Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4744 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דייב - הבחן בין השכלה לחוכמה. השכלה היא בעיקר עניין של ידע. חוכמה היא כיצד להרחיב ולנצל אותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חב"ד השכילו לעשות והגדירו את האדם המושלם:

 

חוכמה - ידע והשכלה

 

בינה - הבנה איך לעשות משהו עם הידע שיש להם

 

דעת - לדעת מה לעשות עם ההבנה (או שיש שגורסים שזה לדעת איך להשפיע על אחרים, אבל אני לא נכנס לזה).

 

תואר, לא מביא אדם להיות חכם. הוא מביא אותו להיות משכיל. נו ו? אז מה הוא עושה עם ההשכלה? אם התואר שווה למה שעושים עם נייר טואלט בשירותים...

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם
אם התואר הוא הכלי שהקנה לה ידע ודרכי למידה - אז זה מה שהפך אותה לאדם משכיל.

 

ודאי תסכים איתי שאפשר ללמד אדם לנגן על פסנתר אבל אי אפשר להפוך אותו למוזיקאי.

אוניברסיטה יכולה להיות כלי מצויין בידיים הנכונות, אבל היא אינה תחליף או מקור לספקנות ולסקרנות טבעית.

פורסם

דריש - לא אמרתי שזה כל מה שהופך אותי לאדם משכיל ואם אתה מחפש מישהו לעקוץ - אני לא הכתובת הנכונה.

 

מה שהופך אותי לאדם משכיל הוא העובדה שיש חותמות על ההשכלה שלי - שני תארים ומסגרות לימודיות רבות שלא קשורות ספציפית בתואר.

מה שהופך אותי לאדם חכם הוא היכולת לנצל של הידע הרב שצברתי גם דרך ההשכלה הפורמלית שלי וגם דרך זו הבלתי פורמלית, תוך כדי שימוש בכלי ביקורת - גם כלפי עצמי וגם כלפי אחרים (חוקרים, מאמרים, דברים שקראתי וכו')

 

גם אם ההשכלה היא בתחום שקר כלשהו, היא עדיין השכלה. חכמה והבנה הם דברים שונים והרבה יותר מתקדמים מהשכלה. אגב - לרוב השכלה במדעי הרוח גם כוללת מחקרים ביקורתיים ולכן תורמת ליכולת של התלמידים לנתח דברים בצורה ביקורתית.

פורסם
מה שהופך אותי לאדם משכיל הוא העובדה שיש חותמות על ההשכלה שלי.

 

כמה מהאנשים היותר משכילים שאני מכיר למדו מחוץ למסגרת הפורמלית ולא יכולים להציג שום חותמות.

אם הבנתי נכון את דבריך, את טוענת שהם יכולים להיות חכמים אבל אף פעם לא יהיו משכילים רשמית?

 

בעידן האינטרנט והמידע החופשי, אני לא חושב שהטיעון הזה עדיין אקטואלי.

אנחנו כבר לא בתקופה שהיה ליטרט אחד בכל כפר שידע קרוא וכתוב.

 

ואני לא מחפש לעקוץ אנשים, אבל אם כבר מישהו מרים להנחתה...

פורסם

אני לא הרמתי להנחתה. מה שבחרת להוסיף למשפט שלי זה כבר עניין אחר לחלוטין.

 

השכלה פורמלית נקבעת על ידי פורמליות. מי שלא משכיל פורמלית יכול להיות מאוד חכם ואינטליגנטי אבל עדיין - ללא השכלה פורמלית.

 

זה למה רציתי להבין איך אתם מגדירים השכלה - כי אני מגדירה אותה על ידי מוסדות לימוד פורמליים. כל השאר זה אינטליגנציה, חכמה ואוטודידקציה.

פורסם

את לוקחת את המושג "השכלה" ומודדת אותו אך ורק עפ"י השורה הבודדת הזו בטופס שאלון פרטים אישיים ובו את אמורה למלא מה ההשכלה שלך.

 

אם תנתקי את המילה מטופס השאלון פרטים הזה, המשמעות של השכלה היא אוסף עובדות שלמדת במשך חייך, לחלוטין בלי שום רלוונטיות אם למדת את זה באוניברסיטת הארוורד, אוניברסיטת ביר זית או מקריאה של חוברות קומיקס זאגור וטקס גיבור המערב הפרוע.

 

1906200579562.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

נכון - אני מפרידה בין הדברים, ואתם לא - אני מפרידה בין השכלה לבין אינטליגנציה, חכמה וידע כללי כי זו ההגדרה של השכלה.

 

אני לא מבינה למה אתם לוקחים את זה כ"כ אישית.

פורסם

[quote=Eowyn;3855809

השכלה פורמלית נקבעת על ידי פורמליות. מי שלא משכיל פורמלית יכול להיות מאוד חכם ואינטליגנטי אבל עדיין - ללא השכלה פורמלית.

 

לא מדוייק. יש השכלה פורמלית שאכן מוגדרת על ידי תעודות. אבל יש גם אנשים בעלי השכלה נרחבת שנרכשה בקריאה ולימוד ממקורות שונים. בסופו של דבר בדרך כלל אנחנו מרכזים את הלימודים הפורמליים בתחומים שבהם יש חשיבות לתעודות - אותם תחומים שבהם התעודה תאפשר לנו תעסוקה או זכויות אחרות. תחומים אחרים נלמדים בצורה לא פורמלית, אבל הם בהחלט תורמים להשכלה. זוהי תוצאה של אותה סקרנות שמישהו הזכיר קודם, ואשר אינה מוחבלת לתחום בודד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ממש לא אישית, את פשוט יוצרת פרשנות חדשה ולא נכונה של מושג בשפה העיברית.

לפי הפרשנות שלך, אינשטיין היה אדם לא משכיל.

 

הנה מה שויקיפדיה חושבת על המושג השכלה:

השכלה היא ידע כללי שאדם רוכש במהלך חייו על ידי למידה. ידע זה כולל זכירה של עובדות מתחומי דעת שונים, בהתאם להתמחות ותחומי העניין של הלומד.

 

תביני, יש השכלה תיכונית, יש השכלה אקדמאית, יש השכלה רב תחומית, יש הרבה מילים שונות שאת יכולה לחבר למילה השכלה אבל כשהיא מופיעה לבדה, אין שום קשר מחייב בין שום בית ספר שבעולם לבין המילה הזו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

העניין הוא שהשכלה פורמלית, בטח כמו שזה פועל היום באונ' והמכללות השונות בארץ, היא מאוד מצומצת לתחום הלימודים הספציפי. בן אדם עם תואר הוא בעל השכלה פורמלית, אבל לאו דווקא משכיל במובן הרחב של המושג. זה שמישהו יודע, סתם לדוגמא, לגזור פונקציות ולמצוא את הגבול שלהן באינסוף, לא אומר שהוא יודע משהו אחר מתחום אחר כלשהו. לצערי, יותר ויותר אנשים עונים בדיוק לתיאור הזה ולכן, לדעתי, לא משכילים כלל, גם אם הם גאוני מתמטיקה ובעלי תארים מתקדמים ממקומות נחשבים.

זה בא לידי ביטוי אפילו בכמות שגיאות הכתיב, או חוסר יכולת בסיסית של אנשים לנסח עצמם בכתב, שאני רואה אצל המון אנשים שאני מכיר, שהם בעלי תארים ותארים מתקדמים (והם לא דסלקטים). ושוב, זה לא מפתיע, כי מי שנדרש לכתוב הוכחות מתמטיות במשך שלוש שנים לא לומד מזה להתנחס בצורה הגיונית ותקנית בעברית או בכל שפה אחרת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה חשבתי שכל מי שיוצא משם אמור להיות אדם אינטליגנטי.

 

מסתבר שהיו סביבי המון בחורות סתומות (גם גברים אבל החוג היה 90% נשים) ורובן המוחלט לא יודע שום דבר מעבר למה שמלמדים בתואר.

 

אין ידע כללי, אין שאיפות בחיים חוץ מלהתחתן וכל השיחות הן על כמה גדולה הטבעת שX קנה לY ומה הן הולכות ללבוש לחתונה הבאה בקבוצה.

 

ההשכלה הפורמלית אולי מראה ברמה המינימלית שאדם יכול להתחייב למשך כמה שנים של לימודים, אבל לא שום דבר מעבר.

ההשכלה הגבוהה היא בדיחה גרועה כי מה שלמדתי בבית על בסיס הלימודים שלי (אני שומע שם או מושג, מגגל ומתחיל לקרוא) הוא הרבה יותר ממה שלמדתי בלימודים עצמם.

 

היה אפשר לקחת את כל החומר של 3 שנים ולדחוס אותו לתוכנית לימודים אינטנסיבית של חודשיים.

פורסם

להבנתי, ההגדרה שלך להשכלה היא מעניינת-

אבל, זה מזכיר לי את האמרה ש"אם תנסי לשפוט האם דג הוא אינטיליגנטי לפי היכולת שלו לטפס על עץ, לא תלמדי מזה דבר".

יש הבדל תהומי בין השכלה פורמלית (אוניברסיטאות וכולי), השכלה נורמלית (תיכון וכולי), חוסר השכלה (לא סיים תיכון\חטיבה\יסודי), לאינטיליגנצייה ואופקים רחבים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יבגני - ככל שדרג הלימודים עולה מדובר בלימודים יותר מתמחים, כלומר התעמקות מוגברת בתחום הולך וצר. בבית הספר היסודי כולם לומדים תוכנית דומה, בתיכון עדיין יש דרישה לשורת מקצועות דיר רחבה אבל מופעהה התרכזות במספר מקצועות מרכזיים, בלימודים הגבוהים התחום די צר ואז מגיעים לעבודה ומתרכזים בתחום אחד.

 

עם זאת, לפחות המוסד האקדימי האחד שאני מכיר - הטכניון - מחייב הרחבת אופקים מסויימת: אם תוכנית הלימודים לתואר מהנדס דורשת כ-160 נקודות הרי שמתוכן 10 הן של השכלה כללית. הפחת מהן 2 נקודות על ספורט ונותרת עם 5% מהנקודות המכוונים להרחבת אופקים.

 

בלימודים אקדמיים בהחלט יש רכיב של כושר ביטוי - מגישים תרגילים ועבודות ויש להבסביר את התהליך, והדבר נכון למדעי הטבע, להנדה ולמדעים המדוייקים לא פחות מאשר למדעי הרוח והחברה.

 

בסטיה קלה מנושא השרשור, אבל בתגובה להודעה שלך: לגבי שגיאות הכתיב - יתר חשוב עושר השפה, ובניגוד למה שכתבת יש הרבה אנשים עם ליקויי למידה קלים - כגון דיסגרפיה (זה המונח הנכון לקושי בכתיבה. דיסלקסיה היא קושי בקריאה), שלעתים קרובות כלל אינם מאובחנים כיון שהם גורמים הפרעה מינימלית בתפקוד היום יומי ואפילו בלימודים. וכמובן שיש לא מעטים שאינם מיומנים בהקלדה - ואני מצביע על עצמי כדוגמא. אין לי כל קושי בכתיב נכון, אבל מיומנות ההקלדה שלי ירודה (התחלתי להקליד באופן עצמאי על מכונה מיכאנית בגיל 15 ורכשתי מנהגים פסולים המתבטאים בשגיאות הקלדה, לעתים מביכות ביותר, כאשר אני מכין מסמכים באמצעות מחשב).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בלימודים אקדמיים בהחלט יש רכיב של כושר ביטוי - מגישים תרגילים ועבודות ויש להבסביר את התהליך, והדבר נכון למדעי הטבע, להנדה ולמדעים המדוייקים לא פחות מאשר למדעי הרוח והחבר..

 

 

רק שהתרגילים האלה מתרכזים אך ורק בתוכן ולא באופן הביטוי של הדובר.

 

אם התוכן הלימודי נכון, תקבל 100 על תרגיל גם אם רובו נשמע ככה, "במחקר הזה נבדקים שלוש חתולות לבנים וקבוצה נוסף של חמישה-שה חתולים צעירות בני 3 חודש".

 

לא שאני מתלונן על זה, לדעתי לא צריך להוריד ניקוד על צורת ביטוי עילגת, בזה היה צריך לטפל הרבה לפני האוניברסיטה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...