב עומד, ופועלים עליו רק כוחות חיצוניים.

 

 

הגיר לבדו יכול להחזיק את הרכב במקום? (זה לא יפעיל עליו עומס?)

 

אתה לא רוצה שהגיר יחזיק את הרכב, זה פשוט יהרוס אותו עם הזמן.

כשאתה חונה, תשים ניוטרל-> תרים הנדברקס-> תשחרר לשנייה את דוושת הבלם (כך שמשקל הרכב יבלם רק ע"י ההנדברקס)-> תכניס הילוך (ידני) או תשים פארקינג (אוטומט).

 

ואל תפחד, היצרן השקיע המון כסף בפיתוח הרכב, וכנראה בדק את כל האפשרויות האלה.

פשוט תיצמד למדרכה, תפנה את הגלגלים בכיוון המתאים, והכי חשוב להרים הנדברקס :wink:

עריכה אחרונה על ידי LowNSlow
פורסם (נערך)

שאלה נוספת לגבי הגיר הרובוטי המוזר של הפנדה.

 

כשהרכב מונע, במידה ואני אסיר את הרגל מדוושת הבלם, הרכב יתחיל להתדרדר אם הכביש אינו מישורי, אבל אם אני מכבה את המנוע כשמשולב הילוך ראשון, הרכב לא מתדרדר גם כשהאנדברקס לא מורם.

 

מישהו יכול להסביר לי כיצד זה קורה?

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)
אתה לא רוצה שהגיר יחזיק את הרכב, זה פשוט יהרוס אותו עם הזמן.

כשאתה חונה, תשים ניוטרל-> תרים הנדברקס-> תשחרר לשנייה את דוושת הבלם (כך שמשקל הרכב יבלם רק ע"י ההנדברקס)-> תכניס הילוך (ידני) או תשים פארקינג (אוטומט)

 

דיברתי על מקרה חירום בו יש כשל בבלם היד, אז האם בכזה מקרה הגיר לבדו יוכל להחזיק את הרכב עד יעבור זעם?

 

אני בטוח שהיצרן השקיע לא מעט בתכנון הרכב, אבל לא מדובר ברכב חדש. הבלמים נבדקו לפני חצי שנה, ונאמר לי שהבלמים האחוריים במצב טוב ולא דורשים החלפה.

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)
שאלה נוספת לגבי הגיר הרובוטי המוזר של הפנדה.

 

כשהרכב מונע, במידה ואני אסיר את הרגל מדוושת הבלם, הרכב יתחיל להתדרדר אם הכביש אינו מישורי, אבל אם אני מכבה את המנוע כשמשולב הילוך ראשון, הרכב לא מתדרדר גם כשהאנדברקס לא מורם.

 

מישהו יכול להסביר לי כיצד זה קורה?

 

בפנדה שלך אין hill holder, ולכן כשאתה מתחיל בנסיעה בעליה אתה צריך לבצע זינוק בעליה.

כשאתה מכבה את המנוע כשמשולב ראשון ולא מרים האנדברקס הרכב לא מתדרדר כי יש הילוך משולב בדיוק כמו בתיבה ידנית ולמעשה הרכב מוחזק על הגיר וכל העומס הוא על הגיר.

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם

אצלי בבראבו שמכבים את הרכב על הילוך ראשון הוא מחבר את הקלאץ', זה כמו לחנות עם הילוך משולב ברכב ידני.

וכן, בדקתי את זה.

(אצלי היא רובוטית אבל דגם ה-6 הילוכים, בכל מקרה לא חושב שיש הבדל בתפעול)

They are trying to ban me...

פורסם
נגד כיוון המדרכה, כמובן.

לפי התקנות: כאשר יש מדרכה בנויה ומוגבהת, בירידה יש להפנות את הגלגלים כלפי המדרכה ובעליה - כלפי הכביש (ולחנות צמוד למדרכה בכל מקרה). אם אין מדרכה מוגבהת, בכל מקרה להפנות את הגלגלים לעבר השוליים.

כמובן הילוך משולב (ידני - עלייה ראשון, ירידה - אחורי, אוטומטי - P, רובוטי - ככתוב בספר), ובלם יד משוך היטב.

 

מי שם על זה?

מעטים.

פורסם

מי שם על זה?

מעטים.

עצלנים. אותם אלה שחושבים שבחישה בהילוכים היא עבודה מיותרת.

יש בעולם מקומות (המפורסם בהם סן פרנסיסקו) שבהם חניה שלא לפי הכללים שתואר לעיל מזכה בקנס. חבל שאצלנו לא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בנושא דומה: אתמול לחצתי קצת קרוב משפחה שהיה בעברו נהג מקצועי, וכיום הוא נהג ליסינג מאלה שלא משתמשים באיתות בשום צורה.

ההשערה שלי היא שמעבר מנתיב לנתיב בהידחפות קל יותר מבלי לאותת, אלא שהוא הפסיק לאותת גם כשלא נדחף (מה, אין אף אחד... בשביל מה לאותת).

 

בשורה התחתונה הוא הודה: לא מאותת משום שאין אכיפה על כך. העיקר שלא יסע 11 קמ"ש מעל.

פורסם
שאלה נוספת לגבי הגיר הרובוטי המוזר של הפנדה.

 

כשהרכב מונע, במידה ואני אסיר את הרגל מדוושת הבלם, הרכב יתחיל להתדרדר אם הכביש אינו מישורי, אבל אם אני מכבה את המנוע כשמשולב הילוך ראשון, הרכב לא מתדרדר גם כשהאנדברקס לא מורם.

 

מישהו יכול להסביר לי כיצד זה קורה?

 

כשהמנוע מונע ואתה בעמידה הקלאץ' לחוץ ולכן הגיר תאורטית על ניוטרל, כלומר לא מגיע כוח מהמנוע לגלגלים ולכן הרכב מתדרדר לאחור כשאתה עוזב את הבלם במהירות.

 

כשהרכב כבוי ואתה על הילוך קדמי או רוורס הקלאץ' לא לחוץ, במצב כזה שילוב להילוך בכיוון העלייה ימנע את התדרדרות הרכב.

 

הפעולה הכי נכונה היא להרים את בלם היד ורק אז לשלב להילוך המתאים, בגירים בעלי מצב PRAKING פשוט לשים על P ובגירים רובוטיים וידניים לשלב להילוך המנוגד לכיוון הירידה.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

×
×
  • תוכן חדש...