Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט 500 2010 - תקלות על תקלות (התקבל אישור יבואן להחלפת דשבורד ללא חיוב)


eyalpa
שימו לב! השרשור הזה בן 2925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תראו ,

אני מצפה מסמל"ת או מהמוסך שבו אני מטפל לבצע את הכל כמו שצריך מההתחלה עד לסוף .

באיחוד שאני משלם כפול ואם לא פי 3 לטיפולים .

דוגמא : 1000 שקל שילמתי על טיפול 30 אלף עם ברקסים .

ו 1600 שילמתי על טיפול 60 אלף עם ברקסים.

אוקי אלה טיפולים סדירים שלא הייתי חייב לעשות במוסך המורשה, אך ביצעתי במוסך המורשה כי בסה"כ זה רכב חדש.

וטיפולים במוסך המורשה כן נותנים שקט לקונה הבא של הרכב .

 

 

לגבי התקלות , והעצות .

לקחת טרייד אין , כרגע לא אפשרות , אין לי את הכסף לשים כרגע 20-30-40 אלף שקל על אוטו חדש.

לשלם על עבודה של החלק , גם כרגע נשמע לי די הזוי במיוחד שראיתי עוד רכבים באותו עם אותו תקלה .

ואנחנו לא מדברים על רכב ישן, אנחנו מדברים על רכב 2010 שמטופל במוסך המורשה.

ציפיה בסמל"ת-> אם האמונה שלהם ברכב כל כך עיוורת , שיקנו את הרכב וימכרו אותו הלאה.

הרי ה"תקלות" , הם שום פגם עבורם.

 

 

גם קורוזיה בבלוק מנוע לא אמור להיות אחרי 3 שנים, וגם דשבורד לא אמור להתפוצץ אחרי שלוש שנים .

עכשיו להפיל את האחריות על הלקוח זה ממש לא נשמע לי סביר .

 

כאשר אני עבדתי בהוט, התקשרו אלי המון פעמים אנשים , שמע עלה לי עשן מהממיר , והיה בום קטן ומאז הוא לא עובד.

כמובן ששלחתי טכנאי שיבדוק ויחליף את הממיר, ונאמר להם שבמידה ונשפך על הממיר משהו אז זה יעלה להם כסף.

אך מן הראוי שחברה תיקח אחריות על מוצר שלה.

 

כל הטיפולים שלי בזמן, אין סיבה בעולם שרכב כזה לא יעבור בדיקה , או שיהיה לו בעיות קומפרסיה באיחוד אחרי שהם עשו לו טיפול לפני 4 אלף קילומטר, מעבר לזה , דש בורד לא אמור להתפוצץ , אנחנו מדברים על רכב של 100K שקל.

אם זה היה קורה בחברה כמו מרצדס או BMW , לא היו מתווכחים אפילו על הדברים האלה ולוקחים אחריות ישר.

 

להגיד לבן אדם שמתווכח עם חברת פיאט שזה פגם ייצור מעל 7 חודשים , נשמע קצת יומרני , גם בפורום נמצאו עוד כמה וכמה רכבים כאלה. חוץ מזה הקדשתי המון זמן למסע ומתן עם חברת פיאט, אני לא מהאנשים שצועקים או צורחים ותאמין לי שלא הייתי כותב דברים שלא קראו , כמו כן אנשים מתקשרים אלי עד עכשיו לגבי קניה של הרכב ואני לא מסכים למכור אותו ככה.

בארץ ישראל זה ישמע קצת מוזר להגיד , אבל אני לא מאמין ב"לדפוק" משהו אחר על חשבוני , זה נשמע לי מכוער,

ואני כן דוגל ב"אהבת לרעך כמוך" , וגם לבחור שבא לקנות את הרכב הראתי את הדברים, הראתי את המכתבים ששלח אלי היבואן לגבי הדשבורד, את היסטורית טיפולים וכו'

 

אני עצמי נוכחתי במצב שבאתי עם אחותי לראות רכב שהבן אדם "מתחייב לשסי ולמנוע " , עשינו את הבדיקה והבחור פשוט נעלם אחרי שאמרו לו שהאוטו עשה תאונה ויש בעיה בשסי.

מחר אני יגש שוב למכון בדיקה שעשה את הבדיקה האחרונה, ישאל אותו בכנות האם מסכים אם מה שרשם (גם אנחנו בני אדם וגם אנחנו טועים לפעמים) , יקח את הדברים לשמאי מטעמי, ויחליט האם זה תקין או לא תקין כל הסיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 296
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אייל,

לעניות דעתי - קח את הסולם הקרוב ורד מהעץ.

 

פיאט יצאו בסדר גמור. אפילו מעבר לכך. כצרכן הם אפילו רכשו את אמוני.

 

עניין הדשבורד טופל בהגינות. אין לך בעיה אמיתית ברכב.

 

רכבי לנדקרוזר 120 עם בעיה קשה בדשבורד- היבואן מטפל בהם רק מול התארגנות צרכנית של עשרות רכבים, והשתתפות עצמית של אלפי שקלים. (אחרי תקופת האחריות)

UMI טיפלו בדשבורד מתפורר של ויונט (אחרי תקופת האחריות) בהשתתפות עצמית של 25% מהחלק והעבודה. לחבר שקיבל גם את אותו ההסדר, אבל השתהה 4 שנים בטיפול - סירבו לו.

 

קיבלת הצעה הוגנת, הן לטיפול בדשבורד והן לעניין הקורוזיה.

 

אין כאן לא ביזיון ולא התנערות. יש כאן קצת התלהמות של חלק מהמשתתפים.

 

לעניין האיומים - אם באמת היו כאלה, אתה צריך להיצמד לעובדות ולא לפרשנות שלך. הפרשנויות שלך הן אלו שבגללן ענו לך כפי שענו.

 

לדעתי המכתב של פיאט מסכם היטב את השרשור הזה, וכל אחד יכול להסיק ממנו מסקנות אישיות.

 

גילוי נאות - אין לי פיאט. התעניינתי בפיאט 500.

 

 

 

תגידו אתם באים להסתלבט?!

הרכב עם 65 אלף קילומטר, פיצוץ בדשבורד נראה לכם הגיוני?!

 

אני אתן לכם דוגמא מהיבואן שכולם "אוהבים"-צ'מפיון.

חבר רכש שירוקו לפני ארבע שנים ולפני חודש היה צורך בהחלפת מנוע, האחריות תמה לפני שנתיים! ועדיין היבואן לקח אחריות כי הוא מודע לכך שמדובר במנוע בעייתי.

במקרה של אייל הדשבורד זה בעיה ידועה בפיאט 500 והיו כבר מספר רב של מקרים, על פי כך מן הראוי שהיבואן יקח אחריות, במיוחד שהוא מודע לבעיה שהיא קצת מעבר לרכב אחד/שניים.

 

הציעו לו עסקת טרייד אין אז הם בסדר? למה שבנאדם יצטרך להוציא כסף על רכב חדש שהוא אינו מעוניין בו? כי באו לקראתו והם "בסדר"?

אם היבואן מאמין במוצר שלו והוא לא פגום, שירכוש את הרכב במחיר מחירון בלי עסקת טרייד אין וימכור אותו במחיר מחירון, הרי המוצר (הרכב במקרה הנ"ל) בסדר גמור ואין בו תקלות.

 

תעשו לי טובה, ברכב עם 65 אלף ק"מ לא צריך להיות פיצוץ בדשבורד נ-ק-ו-ד-ה! גם אם הרכב חונה בשמש כל יום, כל היום!

 

אייל, שלח הודעה ל bar72 בפורום להתייעצות במקרה.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שזה לא נפוץ, מקומם ומעצבן אבל באסה, פאקים כאלה מתרחשים אצל כל היצרנים וכמעט בכל מוצרי הצריכה. גדולתה של חברה נמדדת באחריות שהיא מעניקה או בלקיחת אחריות רטרואקטיבית גם על מוצרים שהרבה מעבר לתקופת האחריות.

מישהו פעם שאל את עצמו למה קיה מעניקה 7 שנות אחריות (עם אותיות קטנות, אבל עדיין) ופיאט או סקודה רק שנתיים? לכל דבר יש סיבה.

 

עד שפיאט העולמית לא תצא ב RECALL מסודר לגבי פיצוצים בדשבורד אפשר רק להתעצבן ולהצביע ברגליים. יש לי חבר שהפיאט פונטו 2010 שלו (הוא יד ראשונה) עשתה צרות שגם רכב בן 20 לא חווה, ומלבד מחירים מופקעים גם עשו לו עבודה שמבייש שהמוסך המרכזי של פיאט חתום עליה. מה עשה? נמאס לו, מכר וקנה רכב מיצרן אחר.

 

אין מה לעשות, לא כל קנייה שלנו היא מוצלחת. צרכן חכם לומד וממשיך הלאה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צרכן חכם דואג לא לצאת מופסד על טעויות שלא הוא עצמו גרם להם.

צרכן טיפש זה זה שאומר עדיף להיות חכם על פני צודק, ומפסיד כסף משני הכיוונים.

 

איתמר, לא זכור לי שראיתי מתישהו ריקול על מנועי ה1.4 כפולי המגדשים של פולקסווגן, עדיין היבואן נוהג כמו שצריך לנהוג ומחליף את המנועים גם לאחר תום האחריות.

 

לעניות דעתך, מי שקונה היום פיאט 500 מקבל שלוש שנים אחריות לעומת שנתיים כמי שרכש את הרכב בשנת 2010.

מה השתנה? אם כך הדבר אייל העלה את הנושא בפני היבואן לפני תום שלוש שנים מעת עליית הרכב לכביש. משמע לפי האחריות של היום הוא היה עדיין במסגרת תקופת האחריות.

 

אני אישית לא רואה הבדל בין ה500 של 2010 ל500 של היום, לא היה החלפת דגם, לא מתיחת פנים, המנוע שנמכר אז נמכר גם היום-משמע רכב זהה לחלוטין.

 

על פי כך, ניתן להגיד בעצם שהרכב אכן היה בתקופת האחריות שאובחן הפיצוץ בדשבורד.

אבל בעצם רגע, היבואן החליט ב2010 הוא מעניק רק שנתיים לעומת שלוש כיום, בעצם הצרכן אכל אותה.

 

 

בושה.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

eyalpa:

 

המחירים שרשמת הם סבירים, במיוחד אם החלפת גם דיסקים ולא רק רפידות.

 

לגבי מחיר העבודה - פשרה סבירה. אם תלך לעו"ד ותשכלל את הזמן והכסף שתבזבז על זה - תוציא הרבה יותר.

 

לגבי מכוני בדיקה וקורוזיה - שוב, אין באמת סיכוי שיש לך קורוזיה כוללת בבלוק. צא מזה. רכב בן 3, היית צריך לשפוך לו מים מקרבת צ'רנוביל, אפילו לא מי ברז, כדי שהבלוק יחליד לחלוטין.

 

בן ה:

 

הם לא בסדר מפני שהציעו לו טרייד אין, אלא מפני שהציעו לו טרייד אין במחיר מחירון ואת הדאשבורד עליהם מחוץ לאחריות. החלפת המנוע של צ'מפיון היא כי זה לא שיש שניים-שלושה מנועים שהלכו (כמו הדאשבורדים במקרה הזה) אלא המוני מנועים, ובנוסף החבר שלך יד ראשונה. אם כבר לרדת על סמל"ת, זה על זה שהם לא החליפו מנועים או מזרקים כטיפול מונע במנועי ה-JTS של ה-156/GT. במקרה הזה הם לא עשו שום דבר רע.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנהלות של פיאט, לא פחות משערורייתית. אם הרכב מתאים, למדינות קרות, ללא שמש, שלא ימכרו בישראל. אם החליטו למכור בישראל, על הרכב להיות מתאים לכך. לא ייתכן כי דש יתפוצץ אחרי 3 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ייתכן כי דש יתפוצץ אחרי 3 שנים.

 

זה קרה גם בטויוטה לנדקרוזר מ 2004 וצפונה, בשברולט ויונט, בלנדרובר דיסקברי 3 ואני בטוח שבעוד מכוניות.

אחרי תקופת האחריות. השאלה היא איך מטפלים מכאן.

 

לגבי ההתפלספות שאם היום לרכב נותנים 3 שנות אחריות, ובעבר נתנו רק שנתיים אז כל מי שקנה בתקופה של השנתיים נהנה גם מהשלוש - נסו ללכת עם הגישה הזו לבית משפט. באמת מעניין אותי מה יחשוב על זה שופט. אולי יהיה לנו תקדים. אולי לא. בטוח שיהיו לנו עלויות משפט ועו"ד שיעלו כנראה יותר מעלות העבודה שפיאט מציעים.

 

זה בדיוק השלב שלא צריך להיות צודקים אלא חכמים. לחתוך את הסאגה הזו, ולהיפרד.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה עוד סיבה למה לא ללכת למוסכים מורשים.

 

אני בטוח שמוסך שלא קשור ליבואן היה מיידע את הלקוח על הרקבון/חלודה ואז הלקוח יכלו היה לפנות ליבואן לפתרון הבעיה במסגרת האחריות. הרי החוק אומר שאין איבוד אחריות אם ביצעת את הטיפולים לפי הספר ובמוסך מורשה משרד התחבורה.

 

שום יבואן לא ירצה שמוסכים מורשים שלא יתחילו "למצוא" תקלות במסגרת האחריות, בטח כאלה שהלקוח לא מודע להן.

 

אני לא אומר את זה כדי לפגוע בך חס וחלילה, מה שנעשה נעשה, אני פשוט חושב שזו עוד דוגמה מצויינת למה לא ללכת למוסכים מורשי יבואן, אפילו ובמיוחד בתקופת האחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

eyalpa:

 

המחירים שרשמת הם סבירים, במיוחד אם החלפת גם דיסקים ולא רק רפידות.

 

לגבי מחיר העבודה - פשרה סבירה. אם תלך לעו"ד ותשכלל את הזמן והכסף שתבזבז על זה - תוציא הרבה יותר.

 

לגבי מכוני בדיקה וקורוזיה - שוב, אין באמת סיכוי שיש לך קורוזיה כוללת בבלוק. צא מזה. רכב בן 3, היית צריך לשפוך לו מים מקרבת צ'רנוביל, אפילו לא מי ברז, כדי שהבלוק יחליד לחלוטין.

 

בן ה:

 

הם לא בסדר מפני שהציעו לו טרייד אין, אלא מפני שהציעו לו טרייד אין במחיר מחירון ואת הדאשבורד עליהם מחוץ לאחריות. החלפת המנוע של צ'מפיון היא כי זה לא שיש שניים-שלושה מנועים שהלכו (כמו הדאשבורדים במקרה הזה) אלא המוני מנועים, ובנוסף החבר שלך יד ראשונה. אם כבר לרדת על סמל"ת, זה על זה שהם לא החליפו מנועים או מזרקים כטיפול מונע במנועי ה-JTS של ה-156/GT. במקרה הזה הם לא עשו שום דבר רע.

 

זה לא שיש גם שניים-שלושה דשבורדים שהתנפחו.

אני אישית מכיר 5 רכבי פיאט 500, בכל החמש הדשבורד התנפח (אצל כל אחד בצורה שונה-שנתון וק"מ שונה).

אם היבואן מציע את החלק בחינם משמע שהוא מודע לבעיה אחרת לא היו באים ואומרים ללקוח "תשמע קח חלק שעולה 7000 בחינם", העניין השערוריתי הוא שהם מבקשים כסף על העבודה.

 

במצב נתון כזה שהיבואן רואה שיש בעיה שהיא לא נקודתית הוא שולח את החלק לייצרן ותובע ממני את עלות החלק+העבודה, כמו שקורה בעצם באחריות. אז מה הוא מנסה לעשות פה? לעשות פעמיים כסף על העבודה?

 

זה לא משנה איזה יד הרכב, שני הטיפולים בוצעו על ידי אייל, משמע הוא היחיד שהכניס את הרכב למוסך, ושני הטיפולים בוצעו במוסך מורשה. כאשר הרכב עובר טיפול הוא מועלה על ליפט על מנת לפתוח את בורג אגן השמן, שם ניתן ישירות לראות אם יש חלודה בבלוק. מדוע מי שביצע את הטיפול לא יידע את מנהל השירות-שהיה אמור ליידע את איל ולהציע פיתרון.

מדוע אייל נגרר עם הסיפור של הכרית אויר כבר בערך חצי שנה?

 

שוב, קיום מי שרוכש פיאט 500 מקבל כ3 שנים אחריות, אני לא מבין למה מי שקנה ב2010 לא מקבל הרחבה של שנה נוספת אם מדובר על רכב זהה? במידה וזה כן אמור להיות תקף, אייל דיווח על המקרה כאשר עדיין היה בטווח השלוש שנים האלו.

 

אם אתה מדבר כבר על התפלצפות, מזה תהיה חכם אל תהיה צודק?!

הוא לא צריך לשלם על עלות ההחלפה נקודה-צריך לקבל את החלק+העובדה ללא עלות כלל.

בנוסף צריך לקבל חוות דעת קונקרטית לגבי המנוע עם מכתב רשמי מהיבואן שהמנוע תקין ומדובר אך על חלודה חיצונית שלא משפיעה על עמידות המנוע, בנוסף אני לא יודע איך עובד העסק אצל יבואן פיאט אבל בשביל לתת חוות דעת על מנוע אי אפשר להסתכל על תמונות ולקבוע אם מדובר על שכבה חיצונית של חלודה או משהו מעבר.

חלודה בכל מקרה מעכלת את המתכת והיא לא "עוצרת" בשכבה ספציפית-בסוף הבלוק יפרץ.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא שיש גם שניים-שלושה דשבורדים שהתנפחו.

אני אישית מכיר 5 רכבי פיאט 500, בכל החמש הדשבורד התנפח (אצל כל אחד בצורה שונה-שנתון וק"מ שונה).

אם היבואן מציע את החלק בחינם משמע שהוא מודע לבעיה אחרת לא היו באים ואומרים ללקוח "תשמע קח חלק שעולה 7000 בחינם", העניין השערוריתי הוא שהם מבקשים כסף על העבודה.

 

במצב נתון כזה שהיבואן רואה שיש בעיה שהיא לא נקודתית הוא שולח את החלק לייצרן ותובע ממני את עלות החלק+העבודה, כמו שקורה בעצם באחריות. אז מה הוא מנסה לעשות פה? לעשות פעמיים כסף על העבודה?

 

זה לא משנה איזה יד הרכב, שני הטיפולים בוצעו על ידי אייל, משמע הוא היחיד שהכניס את הרכב למוסך, ושני הטיפולים בוצעו במוסך מורשה. כאשר הרכב עובר טיפול הוא מועלה על ליפט על מנת לפתוח את בורג אגן השמן, שם ניתן ישירות לראות אם יש חלודה בבלוק. מדוע מי שביצע את הטיפול לא יידע את מנהל השירות-שהיה אמור ליידע את איל ולהציע פיתרון.

מדוע אייל נגרר עם הסיפור של הכרית אויר כבר בערך חצי שנה?

 

שוב, קיום מי שרוכש פיאט 500 מקבל כ3 שנים אחריות, אני לא מבין למה מי שקנה ב2010 לא מקבל הרחבה של שנה נוספת אם מדובר על רכב זהה? במידה וזה כן אמור להיות תקף, אייל דיווח על המקרה כאשר עדיין היה בטווח השלוש שנים האלו.

 

אם אתה מדבר כבר על התפלצפות, מזה תהיה חכם אל תהיה צודק?!

הוא לא צריך לשלם על עלות ההחלפה נקודה-צריך לקבל את החלק+העובדה ללא עלות כלל.

בנוסף צריך לקבל חוות דעת קונקרטית לגבי המנוע עם מכתב רשמי מהיבואן שהמנוע תקין ומדובר אך על חלודה חיצונית שלא משפיעה על עמידות המנוע, בנוסף אני לא יודע איך עובד העסק אצל יבואן פיאט אבל בשביל לתת חוות דעת על מנוע אי אפשר להסתכל על תמונות ולקבוע אם מדובר על שכבה חיצונית של חלודה או משהו מעבר.

חלודה בכל מקרה מעכלת את המתכת והיא לא "עוצרת" בשכבה ספציפית-בסוף הבלוק יפרץ.

 

+1

ועוד, (לטענתו) מאיימים עליו שיפסיק לפרסם פוסטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה עוד סיבה למה לא ללכת למוסכים מורשים.

 

אני בטוח שמוסך שלא קשור ליבואן היה מיידע את הלקוח על הרקבון/חלודה ,,

 

שום יבואן לא ירצה שמוסכים מורשים שלא יתחילו "למצוא" תקלות במסגרת האחריות, בטח כאלה שהלקוח לא מודע להן.

,,

 

,, מה שנעשה נעשה, אני פשוט חושב שזו עוד דוגמה מצויינת למה לא ללכת למוסכים מורשי יבואן,

אפילו ובמיוחד בתקופת האחריות.

אני לא אומר שזה נכון - אבל כאשר כתבתי התנהלות לא חכמה של סמל"ת , תראו לאן זה מגיע .

 

אני מסכים כי במצב הקיים , כדאי למצוא פשרה , לסדר תוך תשלום סביר ולקבל רכב תקין .

זה לא אומר כי eyalpa לא צודק - הוא צודק ואין סיבה כי הדש-בורד אחרי 2... משהו שנים יתפרק , ואפשר כי יהיה כשל בכרית אויר .

ראה דוגמה לטיפול יבואן חכם -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=132560

רציתי לספר על מקרה שקרה השבוע עם החבר שלי שברשותו FORD FOCUS שנת 2003.

נגמרה לו האחריות על הרכב בחודש יוני השנה, לפני 4 חודשים. בשבוע שעבר הרכב שבק חיים והתברר כי נשרף המחשב של הרכב.

עלות התיקון הסתכם בכ-5000 ש''ח לפני מע''מ. לבקשת החבר שלי מוסך מורשה אליו הובא הרכב פנה אל היבואן וביקש לבצע את התיקון

על פי האחריות, למרות שהיא פגה לפני מספר חודשים. לאחר כיומיים שהרכב היה במוסך והמתין לתשובה מהיבואן התקבלה תשובה חיובית והרכב תוקן ללא חיוב. הופתעתי לטובה מהשרות של היבואן שלפי דעתי הוא ברמה גבוהה ומלא רצון לתמוך בקהל לקוחותיו בעלי פורד ומאזדה. פשוט תענוג!

 

 

אפשר לטפל בבעיה הנ"ל ולשבור כלים מול היבואן .

פניה לעיתונות , פניה למשרד התחבורה לבדוק אם הבעיה מהווה כשל בטיחותי .

ארגון כלל האנשים אשר הבעיה הופיעה ברכב , ופניה מאורגנת לבית-משפט .

 

נ.ב - מבחינת פסיקות בית-המשפט - יש אפשרות לקבלת התביעה , גם אם נגמרה האחריות לכאורה .

בתי המשפט פסקו כבר בעבר כי שימוש סביר במוצר לא אמור ליצר כשל אשר לא מופיע במוצר אחר תואם בזמן סביר .

במידה והכשל הופיע בחשיפה לגורם מסויים , כולל שמש , ולא דווח לצרכן על-כך , ואו התבקש לנקוט באמצעי מסויים להגנה ,.

חובת ההוכחה על היבואן/היצרן , כי הכשל לא באשמתו.

. חובת גילוי לצרכן (תיקון: תשמ"ח)

(א) עוסק חייב לגלות לצרכן -

(1) כל פגם או איכות נחותה או תכונה אחרת הידועים לו, המפחיתים באופן משמעותי מערכו של הנכס;

(2) כל תכונה בנכס המחייבת החזקה או שימוש בדרך מיוחדת .

כדי למנוע פגיעה למשתמש בו או לאדם אחר או לנכס תוך שימוש רגיל או טיפול רגיל;

 

אי התאמה

 

11. המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר –

(1) רק חלק מהממכר או כמות גדולה או קטנה מן המוסכם;

(2) נכס שונה או נכס מסוג או תיאור שונה מן המוסכם;

(3) נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל או המסחרי או למטרה מיוחדת המשתמעת מן ההסכם;

 

אי-התאמה נסתרת

 

15. לא היתה אי-ההתאמה ניתנת לגילוי בבדיקה סבירה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיף 14, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה; אולם במכירת נכס נד אין הקונה זכאי לחזור בו מן החוזה אם נתן הודעה כאמור לאחר שעברו שנתיים ממסירת הממכר, ואין הוא זכאי ליתר התרופות בשל הפרת חוזה אם נתן את ההודעה לאחר שעברו ארבע שנים ממסירת הממכר.

 

העלמת אי-התאמה

 

16. היתה אי-ההתאמה נובעת מעובדות שהמוכר ידע או היה עליו לדעת עליהן בעת גמירת החוזה ולא גילה אותן לקונה, זכאי הקונה להסתמך עליה על אף האמור בסעיפים 14 ו-15 או בכל הסכם, ובלבד שנתן למוכר הודעה עליה מיד לאחר שגילה אותה

 

במידה ותאסוף עוד צרכנים אשר ברשותם רכב עם הכשל הנ"ל - ותוכיחו כי החברה ידעה על כך (הודעתם לה )

או היא ידעה על כך מתוך ידע פנימי , מוסכי החברה , הודעת יצרן וכו' .

יש אפשרות לתבוע גם כתרמית , ויהיה להם קשה להתגונן .

 

טענות הגנה שלא יחולו בתרמית:

  • תניות פטור: גם אם צד פטר את עצמו מאחריות לגבי תכונה של נשוא העסקה השונה מהמצג שיצר (כגון פגם)
  • לא יהיה פטור אם יוכח כי ידע על תכונה זו. במקרה כזה עצם הכנסת תניית הפטור לחוזה יכולה להוות חלק ממעשה התרמית.

כל-צד יכול למרר את חייו של האחר , אבל זו מלחמת דון-קישוט בטחנות רוח .

אולי תנצח , אבל המחיר יהיה שחיקה שלך -

ובמצב הקיים עם הצעת סמל"ת - בית המשפט ירצה כי תתפשרו לא כי אתה לא צודק , יותר כדי לסיים מהר , ולמנוע דיונים .(וזו האמת)

 

גם ראה את התשובות הרבות בדיון , אשר לא מחפשות צדק , ( אז עולים עלינו וזה בסדר ) נתנו לך קרם השתמש בו לריכוך המכה :lol:

ואלה מחלחלות להיות הנורמות בחברה , והן מגיעות הן לחברות הגדולות , ולבסוף לבית המשפט .

 

לכן , לדעתי סגור איתם יפה את הסיפור , זה לא הוגן , אולי נראה כי "הם ניצחו" , , זו חרב פיפיות - הם הפסידו .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתייחס רגע לעניין הקומפרסיה, הרי הבדיקה בוצעה "חשמלית" ולא עם מד קומפרסיה. זה לא ממש אמין.

כמו כן, הקורוזיה זה כנראה משקעי נוזל הקירור שנזל על הבלוק בפיצוץ הטרמוסטט.

קורוזיה חיצונית לא גורמת להפרשי קומפרסיה. ומנוע אכול לא היה מראה קומפרסיה תקינה ב3 מתוך 4 מהצילינדרים.

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, חלודה זה לא משהו תקין במיוחד שמדובר על חומר שעובר תהליך כימי/ציפוי על מנת למנוע חלודה.

 

בכללי חלודה זה התחמצנות של הברזל, התהליך לא קורה רק לשכבה החיצונית אלא אוכל את החומר לאט לאט.

בסופו של דבר החלודה תאכל את הבלוק ויווצר סדק/פיצוץ.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוקף עבודתי אני רואה עשרות בדיקות כל חודש.

נחשו מה, כמעו בכל רכב בין שנתיים ומעלה מופיעה קורוזיה בצורה כזו או אחרת.

ניתן לנקות אותה בעלות מימנלית.

לדעתי סמל"ת הציעו פשרה הוגנת מאוד.

אני מבין את האכזבה מהרכב אך היבואן עשה את שלו כדי לפתור את הבעיה.

נסה להתמקח על עלות העבודה של החלפת הדש - לדעתי אפשר בקלות לסגור את העניין בפחות מאלף ש"ח.

במסגרת אותו טיפול תבקש גם שינקו את הקורוזיה ללא עלות.

יש דברים בחיים שצריכים לשחרר...

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, חלודה זה לא משהו תקין במיוחד שמדובר על חומר שעובר תהליך כימי/ציפוי על מנת למנוע חלודה.

 

בכללי חלודה זה התחמצנות של הברזל, התהליך לא קורה רק לשכבה החיצונית אלא אוכל את החומר לאט לאט.

בסופו של דבר החלודה תאכל את הבלוק ויווצר סדק/פיצוץ.

 

כולנו יודעים מה זאת חלודה , אתה פשוט מעט מגזים עם התגובות שלך ועם תיאור המצב.

קורוזיה שטחית על בלוק מנוע ניתן למצוא כמעט בכל רכב עם בלוק ברזל, שיפשוף קל וצביעה בחומר מונע קורוזיה פותרת את הבעיה.

 

צריכים לעבור שנים רבות כדי שקורוזיה חיצונית תאכל בלוק מנוע , אז עם כל הכבוד מעט פרופורציה עם התיאור הטרמינלי של המצב...

לגבי הדשבורד , אכן המצב ברכב אינו תקין לרכב בן 3 , ואם אני הייתי היבואן הייתי מבצע החלפה ללא תשלום , אך גם ההצעה של סמל"ת הינה הוגנת , נדרש לקחת דברים בפרופורציה , וחלק מתגובות החברים פה קיצוניות וגורמות לבעל הרכב להקצין ללא סיבה.

 

דרך אגב, תמונה של ראש המנוע החלוד עד תום לא עלתה פה עד רגע זה...

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...